Heinäkuiset 2021

Mulla kutinaan ohjeistettiin allergialääkettä ja rasvaa+pikkasen hydrokortisonia. Allergialääkkeet jätin hakematta mutta pahimmassa kutinassa rasvailin sit :)

@Eepinen kuulostaa tutulta nuo vihlaisut. Oon ihan varma että mulla on jotain edistystä tapahtunu kun päivittäin supistelee tosi kipeesti mutta ei säännöllisesti. Vauva painaa tuonne alas ja huh. Ei oo enää kauaa! :)
Mulla ei oo tosiaan yheltäkään ollu minkäänlaisia turvotuksia, niin aika ihmeissään nyt oon näitten pallo jalkojen kanssa :D sormet on kans, varsinkin kun verensokeria mittaa niin tulee oikein paineella verta. Sokerit jostain syystä vähän korkeella, vaikka en herkuttele ja annokset pieniä ja suht säännöllisiä. Onneks huomenna on neuvola..


Minullakin turvotusta jonkun verran ja proteiini kuin edelleen pissassa, mutta kaippa asia on ihan ok kun verenpaineet ainakin viimeksi oli ihan hyvät vielä. Itsekin käytän tukisukkia välissä ja aina nostelen jalat ylemmäs lepäämään kun sohvalla istun. Ne ovat auttaneet ainakin vielä.

Sokereista sen verran, että kaksi tablettia minulla metformiinia on auttanut aamun paastoon ja paasto on pysynyt alhaalla, tosin niinkuin @Sabriiiina sinulla, on minullakin alkanut päivän sokerit käyttäytymään vähän oudommin. Liekkö joku loppuraskauden oire? Onneksi ovat pysyneet hyvin vielä viitearvoissa, mutta kyllä se ärsyttää kun ei voi enää niin ennakoida niitä niin hyvin....
 
Minullakin turvotusta jonkun verran ja proteiini kuin edelleen pissassa, mutta kaippa asia on ihan ok kun verenpaineet ainakin viimeksi oli ihan hyvät vielä. Itsekin käytän tukisukkia välissä ja aina nostelen jalat ylemmäs lepäämään kun sohvalla istun. Ne ovat auttaneet ainakin vielä.

Sokereista sen verran, että kaksi tablettia minulla metformiinia on auttanut aamun paastoon ja paasto on pysynyt alhaalla, tosin niinkuin @Sabriiiina sinulla, on minullakin alkanut päivän sokerit käyttäytymään vähän oudommin. Liekkö joku loppuraskauden oire? Onneksi ovat pysyneet hyvin vielä viitearvoissa, mutta kyllä se ärsyttää kun ei voi enää niin ennakoida niitä niin hyvin....
Mulla ei oo virallisesti radia todettu, mutta äp ja neuvola käskee mittaamaan kun tuntuu noita ylityksiä olevan vaikka tosiaan syön maltillisesti. Paastoissa mulla ei oo missään kohti ollut mitään, eikä aamupalan jälkeen,mutta sitten välillä lähtee heittelee.
Täytyy huomenna neuvolassa jutella.

Kaks viikkoa käynnistykseen, ellei tuu ennen sitä! Iiks. Mua on alkanu synnytys jännittää, oon koittanut asian ottaa rennosti, että menee omalla painollaan jne mutta apua!
1. Toivottavasti kerkeän sairaalaan
2. Toivottavasti kerkeän saamaan epiduraalin ja pudendaalipuudutteen
Toki ykköstäkin eellä on se että vauva voi hyvin ja kaikki menee muuten hyvin. Mut jännittää.
 
Turvotus on täälläkin aika kauheaa välillä. Naamaa ei kohta tunnista enää omaksi ja etenkin öisin sormet on niin nakit, ettei ne ole lähellekään menossa nyrkkiin ja nivelet on arat. Äitipolilta sanoivat että on ihan normaalia kun kohtu painaa jo niin paljon ettei nesteet kierrä normaalisti. Verenpaineet olleet kuitenkin normaalit ja proteiinia ei tule pissaan. Ei ole vinkkejä antaa edellisten lisäksi muuta kuin juoda vettä paljon.

Ensi viikolla seuraava äitipoli ja toivon että kokoarvio ois sellainen, että synnytys voitais jo sopia lähipäiville, en enää jaksa yhtään! Hyvä kun jaksaa sen verran seistä että hampaat pesee, yleensä silloinkin istun. Vaatteita on todella hankala pukea ilman apuja. Mies onneksi tekee kaikki kotityöt mukisematta ja auttelee mua :D hänen työpäivien aikana on vaan jotenkin pärjättävä. Käytännössä vaan makaan silloin sohvalla tai terassilla päivät. Kunnon oma napaiset ininät tähän, pahoittelen :D
 
Turvotus on täälläkin aika kauheaa välillä. Naamaa ei kohta tunnista enää omaksi ja etenkin öisin sormet on niin nakit, ettei ne ole lähellekään menossa nyrkkiin ja nivelet on arat. Äitipolilta sanoivat että on ihan normaalia kun kohtu painaa jo niin paljon ettei nesteet kierrä normaalisti. Verenpaineet olleet kuitenkin normaalit ja proteiinia ei tule pissaan. Ei ole vinkkejä antaa edellisten lisäksi muuta kuin juoda vettä paljon.

Ensi viikolla seuraava äitipoli ja toivon että kokoarvio ois sellainen, että synnytys voitais jo sopia lähipäiville, en enää jaksa yhtään! Hyvä kun jaksaa sen verran seistä että hampaat pesee, yleensä silloinkin istun. Vaatteita on todella hankala pukea ilman apuja. Mies onneksi tekee kaikki kotityöt mukisematta ja auttelee mua hänen työpäivien aikana on vaan jotenkin pärjättävä. Käytännössä vaan makaan silloin sohvalla tai terassilla päivät. Kunnon oma napaiset ininät tähän, pahoittelen
Ihana mies sulla! Mulla on jotenkin niin semmonen luonnoton (?) Olotila, kun mäki joudun istualtaan tekemään esim salaatin, kuorimaan perunat tms. Seisomaan ei kärsi. Lattialta ei pääse omin avuin ylös ellei konttaa vaikka sohvan viereen että saa tukea :D sukat jalkaan on monen mutkan ja ähinän takana, jalkokojen rasvauksesta puhumattakaan. Mies tekee jo nyt niin paljon ettei luonne anna periksi pyytää apuja pikku juttuihin :D
En voi kyllä ees kuvitella oloasi, kun on tuplaten vauvoja ja vaivoja! Jaksamisia sulle ♡
 
On teillä kyllä jo jänniä aikoja!

Mä täällä vielä kituuttelen vähän yli viikon töissä, sitten alkaisi vapaa. Vähän pätkittäisten öiden takia väsyttää, eli teen puolitehoilla töitä, kun silmät meinaa lupsata eikä tehot ole enää parhaat. Ja nää lämpöiset päivät on taas houkutelleet levottomat jalat ja suonenvedot esiin magnesiumista huolimatta. Turvotusta ei onneksi ole pahemmin ollut, mutta siihen auttaa runsas veden juominen, jalkojen kohoasento ja raajojen liikuttelu, niin saa nesteet virtaamaan. Tukisukat mullakin käytössä, kun pelkään suonikohjuja, ja toisaalta väsyneet jalat saa niistä apua myös. Ärsyttää, kun nyt pitää minunkin istua paljon, koska kantapäät kipeytyy älyttömän helposti seisomisesta ja kävelystä.

Esikoisella oli taas yksi flunssa (onneksi vaan lyhyt) ja sen aikaansaama kotiputki veti kaikilla hermot (vähän) tiukalle, kun hän sitten vikana päivänä alkoi vielä taas kerran kunnolla uhmaamaan. Saatiin tapella jokaisesta perusasiasta (syömisestä vessakäynteihin ja käsipesuihin) ja oli siitä itsellä tunteet pinnassa, koska ärsyttää ja rasittaa kokoaikainen väittely, vastaansanominen ja kiukuttelu. Tuli sen päivän aikana sitten itkettyä useamman kerran, mutta niin kyllä itki lapsikin. Mies ei sentään... Onneksi sen jälkeen on ollut jo pari päivää helpompaa.

Voimia kaikille näihin lämpimiin päiviin!
 
On teillä kyllä jo jänniä aikoja!

Mä täällä vielä kituuttelen vähän yli viikon töissä, sitten alkaisi vapaa. Vähän pätkittäisten öiden takia väsyttää, eli teen puolitehoilla töitä, kun silmät meinaa lupsata eikä tehot ole enää parhaat. Ja nää lämpöiset päivät on taas houkutelleet levottomat jalat ja suonenvedot esiin magnesiumista huolimatta. Turvotusta ei onneksi ole pahemmin ollut, mutta siihen auttaa runsas veden juominen, jalkojen kohoasento ja raajojen liikuttelu, niin saa nesteet virtaamaan. Tukisukat mullakin käytössä, kun pelkään suonikohjuja, ja toisaalta väsyneet jalat saa niistä apua myös. Ärsyttää, kun nyt pitää minunkin istua paljon, koska kantapäät kipeytyy älyttömän helposti seisomisesta ja kävelystä.

Esikoisella oli taas yksi flunssa (onneksi vaan lyhyt) ja sen aikaansaama kotiputki veti kaikilla hermot (vähän) tiukalle, kun hän sitten vikana päivänä alkoi vielä taas kerran kunnolla uhmaamaan. Saatiin tapella jokaisesta perusasiasta (syömisestä vessakäynteihin ja käsipesuihin) ja oli siitä itsellä tunteet pinnassa, koska ärsyttää ja rasittaa kokoaikainen väittely, vastaansanominen ja kiukuttelu. Tuli sen päivän aikana sitten itkettyä useamman kerran, mutta niin kyllä itki lapsikin. Mies ei sentään... Onneksi sen jälkeen on ollut jo pari päivää helpompaa.

Voimia kaikille näihin lämpimiin päiviin!
Apua miten jaksat olla vielä töissä! Voimia sullekkin loppurutistukseen töiden osalta ja hyviä vointeja kaikin puolin♡
Taaperon kanssa on varmasti raskasta! mulla taitaa olla kaks vaippaikäistä kohta, meillä on nyt pottatouhut jääny ihan kokonaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas21
Apua miten jaksat olla vielä töissä! Voimia sullekkin loppurutistukseen töiden osalta ja hyviä vointeja kaikin puolin♡
Taaperon kanssa on varmasti raskasta! mulla taitaa olla kaks vaippaikäistä kohta, meillä on nyt pottatouhut jääny ihan kokonaan..
Pakko jaksaa, laskettu aika on vasta 24.7. enkä halunnut ottaa alkuun ylimääräistä vapaata tai lomaa, ja töitä riittää. Onneksi on fyysisesti kevyt toimistotyö, saan itse aikatauluttaa päiväni ja työtehtäväni ja kroppa kestänyt nyt työn vaatimat istumiset/seisomiset. Olin esikoisestakin ns. loppuun saakka töissä, joten tuttua on.

Meilläkin tulee kyllä alkuun olemaan kaksi vaippaikäistä, vaikka esikoisella on kova halu oppia kuivaksi (kas kummaa, että näillä säillä pikkarit on kivemmat kuin vaippa) ja osaa jo osittain ilmaista hätänsä. Mutta kyllä se pyöritys menee siinä missä vaipattomuuden alun varmistelut ja vessarumbakin, kunhan kakat eli ne pahimmat siivottavat osaisi ja muistaisi sanoa jatkossakin, niin oon tyytyväinen. Meillä noihin on tullut jo aika hyvä rutiini ulkoiluiden ja ruokailuiden yhteyteen (kiitos osittain perhepäivähoitajan, joka vuoden alussa kannusti aloittamaan vaipattomuuskokeilut), ja toki lapsi taitaa olla teidän lasta vanhempi (nyt 2 v. 7 kk). Jos kesän aikana pääsisi hänen päivävaipastaan kokonaan, olisin tyytyväinen, mutta oon henkisesti jo varustautunut siihen, että jotain taantumaa tulee vauvan syntyessä tuohonkin puoleen.
 
Pakko jaksaa, laskettu aika on vasta 24.7. enkä halunnut ottaa alkuun ylimääräistä vapaata tai lomaa, ja töitä riittää. Onneksi on fyysisesti kevyt toimistotyö, saan itse aikatauluttaa päiväni ja työtehtäväni ja kroppa kestänyt nyt työn vaatimat istumiset/seisomiset. Olin esikoisestakin ns. loppuun saakka töissä, joten tuttua on.

Meilläkin tulee kyllä alkuun olemaan kaksi vaippaikäistä, vaikka esikoisella on kova halu oppia kuivaksi (kas kummaa, että näillä säillä pikkarit on kivemmat kuin vaippa) ja osaa jo osittain ilmaista hätänsä. Mutta kyllä se pyöritys menee siinä missä vaipattomuuden alun varmistelut ja vessarumbakin, kunhan kakat eli ne pahimmat siivottavat osaisi ja muistaisi sanoa jatkossakin, niin oon tyytyväinen. Meillä noihin on tullut jo aika hyvä rutiini ulkoiluiden ja ruokailuiden yhteyteen (kiitos osittain perhepäivähoitajan, joka vuoden alussa kannusti aloittamaan vaipattomuuskokeilut), ja toki lapsi taitaa olla teidän lasta vanhempi (nyt 2 v. 7 kk). Jos kesän aikana pääsisi hänen päivävaipastaan kokonaan, olisin tyytyväinen, mutta oon henkisesti jo varustautunut siihen, että jotain taantumaa tulee vauvan syntyessä tuohonkin puoleen.
Joo no onhan meillä vuoden nuorempi. Säännöliset rutiinit meilläkin muuten, omasta laiskuudesta on kuivaksi opettelu jäänyt, vaikka jossain vaiheessa käytiin muutaman kerran päivässä potalla kokeilee.

Hitsi heräsin hillittömään käsien kutinaan ja kun pökkeröstä heräsin kunnolla niin tajusin yhdistää jalkojen nopeaan turvotukseen ja nyt sitten oon ihan paniikissa! Neuvola on onneks jo aamusta.
 
Kävin eilen hakemassa Liberolaukun(sen uuden) ja ihan mukava sisältö oli. Ei nyt tarvi ostaa mitään pesuaineita, kun siitä sai luultavasti ihan riittävästi, kun ei kai noita isommin edes suositella käytettäväksi kuin harvakseltaan. Tänään olisi neuvola ja sen jälkeen ajattelin vielä noutaa Babyboxin Lastentarvikkeesta. Meillä neuvola kuulemma antaa Muumi-laatikon, mutta en tiedä milloin sen saa, joko saisi nyt vai vähän lähempänä laskettua aikaa. Ilmeisesti perhevalmennuksessa ne annetaan, mutta ei siihen osallistuta, joten ei sieltä ainakaan saa ja nyt on etänä nekin. Alkaa selkeästi pesänrakennusta olla, haluaisin vaan kaiken paikoilleen ja valmiiksi, että ei tarvitse niitä miettiä. Ja ärsyttää kun haluaisi touhuta juttuja, mutta lämpö ja supistukset rajoittaa. Ja mies vieressä kieltää tekemästä asioita ja kun luonteeltaan tykkää pitää asiat omissa käsissään, niin hermostuttaa. Vaikka on tuosta miehestä paljastunut uusia(miellyttäviä) piirteitä tässä viime aikoina, kun en oo voinut mm. siivota. Ja kuitenkin ollaan yhdessä oltu jo 14 vuotta, niin luuli nähneensä kaiken. Tuli tämmönen turhautuneisuuden purkaus välillä. :LOL:
 
Hitsi heräsin hillittömään käsien kutinaan ja kun pökkeröstä heräsin kunnolla niin tajusin yhdistää jalkojen nopeaan turvotukseen ja nyt sitten oon ihan paniikissa! Neuvola on onneks jo aamusta.
Miten kävi, toivottavasti ei ollut mitään vakavaa tän taustalla?

@Eepinen , mä oon vähän yrittänyt metsästää tota Liberolaukkua, mutta ei vielä ole tullut vastaan. No, onneksi on aikaa, niin ehkä jossain välissä ilmaantuu meidän lähelle. Meillä on vielä esikoisesta se saippua osittain jäljellä, mutta öljy meni kyllä hyvin (vauvahierontaan ja kylpyveteen, enemmän veteen kun lapsella oli aina kuivia laikkuja ihossa). Babyboxkin noutamatta, ja se on mulle uusi tuttavuus, oon kyllä tilannut mutta esikoisella ei ollut. Kerro tietoja, kun saat sen!
Tsemppiä pesänrakennuspuuhiin, kyllä ne pikkuhiljaakin valmiiksi tulee, vaikka ymmärrän hyvin kärsimättömyyden.
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Miten kävi, toivottavasti ei ollut mitään vakavaa tän taustalla?

@Eepinen , mä oon vähän yrittänyt metsästää tota Liberolaukkua, mutta ei vielä ole tullut vastaan. No, onneksi on aikaa, niin ehkä jossain välissä ilmaantuu meidän lähelle. Meillä on vielä esikoisesta se saippua osittain jäljellä, mutta öljy meni kyllä hyvin (vauvahierontaan ja kylpyveteen, enemmän veteen kun lapsella oli aina kuivia laikkuja ihossa). Babyboxkin noutamatta, ja se on mulle uusi tuttavuus, oon kyllä tilannut mutta esikoisella ei ollut. Kerro tietoja, kun saat sen!
Tsemppiä pesänrakennuspuuhiin, kyllä ne pikkuhiljaakin valmiiksi tulee, vaikka ymmärrän hyvin kärsimättömyyden.
Labrat otti, oottelen vastauksia. Nyt tosin jouduin tulla käymään synnärillä näytillä kun kuudetta tuntia supistelee ja välit lyhenee :D
 
  • Vau!
Reactions: Eepinen
Miten kävi, toivottavasti ei ollut mitään vakavaa tän taustalla?

@Eepinen , mä oon vähän yrittänyt metsästää tota Liberolaukkua, mutta ei vielä ole tullut vastaan. No, onneksi on aikaa, niin ehkä jossain välissä ilmaantuu meidän lähelle. Meillä on vielä esikoisesta se saippua osittain jäljellä, mutta öljy meni kyllä hyvin (vauvahierontaan ja kylpyveteen, enemmän veteen kun lapsella oli aina kuivia laikkuja ihossa). Babyboxkin noutamatta, ja se on mulle uusi tuttavuus, oon kyllä tilannut mutta esikoisella ei ollut. Kerro tietoja, kun saat sen!
Tsemppiä pesänrakennuspuuhiin, kyllä ne pikkuhiljaakin valmiiksi tulee, vaikka ymmärrän hyvin kärsimättömyyden.
Babyboxissa oli kokeilupaketti Liberon vaippoja 1&2 kokoa, Aventin tuttipullo ja tutti, lusikka, sosenöyte, käsidesi, pikkuhousunsuojia, hammasharja, 2 kk Viaplayta, 6 viikkoa Nextorya ja lippulappusia. Eli varsin hyvä sisältö, ei tarvi tuttipulloakaan nyt ostaa varuiksi. Kannattaa kyllä hakea, jos on vaan mahdollista. Ja noita Liberolaukkuja voi pyytää omaan K-kauppaan tilaamaan, jos ei ole. Toki kaikki kaupat ei noissa ole mukana,meidän lähin ei ole, mutta johtunee siitä, että on ns. ohikulkukauppa eli matkailijat ja jokunen paikallinen käy pääasiassa ostoksilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas21
@Sabriiiina oho, toivottavasti tilanne selkenee tai etenee. Jos vauva on nyt sitten tullakseen, niin ei ainakaan tullut syöksysynnytystä kotona :)

@Eepinen sehän on sitten ihan kattava pakkaus. Pitänee vaivautua hakemaan, kunhan töistä vapautuu - nyt ei enää loppuun voi ottaa mitään ylimääräistä seikkailua työpäiville, kun keskiviikkona olisi vielä tentti, johon pitäisi lukea iltaisin. Tänäänkin meni 2 h miinukselle työtunnit, kun aamulla piti käydä asioilla, sitten väsytti eli otin taas päikkärit, ja lounaassa ja koiralenkillä menikin vähän pidempään. Onneksi ehtii vielä nyt illalla vähän tasaamaan tunteja, ja viikonloppuna toivottavasti myös.
 
@Sabriiiina oho, toivottavasti tilanne selkenee tai etenee. Jos vauva on nyt sitten tullakseen, niin ei ainakaan tullut syöksysynnytystä kotona

@Eepinen sehän on sitten ihan kattava pakkaus. Pitänee vaivautua hakemaan, kunhan töistä vapautuu - nyt ei enää loppuun voi ottaa mitään ylimääräistä seikkailua työpäiville, kun keskiviikkona olisi vielä tentti, johon pitäisi lukea iltaisin. Tänäänkin meni 2 h miinukselle työtunnit, kun aamulla piti käydä asioilla, sitten väsytti eli otin taas päikkärit, ja lounaassa ja koiralenkillä menikin vähän pidempään. Onneksi ehtii vielä nyt illalla vähän tasaamaan tunteja, ja viikonloppuna toivottavasti myös.
Näyttää etenevän.. :eek:
 
Hitaasti näyttää etenevän,eikä vielä vauhditeta näillä viikoilla, että nyt vaan kärvistellään supistusten kanssa salissa :s nää voi loppua tai sitten syntyy, ei kukaan oikein osaa vielä sanoa varmaksi mitään.
Kiitos kaikille ♡
 
@Sabriiiina Tsemppiä! Toivottavasti kaikki etenee niinkun toivot! :)

Me saatiin eilen ultrassa mahtavia uutisia, että istukka oli noussut ja pääsen normaalisti alakautta synnyttämään. Olen haaveillut mahdollisimman luonnollisesta synnytyksestä ja vähistä kipulääkkeistä (tai lääkkeettömästä synnytyksestä). Katsotaan miten käy :D
Onko täällä muita jotka haluaisi synnyttää ilman lääkkeitä? Oletteko käynyt minkälaisia synnytys koulutuksia tai muita? Itse olen vain opiskellut hypnobirthing juttuja youtubesta ja podcasteista puolison kanssa. Alkuun mietin Doulan palkkaamista, mutta ei me sit jostain syystä saatu aikaiseksi (ehkä sen takia että oli toi pelko etisestä istukasta ja keisarileikkauksesta).

Oletteko kirjoittanut mitään synnytystoivelistaa tms?

Pikku Peanut oli 2000g ultrassa (vk 33+3) mikä ilmeisesti aika normaali ellei jopa vähän alakanttiin. Mikä myöskin ihanaa, koska mulla ruokavaliohoitoinen radi ja oon pelänny isoa vauvaa :D

Huh alkaa kyllä jännittää ja olen super innoissani synnytyksestä. Toivottavasti moni haluaisi jakaa oman synnytystarinansa tänne jälkikäteen. On ollut ihana seurata tätä keskustelua alusta lähtien!!
 
@Sabriiiina Tsemppiä! Toivottavasti kaikki etenee niinkun toivot!

Me saatiin eilen ultrassa mahtavia uutisia, että istukka oli noussut ja pääsen normaalisti alakautta synnyttämään. Olen haaveillut mahdollisimman luonnollisesta synnytyksestä ja vähistä kipulääkkeistä (tai lääkkeettömästä synnytyksestä). Katsotaan miten käy
Onko täällä muita jotka haluaisi synnyttää ilman lääkkeitä? Oletteko käynyt minkälaisia synnytys koulutuksia tai muita? Itse olen vain opiskellut hypnobirthing juttuja youtubesta ja podcasteista puolison kanssa. Alkuun mietin Doulan palkkaamista, mutta ei me sit jostain syystä saatu aikaiseksi (ehkä sen takia että oli toi pelko etisestä istukasta ja keisarileikkauksesta).

Oletteko kirjoittanut mitään synnytystoivelistaa tms?

Pikku Peanut oli 2000g ultrassa (vk 33+3) mikä ilmeisesti aika normaali ellei jopa vähän alakanttiin. Mikä myöskin ihanaa, koska mulla ruokavaliohoitoinen radi ja oon pelänny isoa vauvaa

Huh alkaa kyllä jännittää ja olen super innoissani synnytyksestä. Toivottavasti moni haluaisi jakaa oman synnytystarinansa tänne jälkikäteen. On ollut ihana seurata tätä keskustelua alusta lähtien!!
Onnittelut hyvistä uutisista synnytyksen suhteen!

Itse en haluaisi tosiaan mitään suurempia puudutteita, ilokaasu ja normi kipulääkkeet ok. Mulla ei ole kokemusta synnytyskursseista, mutta kun olen menossa jo toista kertaa synnyttämään, tietää jo vähän, mikä toimii ja mikä ei ja millä itsensä saa rentoutumaan kivunkin keskellä. Kannattaa perehtyä muuten TENS-laitteisiin, niistä on ollut monelle apua synnytyksessä, varsinkin jos ei vedestä halua koko ajaksi apua synnytykseen. Itsellä suihku ei rentouttautunut, mutta amme oli hyvä. Harmi vaan sitä ei kotona ole saatavilla eikä kaikissa saleissa (kätilö jumitti viimeksi niin kauan tutkimushuoneessa, että saatiin amme).

Erilaisia liike- ja asentosuosituksia olen taas neuvolan sivuilta selannut synnytyksen edistymistä tukemaan, koska itseä helpotti viimeksi liike todella paljon, ja vilkaisin samalla mm. rentoutumisvideoita. Jumppapallo on onneksi yhä kotona, mutta pitää vaan töyttää se vielä jossain välissä, niin saa siitäkin helpotusta, jos alussa joutuu latenssivaiheessa olemaan kotona ja kärsimään pahemmista harkkasupistuksista.

Synnytystoivelista pitäisi täytellä tosiaan, mutta se jääköön äippälomalle.

Pitäisi muuten tuo tens vuokrata tai ostaa pikkuhiljaa, koska synnäri ei niitä kotilainaan koronan takia anna. :( Viimeksi oli kätevä, kun se lainaan sai. Nyt pitää siis itse löytää vuokralle tai ostaa oma. En usko ilman pärjääväni kuitenkaan, oli siitä sen verran iloa viimeksi kotona kärsiessä.

Oh, se ois viikonloppu! Enää neljä päivää töitä ensi viikolla ja maanantaina meen hakemaan ekan koronarokotuksenkin, jännittävää!
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
@Sabriiiina Tsemppiä! Toivottavasti kaikki etenee niinkun toivot!

Me saatiin eilen ultrassa mahtavia uutisia, että istukka oli noussut ja pääsen normaalisti alakautta synnyttämään. Olen haaveillut mahdollisimman luonnollisesta synnytyksestä ja vähistä kipulääkkeistä (tai lääkkeettömästä synnytyksestä). Katsotaan miten käy
Onko täällä muita jotka haluaisi synnyttää ilman lääkkeitä? Oletteko käynyt minkälaisia synnytys koulutuksia tai muita? Itse olen vain opiskellut hypnobirthing juttuja youtubesta ja podcasteista puolison kanssa. Alkuun mietin Doulan palkkaamista, mutta ei me sit jostain syystä saatu aikaiseksi (ehkä sen takia että oli toi pelko etisestä istukasta ja keisarileikkauksesta).

Oletteko kirjoittanut mitään synnytystoivelistaa tms?

Pikku Peanut oli 2000g ultrassa (vk 33+3) mikä ilmeisesti aika normaali ellei jopa vähän alakanttiin. Mikä myöskin ihanaa, koska mulla ruokavaliohoitoinen radi ja oon pelänny isoa vauvaa

Huh alkaa kyllä jännittää ja olen super innoissani synnytyksestä. Toivottavasti moni haluaisi jakaa oman synnytystarinansa tänne jälkikäteen. On ollut ihana seurata tätä keskustelua alusta lähtien!!
Täällä vähän toiveena olisi mahdollisimman luonnollinen synnytys, mutta ensikertalaisen ei osaa kipua oikein määritellä. Mielestäni minulla on korkea kipukynnys, mutta toisaalta kun koko raskaus on ollut täysin kivuton ja pystyn urheilemaan yms. täysin normaalisti, niin en tiedä tuleeko kipu sitten shokkina h-hetkellä.
Mitään koulutuksia en aijo käydä, mutta koitan lukea eri lääkkeistä jotta osaisi sitten valita sen itselleen sopivan mikäli tarve vaatii. Ja luulen että vaatiikin sitten kuitenkin.
 
Tankoilija
Heipparallaa, saako keskusteluun liittyä yksi synnytystä odotteleva 36+4 raskausviikolla oleva!

Oon uudelleensynnyttäjä ja nyt on tullut pikkulusikallinen limatulppaa tällä viikolla jo pariinkin otteeseen. Vauva on kääntynyt perätilasta raivotarjontaan ja alakertaa vihloo niin pirusti! On alkanut olemaan painontunnetta, istuminen ja käveleminen on hankalaa, selkäkivut on pahentuneet, kovottelut napakoituneet ja suorastaan kivuliaita, että ennakoisikohan nämä oireet jo tulevaa

Esikoisesta meni limatulppa 39+6 ja poika syntyi tasan 40+0
 

Yhteistyössä