Toukokuiset2022

Mulla oli esikoisesta ensin ihan kirkasta veristä vuotoa oisko ollu rv5-6 sit se muuttui rusehtavaksi tiputteluksi ja kesti rv12 asti. Ja tuolla tuo pieni mies viipattaa eli kaikki oli ok mulle neuvolasta vaan sanottiin niin kauan ku ei oo kipuja vuodon yhteydessä voi olla kyse jostain normaalista ja vauvalla on kaikki hyvin <3
Kiva kuulla sun kokemus ja että kaikki meni noin hyvin vaikka oli vuotoja!
Lepäilen nyt ja huomenna aamulla teen uuden r-testin, niin nään onko vahvistunut vai mitä.
 
Hei vain kaikki! Täällä myös yksi viime viikolla plussannut, laskettuaika laskureiden mukaan olisi 16.5. Toinen lapsi olisi tulossa, esikoinen täyttää kohta jo 6 vuotta. Yritystä on takana aikalailla vuosi ja Kesäkuussa raskaus päättyi aikalailla heti plussan jälkeen. Siksi nyt jännittääkin pysyykö tämä kaveri mukana. Kesäkuun raskaudessa oli paljon rajummat oireet, kova pahoinvointi, huimaus, nälkä, arat rinnat. Nyt on vain välillä ollut huono olo, lähinnä autossa, ja rinnat arat. Lisäksi tekee mieli paljon hedelmiä joka oli myös esikoisen kanssa aikalailla alusta loppuun asti.

Minulla on ollut nyt pari päivää alavatsa arka. Ei tunnu miltään kun painelee mutta vessassa käydessä on välillä tuskaa kun ponnistaminen sattuu. Onko muilla ollut tälläistä? Vuotoja ei ole, ainoastaan sinä iltana kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niin illalla paperiin tuli vähän verta mutta sen jälkeen ei muuta. Esikoisen kanssa ekoina viikkoina muistan että paperiin tuli useastikin verta mutta kaikki meni silti hyvin.
 
Hei vain kaikki! Täällä myös yksi viime viikolla plussannut, laskettuaika laskureiden mukaan olisi 16.5. Toinen lapsi olisi tulossa, esikoinen täyttää kohta jo 6 vuotta. Yritystä on takana aikalailla vuosi ja Kesäkuussa raskaus päättyi aikalailla heti plussan jälkeen. Siksi nyt jännittääkin pysyykö tämä kaveri mukana. Kesäkuun raskaudessa oli paljon rajummat oireet, kova pahoinvointi, huimaus, nälkä, arat rinnat. Nyt on vain välillä ollut huono olo, lähinnä autossa, ja rinnat arat. Lisäksi tekee mieli paljon hedelmiä joka oli myös esikoisen kanssa aikalailla alusta loppuun asti.

Minulla on ollut nyt pari päivää alavatsa arka. Ei tunnu miltään kun painelee mutta vessassa käydessä on välillä tuskaa kun ponnistaminen sattuu. Onko muilla ollut tälläistä? Vuotoja ei ole, ainoastaan sinä iltana kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niin illalla paperiin tuli vähän verta mutta sen jälkeen ei muuta. Esikoisen kanssa ekoina viikkoina muistan että paperiin tuli useastikin verta mutta kaikki meni silti hyvin.
Minullakin olisi laskurin mukaan LA 16.5
 
Tervetuloa uusille ❤

Mä oon nyt potenut sunnuntaista asti niin hirveetä pahoinvointia et oksat pois. Kokoajan ällöttää ja oksettaa, eikä kuitenkaan oo nälkä :( saa nähä meneekö tää niin rajuks ku esikoisen kanssa... Ahdistaa jos on sama setti et saa oksentaa yli raskauden puolivälin pitkin päivää. Nyt varsinkin kun esikoisesta pitää huolehtia, niin tää on lamaavampaa. Mut jos jotain torstai iltapäivänä vihdoin sinne ultraan ❤ jospa tälle pahoinvoinnille näkyis se syypää :D
 
@Lavender_ paljon jaksamisia! Kurja tilanne, kun vielä koronan vuoksi on tuollaisia katanteeneja. Eikä vuoden seurauksena voisi mennä omalle lääkärille tai sairaalaan?

Tervetuloa uusille!

