Heinäkuiset 2021

Ihanaa kuulla @Sabriiiina , että kaikki on teillä hyvin.

Tsemppiä @Nöppöset heräilyjen kanssa, ja toivottavasti pikkuiset jaksaa vielä rauhassa kasvaa. Teillä ei siis vielä päätetty sektioaikaa?
Ootko saanut verenpaineen nousun takia liuskoja kotiin proteiinin seuraamiseksi vai pitääkö pelkkää verenpainetta seurailla?

Mullakin on vähän kokemusta verenpaineen noususta loppuraskaudessa (nytkin on jo noussut vähän), mutta koska omat lukemat on olleet aiemmin niin alhaiset, niin ei noissa lukemissa vielä olla. Nousu on kuitenkin oloa jo kyllä parantanut, kun ei ole niin heikotusta ja huimausta enää kuten aiemmin oli. Sitä vaan pitää tarkkailla, ettei tule muuta, ja ottaa mahdollisimman rennosti. Muuta ei kai voi itse tehdä pre-eklampsiaa ehkäistäkseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Nöppöset
En hirveän aktiivinen ole täällä nyt ollut, mutta meille syntyi siis poika 37+6 viime sunnuntaina, 3560g ja 51cm. Salissa kerettiin olla 5h30min,ja kaikinpuolin oli voimaannuttavana kokemus koko synnytys. Nyt kaikki hyvin, ollaan kotona ja tissitellään kovin. Lisämaitoa mennyt hetken mutta nyt puretaan sitä pois kun alkaa tissimaito riittää ❤
Ihanaa loppuodotusta kaikille ja ennenkaikkea JAKSAMISTA helteiden ajalle ❤
-Oliivi ja Möttönen 5vrk ❤
 
En hirveän aktiivinen ole täällä nyt ollut, mutta meille syntyi siis poika 37+6 viime sunnuntaina, 3560g ja 51cm. Salissa kerettiin olla 5h30min,ja kaikinpuolin oli voimaannuttavana kokemus koko synnytys. Nyt kaikki hyvin, ollaan kotona ja tissitellään kovin. Lisämaitoa mennyt hetken mutta nyt puretaan sitä pois kun alkaa tissimaito riittää
Ihanaa loppuodotusta kaikille ja ennenkaikkea JAKSAMISTA helteiden ajalle
-Oliivi ja Möttönen 5vrk
Ooh! Onnea pikkuisesta! Vauvantuoksuista kesää teille! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Oliivi3
Lämpimät onnittelut @Oliivi3!

@Toiveikas21 mulle annettiin ohjeeksi seurata vain verenpainetta ja jos jää alapaine toistuvasti sinne 95 tienoille niin pitää olla yhteydessä. Sektioaika saatiin kyllä :) päätettiin ettei kerrota sitä vielä kellekään. Epäilen että läheiset (isovanhemmat kröhöm) alkaisi hössöttämään ja järjestelemään lomamenojaan sen perusteella jos tietäisivät ajoissa. En uskalla tännekään paljastaa jos joku tuttu minut on tunnistanut :'D on kyllä helpottavaa että eräpäivä tälle odotukselle on asetettu :D
 
Leanna
Vauva täysiaikainen ja koti olisi valmis esikoisen saapumiseen. Kuitenkin tuntuu siltä, että pää ei ole valmis. Fiilis on luottavainen, mutta kyllähän sitä hieman kauhistuttaa kaikki tuleva. Kaikki uusi ja oikeastaan tuntematon. Olen lukenut paljon muiden kokemuksia, blogeja ja videoita, mutta eihän sitä tiedä mitä se omalla kohdalla tulee olemaan.

Ja tuo kaikki edellä mainittu on varsin lamaannuttavaa! Olisi aikaa mennä ja tehdä, nauttia loppuraskaudesta ja kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa, mutta en osaa. Päivät menee pienten kotiaskareiden ja päiväunien parissa. Muuten selailen vain somea ja vauvaryhmiä. Välillä tulee olo, että olen jo aivan täynnä kaikkea vauva-aiheista. Sitten sitä vain tuijottelee ikkunasta sadetta ja miettii, että mitä tässä kuuluisi tehdä.

