Vihreät todistivat olevansa huumehörhöjen puolue

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Alaikäisen asioista aikuinen voi päättää. Lapsen voi raahata vieroitukseen ja pois omalta paikkakunnalta.

Aikuiselle et mahda enää mitään.

Ihminen, joka on liian syvällä, ei juurikaan välitä muista. Heille muut ovat vain hyödykkeitä. Ei siinä voi tehdä mitään muuta, kuin päästää irti ja toivoa parasta.
Se mikä ihmetyttää on, että kun huumeissa ollaan syvällä niin asiaan ei puututa riittävästi. Jos totta puhutaan niin kun on koukussa koviin huumeisiin - ihminen on periaatteessa edesvastuuton/syyntakeeton!
Suomeen pitäisi saada pakkohoito/pakkokatko! Tai joku muu järjestely näiden rikollisella toiminnalla kamansa hakevien hallitsemiseksi. Nykyinen korvaushoito on löperö, eikä sen olemassaolo näy kaduilla mitenkään.
Nämä narkomaanit ovat pelkkä kuori joka etsii vain huumetta. He ovat kuin zombeja! Ja tämä ei ole mikään muutama ihmistä vaan heitä on ihan helvetin paljon. Kun kävelee kadulla niin heidät tunnistaa melko helposti.
 
Alkoholi on pahan alku. Siitä siirrytään vahvempiin kun alkoholi ei riitä. Ei kaikki tee niin mutta jotkut.
Alkoholi on ehjien ihmisten päihde.
Samoin on kannabiksenkin kanssa ja muiden päihteiden.

Mulla on kaveri joka vetää kerran vuodessa lsd:tä. Huvinsa kullakin.
On kyllä niin pelottava mömmö että sitä ei välttämättä tekis mieli kokeilla.
 
Nope nope nooooooope nonono önnönnönnööö...tuo ei ole perustelu, tuo on olettamus.
:whistle:
Juuri näin. Se on nimenomaan olettamus, että jos se toimii muuallakin, se toimii silloin täälläkin. Aivan normaali akateeminen hypotenuusa. Se toimii kuten ennenkin, ellei ole perusteltavaa syytä olettaa toisin :)

Ja yleensä tässä vaiheessa siis tarjotaan sitä suomalaisen genetiikan jännää poikkeamaa, mitä ei kuitenkaan missään ole näytetty toteen :) en sanoa että sinä, mutta samasta päihdepoliittisesta asiasta kun kuitenkin on puhuttu enempi-vähempi vuosia.

Koska parempaa tietoa ei ole, voimme olettaa ettei kannabiksen laillistamisen jälkeen täälläkään niin sanotusti autot pala ja ihmiset piikitä kohta horkissaan kannabista varpaiden väleihinsä. Maailman piti syttyä viimeksi tuleen kun täällä käytiin aivan käsittämättömäb massiivinen päihdepoliittinen keskustelu, missä 4,7% olusta siirryttiin 5,5% lonkeroon markettimyynnin ylärajassa. Täällä piti lasten joutua hankeen, ihmisiltä mennä alkoholismin takia työt ja terveydenhuoltojärjestelmän romahtaa.

Nyt tuntuu, että aihe oli aivan naurettava. Tai oikein ei enää edes muista miten tuo asia oli polttavin keskustelu sen puoli vuotta. Mutta tämäkin palsta oikein silloin kiehui aiheen tiimoilta. Siis 4,7% -> 5,5% :D Camoon!

Näin todennäköisesti kävisi myös kannabiksen kanssa. Vuosia aivopestyt boomerit eivät koskisi siihen pitkällä tikullakaan, vaan jatkaisivat tissuttelua. Nuorissa tulisi varmaan kannabiksen käytön lisääntymistä ja vastaavasti alkoholi käytön vähenemistä, kokonais-päihteidenkäytön pysyvän ennallaan ja laskevan, kuten trendi on ollut jo jonkin aikaa. Keski-ikäisillä satunnaista viihdekäyttöä alkoholin korvikkeena varmaan nähtäisiin, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä (alkuinnostuksen jälkeen) se ei saavuttaisi mitään huippusuosiota. Kannabiksesta tulisi hyvin tietynlaisten ihmisten päihde, valtaosan jatkaessa jo totuttua viinin tiputtelua. Ehkä jopa valitettavasti näin, mutta mihin kissa karvoistaan… telkkarin viihdeohjelmassa sitten Teukka Hakkarainen julistaisi Jaloviinan ihanuutta jonkun Tuomas Enbusken tykityäessä kannabisfaktoja hänelle päin naamaa.