Miä tein yöllä vielä varmistusdigin oman mielenrauhan vuoksi ja siihen tuli heti 3+, joten kai tässä voisi vähitellen uskoa että oireettomuus on ihan okei ja joku siellä masussa kasvaa. Viikkoja siis 6+3 nyt. :)
 
Kiitos tsempeista @Gisella
Ei ole ultraa varattuna Olen itseasiassa lomalla ja asun ulkomailla, palataan takaisin vasta 2 viikon päästä. ja lisäksi lapsettomuusklinikalla mun asuinmaassa on 2 viikon koronakaranteeni (ei saa tulla klinikalle, jos on matkustanut ulkomailla 2 viikon sisällä - ihan ymmärrettävää).

Mies on onneksi positivinen ja googlettanut kuinka normia on alkuraskauden pieni vuoto, mutta kyllä silti pelottaa.
Onko muilla ollut vuotoa?! olisi kiva kuulla kokemuksia
Huutelen huhtikuisten ryhmästä tänne, että mulla on ollut vuotoja 6+0 eteenpäin (nyt 7+5). Välillä ihan siteeseen asti kirkasta verta ja kerran ihan kunnon ”verilöyly” jolloin kovat kuukautiskivut, kunnolla veren vuotoa ja iso hyytymä. Olin ihan varma että meni kesken. Syyksi paljastui hematooma kohdussa, josta lääkäri tänään sanoi, että ei olisi asiasta kovin huolissaan. Yleisiä kuulemma nämä hematoomat. Sikiöllä siis tänään ultrassa kaikki hyvin tästä vuotelusta huolimatta. Hirveästihän nää vuodot ahdistaa. Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin!
 
  • Rakkaus
Reactions: Minnix ja Lavender_
@Lavender_ paljon jaksamisia! Kurja tilanne, kun vielä koronan vuoksi on tuollaisia katanteeneja. Eikä vuoden seurauksena voisi mennä omalle lääkärille tai sairaalaan?

Tervetuloa uusille!

Miä tein yöllä vielä varmistusdigin oman mielenrauhan vuoksi ja siihen tuli heti 3+, joten kai tässä voisi vähitellen uskoa että oireettomuus on ihan okei ja joku siellä masussa kasvaa. Viikkoja siis 6+3 nyt.
Kiitos sulle ja kaikille muille tsempeistä - todellakin arvostan!
Viime yönä oli niin kovat kivut, että meinasin mennä ensiapuun. Oli pakko ottaa panadolia ja onneksi helpotti!
Tänään menin yksityiselle gynelle ihan sillä ajatuksella, että tämä on mennyt kesken ja halusin vaan varmistaa, ettei ole kohdunulkoinen raskaus.
Lääkäri katsoi ja sanoi, että kohdunkaula näyttää hyvältä, vähän vaan verta, ei mitään huolestuttavaa. Mutta suurin yllätys oli ultra, siellä oli ihan normaali pieni pussi ja siemeneltä näyttävä alkio <3 kaikki hyvin, kun kyseessä vain viikko 5. Tiedän että mitä vaan voi tapahtua, mutta sen alkion näkeminen oli uskomatonta ja lääkäri sanoi, että todellakin on toivoa.
Sain Lugesteronia rv 7 saakka.

onnea @"possu 3+ Digistä!!! Varmasti kiva fiilis ja antaa varmuutta. koskas sulla onkaan ultra?
 
Huutelen huhtikuisten ryhmästä tänne, että mulla on ollut vuotoja 6+0 eteenpäin (nyt 7+5). Välillä ihan siteeseen asti kirkasta verta ja kerran ihan kunnon ”verilöyly” jolloin kovat kuukautiskivut, kunnolla veren vuotoa ja iso hyytymä. Olin ihan varma että meni kesken. Syyksi paljastui hematooma kohdussa, josta lääkäri tänään sanoi, että ei olisi asiasta kovin huolissaan. Yleisiä kuulemma nämä hematoomat. Sikiöllä siis tänään ultrassa kaikki hyvin tästä vuotelusta huolimatta. Hirveästihän nää vuodot ahdistaa. Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin!
Kiitos kun kerroit oman kokemuksen!! Oi ihanaa, että sulla on kaikki hyvin :)))yhdyn kyllä siihen, että vuodot on pelottavia
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
Kiitos sulle ja kaikille muille tsempeistä - todellakin arvostan!
Viime yönä oli niin kovat kivut, että meinasin mennä ensiapuun. Oli pakko ottaa panadolia ja onneksi helpotti!
Tänään menin yksityiselle gynelle ihan sillä ajatuksella, että tämä on mennyt kesken ja halusin vaan varmistaa, ettei ole kohdunulkoinen raskaus.
Lääkäri katsoi ja sanoi, että kohdunkaula näyttää hyvältä, vähän vaan verta, ei mitään huolestuttavaa. Mutta suurin yllätys oli ultra, siellä oli ihan normaali pieni pussi ja siemeneltä näyttävä alkio <3 kaikki hyvin, kun kyseessä vain viikko 5. Tiedän että mitä vaan voi tapahtua, mutta sen alkion näkeminen oli uskomatonta ja lääkäri sanoi, että todellakin on toivoa.
Sain Lugesteronia rv 7 saakka.