Kirjaimellisesti tämä on nyt vain tällaista odottamista. Niin kuin bussia odottais. :D
 
Vauva täysiaikainen ja koti olisi valmis esikoisen saapumiseen. Kuitenkin tuntuu siltä, että pää ei ole valmis. Fiilis on luottavainen, mutta kyllähän sitä hieman kauhistuttaa kaikki tuleva. Kaikki uusi ja oikeastaan tuntematon. Olen lukenut paljon muiden kokemuksia, blogeja ja videoita, mutta eihän sitä tiedä mitä se omalla kohdalla tulee olemaan.

Ja tuo kaikki edellä mainittu on varsin lamaannuttavaa! Olisi aikaa mennä ja tehdä, nauttia loppuraskaudesta ja kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa, mutta en osaa. Päivät menee pienten kotiaskareiden ja päiväunien parissa. Muuten selailen vain somea ja vauvaryhmiä. Välillä tulee olo, että olen jo aivan täynnä kaikkea vauva-aiheista. Sitten sitä vain tuijottelee ikkunasta sadetta ja miettii, että mitä tässä kuuluisi tehdä.

Kirjaimellisesti tämä on nyt vain tällaista odottamista. Niin kuin bussia odottais.
Ehkä sun mieli kaipaa juurikin tuollaista olemista ja rauhoittumista nyt tähän hetkeen. Ei tuo nyt jo yhden lapsen äitinä pahalta kuulosta, otat selkeästi omaa aikaa ja annat vaan itsesi rauhoittua, lueskelet toisten kokemuksia ja yrität päästä käsiksi siihen, mitä on odotettavissa. Voi nimittäin olla, että tuollaista ei hetkeen pääse sitten tekemään, kun lapsi syntyy, ainakaan näissä määrin (helpompi muille ja itselle perustella se kahdenkeskinen aika ja menot lapsenhoitajan saamiseksi, mutta yritäpä sitten saada vain tuollaista rentoutumisaikaa - ainakin itselle jo sisäinen perustelu on ollut hankalampaa).

Mullakin suunnitelmissa ensi viikolla ottaa kevyemmin, tehdä kotivalmisteluita ja nukkua päikkäreitä, muuta ehtii sitten myöhemminkin jos vielä jaksaa. Toki oon jo tehnyt listaa hommista, mitä pitäisi ennen vauvan syntymää ja esikoisen lomaa tehdä, ja tekisi mieli käydä uimassa ja museoissa, mutta saa nyt nähdä.
 
  • Tykkää
Reactions: rougemoux
Tankoilija
Tänään 37+4. Vauvan tarjonta käyty tarkistuttamassa ja perätilassahan se siellä istuu! Magneettikuvien ja vauvan mittojen mukaan sekä aiemman synnytyksen ja esikoisen koon perusteella perätilasynnytys olisi mahdollinen. Onko täällä kellään samanlaista tilannetta?

Oikeastaan minkäänlaisia oireita ei ole ollut sitten viime kerran kun tuli niitä supistuksia tihenevään tahtiin. Tukalaa oloa vain.

Onnea kaikille poksahtaneille ja jaksamista muille loppuraskauteen! Tuntuu ettei tää vaa lopu, kun on olojen vuoksi hankala keskittyä muuhunkaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Tänään 37+4. Vauvan tarjonta käyty tarkistuttamassa ja perätilassahan se siellä istuu! Magneettikuvien ja vauvan mittojen mukaan sekä aiemman synnytyksen ja esikoisen koon perusteella perätilasynnytys olisi mahdollinen. Onko täällä kellään samanlaista tilannetta?

Oikeastaan minkäänlaisia oireita ei ole ollut sitten viime kerran kun tuli niitä supistuksia tihenevään tahtiin. Tukalaa oloa vain.