Itse varmasti ne harvat päihtymiskerrat pohtisin kyllä, että jättäisikö juomatta ja ottaisi vain jointin. Olisin todennäköisesti minäkin tapojeni ja tottumusteni vanki, valiten useimmin sen pullon. Mutta jokainen juomatta jäänyt shotti on kyllä todellisuudessa aina kotiin päin.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Mulla oli Kuopiossa 1988 ystävätär joka myi itseään saadakseen pilveä.

Joo hänen kohdallaan on muuten poikkeus, aloitti kokeilut imppaamalla liimaa ja juomalla kaljaa.
En ole vuosiin kuullut hänestä mitään, joten en tiedä onko elossakaan...sen tiedän ettei ainakaan somessa ole alkup. nimellään
Kupiossakin on nykyään melkoinen ralli.
Satuimpa liikkumaan koirani kanssa siellä Inkilänmäellä niin ”sulassa sovussa” narmaanit ja pihan lapset siinä pyörivät.
Ihme paikkaan väsätty sinnekin ”huumekuntoutujien asuinyksikkö!”. Eihän niissä mitään kuntoutusta oikeasti ole, kamaa vedetään rännit täyteen.
Oikeita bissnesmiehiä, kertakaikkiaan.
Öisin lähtee Kasper, Jesper ja Joonatan yötyöhön kampeamaan kuparikeloja ojan penkoilta ja raksoilta sekä muuta rahaksi vaihdettavaa.
Ja on mahdollistettu kaikki muu: me maksetaan vuokra, laskut, ruoka jne.
Eikö ole vinhasti järjestetty asiat täällä Suomessa.:unsure:
 
Kupiossakin on nykyään melkoinen ralli.
Satuimpa liikkumaan koirani kanssa siellä Inkilänmäellä niin ”sulassa sovussa” narmaanit ja pihan lapset siinä pyörivät.
Ihme paikkaan väsätty sinnekin ”huumekuntoutujien asuinyksikkö!”. Eihän niissä mitään kuntoutusta oikeasti ole, kamaa vedetään rännit täyteen.
Oikeita bissnesmiehiä, kertakaikkiaan.
Öisin lähtee Kasper, Jesper ja Joonatan yötyöhön kampeamaan kuparikeloja ojan penkoilta ja raksoilta sekä muuta rahaksi vaihdettavaa.
Ja on mahdollistettu kaikki muu: me maksetaan vuokra, laskut, ruoka jne.
Eikö ole vinhasti järjestetty asiat täällä Suomessa.
Ja sit vielä lykätään subutexia kouraan korvaushoitona... Kaikkihan ne sitä väärinkäyttää. Sen tietää kaikki
 
vierailija
No voi hyvää päivää.. Jos sen laillistamisesta tulisi liikaa haittoja niin ainahan sen voi uudestaan tehdä laittomaksi, mitä en usko. Olihan se vielä vähän aikaa sitten laillinen kunnes kolikkoa heittämällä (tämä on totta, kun äänestys oli 50/50) se päätettiin laittaa laittomaksi. Onhan se höperöä kieltää kasvi jota on tuhansia vuosia käytetty.
 
Alaikäisen asioista aikuinen voi päättää. Lapsen voi raahata vieroitukseen ja pois omalta paikkakunnalta.

Aikuiselle et mahda enää mitään.

Ihminen, joka on liian syvällä, ei juurikaan välitä muista. Heille muut ovat vain hyödykkeitä. Ei siinä voi tehdä mitään muuta, kuin päästää irti ja toivoa parasta.
Niin, aikuisen käyttöön ei voi mitään MUTTA teini ikäisen aivot eivät ole vielä kehittyneet aikuisen taholle ja kun teini aloittaa aineiden käytön, on aikuis ikäisellä addiktio jo päällä.
 
vierailija
Sun? Joko helpottaa mustumista?
No en mustu, olen joskus musta ollut, mutta parempi pysyä täältä vain pois.

Huvittaa vaan kun Elena ja Lissu täällä vihjailee kamalasta lapsuudestaan ja nuoruudestaan. Olevinaan jotain suuria sankareita kun siitä selvinneet. Ja sitten kumminkin mukamas ennen oli paremmin... ja kannabis niin kaameeta.

