Elämättömän elämän häpeä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suosittelin tuota kirjaa sinulle 26.07.2020. Kirja on ollut viimeisen vuoden ajan suurin piirtein heti lainattavissa pk-seudulla. Tuskin muissakaan kirjastoissa mitään suurempaa ruuhkaa on ollut.
Joo, olen pahoillani. Laitoin sen kyllä ylös ja kirjastoni suosikkilistalle. En vain saanut aikaiseksi lainata.

Täällä se on tosin ollut koko ajan useammassa lainassa ja varauksessa. Nyt parin kuukauden odotuksen jälkeen mun pitäisi se saada noin viikon päästä.

[ap]
 
No, enhän mä ole 99% ihmisistä mielestä mitään tehnyt koko elämälläni. Heittänyt sen vain hukkaan, mutta nyt puhutaankin mun standardeista. Kohta on taas kylmä, kesä ohi ja pitäisi painaa duunia ja olla yhteiskunnan tuottava jäsen. Silloinkin toki jään sisälle, koska miksi menisin ulos. EI mulle ole siellä mitään.

Ehkä syksyyn mennessä olen kuntoutuksessa vaivani takia ja saisin siitä syyn olla kotona ja toimeton.

Parin viime viikon aikana olen tehnyt havainnon, joka ehkä melko varmasti kertoo syyn ikisinkkuudelleni ja menestymöttömyydelleni naisten keskuudessa. Ihmettelen, että miksi en ollut tuota havaintoa nöin selvänä ollut aikaisemmin tehnyt, mutta jostain syystä nyt se iski päin naamaa kuin pahinkin kesäsalama. Samalla tajusin, että itsessä se vika tosiaankin on ja miten kaukana normaalista miehestä tuon asian osalta olenkaan. Melko avaava kokemus.

Tällainen kesäpäivitys tällä kertaa. Mukavaa ja lämmintä kesää kaikille.

[ap]
Olen menossa nukkumaan, katsoin vielä tämän ketjun. Mukava kun oot palstalla!

Kuinka moni IRL miettii sun asioita niinku ivaavassa mielessä? Kuinka moni tietää, kuinka sä aikas vietät tai jätät viettämättä?
Mä luulen että aika harva.

Öitä...:)
 
vierailija
Olen menossa nukkumaan, katsoin vielä tämän ketjun. Mukava kun oot palstalla!

Kuinka moni IRL miettii sun asioita niinku ivaavassa mielessä? Kuinka moni tietää, kuinka sä aikas vietät tai jätät viettämättä?
Mä luulen että aika harva.

Öitä...
Tuskin kukaan miettii. Silti luulen, että tuo olisi se mielipide niiltä, jotka jostain syystä miettisivät.

Mä haluaisin, että moni tietäisi miten aikaani vietän ja olisi siitä kiinnostunut. Nyt se on mahdotonta, koska elämäni on niin tylsöö ja koska en mä tällaisesta ajankäytöstä kyllä kenellekään ala kertomaan.

[ap]
 
Tuskin kukaan miettii. Silti luulen, että tuo olisi se mielipide niiltä, jotka jostain syystä miettisivät.

Mä haluaisin, että moni tietäisi miten aikaani vietän ja olisi siitä kiinnostunut. Nyt se on mahdotonta, koska elämäni on niin tylsöö ja koska en mä tällaisesta ajankäytöstä kyllä kenellekään ala kertomaan.

[ap]
Niin no...täällä kylällä on sinkkumiehiä, ja kukaan ei tiedä heidän menemisistään mitään.
Toisaalta positiivista on se, että muut eivät tiedä ivaamismielessä että onko sillä ankea elämä vai ei, mutta tietty jos ne sinkkumiehet haluis kertoa arjestaan ja tapahtumista itse, niin eivät välttämättä just aina löydä semmoiseen juttukaveria.

