Voisiko poikani olla homo

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse yläasteella liikuin porukassa, jossa oli kolme tyttöä ja yksi poika. Nyt ollessani viisikymppinen, äitini erään kerran tokaisi, että se Petrihän oli homo.
En koskaan ajatellut häntä homona. Olin vähän ihastunutkin.
Minulla on 18-vuotias poika, joka puoltaa sateenkaariväen oikeuksia. Lukiossakin piti esitelmän aiheesta. Muutama seurustelusuhde tytön kanssa on ollut, mutta viimeisimmästä jo pari vuotta aikaa. Tyttöjä on kavereina ja heidän kanssaan viihtyy.
Mies tässä jonkin aikaa sitten tokaisi, ettei yhtään ihmettelisi, jos poika jonain päivänä tuo pojan kotiin.
 
Mistäpä noista nykyään tietää.

Pääasia on se, että tulee hyväksytyksi ihmisenä, oli seksuaalinen suuntautuminen mikä hyvänsä.❤
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Eiköhän se ole kaikkein tärkeintä, että poika itse on onnellinen?! Vanhempien toive on täysin sivuseikka. Toivottavasti jokainen vanhempi oivaltaa tämän. Nuorten miesten itsemurhia ei tarvitse yhtään tulla enää lisää, ainakaan tämän asian takia. Eikä toki muutenkaan. Tukekaa vanhemmat lapsianne, kaapista tulo on nuorelle tosi iso asia ja kynnys sen kertomiseen erittäin korkealla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Mitä väliä?
Eiköhän tänä päivänä tärkeämpää liene se, että lapsi on terve ja, jos mahdollista, onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. Tietää kuka on ja siksi sinut itsensä kanssa.
Toivottavasti vanhemmat ymmärtävät rakastaa ja hyväksyä lapsensa sellaisenaan eivätkä aseta ehtoja tai kriteereitä rakkaudelleen.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Se oli vaikeaa havaita varmuudella perhrepiirissä, että pikkuveli on homo. Hän oli juuri kuin ap:n mainitsema poika. Viihtyi teininä itseään hieman vanhempien tyttöjen seurassa, ja he pitivät hänestä kaverina vaan.
Opiskeli ravintola-alaa ruokapuolella, mikälie keittäjäkö hänestä tuli?

Kun ei koskaan seukannut tytön/naisen kanssa, niin aikuisiällä kysyin suoraan, että onko? Myönsi sen, mutta välimme säilyivät muuttumattomina. Isälle ei uskaltanut kertoa, äiti kauhistui kun kuuli, muttei hänkään hylännyt tms.

On ihan onnellisessa parisuhteessa miehen kanssa, pikkukaupungin pikkujulkimoita ammattiensa takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Nelda
vierailija
Aika moni sanoo näin mutta jos seksuaalinen suuntautuminen onkin vaikka pedofilia niin menee hiljaiseksi.
Pitäis lakata pedofilian esiin nostaminen homoseksuaalisuusjutuissa, eikö.

Mut, jos laps ilmoittais olevansa pedofiili, niin sit toimittais sen mukaan. Onneksi nykyisin lapsoset säveltää tunteitaan, jolloin tämmöinenkin on mahdollista, eikä tunteita padota.
 
Itse yläasteella liikuin porukassa, jossa oli kolme tyttöä ja yksi poika. Nyt ollessani viisikymppinen, äitini erään kerran tokaisi, että se Petrihän oli homo.
En koskaan ajatellut häntä homona. Olin vähän ihastunutkin.
Minulla on 18-vuotias poika, joka puoltaa sateenkaariväen oikeuksia. Lukiossakin piti esitelmän aiheesta. Muutama seurustelusuhde tytön kanssa on ollut, mutta viimeisimmästä jo pari vuotta aikaa. Tyttöjä on kavereina ja heidän kanssaan viihtyy.
Mies tässä jonkin aikaa sitten tokaisi, ettei yhtään ihmettelisi, jos poika jonain päivänä tuo pojan kotiin.
Turha murehtia, elämä jatkuu oli vastaus kumpi tahansa.

Minä liikuin nuorena paljon tyttöjen joukossa ja edelleenkin ystävissäni (varsinkin niissä hyvissä) on enemmän naisia kuin miehiä. En ole koskaan tuntenut minkäänlaista vetoa miehiin, naisiin joidenkin mielestä liikaakin.

Pharrelliin on helppo samaistua
 
  • Tykkää
Reactions: Nelda
vierailija
Kyllä äiti tietää ja varsinkin tuossa vaiheessa, kun poika on niin iso.

Siksi en ihan luota tämän jutun todenperäisyyteen, vaikka ei siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole.
 
vierailija
Arvasin, että tätä ehdotetaan.

Tuo olisi todella kova paikka. Ei jotenkin halua/pysty edes ajatella asiaa.
On tosin aivan eri asia kuin se onko lapsi homo/hetero.
Ei se kyllä mitenkään eri asia ole. Syntymekanismiin en ota kantaa kun en sitä tunne eikä välttämättä tiedekään vielä 100-prosenttisesti, mutta seksuaalinen suuntautuminen on seksuaalinen suuntautuminen. Erottelu vääriin seksuaalisiin suuntautumisiin ja oikeisiin tai normaaleihin seksuaalisiin suuntautumisiin on yksiselitteisen epäloogista ja vanhentunutta.

Ja tässä pitää osata erottaa suuntautuminen seksiaktista.

Seksiakti on kahden tai useamman kauppa ja sen takia siinä on merkitystä onko partneri täysivaltainen aikuinen vai eläin tai lapsi tjms. Mutta se mitä kukin ihminen päänsä sisällä tuntee on lähtökohtaisesti ok. Jos pedofiili kykenee elämään elämänsä selibaatissa tai on sillä tavalla liukumalla, että pystyy nauttimaan seksistä myös aikuisten kanssa, niin olkoon rauhassa mitä on. Tuollaisia kaappipedofiilejä on varmaan kuitenkin enemmän kuin niitä, jotka eivät kykene tai halua itseään kontrolloida.
 

Yhteistyössä