Suomi on täynnä rikkinäisiä perheitä ETENKIN 70-80-luvulta kun sitä turvallista viunaa vedettiin kaksin käsin. Kokemusta on ja selvitty on.
 
No en mustu, olen joskus musta ollut, mutta parempi pysyä täältä vain pois.

Huvittaa vaan kun Elena ja Lissu täällä vihjailee kamalasta lapsuudestaan ja nuoruudestaan. Olevinaan jotain suuria sankareita kun siitä selvinneet. Ja sitten kumminkin mukamas ennen oli paremmin... ja kannabis niin kaameeta.

Suomi on täynnä rikkinäisiä perheitä ETENKIN 70-80-luvulta kun sitä turvallista viunaa vedettiin kaksin käsin. Kokemusta on ja selvitty on.
70-luvusta en tiiä näiltä osin mittään, synnyin 80-luvulla. Taino millos se woodstokki yms. oli, siitä oon lukenut. Eivätkö ne siellä olleet niin pössyissä kuin olla voi?

Elä ota ittees. Asioista on ihan hyvä puhua laajasti monelta kantilta. (y)
Mä tykkään tarinoista nikkien takana, kerro sinäkin omasi. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Täällä on näemmä aika monta vanhempaa hyväksymässä kannabiksen laillistamisen. Näinköhän se on yhtä hyväksyttävä silloinkin, kun oma lapsi sitä käyttää?
Tällainen kirjoitus antaa hyvin ymmärtää, ettei kirjoittaja oikeasti tiedä kannabiksesta mitään muuta kuin 80-luvun huumevalistuksen.

Mä voin vanhempana sanoa, etten lähtökohtaisesti nyt toivo tietenkään minkään päihteen käyttöä lapselleni. Mutta koska hänestä tulee joskus aikuinen ja hän itse sitten omasta päihteiden käytöstään päättää, niin käyttäköön mun puolesta kannabista. Se ei ihan aikuisten oikeasti ole yhtä vahva huume, kuin mitä alkoholi on. Se olisi laillisena päihteenä siis ihan samalla viivalla viinan suhteen.

Keskustelu tällaisella argumentilla on kuin ”olisiko hyväksyttävää, että lapsesi alkaisi juoda teetä?” Jos vaihtoehtona on se, että aikuistuttuaan hän joka tapauksessa mitä todennäköisimmin alkaa juoda kahvia, niin mulle on ihan sama juoko sitten kahvia vai teetä. Kunpikaan ei ole toista sen kummempi. Samanlainen tilanne on alkoholilla ja kannabiksella. Mieluummin ei mitään, mutta jos ja kuitenkin jotain päihdettä ottaa, niin ihan sama kumpaa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Tällainen kirjoitus antaa hyvin ymmärtää, ettei kirjoittaja oikeasti tiedä kannabiksesta mitään muuta kuin 80-luvun huumevalistuksen.

Mä voin vanhempana sanoa, etten lähtökohtaisesti nyt toivo tietenkään minkään päihteen käyttöä lapselleni. Mutta koska hänestä tulee joskus aikuinen ja hän itse sitten omasta päihteiden käytöstään päättää, niin käyttäköön mun puolesta kannabista. Se ei ihan aikuisten oikeasti ole yhtä vahva huume, kuin mitä alkoholi on. Se olisi laillisena päihteenä siis ihan samalla viivalla viinan suhteen.

Keskustelu tällaisella argumentilla on kuin ”olisiko hyväksyttävää, että lapsesi alkaisi juoda teetä?” Jos vaihtoehtona on se, että aikuistuttuaan hän joka tapauksessa mitä todennäköisimmin alkaa juoda kahvia, niin mulle on ihan sama juoko sitten kahvia vai teetä. Kunpikaan ei ole toista sen kummempi. Samanlainen tilanne on alkoholilla ja kannabiksella. Mieluummin ei mitään, mutta jos ja kuitenkin jotain päihdettä ottaa, niin ihan sama kumpaa.
Niin ja kumpi olisi toivottavampaa: että ottaisi jotain mietoja pähteitä hillitysti ja sitten sitä rankempaa laillistakin sopivasti vai että hurahtaisi uskoon. Taitaa jälkimmäinen olla kovempi vaikutuksiltaan. Ja siitäkin saa kärsiä ympäristö.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Mitä mä tekisin, jos laki huumeiden käytön sallii??? Niin mitä mä tekisin sitten, sitähän mä tässä kysyin???