onnea @"possu 3+ Digistä!!! Varmasti kiva fiilis ja antaa varmuutta. koskas sulla onkaan ultra?
Ihanaa! Paljon onnea hyvistä uutisista! Varmasti suuri helpotus ja kivi vierähti harteilta.

Minulla on tosiaan ultra vasta parin viikon päästä, eli vielä saa jännittää jonkun aikaa :D
 
Mahtavaa @Lavender_ toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Mä täällä pohdin, että voiko raskaus vaikuttaa jo näin varhaisilla viikoilla ruokahaluun, siis siitä näkökulmasta, että tekee mieli syödä enemmän. Tuntuu, että tällä viikolla olen syönyt ihan samanlaisen aamupalan kuin aina ennenkin, mutta jo reilun tunnin päästä tuntuu, että nälkä alkaa kurnia. Mulla alkoi yksi liikuntaharrastus taas tauon jälkeen, mutta sekin on vain kerran viikossa ja tuntuu, että tää on nyt ihan viime päivien uusi juttu. Tai siis, että en usko, että mun aktiivisuus/kulutus olisi tässä nyt niin paljon noussut, että yhtäkkiä aiempi ruokamäärä ei riitäkään. Nyt olisi Flo:n mukaan 5+5. Pahoinvointia ei ole oikeastaan vielä, satunnaisesti tulee sellainen etova olo, mutta sekin yleensä johtuu siitä, että on nälkä.
 
Mahtavaa @Lavender_ toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Mä täällä pohdin, että voiko raskaus vaikuttaa jo näin varhaisilla viikoilla ruokahaluun, siis siitä näkökulmasta, että tekee mieli syödä enemmän. Tuntuu, että tällä viikolla olen syönyt ihan samanlaisen aamupalan kuin aina ennenkin, mutta jo reilun tunnin päästä tuntuu, että nälkä alkaa kurnia. Mulla alkoi yksi liikuntaharrastus taas tauon jälkeen, mutta sekin on vain kerran viikossa ja tuntuu, että tää on nyt ihan viime päivien uusi juttu. Tai siis, että en usko, että mun aktiivisuus/kulutus olisi tässä nyt niin paljon noussut, että yhtäkkiä aiempi ruokamäärä ei riitäkään. Nyt olisi Flo:n mukaan 5+5. Pahoinvointia ei ole oikeastaan vielä, satunnaisesti tulee sellainen etova olo, mutta sekin yleensä johtuu siitä, että on nälkä.
Mullakin tuota jatkuvaa nälkää oli viime viikolla. Muistelen, että sitä tuli ja meni pitkin raskautta viimeksikin. Vauvahan kasvaa näillä ensimmäisillä viikoilla hurjaa vauhtia kokoonsa nähden ja vaikka vauva saa energiansa vielä toistaiseksi ruskuaispussista niin uskon, että äiti tarvitsee energiaa varastoon jatkoa varten :) tällä hetkellä mun tekis koko ajan mieli syödä jotain, mutta sitten taas toisaalta ei tee mieli syödä mitään. Etovan olon kierre on taattu...

Käytän itsekin tota Flo:n viikkolaskuria, kun sillä pystyy hyvin katsomaan kaleterissa eteenpäin, että milloin suunnilleen olisi esim nt-ultra. Ei tarvitse itse laskea :D mutta huomasin, että se näyttää hassusti yhden päivän liikaa, eli nyt kun mulla on Preggersin mukaan rv6+5 niin Flo näyttää 6+6, vaikka LA on määritetty samalle päivälle. En ole itse ymmärtänyt logiikkaa tälle ja tuli vaan mieleen pohtia asiaa, kun mainitsit Flo:n :)
 
Mullakin tuota jatkuvaa nälkää oli viime viikolla. Muistelen, että sitä tuli ja meni pitkin raskautta viimeksikin. Vauvahan kasvaa näillä ensimmäisillä viikoilla hurjaa vauhtia kokoonsa nähden ja vaikka vauva saa energiansa vielä toistaiseksi ruskuaispussista niin uskon, että äiti tarvitsee energiaa varastoon jatkoa varten tällä hetkellä mun tekis koko ajan mieli syödä jotain, mutta sitten taas toisaalta ei tee mieli syödä mitään. Etovan olon kierre on taattu...

Käytän itsekin tota Flo:n viikkolaskuria, kun sillä pystyy hyvin katsomaan kaleterissa eteenpäin, että milloin suunnilleen olisi esim nt-ultra. Ei tarvitse itse laskea mutta huomasin, että se näyttää hassusti yhden päivän liikaa, eli nyt kun mulla on Preggersin mukaan rv6+5 niin Flo näyttää 6+6, vaikka LA on määritetty samalle päivälle. En ole itse ymmärtänyt logiikkaa tälle ja tuli vaan mieleen pohtia asiaa, kun mainitsit Flo:n
Mulla oli kuukautisten seurantaan toinen sovellus, kaveri sitten suositteli Flon lataamista ja se on ihan kiva siitä, että tosiaan näyttää missä kohtaa raskautta mennään ja minkä kokoinen sikiö on. Näiden kahden sovelluksen välillä taisi olla 1 päivä heitto, tosin olen saattanut laittaa toiseen kierron pituudeksi 28 ja toiseen 29 :D

Pitää nyt vain päästä eroon omasta ajatuksesta, ettei pitäisi aikaan x vielä olla nälkä ja alkaa ostamaan välipaloja varastoon.
 
  • Tykkää
Reactions: tuutta
Viel viikko varhaisultraan. Odottavan aika on pitkä.
Joo tuntui itselle myös että aika mateli tuohon, mutta nyt ehkä pystyy olla NT ultraan ihan luottavaisin mielin... kun tietää et siel on joku oikeassa paikassa ja kehittynyt oikeeseen tahtiin ❤ vaikka tää nyt on aina niin ja näin, ikinä ei voi tietää. Toivotaan et nämä kaikki toukokuiset saadaan terveinä maaliin asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix
Onnea kaikille plussanneille! Minä plussasin tänään selkeän viivan herkkään testiin ja viikkoja olisi 4+2. Laskettu aika 24.5. Mulla on esikoinen vasta 10,5kk ja sektiolla syntyi että vähän jänskättää. Raskauduin nopeammin mitä osasin odottaa kun esikoista yritettiin 1,5 vuotta. Toivotaan tarrasukkia meille kaikille ❤ Tulisin mielellään Facebook -ryhmään jos sellainen on tai perustetaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minnix
tervetuloa uusille.

Mulla alko sit tänää oksentaminen. Viikon kerkes olla jatkuva paha olo ilman et tarvi oksentaa. Vähän kauhulla odotan kauan tätä jatkuu ku viimeksi tais olla puoleen väliin asti. Pahoinvoinnin lisäksi unettomuutta, vaikka kuinka väsyttää niin en vaan saa unta paitsi päivällä ku pitäs tehä jtn. Haluisin myös saada sen LA:n neuvolasta mietin et kehtaisinko soittaa sinne ja kysyy, mutta ne antoivat viimeksikin eripäivän puhelimessa ja paikan päällä ja omat laskut anto iha eri. Nyt laskin et pitäs olla 16.5. mu tod. neuvola antaa jonkun 10.5. ja si ihmetellään ku on niin pieni jne. ja pahoittelen avautumista mut en oo kertonut kellekää niin tää on ainut paikka missä voin puhua asiast. (mies tietää, mut ei se jaksa kuunnella näitä juttuja)
 
Moi kaikki! Olin mukana tässä keskustelussa ihan alussa. Heti alkuraskaudesta alkoi pieniä verenvuotoja silloin tällöin. Oltiin tosi huolissaan, enkä jaksanut epätietoisuudessa käydä tällä palstalla ollenkaan. Aina kuitenkin r-testi näytti positiivista, joten neuvolastakin sanottiin että vuoto lienee harmitonta, mutta ultrataan myöhemmin.