Onnea kaikille poksahtaneille ja jaksamista muille loppuraskauteen! Tuntuu ettei tää vaa lopu, kun on olojen vuoksi hankala keskittyä muuhunkaan :D

Moikkelis, täällä oma perätila päättyi vauvan kääntymiseen ja on nyt raivossa. Olisin synnyttänyt perätilavauvankin jos kokonsa puolesta vain olisi mahtunut. Sinulta ei ilmeisesti yritetä tai yritetty enää kääntää? :)

Täälläkin oma rauhattomuus vauvan syntymisen suhteen on rauhoittunut, tulee kun tulee ei tässä kuitenkaan paria viikkoa kauempaa varmaan mene, koska diabeteslääkityskin käytössä. Luulisi että haluavat käynnistää viimeistään 40+0, jostain luin että lääkkeillä hoidetussa radissa näin olisi ettei päästetä yli lasketun. Miten muilla radilaisilla joilla lääkitys, onko teille luvattu käynnistystä?

Vauva saa masussa kyllä olla jos hänellä vain hyvät oltavat, minulla vähän huolettaa se että vauva varmasti saa kaiken tarvitsemansa ja jaksaa kasvaa hyvin. Jotenkin tällä hetkellä kuitenkin tuntuu että vauva tulee ennen laskettua aikaa ulos, mutta saapas nähdä. Joka päivä supistelee epäsäännöllisen kipeästi, mutta tätähän voi monta viikkoa jatkua vielä :)

Ja muuten, paljon onnea @Oliivi3 vauvasta, ihana kuulla että pikkuinen on täällä <3
 
Tankoilija
Yritettiin vauveli kääntää, mutta hän halusi samantien takaisin istumaan, joten jätettiin siihen käännösyritys :D Onhan tässä vielä hetki aikaa itsekseen kääntyä.. Kääntyisipä itse raivotarjontaan niin ei tarttisi jännätä synnytystapaa yhtään
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Onnea jo synnyttäneille!

@Nöppöset päässyt mielettömän pitkälle!

Täälläkin jo 38+4, mikä tuntuu uskomattomalta esikoisen keskosuuden jälkeen. Lääkehoitoinen radi, joten yliajalle ei päästetä. Nyt pystyy onneksi syömään jo hieman vapaammin, ja sokerit pysyneet hyvinä. Päivällä olo on pääosin ok. Välillä ehkä supistaa, en ole ihan varma kun on ekoja kertoja. Yöllä heräilen valvomaan pätkän, lonkat kipuilee ja vatsaa särkee hetken. Viikottain nyt ollut äitipolilla seuranta, mikä rauhoittaa mieltä. Jos laskettuun menee, vauva voisi olla neljän kilon luokkaa.

Juuri muutettiin, ja voisi viimein laittaa vauvan tavarat valmiiksi paikoilleen. Tietäisi vaan miten haluaa laittaa :D
 
Onnea jo synnyttäneille!

@Nöppöset päässyt mielettömän pitkälle!

Täälläkin jo 38+4, mikä tuntuu uskomattomalta esikoisen keskosuuden jälkeen. Lääkehoitoinen radi, joten yliajalle ei päästetä. Nyt pystyy onneksi syömään jo hieman vapaammin, ja sokerit pysyneet hyvinä. Päivällä olo on pääosin ok. Välillä ehkä supistaa, en ole ihan varma kun on ekoja kertoja. Yöllä heräilen valvomaan pätkän, lonkat kipuilee ja vatsaa särkee hetken. Viikottain nyt ollut äitipolilla seuranta, mikä rauhoittaa mieltä. Jos laskettuun menee, vauva voisi olla neljän kilon luokkaa.

Juuri muutettiin, ja voisi viimein laittaa vauvan tavarat valmiiksi paikoilleen. Tietäisi vaan miten haluaa laittaa :D

Minkälainen lääkitys sinulla on? Tuntuu että minua ei infota mitenkään mistään tässä radi asiassa. Itse syön iltaisin kaksi metformiini tablettia aamupaastoon, onkin pääasiassa auttanut hyvin, eikä kummempia ole tarvittu. Itse haluaisin tietää mahdollisesti käynnistyksestä mutta toistaiseksi mitään ei kyllä ole puhuttu sen asian tiimoilta, vaikka olisikin tärkeä tietää ennakkoon pitkän synnytys matkan ja miehen töiden vuoksi. Pitää ilmeisesti soitella ja kysellä asiasta vähän jömymmin, josko sitten saisi vastauksia. Tuntui vain hölmöltä kysellä näitä, en halua häiritä kätilöitä turhan takia kun eihän tässä mikään hätä ainakaan vielä ole.

Vauva ei kuulosta ison kokoiselta sinulla, se on kyllä kiva :) ja kiva kun saat joka viikko seurantaa äitiyspolilla. Teillähän on muutto mennyt hyvin kun ennen vauvaa olette päässeet muuttamaan, toivottavasti jaksat vielä touhuta, ja pesänrakennusvietti olisi vielä voimana siellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: rougemoux
Minkälainen lääkitys sinulla on? Tuntuu että minua ei infota mitenkään mistään tässä radi asiassa. Itse syön iltaisin kaksi metformiini tablettia aamupaastoon, onkin pääasiassa auttanut hyvin, eikä kummempia ole tarvittu. Itse haluaisin tietää mahdollisesti käynnistyksestä mutta toistaiseksi mitään ei kyllä ole puhuttu sen asian tiimoilta, vaikka olisikin tärkeä tietää ennakkoon pitkän synnytys matkan ja miehen töiden vuoksi. Pitää ilmeisesti soitella ja kysellä asiasta vähän jömymmin, josko sitten saisi vastauksia. Tuntui vain hölmöltä kysellä näitä, en halua häiritä kätilöitä turhan takia kun eihän tässä mikään hätä ainakaan vielä ole.

Vauva ei kuulosta ison kokoiselta sinulla, se on kyllä kiva ja kiva kun saat joka viikko seurantaa äitiyspolilla. Teillähän on muutto mennyt hyvin kun ennen vauvaa olette päässeet muuttamaan, toivottavasti jaksat vielä touhuta, ja pesänrakennusvietti olisi vielä voimana siellä
Metformin täydellä annoksella aamu + ilta ja Protaphane 16 ky iltaisin käytössä. Kerran oli jo puhe käynnistyksestä, kun lapsivettä oli liian vähän. Palautui kuitenkin vielä, niin seuraillaan. Eivät mielellään käynnistele aiemmin, jos ei varsinaista tarvetta ole. Ensi viikon kontrollista sanoi, että voisi varautua jo sairaalakassilla, mutta sen näkee sitten onko sille vielä tarvetta. Insuliini ymmärtääkseni heikentää istukan toimintaa lopussa, metformiinista en tiedä. Meillä on toki sairaala todella lähellä, ja esikoisen hoito järjestyy kyllä kun aika on.

Sinuna kyselisin vähän jo mahdollista käynnistysaikaa esim synnytystapa-arviossa tai neuvolan kautta (laittavat asian eteenpäin äitipolille?).
 
Taas ois neuvolassa käyty. Paino oli noussut pari kiloa, mutta sanoisin, että syynä on helteet. Jalat ja kädet on turvoksissa, vaikka onneksi vielä erottaa muodot. Ja tuntuu ekaa kertaa, että silmätkin meinaa olla pienemmät(voi kyllä johtua lyhyemmistä yöunista). Pissakaan ei tahdo irrota kunnolla, vaikka juo koko ajan. Ja verenpaine oli omaan tasoon korkeampi kuin yleensä. Piti laittaa tukisukat jalkaan ja aion vaan istua ilmalämpöpumpun läheisyydessä ja ehkä kahlata järvessä. Uinti kiellettiin kun paikat on jo pehmeät ja vähän auki, joten viilentymiskeinot on vähissä. Vauvalla oli kaikki hyvin ja pää on hyvin alhaalla, vaikka ei vielä ollut kiinnittynyt. Ja vaikka paino oli noussut paljon, niin vauva vaikutti sopivan kokoiselta ja ensi viikolla on lääkäri, joten siellä vielä tarkistetaan tilanne tarkemmin.
Voisin hyvin synnyttää jo, vaikka ollaan vasta 35+0. Alkaa tämä raskaus jo "riittää". Luonto hoitaa toisinsanoen tehtävänsä, kun olo on ikävä ja haluaa lapsen ulos. Koska tämä oli tuskin tästä helpottaa viikkojen edetessä.
 
Taas ois neuvolassa käyty. Paino oli noussut pari kiloa, mutta sanoisin, että syynä on helteet. Jalat ja kädet on turvoksissa, vaikka onneksi vielä erottaa muodot. Ja tuntuu ekaa kertaa, että silmätkin meinaa olla pienemmät(voi kyllä johtua lyhyemmistä yöunista). Pissakaan ei tahdo irrota kunnolla, vaikka juo koko ajan. Ja verenpaine oli omaan tasoon korkeampi kuin yleensä. Piti laittaa tukisukat jalkaan ja aion vaan istua ilmalämpöpumpun läheisyydessä ja ehkä kahlata järvessä. Uinti kiellettiin kun paikat on jo pehmeät ja vähän auki, joten viilentymiskeinot on vähissä. Vauvalla oli kaikki hyvin ja pää on hyvin alhaalla, vaikka ei vielä ollut kiinnittynyt. Ja vaikka paino oli noussut paljon, niin vauva vaikutti sopivan kokoiselta ja ensi viikolla on lääkäri, joten siellä vielä tarkistetaan tilanne tarkemmin.
Voisin hyvin synnyttää jo, vaikka ollaan vasta 35+0. Alkaa tämä raskaus jo "riittää". Luonto hoitaa toisinsanoen tehtävänsä, kun olo on ikävä ja haluaa lapsen ulos. Koska tämä oli tuskin tästä helpottaa viikkojen edetessä.
Voimia ♡ olisikin ilmalämpöpumppu,meinaa tareta aika hyvin näillä keleillä! :D
Onko epäilystä raskausmyrkytyksestä vai johtuuko turvotus ja rr helteistä?
 
Ei ole epäilystä raskausmyrkytyksestä, pissa oli puhdas ja muuten olo on ok helteitä lukuunottamatta. Mulla joskus helteillä jo ilman raskautta kroppa kerää kaiken nesteen itseensä ja ei päästä irti. Onneksi nyt alkoi vähän paremmin jo irtoamaan, ostin vielä vesimelonia ja mansikoita lisäksi avittamaan. Kerran oon vuosia sitten saanut melkein lämpöhalvauksen kun töissä sisälämpötila oli 30 paikkeilla ja ulkona sama, silloinkin kroppa oli aika nesteinen ja ei juominen paljon auttanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Maanantaina oli neuvolalääkärin tekemä synnytysarvio. Vauva on "oikein päin" eikä enää todennäköisesti voi kääntyä ympäri perätilaan, kun tilaa on niin vähän. Kiinnittynyt ei ollut eikä paikat muutenkaan ennakoineet ennenaikaista synnytystä, joten sain luvan jatkaa mm. uimista

Painoarviota ei saanut, mutta ei ollut mikään jättiläisen oloinen, vaan pikemmin pienehkö. Sain ennusteen, että syntyy todennäköisimmin +- viikko esikoisen syntymäraskausviikosta, mutta ei voinut takuuvarmasti luvata, ettei mene yli. Luotan aika paljon siihen, että syntyisi samoilla viikoilla kuin esikoinen eli heinäkuun puolivälissä.

Olin helteen ja pyykinpesun takia 1,5 päivää ilman tukisukkia ja se kyllä tuntui kipuna säärissä - heti helpotti, kun laittoi taas tukisukat jalkaan. Ihan kamalaa tuo jalkojen väsymys, ja nytkin on taas levottomat jalat, joiden takia ei meinaa saada nukuttua. Muutenkin helteet haittaa nukkumista, kun hikoiluttaa. Juoda oon yrittänyt, ja välillä tuntuu, ettei muuta teekään. Eilen tuntui olevan koko ajan vessahätä, ja kun kävi vessassa, tuli naurettavia liruja. Tänään oon sitten yrittänyt väliä venyttää, että saa lihaksetkin harjoitusta samalla, ja kyllähän se vielä onnistuu.

Pakko yrittää taas unta, jos jalat sallisi nyt, väsyttää sen verran.

Toiveikas 35+3
 
Täällä helle vie mehut totaalisesti. Saisi jo hieman viilentyä, jotta olisi mukavampi olla. Raskasta kun nukkumiset muutenkin mitä sattuu, niin helle vielä vaikeuttaa nukkumista. Lieviä levottomia jalkoja täällä, jonka vuoksi tsemppitoivotukset @Toiveikas21 levottomiksi jalkojen takia. Inhottava vaiva.
Järkky tää helteen juomispakko ja vessassa ravaamisen tarve :D
Itsellä vatsa sekaisin helteestä, juomisesta, salaattien ja hedelmien syömisestä. Herkästi näköjään keho reagoi tällä hetkellä.

Vauva jumppailee yhä kovasti vatsassa, ei ole tarvinnut hänen kanssaan liikelaskentoja harjoittaa. Vauva on asettunut vasemmalle puolelle, jonka takia maha ihan epämääräisen muotoinen :D Onneksi on jo hieman laskeutunut ja pysynyt raivotarjonnassa. Terkkarin sanoin vauva on sydämen alle asettunut ♡

Neuvolassa terkkari arvioi käsituntumalla vauvaa ns. normaalia isommaksi, ja sf-mitta myös varsin suuri, joten kokoarvioon vielä menen äitiyspolille. Kunhan onnistuisi alateitse synnytys niin olisin tyytyväinen. Toki jos vauvan edun mukaista olisikin sektio, niin sillä tietysti mentäisiin. Ja jos on isohko, niin toivottavasti ei päästetä paljoa yli lasketun ajan, jos sinne asti mennään.

Tsemppiä kaikille niin raskaanaoleville kuin vauva-arkea jo viettäville :)
 
Voi että, mä vaan voin toivotella täällä edelleen voimia ja jaksamisia kaikille!♡ ei oo varmaan enää kovin mukavat oltavat näillä keleillä ison tai pienenkään mahan kanssa.

Meillä vauvan kans menee hyvin, syö ja nukkuu n. 3h pätkissä, viime yönä pääs syöntiväli pitemmäks kun päätti vaan nukahtaa tissiä vasten kun otin aamulla viereen :D ihana hurmuri ja mulla on niin haikea fiilis kun tietää että tää on viimeinen murunen♡
Meillä on siis pakkanen tyhjä icsin jäljiltä ja yksityiselle tie veisi jos vauvakuume yllättää.
Yhteisellä päätöksellä en ota ehkäisyä käyttöön, koska meillä on käytännössä 0,5% mahdollisuus sadasta saada luomusti, joten jos semmoinen ihme kävisi, luulen että sillä olisi tarkoituksensa ja rakkaudella otettaisiin vastaan.

Apua mua jännittää kuka täällä ilmoittaa vauvasta seuraavaksi :)
 
Täällä on tehty viimeisiä valmisteluja vauvoja varten ja nyt alkaa jo tosissaan jännittää synnytys, mutta hyvällä tavalla :) Tänään liitoskivut ja paine alavatsalla saavutti ihan uuden tason, huh! Tänne ei pahemmin onneksi helteet osuneet vaan myrskyt veivät ne mennessään ennen kuin ehti lämmittää asuntoa. Tsemppiä helteiden kanssa kärvisteleville!