Mutta se mitä mä olen tehnyt on se, että olen koettanut kertoa omasta taustastani (mitään salaamatta ja sen mukaan missä iässä pojat ovat olleet = todellakaan millekään taaperolle en alkanut kertomaan omista lapsuus kauhuista) ja kertoa siitä mitä huumeet ovat ihmisissä saaneet aikaan.

Sen voin sanoa, että jos mun lapsi ratkeis huumeisiin niin en kyllä selkääni lapselleni kääntäisi vaan etsisin avun jokaisen ''kiven alta'' ja siksi tää keskustelu suututtaa kun valtiovallan taholta yritetään viedä vanhemmilta ne pienet kivetkin pois millä sitä lasta auttaa, koska huumeiden laillistamisella valtio sais lisää rahaa!
Kyse ei ole huumeiden laillistamisesta, vaan kannabiksen laillistamisesta.

Ei addiktoitunutta voi auttaa kukaan, ellei hän halua itse aktiivisesti itseään auttaa. Vaikka kääntäisit koko maapallon ympäri ja pois radaltaan, mikään ei muutu, ellei yksilö sitä itse halua. Valtio ei voi väkisin parantaa ihmisiä, jotka eivät halua parantaa itse itseään. Niin se vain on.
 
Niin, aikuisen käyttöön ei voi mitään MUTTA teini ikäisen aivot eivät ole vielä kehittyneet aikuisen taholle ja kun teini aloittaa aineiden käytön, on aikuis ikäisellä addiktio jo päällä.
Nimenomaan. Kyse on juuri siitä, että kierre saadaan katkaistua alkutekijöihinsä.

Hyvä ystäväni meni lapsena koulusta kotiin ja löysi äitinsä hirttäytyneenä. Hän ei koskaan toipunut siitä. Hänen pakokeinonsa oli päihteet. Hänestä ei koskaan tullut välinpitämätöntä kusettavaa nistiretkua, mutta hän pakeni henkensä edestä päihteisiin. Aivan mielettömän ihana tyyppi. Siihen aikaan kannabista ei juuri ollut saatavilla. Hän aloitti alkoholilla, sen jälkeen yskänlääkkeellä ja siitä siirryttiin heroiiniin ja siitä käytännössä kaikkeen, mitä vain sattui saamaan. Minä jouduin hyväksymään jo silloin, etten voi asialle mitään. Ei siihen aikaan ollut tarjolla terpiaa. Silloin pärjättiin ja säälittiin. Minä en voinut pitää ystävääni pinnalla, hän halusi kuolla ja niin hän päätyikin itsemurhaan. Ja minun tehtäväni oli päästää irti ja antaa ystäväni mennä.

Kun kyse on vähän hönöstä nuoresta, joka on kokeilunhaluinen saa hänet irrotettua aika helposti huumeista, jos se tapahtuu ajoissa. Ongelma näissä tapauksissa on se, että joudut aina liikkumaan eritasoisissa rikollispiireissä. Kun käyt hakemassa kannabiksesi siltä pikkudiileriltä, se urpo onkin joku kerta vedättänyt sitä vähän isompaa diileriä, ja sen kämpille tullaan aseet ja pesäpallomailat takataskussa vetämään se diileri ihan muusiksi. Siitä tämä kokeilunhaluinen pikkujannu saa elämänsä ensimmäisen trauman. Pelottava tilanne laukaisee jonkinlaisen ahdistuksen ja sitä halutaan lääkitä. Saadaan joltakulta joko taskunpohjalta tai lääkäriltä kourallinen rauhoittavia... niistä tulee tapa. Sitten eräänä päivänä vedetään kourallinen rauhoittavia, vähän viinaa ja sauhua ja saadaan sellainen sekavuustila aikaiseksi, että saadaan aikaan uusi trauma. Ja pikkuhiljaa koko touhusta tulee yksi loppumaton traumaluuppi. Et kerkeä toipumaan edellisestä, kun tulee jo seuraava. Suurin osa huumekaupasta pyöritetään eri etnisten ryhmien taholta, joissa esim. tyttöjen ja naisten arvostus ei ole suuri, joka taas johtaa siihen, että traumatisoituneet tytöt joutuvat melkoisen riiston kohteeksi.

Ongelma ei ole kannabis. Ongelma on tällä hetkellä yhteisöt, joista nuoret sitä saavat. Tilanne on vähän eri, silloin, kun täysipäiset aikuiset hierovat kauppoja keskenään, mutta täysipäiset aikuiset eivät järjestä kannabista lasten käsiin.