Joskus rv8-9tienoilla alkoi sitten vuoto, josta ei enää voinut erehtyä. Ultrassa paljastui, ettei kohdussa enää ollut elämää, vaan raskaus oli mennyt kesken.

Nyt alkaa kohtu olemaan tyhjä ja katseet pikku hiljaa tulevassa. Poistun siis tästä keskustelusta ja toivon teille muille sydämestäni parempaa onnea raskauteen ❤
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki! Olin mukana tässä keskustelussa ihan alussa. Heti alkuraskaudesta alkoi pieniä verenvuotoja silloin tällöin. Oltiin tosi huolissaan, enkä jaksanut epätietoisuudessa käydä tällä palstalla ollenkaan. Aina kuitenkin r-testi näytti positiivista, joten neuvolastakin sanottiin että vuoto lienee harmitonta, mutta ultrataan myöhemmin.

Joskus rv7 tienoilla alkoi sitten vuoto, josta ei enää voinut erehtyä. Ultrassa paljastui, ettei kohdussa enää ollut elämää, vaan raskaus oli mennyt kesken.

Nyt alkaa kohtu olemaan tyhjä ja katseet pikku hiljaa tulevassa. Poistun siis tästä keskustelusta ja toivon teille muille sydämestäni parempaa onnea raskauteen

❤❤ :( Mietinkin miten tässä kävi, mutta en viittinyt liikaa kysellä.

Paljon voimia tilanteen käsittelyyn teille ja toivottavasti tärppää pian uusiksi ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Suikku1
Ihan hassua, kun viime raskaudessa aika tuntui matelevan ja tässä raskaudessa aika menee hurjan nopeasti! Kävin tiistaina ekassa neuvolassa ja nyt on sit varattuna NT-ultra, verikokeet ja sokerirasitus :O ihan hassua, että oon taas tässä tilanteessa. Esikoinen täytti keskiviikkona vuoden ja lauantaina juhlitaan! Pahoinvointi ja väsymys on kyllä verottaneet juhliensuunnitteluintoa. Viime raskaudessa oksensin kahdesti, tässä nyt jo kolme kertaa. Ei oo saunaan asiaa tai laatta lentää :D

onko teillä muilla mitään mielitekoja? Itse voisin syödä joka päivä vaikka paketillisen ruisleipää, ihan kuten viime raskaudessakin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix ja Gisella
Ihan hassua, kun viime raskaudessa aika tuntui matelevan ja tässä raskaudessa aika menee hurjan nopeasti! Kävin tiistaina ekassa neuvolassa ja nyt on sit varattuna NT-ultra, verikokeet ja sokerirasitus :O ihan hassua, että oon taas tässä tilanteessa. Esikoinen täytti keskiviikkona vuoden ja lauantaina juhlitaan! Pahoinvointi ja väsymys on kyllä verottaneet juhliensuunnitteluintoa. Viime raskaudessa oksensin kahdesti, tässä nyt jo kolme kertaa. Ei oo saunaan asiaa tai laatta lentää

onko teillä muilla mitään mielitekoja? Itse voisin syödä joka päivä vaikka paketillisen ruisleipää, ihan kuten viime raskaudessakin
Mulla on jäätävä burgeri himo :D
Sama oli esikoisen kohdalla, olisin voinu istua mäkissä 24/7.... Tosi terveellistä :D muutenkin sellanen darranen olo, eli tekee mieli kauheeta rasva MÄTTÖÄ. Onneks oon osannut vielä pidättäytyä et ei mee heti ihan läskiksi :D

Mulla oli hirvee pahoinvointi päivä keskiviikkona, nyt eilinen ja tänään ollut parempi. Välillä ällöttää, mut menee onneks ohi. Luulen et keskiviikkona mul oli vähän migreenin tynkää ku stressasin eilistä ultraa, niin oksensin sit koko päivän ke... Maanantaina mulla onkin sit neuvolaan puhelinaika ja saan lähetteet jne ja pääsee varaa NT ultraa :D jännää
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix

Yhteistyössä