Mutta mun pointti on se, että ihmiset eivät enää nykyisin mieti paljoa naapureiden ja tuttujen elämää, kyttäysmeininki on loppunut.
 
vierailija
Niin no...täällä kylällä on sinkkumiehiä, ja kukaan ei tiedä heidän menemisistään mitään.
Toisaalta positiivista on se, että muut eivät tiedä ivaamismielessä että onko sillä ankea elämä vai ei, mutta tietty jos ne sinkkumiehet haluis kertoa arjestaan ja tapahtumista itse, niin eivät välttämättä just aina löydä semmoiseen juttukaveria.

Mutta mun pointti on se, että ihmiset eivät enää nykyisin mieti paljoa naapureiden ja tuttujen elämää, kyttäysmeininki on loppunut.
Me miehet olemme kyllä monelle melko näkymättömiä. Ehkä nuokin miehet haluaisivat kumppanin, koska pitkään venynyt puhumattomuus tai yksinäisyys ei ole hyvästä. Introverttinä en niinkään halua pölöttää koko aikaa, mutta onhan se hyvä tunne, jos joku kysyy miten menee ja on kiinnostunut mun asioista ihan vilipittömästi.

Tuo pointtikin on melko surullinen vaikka varmaankin totta. Yhteisöllisyys on hävinnyt ja tilalle on tullut itsekkyys.

[ap]
 
Me miehet olemme kyllä monelle melko näkymättömiä. Ehkä nuokin miehet haluaisivat kumppanin, koska pitkään venynyt puhumattomuus tai yksinäisyys ei ole hyvästä. Introverttinä en niinkään halua pölöttää koko aikaa, mutta onhan se hyvä tunne, jos joku kysyy miten menee ja on kiinnostunut mun asioista ihan vilipittömästi.

Tuo pointtikin on melko surullinen vaikka varmaankin totta. Yhteisöllisyys on hävinnyt ja tilalle on tullut itsekkyys.

[ap]
Juu, toisaalta se, että toisia ei kiinnosta jonkun menneisyys, on armollista. Itse saa aina uuden alun. Mutta mä en sitten tiedä, että onko semmoinen välinpitämättömyys toisen ihmisen elämästä pelkästään hyvä asia.

Kiinnostusta toisen elämästä on ennen voinu osoittaa joko kivasti (kuulumisten kysyminen, soitto/viestit, kyläilypyyntö), tai sit ilkeästi (ei haluta olla juorun kohteen kanssa, mutta tiedetään tämän elämästä paljonkin).

Mutta nyt ei oo oikein kumpaakaan. :unsure:
 
vierailija
Juu, toisaalta se, että toisia ei kiinnosta jonkun menneisyys, on armollista. Itse saa aina uuden alun. Mutta mä en sitten tiedä, että onko semmoinen välinpitämättömyys toisen ihmisen elämästä pelkästään hyvä asia.

Kiinnostusta toisen elämästä on ennen voinu osoittaa joko kivasti (kuulumisten kysyminen, soitto/viestit, kyläilypyyntö), tai sit ilkeästi (ei haluta olla juorun kohteen kanssa, mutta tiedetään tämän elämästä paljonkin).

Mutta nyt ei oo oikein kumpaakaan.
Tuntemattomien menneisyys ei kiinnosta. Sitten taas tuttujen ja uusien tuttavuuksien historia ainakin mua kiinnostaa. Ihminen kun on kokemustensa summa. Mä en kai tässä ole poikkeus ja siksi uusi alku on niin hankala ilman täydellistä irtautumista nykyisyydestä. Tai valehtelua.

Enemmän pitöisi tosiaan muilta kysellä kuulumisia. Onhan se kohteliastakin.

Miten siis sulla Echo, menee?

[ap]
 
Tuntemattomien menneisyys ei kiinnosta. Sitten taas tuttujen ja uusien tuttavuuksien historia ainakin mua kiinnostaa. Ihminen kun on kokemustensa summa. Mä en kai tässä ole poikkeus ja siksi uusi alku on niin hankala ilman täydellistä irtautumista nykyisyydestä. Tai valehtelua.

Enemmän pitöisi tosiaan muilta kysellä kuulumisia. Onhan se kohteliastakin.

Miten siis sulla Echo, menee?

[ap]
Jaa mulla? No, loma meneillään, mutta helle uuvuttaa täysin. En ole päässy oikein levolliseen mielentilaan.
 
vierailija
Jaa mulla? No, loma meneillään, mutta helle uuvuttaa täysin. En ole päässy oikein levolliseen mielentilaan.
Ehkä se vielä sieltä tulee. Uskotaan.

Itsekään en ole helteiden ystävä. Istuskelen sisällä, verhot kiinni ja jääpalajuomaa lasissa. Illalla/yöllä sitten voi mennä ulos ja urheilemaan. Mielentila on normaali. Hieman örtynyt ja jännittynyt vain.

[ap]
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Saatko yöllä nukuttua helteellä?
Melko huonosti. Tässä on yksi työttömän ja yksinäisen ihmisen elämän hyvistä puolista kuitenkin: Voin mennä nukkumaan vasta, kun asunto on jäähtynyt ja herätä sitten, kun herään. Olen muutenkin sellainen ihmislämpöpatteri, että näillä keleillä hehkun kuin takan hiili. Voi siis olla muiden onni, että en ole parisuhteessa kiusaamassa kumppaniani lämpöaalloillani.

[ap]
 
Melko huonosti. Tässä on yksi työttömän ja yksinäisen ihmisen elämän hyvistä puolista kuitenkin: Voin mennä nukkumaan vasta, kun asunto on jäähtynyt ja herätä sitten, kun herään. Olen muutenkin sellainen ihmislämpöpatteri, että näillä keleillä hehkun kuin takan hiili. Voi siis olla muiden onni, että en ole parisuhteessa kiusaamassa kumppaniani lämpöaalloillani.

[ap]
Noo...mies voi nukkua sohvallakin.
Näin meillä :sneaky:
 
Onneksi on kuuma. Voi ilman sitä ylenpalttista häpeää, jota olen tuntenut joka päivä viimeiset 15 vuotta, olla sisällä ja olla tekemättä mitään. No, enhän mä ole 99% ihmisistä mielestä mitään tehnyt koko elämälläni. Heittänyt sen vain hukkaan, mutta nyt puhutaankin mun standardeista. Kohta on taas kylmä, kesä ohi ja pitäisi painaa duunia ja olla yhteiskunnan tuottava jäsen. Silloinkin toki jään sisälle, koska miksi menisin ulos. EI mulle ole siellä mitään.

Ehkä syksyyn mennessä olen kuntoutuksessa vaivani takia ja saisin siitä syyn olla kotona ja toimeton.

Parin viime viikon aikana olen tehnyt havainnon, joka ehkä melko varmasti kertoo syyn ikisinkkuudelleni ja menestymöttömyydelleni naisten keskuudessa. Ihmettelen, että miksi en ollut tuota havaintoa nöin selvänä ollut aikaisemmin tehnyt, mutta jostain syystä nyt se iski päin naamaa kuin pahinkin kesäsalama. Samalla tajusin, että itsessä se vika tosiaankin on ja miten kaukana normaalista miehestä tuon asian osalta olenkaan. Melko avaava kokemus.

Tällainen kesäpäivitys tällä kertaa. Mukavaa ja lämmintä kesää kaikille.

[ap]
kuulostaa hyvältä, että olet jonkin havainnon tehnyt. Mikä siis ilmeisesti merkittävä havainto?

Jokin ristiriita sinulla vaikuttaisi itsesi kanssa olevan, et jotenkin hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet vai ajatteletko että se on se syy kaikkeen, miksi tilanteesi ei sinua miellytä?
Mitä haluaisit muuttaa itsessäsi että asiat alkaisi mielestäsi sujua? Ettet olisi ikisinkku jne?
Ja jonkunlainen varmaankin ikäkriisi tuntuu myös olevan. Harvalla elämä menee kyllä niin kuin olisi halunnut tai toivonut, mutta asioiden hyväksyminen ja jonkunlainen käsitteleminen auttaa kyllä asiaa. Ja että eläisi tässä hetkessä, eikä miettisi liikaa eteenpäin asioita miten niiden pitäisi mennä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Onneksi on kuuma. Voi ilman sitä ylenpalttista häpeää, jota olen tuntenut joka päivä viimeiset 15 vuotta, olla sisällä ja olla tekemättä mitään. No, enhän mä ole 99% ihmisistä mielestä mitään tehnyt koko elämälläni. Heittänyt sen vain hukkaan, mutta nyt puhutaankin mun standardeista. Kohta on taas kylmä, kesä ohi ja pitäisi painaa duunia ja olla yhteiskunnan tuottava jäsen. Silloinkin toki jään sisälle, koska miksi menisin ulos. EI mulle ole siellä mitään.

Ehkä syksyyn mennessä olen kuntoutuksessa vaivani takia ja saisin siitä syyn olla kotona ja toimeton.

Parin viime viikon aikana olen tehnyt havainnon, joka ehkä melko varmasti kertoo syyn ikisinkkuudelleni ja menestymöttömyydelleni naisten keskuudessa. Ihmettelen, että miksi en ollut tuota havaintoa nöin selvänä ollut aikaisemmin tehnyt, mutta jostain syystä nyt se iski päin naamaa kuin pahinkin kesäsalama. Samalla tajusin, että itsessä se vika tosiaankin on ja miten kaukana normaalista miehestä tuon asian osalta olenkaan. Melko avaava kokemus.

Tällainen kesäpäivitys tällä kertaa. Mukavaa ja lämmintä kesää kaikille.

[ap]
En muista oliko tästä puhetta aiemmin…
…hanki koiranpentu ja ala harrastaa sen kanssa.
Saat ihan uuden sosiaalisen ympyrän! Ja naiset suorastaan parveilee ympärillä! ;)

Koira voi antaa todella paljon! Se vie sinua ulos joka päivä, tutustuttaa sut uusiin ihmisiin ja paikkoihin, antaa seuraa etc.

Oikein hyvää kesää sinullekin ja tsemppiä!❤
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy ja Echo
Annan vielä vähän perspektiiviä:
Mä en ole ollut vuosiin (olenkohan ikinä) rauhassa/yksin. Joskus se olisi ihan mukavaa.

Ihminen on normaalisti muovautuva ja keksii yleensä tavan sopeutua erilaisiin tilanteisiin.
Puske väkisin itsesi ulos mukavuusalueeltasi, sinulla ei ole mitään menetettävää.

Eikö oo söde?
 
  • Rakkaus
Reactions: Echo
Annan vielä vähän perspektiiviä:
Mä en ole ollut vuosiin (olenkohan ikinä) rauhassa/yksin. Joskus se olisi ihan mukavaa.

Ihminen on normaalisti muovautuva ja keksii yleensä tavan sopeutua erilaisiin tilanteisiin.
Puske väkisin itsesi ulos mukavuusalueeltasi, sinulla ei ole mitään menetettävää.

Eikö oo söde?
Joo mut näytä ap:lle kuva tuosta aikuisena, joku säkäkorkeus 2 m ja sanoo WUF...:sneaky:
 
vierailija
Tää on muuten semmonen pitkä ketju mitä mä en oo jaksanu kertaakaan lukea paria viestiä enempää.. ja oon vilkassu varmaan muutaman kerran. Ja aina on samanlaista, ihan kun samoja sivuja lukis
Tästä ketjusta tulee mieleen Anna-lehden blogi Havaintoja parisuhteesta.
Kirjoittaja on vaihtanut puolisoa monta kertaa. Luin tekstejä ja tajusin, että hän kirjoittaa lukijoidensa elämästä.
Aika moni kirjoittaa asioista, jotka eivät ole ongelmia. Omaa napanöyhtää on mukava kaivella.
Kirjoittaja vie turhaan tilaa tällä palstalla. Kyllä kolmessa vuodessa asia on jo valjennut.
 
Tästä ketjusta tulee mieleen Anna-lehden blogi Havaintoja parisuhteesta.
Kirjoittaja on vaihtanut puolisoa monta kertaa. Luin tekstejä ja tajusin, että hän kirjoittaa lukijoidensa elämästä.
Aika moni kirjoittaa asioista, jotka eivät ole ongelmia. Omaa napanöyhtää on mukava kaivella.
Kirjoittaja vie turhaan tilaa tällä palstalla. Kyllä kolmessa vuodessa asia on jo valjennut.
Mielenkiintoinen näkökulma!
 
Tästä ketjusta tulee mieleen Anna-lehden blogi Havaintoja parisuhteesta.
Kirjoittaja on vaihtanut puolisoa monta kertaa. Luin tekstejä ja tajusin, että hän kirjoittaa lukijoidensa elämästä.
Aika moni kirjoittaa asioista, jotka eivät ole ongelmia. Omaa napanöyhtää on mukava kaivella.
Kirjoittaja vie turhaan tilaa tällä palstalla. Kyllä kolmessa vuodessa asia on jo valjennut.
Noh, jos noin asiaa haluaa katsoa niin itse asiassa kaikki paitsi purjehdus on turhaa! ;)
 
vierailija
Tästä ketjusta tulee mieleen Anna-lehden blogi Havaintoja parisuhteesta.
Kirjoittaja on vaihtanut puolisoa monta kertaa. Luin tekstejä ja tajusin, että hän kirjoittaa lukijoidensa elämästä.
Aika moni kirjoittaa asioista, jotka eivät ole ongelmia. Omaa napanöyhtää on mukava kaivella.
Kirjoittaja vie turhaan tilaa tällä palstalla. Kyllä kolmessa vuodessa asia on jo valjennut.
Minäkin olen kuullut, että tämän palstan massiivinen viestitulva saa Kaksplussan serverit rapisemaan liitoksistaan. Kyllähän siinä yksi ketju, johon tulee muutama viesti kuukaudessa on se viimeinen pisara.

Vai oliko kenties sittenkin kyseessä halu päästä purkamaan pahaa oloaan tuntemattoman ihmisen päälle? Tätä en ole koskaan tajunnut, mutta kai moni ihminen saa tyydytyksensä toisten mollaamisesta ja siksi tunkevat naamansa asioihin, jotka eivät heitä koske tai mitenkään edes muuten häiritse. Pakko vain saada kiksinsä.

[ap]
 
vierailija
Tästä ketjusta tulee mieleen Anna-lehden blogi Havaintoja parisuhteesta.
Kirjoittaja on vaihtanut puolisoa monta kertaa. Luin tekstejä ja tajusin, että hän kirjoittaa lukijoidensa elämästä.
Aika moni kirjoittaa asioista, jotka eivät ole ongelmia. Omaa napanöyhtää on mukava kaivella.
Kirjoittaja vie turhaan tilaa tällä palstalla. Kyllä kolmessa vuodessa asia on jo valjennut.

3 vuotta.
Jo on aika vierähtänyt. Itse kirjoitin tähän ketjuun silloin heti alussa ja annoin näitä tyypillisiä ohjeita avautumiseen elämälle.
 
vierailija
En muista oliko tästä puhetta aiemmin…
…hanki koiranpentu ja ala harrastaa sen kanssa.
Saat ihan uuden sosiaalisen ympyrän! Ja naiset suorastaan parveilee ympärillä!

Koira voi antaa todella paljon! Se vie sinua ulos joka päivä, tutustuttaa sut uusiin ihmisiin ja paikkoihin, antaa seuraa etc.

Oikein hyvää kesää sinullekin ja tsemppiä!


Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä!
koiranpentu/pieni söpö koira miehellä on oikea p*** umagneetti. Laita vielä talvella joku söpö neule koiralle, tulee aina joku typsy sitä ihailemaan ja kysymään siitä jotakin ja treffit on melkein ikään kuin melkein varmat.
 

Yhteistyössä