En ole välinpitämätön ihmisten päihdeonglemien suhteen, mutta ymmärrän pitkälti sitä, miten ne kehittyvät. Joidenkin kohdalla mitään vain ei ole tehtävissä. En minä halua luovuttaa kenenkään suhteen, mutta pystyn ymmärtämään, ettei minun halullani ole mitään merkitystä. On vain niin rajallista, mitä minä voin tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyse ei ole huumeiden laillistamisesta, vaan kannabiksen laillistamisesta.

Ei addiktoitunutta voi auttaa kukaan, ellei hän halua itse aktiivisesti itseään auttaa. Vaikka kääntäisit koko maapallon ympäri ja pois radaltaan, mikään ei muutu, ellei yksilö sitä itse halua. Valtio ei voi väkisin parantaa ihmisiä, jotka eivät halua parantaa itse itseään. Niin se vain on.
No näinhän se on.

Tällä hetkellä valtio on mahdollistajana ja olettaa toiminnallaan vähentävän rikollisuutta. Valtio tarjoaa ylläpidon lisäksi nykyään myös huumeet.
Mun käsittääkseni Suomessa ei ole heroiiniongelmaa siitä syystä, että sitä ei liiku niin paljon Suomen katukaupassa.



1. Se, mikä tässä mahdollistamisessa on surkuhupaisaa on se, että heroiinin vieroitukseen käytettävä, korvaushoitopotilaille tarjottava subutex, tappaa huumeiden sekakäyttäjiä eniten!

2. Huumeidenkäyttäjien asuinyksiköitä löytyy arvoalueilta, lapsiperheiden läheisyydestä etc.
En ymmärrä miksi! Lapset leikkivät pihalla neuloilla ja sitten lähdetään hiv-testeihin ja hepatiittihoitoihin! Eikö tosiasn ole halvempia paikkoja esim. teollisuusalueilla!?

3. Narkomaanit käyvät varkaissa poikkeuksetta joka ikinen kerta kun aineet ovat loppumassa! Ei se valtion tarjoama subutex riitä kattamaan päivittäistä tarvetta kun ei nämä pelkästään subutexiä vedä.
Vieroitusklinikat ovat pääsääntöisesti aina täynnä ja se on hotelli. Sinne mennään keräilemään voimia jotta taas jaksetaan vetää huumeita. Vieroitusklinikoilla subutexillä olevat narkomaanit saavat annoksensa ja täysylläpidon. Osa lähtee kesken kaiken huitelemaan kun pitää saada muitakin aineita, että en tiedä millainen ”onnistumisprosentti” ko. hoidolla on.

Mun mielestä tuloksia pitäisi alkaa saamaan aikaan! Pitää puuttua varhaisessa vaiheessa jotta juurisyihin voidaan puuttua! Mielestäni tämä on erittäin iso ongelma ja Suomi voisi puuttua, vaikka sitten ensimmäisenä maana jollain keinoin tiukemmin ongelmaan, ja käyttää jotakin uutta innovaatiota! Pakkohoito ei yksinään ole tietenkään mikään ratkaisu, se, että pääsee fyysisesti eroon huumeista on pienin askel, jatko on sitä taistelua.
Huumeongelma on jo nyt räjähtänyt käsiin ja käsittääkseni meno jatkuu noususuuntaisesti. Mahdollistaminen ei välttämättä ole kovin hyvä ratkaisu, sitä se ei ole perheissäkään jotka yrittävät selvitä narkomaanien omaisina.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Niin, aikuisen käyttöön ei voi mitään MUTTA teini ikäisen aivot eivät ole vielä kehittyneet aikuisen taholle ja kun teini aloittaa aineiden käytön, on aikuis ikäisellä addiktio jo päällä.
Näin on.
Aivot ovat tutkijoiden mukaan kypsät vasta 25-vuotiaana.
On todistettu, että ympäristö on yksi suuri tekijä kun kun katsotaan päihdeongelmaisen nuoren tilannetta.
Kaikki ei ole perimästä kiinni (addiktiogeeni).
Riippuvuus huumeisiin syntyy kuten mihin tahansa dopamiinia tuottavaan toimintaan.

Se, että ihmiset jäävät koukkuun eri asioihin on kyllä suurin markkinatalouden helmi. Sitä on kyllä osattu hyödyntää kaikin keinoin.:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä