Ei uskoisi että täällä on aikuisia keskustelemassa

Deleted member 149094
Mä olen uskonnoton mutta mä olen sen verran älykäs että en vähättele.
Mä vaikenen noista nyt tänään. Mä muuten taidan olla laten mielestä muslimi. Ja jonkun toisen kanssa.. No, nää on näitä.

Meneeks se jotenkin niin, että kun tieto karttuu, sitä ensin ajattelee olevansa fiksu. Sitten, kun tietoa tulee lisää, huomaa, ettei tiedä mistään mitään ja lopuksi fiksuus asemoituu niille leveleille, että pystyy hyväksymään myös tietämättömyytensä. Maailma on ristiriitoja täynnä. :)
 
Mä vaikenen noista nyt tänään. Mä muuten taidan olla laten mielestä muslimi. Ja jonkun toisen kanssa.. No, nää on näitä.

Meneeks se jotenkin niin, että kun tieto karttuu, sitä ensin ajattelee olevansa fiksu. Sitten, kun tietoa tulee lisää, huomaa, ettei tiedä mistään mitään ja lopuksi fiksuus asemoituu niille leveleille, että pystyy hyväksymään myös tietämättömyytensä. Maailma on ristiriitoja täynnä.
Tieto ei tee fiksuksi. Fiksuus on jotakin muuta. :D
 
Deleted member 149094
Tieto ei tee fiksuksi. Fiksuus on jotakin muuta.
Mä vedän tämmöiset termipohjat tähän. Silleen nörtteilyhengessä.. :
Kaikki fiksuus ja älykkyys vaatii tietoa ja niiden soveltamiskykyä. Tiedon ei tarvi olla kirjatietoa, se voi olla vaikka elämänkokemustietoa. Se voi olla myös nk. geenitietoa.
Fiksuutta ja älykkyyttä on perusteltu tieto. Vaikka olisikin väärässä. Väärässä oleminen tarkoittaa vain, että faktat, eli alkuolettamukset on pielessä. Mut kukaan meistä ei voi tutkia kaikkea perusasioista lähtien.
 

Yhteistyössä