Ihanalta kuulostaa @Sabriiiinan vauva-arki <3
 
Plääh, mulla alkanu jonki sortin latenssivaihe. Kolmena iltana ollut tosi inhottavaa menkkajomotusta ja supistelujakin. Supistuslaskurikin ollut jo käytössä. Vois vaan syntyä eikä kiusata tälleen, varsinkin kun viikkoka nyt 37+5 niin huonolla tuurilla tätä kestää vielä useemman viikon.
Mulla oli myös tiistaina ylimääränen neuvolaköynti kun heräsin aamulla niin oli sormet tosi turvoksissa ja mittailin verenpaineita jotka oli 130-150/90-105 välillä. Neuvolassa virtsa oli kuitenkin puhdas ja th päätteli että johtuu varmasti helteistä. Turvotus onkin onneksi nyt laskenut mutta paineet on edelleen korkeat. Tiistaina on taas neuvola niin sitten selvinnee että tehdäänkö paineille mitään.
 
Mä touhuilin eilen useamman tunnin pihalla, kun piti hommia tehdä ja kylläpä tunsi kropassa. Jalat turposi tukisukista huolimatta ja kädet oli koko yön kipeät ja puutui. Nytkin ovat turvoksissa ja kävelylenkillä käydessä turpoavat vielä(tämä tosin tapahtuu aina kesällä lenkillä käydessä, joten on luultavasti niska-hartiaperäistä. Onneksi tänään on viileä päivä, vaikka kohta taas vähän lämpenee. Oon kyllä jo ihan kypsä, vaikka ollaan vasta 35+2, ei haittaisi yhtään jos ensi viikolla tulisi maailmaan. En ole muutenkaan raskaudesta erityisesti nauttinut, niin nämä pikkuvaivat ärsyttää. Vaikka toki elävän ja terveen lapsen eteen tekeekin mitä vaan, kun se kuolemansairas on jo koettu. Mutta jos lapsia saisi helpommin, niin en varmaan raskaana olisi. En tiedä kuulostaako oudolta. Ja luultavasti silti olen vielä uudelleen joskus raskaana. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas21
Mä touhuilin eilen useamman tunnin pihalla, kun piti hommia tehdä ja kylläpä tunsi kropassa. Jalat turposi tukisukista huolimatta ja kädet oli koko yön kipeät ja puutui. Nytkin ovat turvoksissa ja kävelylenkillä käydessä turpoavat vielä(tämä tosin tapahtuu aina kesällä lenkillä käydessä, joten on luultavasti niska-hartiaperäistä. Onneksi tänään on viileä päivä, vaikka kohta taas vähän lämpenee. Oon kyllä jo ihan kypsä, vaikka ollaan vasta 35+2, ei haittaisi yhtään jos ensi viikolla tulisi maailmaan. En ole muutenkaan raskaudesta erityisesti nauttinut, niin nämä pikkuvaivat ärsyttää. Vaikka toki elävän ja terveen lapsen eteen tekeekin mitä vaan, kun se kuolemansairas on jo koettu. Mutta jos lapsia saisi helpommin, niin en varmaan raskaana olisi. En tiedä kuulostaako oudolta. Ja luultavasti silti olen vielä uudelleen joskus raskaana.
Oli minkälainen historia tahansa, ei se mitään hehkeetä ja helppoa kaikilla ole ja olotilasta on oikeus valittaa kyllä!
Monesti itkuissa ja valituksissa alko takaraivossa kolkuttaa, että mulla ei ole oikeutta nyt itkeä tätä olotilaa, kun hoitojen avulla raskaus saatu aluille kuitenkin ja siitä pitää nyt olla onnellinen. Onnellinen olinkin, mutta kipeä.
Tsemppiä ♡
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen

Yhteistyössä