"Ruotsalaislehti paljastaa: potilailla mahdollisuus välttää ulkomaalaistaustainen lääkäri aikaa varatessaan"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihanaa kaksinaismoralismia aina niin suvaitsevaisilta ruotsalaisilta. Ai niin, tämä sama väkihän kehitteli aikoinaan rotuteorioita alempirotuisista suomalaisista.

Ja sekin oli aika hauska, kun toimittaja haastatteli ruotsalaisia ja kysyi, olisivatko valmiita majoittamaan kotiinsa pakolaisen, niin kaikille oli ihan ok. Mutta kun kulman takaa tuli yksi sellainen ja toimittaja kysyi uudestaan, että voiko hän tulla teille, niin kaikilta löytyi heti hyvät selitykset, miksi juuri nyt ei sovi...
 
vierailija
Ei tulisi mieleenkään mennä mamu-lääkärin vastaanotolle.
Jos menet terveyskeskukseen ja vastassa on maahanmuuttajataustainen lääkäri, niin mitä teet, juokset ulos?

Meillä on aikanaan lapsia hoitanut aivan loistava virolaislääkäri yksityisellä, kun ensin eräs suomalainen nuori lääkäri määräsi aivan väärät lääkkeet ja lapsi meni huonoon kuntoon.

Samoin saan kiittää ihanaa venäläistä lääkäriä, joka auttoi ratkaisevasti minua vakavan terveysongelman vuoksi, ja hänen ansioistaan voin nyt paremmin.
 
Omat kokemukset ulkomaalaistaustaisista lääkäreistä ovat tässä:
- Virolainen hammaslääkäri = ehkä niinkun parasta hoitoa olen häneltä saanut
-Saksalainen anestesialääkäri keskimmäisen synnytyksessä = hauskin ja todella hyvin otti huomioon neulakammon (oli muuten aivan nuoren Tom Cruisen näköinen)
-Venäläinen lääkäri tiesi heti mikä mun nuorimmalla pojalla oli pienenä ja häntä ennen yksikään suomalaislekuri ei edes suostunut laittamaan lasta jatkotutkimuksiin, vaikka jatkuva nuha ei ottanut millään loppuakseen. Yhteistä kieltä ei lääkärin kanssa kyllä ollut lainkaan, siitä iso miinus
-Turkkilainen lääkäri ei suostunut tekemään sisätutkimusta, vaikka vuosin kuin seula alapäästä ja hempat oli melkein anemian puolella jo, haki paikalle hoitajan joka valitti mulle, että hänellä olisi toinen asiakas ja hän ei ole tähän hommaan koskaan perehtynyt. Mies ei myöskään puhunut ymmärrettävästi suomenkieltä lainkaan ja määräsi mulle verta hyydyttävää lääkettä, mitä en saanut edes käyttää
-Irakilainen lääkäri ei puhunut lainkaan ymmärrettävää suomenkieltä ja haki hoitajan tulkkaamaan viereisestä huoneesta lääketieteelliset termit, hoitaja valitti mun aikana lääkärille että hänellä on toinen potilas, mutta lääkäriä tämä ei kiinnostanut. Mä mietin vaan käytävällä olevaa mummoa, jonka aika oli mun jälkeen ja joka puhui paikallista murretta pelkästään
-Toinen irakilaislääkäri yritti puhua suomea, kyllästyin kun siitä ei puolessa tunnissa tullut yhtään mitään ja ehdotin, että keskustellaan lontooksi ja taas mietin, että onneksi en ole joku vanha mummo, joka ei osaa puhua kuin suomea omalla murteella
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies ja m1es
Jos menet terveyskeskukseen ja vastassa on maahanmuuttajataustainen lääkäri, niin mitä teet, juokset ulos?

Meillä on aikanaan lapsia hoitanut aivan loistava virolaislääkäri yksityisellä, kun ensin eräs suomalainen nuori lääkäri määräsi aivan väärät lääkkeet ja lapsi meni huonoon kuntoon.

Samoin saan kiittää ihanaa venäläistä lääkäriä, joka auttoi ratkaisevasti minua vakavan terveysongelman vuoksi, ja hänen ansioistaan voin nyt paremmin.
En oikeastaan käy terveyskeskuksessa. Jos tarvitsen lääkäriä, käyn työterveydessä ja lapsia käytän yksityisellä.
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Ok no hyvä niin. Oletetaan sitten, että joudut äkillisesti sairaalaan ja siellä onkin ulkomaalainen lääkäri vastassa. Kieltäydytkö hoidosta?
Arvasin, että joku alkaa jankata päivystyksestä, kun puhe oli koko ajan lääkärin vastaanotosta, minne varataan aika. Kuten tuossa jutussakin, jos vaivautuisit sen lukemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Riippuu mistä päin on. Jotkut ulkomaalaiset lääkärit ovat olleet hyviä ja osaa hyvin suomea. Ja riippuu vähän vaivastakin.

Kerran oli joku afrikkalainen lääkäri. Mun olisi pitänyt päästä sairaalan polille tutkimuksiin. Tyrkkäs vaan lääkkeitä ja viikon saikkua.

Sain apua työterveyslääkärin kautta ja pääsin hoitoon.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä