Kokoomus voitti, koska ihmiset ovat kyllästyneet vihervasemmiston ja persujen nettitappeluihin.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija-ap
Kuinkas monta persua tänne on nyt ehtinyt paikalle öykkäröimään minun öykkäröinnistä... Taidan seota kohta laskuista.. Ne taitaa vielä kaikki haukkua minua suvakiksi, vaikka ei edes tiedä, ketä äänestän... vai äänestänkö... No, tulipahan aloituksen sanoma todistetuksi.
Ei nyt keskitytä sinun asioihisi tässä ketjussa. Voit perustaa oman ketjun, jossa arvuutellaan äänestämistäsi.
 
  • Tykkää
Reactions: Ärsyttävä tyyppi
Deleted member 149094
Sinun juttusi sinusta eivät kiinnosta. Jos sinulla on jotain sanottavaa ketjun aiheesta, niin hyvä. Nyt olisi vihervasemmiston ja persujen kannattajilla hyvä hetki miettiä omaa toimintaa.
No siitähän se mun haukkuminen lähti, kun sanoin mielipiteeni. Taisi osua eräitä pahastikin nilkaan. Ja jos mun jutut ei kiinnosta, niin miksi vastailet päivästä toiseen. :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
vierailija
Taisi olla Rinteen trollitoimst, kun aloitti Sipilän haukkumisen muutama vuosi sitten. Nyt onkin ihmiset hoksanneet, että elintasomme romahtaa Marinin johdolla. Ja tarvitaan Hallitus, joka tietää ettei rahaa tule taikaseinästä. Vaan jokaisen tarttis ansaita elantonsa
 
vierailija-ap
Kuntavaalien yhteenveto:
Marin: hoidimme koronan hyvin ja muuta itsekehua
Halla-aho: maahanmuutto tuhoaa kaiken
Ohisalo: ilmastokriisi tappaa
Saarikko: kunnissa on ihmisillä hyvä olla
Saramo/Andersson: työttömiltä ei leikata
Harkimo: en tajua mistään mitään

Mikään ei liity kunta-asioihin! Kokoomus ainoana puolueena toi konkreettisia toimia esille ja siitä äänestäjät palkitsivat.
 
Deleted member 149094
Kuntavaalien yhteenveto:
Marin: hoidimme koronan hyvin ja muuta itsekehua
Halla-aho: maahanmuutto tuhoaa kaiken
Ohisalo: ilmastokriisi tappaa
Saarikko: kunnissa on ihmisillä hyvä olla
Saramo/Andersson: työttömiltä ei leikata
Harkimo: en tajua mistään mitään

Mikään ei liity kunta-asioihin! Kokoomus ainoana puolueena toi konkreettisia toimia esille ja siitä äänestäjät palkitsivat.
Toi harkimo oli kyl ihan paras!
Mä mietin, et kuinka paljon toi soteilu vaikuttaa. Kun nämä perinteisesti hoiva-jutut lähtee, eli vanhainkodit, jne. Et mistä kunnat pitää vielä huolta, yrityksistä? No sit varmaan äänet menee kokkareille?
 
vierailija
Toi harkimo oli kyl ihan paras!
Mä mietin, et kuinka paljon toi soteilu vaikuttaa. Kun nämä perinteisesti hoiva-jutut lähtee, eli vanhainkodit, jne. Et mistä kunnat pitää vielä huolta, yrityksistä? No sit varmaan äänet menee kokkareille?
Kyllä sote vaikuttaa. Kokoomus toi hyvin esille, miten sote voi nostaa veroja, lisää yksityisiä sairausvakuutuksia, ei tuo säästöjä, koska rakenteita ei muuteta, vaan rakennetaan lisää!
 
Miten tohon, et oot kaivamassa mua peltoon, pitäis sun mielestä reagoida?
En minä sinua peltoon halua, enkä muitakaan. Sinähän tuota peltokäsittelyä "väärin" käyttäytyville keskustelijoille ehdotit. :sneaky:

Nettikeskusteluiden suurin ongelma ei ole "vihapuhe" vaan se, että ihmisten kyky sietää eri mieltä olevia on pahasti heikentynyt.
Silloin keskustelu muuttuu huuteluksi ja syyttelyksi.
 
Deleted member 149094
En minä sinua peltoon halua, enkä muitakaan. Sinähän tuota peltokäsittelyä "väärin" käyttäytyville keskustelijoille ehdotit.

Nettikeskusteluiden suurin ongelma ei ole "vihapuhe" vaan se, että ihmisten kyky sietää eri mieltä olevia on pahasti heikentynyt.
Silloin keskustelu muuttuu huuteluksi ja syyttelyksi.
Ai nyt se on minun vika, että älähdit? Koska sulla on kynnys sietää eri tavalla keskustelevia?
Hei, eiköhän toi toisten syyttely ole loputon suo, jota täällä aika paljon harrastetaan. En sano, että olisi oikein.
Mut kyl mä näkisin, et toi vihapuhe on ihan ratkaisevassa kehyksessä täällä. Siihen liittyy vahvasti toi ilmiö, et tulkitaan toisen sanomia "vähän" yli ja "vähän" oman mielensä mukaan ja hyökätään sitä vastaan kuukaudesta toiseen.
 
Mutta tällä kertaa äänestysaktiivisuus jäi matalammaksi ja ääniä annettiin vähemmän. Vuoden 2017 kuntavaaleissa Kokoomus sai 531 599 ääntä ja tällä kertaa 522 077 ääntä. Perussuomalaisilla luvut ovat 227 297 viime kerralla ja 354 019 nyt.
No mutta kun ei-annettuja ääniä ei huomioida, niin mitä niillä on väliä? Pitääkö jonkun puoleen surkutella yleisesti alhaista äänestysaktiivisuutta? :D
 
Kysyit että millä mittarilla vähemmän ääniä. No sillä, että saivat vähemmän ääniä. Ei se sen kummempaa ole.
Kyllä. Hienosti ihan vastasit. Sinä sanoit että miten kokoomusta voi pitää voittajana, syynä vähäisempi äänisaalis. Ihmettelin että mitä vasemmistolaista matematiikkaa tässä on käytetty, koska kokoomus sai enemmän ääniä, sillä äänten määrä lasketaan suhteellisesti. Sitä et itsekään sitten kiistänyt.

Eli olet itsekin sitä mieltä mitä minäkin, mutta kunhan nyt koitit laskea jotenkin parhain päin :D Mutta et ole ainoa vasuri joka tätäkin vaalitulosta on koittanut selitellä, että ”melkein vähän niinku voitettiin lähelle ainakin”.
 
vierailija
Kyllä. Hienosti ihan vastasit. Sinä sanoit että miten kokoomusta voi pitää voittajana, syynä vähäisempi äänisaalis. Ihmettelin että mitä vasemmistolaista matematiikkaa tässä on käytetty, koska kokoomus sai enemmän ääniä, sillä äänten määrä lasketaan suhteellisesti. Sitä et itsekään sitten kiistänyt.

Eli olet itsekin sitä mieltä mitä minäkin, mutta kunhan nyt koitit laskea jotenkin parhain päin :D Mutta et ole ainoa vasuri joka tätäkin vaalitulosta on koittanut selitellä, että ”melkein vähän niinku voitettiin lähelle ainakin”.
En sanonut minä. Oli toinen vierailija. Minä vain kerroin, että Kokoomus sai vähemmän ääniä kuin viime kerralla kun sitä asiaa ihmettelit. Ja olen aika kovan luokan oikeistolainen. Jopa äärioikeistolainen (ei natsi).
 

Yhteistyössä