Echo sähän voisit joka aamu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Katolisuus ois mulle aika nounou. Joitain nättejä biisejä voisin sieltä ottaa (niitä on esim.virsikirjassa), mutta mitään Maria-höpötyksiä en.
Mitä mieltä tästä biisistä? Ja miksi mariasta ei saa laulaa ja mitä sule sis merkkas menestysteologit miksi ne on nounou?
 
Minulle on iso yllätys, jos Echo on körtti. Olen itse körtti ja usein olen hänen mielipiteiden kanssa täysin vastakkaista mieltä. Naispappeus ei ole kristinuskon vastainen asia.
Tykkään kuunnella radiojumalanpalveluksia. Odotan hartaasti, että pian päästään kirkon tiloihin koronan helpotettua.
Oli ihana käydä Kiuruveden Herättäjäjuhlilla vuonna 2010. Kotipitäjäni on vahva herättäjäpitäjä.
no ei Echo varmaankaan körtti ole.Yritin vain heittää vähän sarkastista huumoria mukaan tuohon omaan viestiini körtti musiikista.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Minulle on iso yllätys, jos Echo on körtti. Olen itse körtti ja usein olen hänen mielipiteiden kanssa täysin vastakkaista mieltä. Naispappeus ei ole kristinuskon vastainen asia.
Tykkään kuunnella radiojumalanpalveluksia. Odotan hartaasti, että pian päästään kirkon tiloihin koronan helpotettua.
Oli ihana käydä Kiuruveden Herättäjäjuhlilla vuonna 2010. Kotipitäjäni on vahva herättäjäpitäjä.
En ole körtti, vaan jos pitäisi luterilaisesta valita suuntaus, niin se on viidesläisyys/Kansanlähetys/Kansan Raamattuseura. Eli noissa korostetaan ihmisen omaa päätöstä, eli kirkko ei usko ihmisen puolesta.

Körttiläisyydessä on omat hyvät puolensa, mutta se alkoi aika aikaisessa vaiheessa ajautua pois Paavo Ruotsalaisen mallista. Liberaalimpaan suuntaan, ja toisaalta "mä olen mato vaivainen, turhaan edes yritän elää uskovan elämää kun pyllylleen menee silti,
ei tästä mitään koskaan tule." Totta, ei ihminen itse mitään pystykään, mutta Jumala pystyy.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä tästä biisistä? Ja miksi mariasta ei saa laulaa ja mitä sule sis merkkas menestysteologit miksi ne on nounou?
Kaunis laulu ja taitavat laulajat. :)

Maria oli vain ihminen, voimakkaasti uskossa, mutta ihminen silti. Jeesuksen synnyttämistä lukuunottamatta ei ollu kummoinen "uskonsankari." Päivi Räsäsestäkin kirjoitettaisiin Raamatussa enemmän jos olisi elänyt tuolloin. :D
 
vierailija
Kaunis laulu ja taitavat laulajat.

Maria oli vain ihminen, voimakkaasti uskossa, mutta ihminen silti. Jeesuksen synnyttämistä lukuunottamatta ei ollu kummoinen "uskonsankari." Päivi Räsäsestäkin kirjoitettaisiin Raamatussa enemmän jos olisi elänyt tuolloin.
Nonni eli löysit katolilaisuudestakin hyvää :) mut eiks se jo oo kova juttu et Jumala valitsi juuri marian jeesuksen synnyttäjäksi? Eli antoi ainokaisen poikansa juuri marian hoidettavaksi ja kasvattajaksi? Eli suuri rakkaus tuli hänen päälleen? Ni miksi tätä rakkauden osoitusta ei voisi ylistää?
 
Nonni eli löysit katolilaisuudestakin hyvää mut eiks se jo oo kova juttu et Jumala valitsi juuri marian jeesuksen synnyttäjäksi? Eli antoi ainokaisen poikansa juuri marian hoidettavaksi ja kasvattajaksi? Eli suuri rakkaus tuli hänen päälleen? Ni miksi tätä rakkauden osoitusta ei voisi ylistää?
Njaa, mutta silloinkin pitäisi ylistää Jumalaa, eikä luotua ihmistä.

Raamatussa on jossain kohta, jossa Jumala sanoo "Minä en kunniaani toiselle anna." No tuosta voisi tehdä päätelmän narsistisesta ja palvomista vaativasta Jumalasta, mutta jos Hän nyt tuossa pikkurillillään pyörittää muutamaa galaksia ja sit toisella kädellään vähän kääntelee universumia, niin on ehkä oikeus vaatia kunnioitusta.

Maria oli Jumalan rakkauden kohde. Mutta Raamatussa on itse asiassa urheampiakin naisia.
 
vierailija
Njaa, mutta silloinkin pitäisi ylistää Jumalaa, eikä luotua ihmistä.

Raamatussa on jossain kohta, jossa Jumala sanoo "Minä en kunniaani toiselle anna." No tuosta voisi tehdä päätelmän narsistisesta ja palvomista vaativasta Jumalasta, mutta jos Hän nyt tuossa pikkurillillään pyörittää muutamaa galaksia ja sit toisella kädellään vähän kääntelee universumia, niin on ehkä oikeus vaatia kunnioitusta.

Maria oli Jumalan rakkauden kohde. Mutta Raamatussa on itse asiassa urheampiakin naisia.
Tjaah mut eikö jumala rakastanutkin mariaa viellä erikoosemmin kuin muita. Maria hoiti kun jeesus syntyi ja piti hyvä huolen et jeesus sai tehdä työnsä kun aika koitti ni kyllä tälle voi esittää ylistyksen ja laulaakkin laulun. Onhan jeesus meidän vapahtajamme ja jumala ikuinen rakkaus. Ni miksi jumala katsoisi pahalla jos marialle lauletaan rakkaus laului kiitoksena vapahtajan kasvatuksesta?. Siis mitä tarkoittaa minä en kunniaani toiselle anna? Miten se liittyy mariaan? Ja eikö se antanut vähän kunniaa et sai niin suuren tehtävän? Ja toteutti jumalan tahdon sokeasti? Ni kyl se mielestäni on rakkaus laulujen arvoinen.
 
Tjaah mut eikö jumala rakastanutkin mariaa viellä erikoosemmin kuin muita. Maria hoiti kun jeesus syntyi ja piti hyvä huolen et jeesus sai tehdä työnsä kun aika koitti ni kyllä tälle voi esittää ylistyksen ja laulaakkin laulun. Onhan jeesus meidän vapahtajamme ja jumala ikuinen rakkaus. Ni miksi jumala katsoisi pahalla jos marialle lauletaan rakkaus laului kiitoksena vapahtajan kasvatuksesta?. Siis mitä tarkoittaa minä en kunniaani toiselle anna? Miten se liittyy mariaan? Ja eikö se antanut vähän kunniaa et sai niin suuren tehtävän? Ja toteutti jumalan tahdon sokeasti? Ni kyl se mielestäni on rakkaus laulujen arvoinen.
Marialla ei ollu mitään, mitä se ei olis saanut Jumalalta.
Ja ison osan suurta tehtävää tehdessään oli Maria aika pihalla. Jeesus joutui pariin otteeseen neuvomaan äitiään "kuule mutsi..."

Evankeliumeissa on kohta, jossa Maria tulee Jeesuksen luo johonkin taloon ja sanoo Jeesukselle "sun (biologiset) veljesi on ulkona, käypä niitä moikkaamassa."
Jeesus puhuttelee Mariaa sanalla "Mitä sinä tahdot minusta, nainen? Nämä (mun opetuslapset) ovat mun veljeni".
Juutalaiset rabbit ovat sanoneet että äitinsä puhutteleminen käyttäen sanaa "nainen" oli sinä aikana jopa loukkaavaa.

Ja Jeesus katkaisi tuossa napanuoran aika tylyllä tavalla, ja arvotti uskonkaverinsa perheenjäsentensä edelle.

Maria oli vain ihminen.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
no ei Echo varmaankaan körtti ole.Yritin vain heittää vähän sarkastista huumoria mukaan tuohon omaan viestiini körtti musiikista.
Kiitos tiedosta. Körttiläisyydestä on paljon väärää tietoa.
Luin uusimman Kirkko&kaupunki-lehden. Lehden jutussa miespappi kertoo uusimmasta kirjastaan Piispa. Kirjan aiheena naispiispa.
Suosittelen katsomaan netistä ohjelmasarjaa Keskusteluja kryptassa.
Kateuskeskustelussa puhutaan myös somemaailmasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kokardi65
vierailija
Marialla ei ollu mitään, mitä se ei olis saanut Jumalalta.
Ja ison osan suurta tehtävää tehdessään oli Maria aika pihalla. Jeesus joutui pariin otteeseen neuvomaan äitiään "kuule mutsi..."

Evankeliumeissa on kohta, jossa Maria tulee Jeesuksen luo johonkin taloon ja sanoo "sun (biologiset) veljesi on ulkona, käy niitä moikkaamassa."
Jeesus puhuttelee Mariaa sanalla "Nainen, nämä opetuslapset on mun veljiä yhtä lailla".
Juutalaiset rabbit ovat sanoneet että äitinsä puhutteleminen sanaa "nainen" käyttäen oli sinä aikana jopa loukkaavaa.
Niin mut kuinka moni saa jumalalta noin näkyvää osaa? Kuin kasvattaa jumalan lapsi ni kyl se merkkaa? Kukaan muu ei ole saannut marian osaa? Ja etkö sä muka ikinä kuuntele rakkaus laului missä ylistetään sitä rakastaan? Katolilaiset laulaa paljon jumalasta ja jeesuksesta ja pyhästä hengestä ja välillä myös mariasta mikä on fine ainakin mulle. Mä en ymmärrä miks luterilaiset näkee marian mörkönä josta ei sais puhuu sanaakaan tai kiittää siitä et kasvatti jeesuksen
 
Niin mut kuinka moni saa jumalalta noin näkyvää osaa? Kuin kasvattaa jumalan lapsi ni kyl se merkkaa? Kukaan muu ei ole saannut marian osaa? Ja etkö sä muka ikinä kuuntele rakkaus laului missä ylistetään sitä rakastaan? Katolilaiset laulaa paljon jumalasta ja jeesuksesta ja pyhästä hengestä ja välillä myös mariasta mikä on fine ainakin mulle. Mä en ymmärrä miks luterilaiset näkee marian mörkönä josta ei sais puhuu sanaakaan tai kiittää siitä et kasvatti jeesuksen
Koska jokaisen ihmisen, myös Marian tekojen tili on puhdas 0.

Jos joku auttaa köyhiä, Jumala mahdollistaa sen joka sekunti. Jos joku pistää haisevan alkkiksen suihkuun, Jumala vaikuttaa halua tehdä sen, ja antaa viisautta ja voimia tehdä sen.

Jumala vaikuttaa jokaisen meidän solun toiminnan joka sekunti. Jos Hän ei vaikuttaisi, lakattaisiin olemasta. Me uskovat ollaan kaikki ansiottomia palvelijoita, mutta rakastettuja palvelijoita, ja rakastettuja Jumalan lapsia.

Tietty kyllä mä kiitän vaikka mun miestäni, jos tämä vaikka hoitaa jonain päivänä kaikki pyykit, jos itse en ole jaksanut. Mut en mä ylistys-ja kiitoslaulua siitä miehestä viritä. :D Ja Jumala on 100 %:sesti mahdollistanu mun miehenkin raatamiset kodinhoitohuoneessa.
 
vierailija
Koska jokaisen ihmisen, myös Marian tekojen tili on puhdas 0.

Jos joku auttaa köyhiä, Jumala mahdollistaa sen joka sekunti. Jos joku pistää haisevan alkkiksen suihkuun, Jumala vaikuttaa halua tehdä sen, ja antaa viisautta ja voimia tehdä sen.

Jumala vaikuttaa jokaisen meidän solun toiminnan joka sekunti. Jos Hän ei vaikuttaisi, lakattaisiin olemasta. Me uskovat ollaan kaikki ansiottomia palvelijoita, mutta rakastettuja palvelijoita, ja rakastettuja Jumalan lapsia.

Tietty kyllä mä kiitän vaikka mun miestäni, jos tämä vaikka hoitaa jonain päivänä kaikki pyykit, jos itse en ole jaksanut. Mut en mä ylistys-ja kiitoslaulua siitä miehestä viritä. Ja Jumala on 100 %:sesti mahdollistanu mun miehenkin raatamiset kodinhoitohuoneessa.
No mä en nää ihan noin kyllä silöä on suuri merkitys jos jumala henk koht antaa ttehtävän ihmisen päälle. Ni onko silloin täydesti jumalan alainen? Vai tekiskö jumala kaikille ihmisille saman sitten?. Ja pyykit on vähän eri kuin jeesuksen kasvatus. Mut koita joskus yllättää miehes et se laulaa sulle rakkauslaulun tai sä sille :) Mut joo mäkin toivon et Jumala armahtais mut ja pääsisin Jumalan luoksi iäisyydeksi sen kaa jutellen ja kysellen juttui ja asioita. Vai jutteleeko jumala sielöä taivaassa joka päivä? Se olis kauneinta mitä voi saada
 
No mä en nää ihan noin kyllä silöä on suuri merkitys jos jumala henk koht antaa ttehtävän ihmisen päälle. Ni onko silloin täydesti jumalan alainen? Vai tekiskö jumala kaikille ihmisille saman sitten?. Ja pyykit on vähän eri kuin jeesuksen kasvatus. Mut koita joskus yllättää miehes et se laulaa sulle rakkauslaulun tai sä sille Mut joo mäkin toivon et Jumala armahtais mut ja pääsisin Jumalan luoksi iäisyydeksi sen kaa jutellen ja kysellen juttui ja asioita. Vai jutteleeko jumala sielöä taivaassa joka päivä? Se olis kauneinta mitä voi saada
Jumala antaa tehtäviä uskovalle ja ei-uskovalle, ja usein me ei edes sitä huomata.
Lattian pesu, vauvan vaipan vaihto, töissä käyminen, laskujen maksu. Ei kovin ihmeellistä arkea. :)

Jos haluat Jumalan yhteyteen niin pyydä syntisi anteeksi ja Jeesusta sydämeesi, mutta sen jälkeen usko ne synnit myös anteeksisaaduiksi. Sitten vaan tutkimaan Raamattua ja lähtemään seurakuntaan. (y)
 
vierailija
Jumala antaa tehtäviä uskovalle ja ei-uskovalle, ja usein me ei edes sitä huomata.
Lattian pesu, vauvan vaipan vaihto, töissä käyminen, laskujen maksu. Ei kovin ihmeellistä arkea.

Jos haluat Jumalan yhteyteen niin pyydä syntisi anteeksi ja Jeesusta sydämeesi, mutta sen jälkeen usko ne synnit myös anteeksisaaduiksi. Sitten vaan tutkimaan Raamattua ja lähtemään seurakuntaan.
Niin mutta eikös jumala sanonu suoraan että kannat minun poikaani? Ni kuin moni saa tollasen suoran pyynnön? Ja eikös jeanne de arc sanonu et sai jumalalta tehtävän saada ranska vapaaksi? Niin mut mä pyydän anteeksi mut silti poltan esim röökiä ja juon viinaa ku ei muutakaan tekemistä oo. Ja pelaan pokeria ja vedonlyöntii. Ku ei oo maanpäällistä tekemistä hirveesti sillonkun yksin. Mie rakastan jumalaa ja sen kauneus saa mut liikuttuneeks et kaikki on hyvin sillon niillä hetkillä ei pelota kun tietää et jumala rakastaa muakin hirveyksien kysipäätä. Sitkun oon erossa jumalasta ni pelottaa.
 
Niin mutta eikös jumala sanonu suoraan että kannat minun poikaani? Ni kuin moni saa tollasen suoran pyynnön? Ja eikös jeanne de arc sanonu et sai jumalalta tehtävän saada ranska vapaaksi? Niin mut mä pyydän anteeksi mut silti poltan esim röökiä ja juon viinaa ku ei muutakaan tekemistä oo. Ja pelaan pokeria ja vedonlyöntii. Ku ei oo maanpäällistä tekemistä hirveesti sillonkun yksin. Mie rakastan jumalaa ja sen kauneus saa mut liikuttuneeks et kaikki on hyvin sillon niillä hetkillä ei pelota kun tietää et jumala rakastaa muakin hirveyksien kysipäätä. Sitkun oon erossa jumalasta ni pelottaa.
Miten sä voit olla välillä erossa Jumalasta ja sit Jumalan kanssa?
Uskovalla on Jumala aina, vaikkei aina Hänen läsnäolonsa tuntuisi. Jumala ei tee pois häippäisyjä.

Sun kannattaa mennä seurakuntaan. Siellä vahvistut. En mäkään synnitön ole, mutta uskovien kans usko lähtee kasvamaan. Yksin vain sortuu kaikkeen ei-niin-toivottuun. :)

Nyt alkaa taas nukuttaa...
 
vierailija
Miten sä voit olla välillä erossa Jumalasta ja sit Jumalan kanssa?
Uskovalla on Jumala aina, vaikkei aina Hänen läsnäolonsa tuntuisi. Jumala ei tee pois häippäisyjä.

Sun kannattaa mennä seurakuntaan. Siellä vahvistut. En mäkään synnitön ole, mutta uskovien kans usko lähtee kasvamaan. Yksin vain sortuu kaikkeen ei-niin-toivottuun.

Nyt alkaa taas nukuttaa...
No siis kun teen syntiä ni oon erossa ja sit välillä ehkä en oo varma jumala rakastaa jopa minua toki se ketä rakastaa on jumalan päätettävissä enkä siis halua puhua jumalan suulla. Mikäs se niin nukuttaa oonko energia syöppö? Nojoo mut kuka uskova mua nyt haluis yhteiseen piiriin.
 
vierailija
1) en ole naispappeuden kannalla
Me pyörittiin miehen kanssa Kansanlähetys-piireissä 80-luvulla, ja ne ei kai vieläkään oikein ole hyväksyneet naispappeutta, vaikka naispapit tuli Suomeen jo -88. Juuri siinä naispappeuden tultua voimaan mentiin naimisiin, kysyttiin ensin miespappia vihkijäksi - no kiireiltään ei pystynyt. Pyydettiin sitten naispappia ja naispappi meidät vihki. Kansanlähetys-kavereissa yhden naisen kuulin todenneen. Miten ne voi tehdä tän MEILLE.
 
vierailija
Allah on ainoa Jumala.
Joo, jo 70-luvulla koulun kristinuskon tunnilla opeteltiin ulkoa "la ilaha illa allah ve muhammed jes ul allah" (tai näin sen muistan). Toki saman kristinuskon opettajan tunneilla myös uskonnon läksy eli edellinen kappale lausuttiin oppitunnin aluksi ääneen porukalla (siis ulkoa piti sekin muistaa).
Jäi kyllä paremmin mieleen tuo la ilaha illa allah.
 

Yhteistyössä