Miksi matikka on pääsykokeissa tärkeä

Deleted member 149094
Et tunne älykkyystutkimuksen metodeja tai tuloksia. Jos asia kiinnostaa, googlella löytyy valtavasti tietoa. On myös monia kansantajuisia kirjoja aiheesta. Useimmat tosin tietenkin vierailla kielillä. The Bell Curve on klassikko, jota voin suositella myös siksikin, että se käsittelee yhteiskunnan ongelmia aika laajasti eikä keskity pelkästään älykkyyteen.
Tunnen. Siksi sanonkin, mitä sanon.
Kiitos ehdotuksesta!
 
Hehee, pistetäänkö skaba pystyyn, eli tässä Mensan testi vm.-21!
Kuvioiden jatkamisessahan harjaantuu, eli 2 suorituskertaa, ja niistä saa ilmoittaa sen suuremman lukeman.

Teen ton tänään, jos ehdin.
@m1es mukaan, luulen että saat hyvät scoret, vaikka tyhmenet aina kun joku vinkuintiaanimuija vähän helmaansa hulmuttaa.
Häh, tuo on muuttunu maksulliseksi! Ennen oli ilmainen. En ruvennu maksamaan, vaikka oli vain 6 euroa.
Oli kyllä vaikeampi kuin ennen, tai siis jotkut tehtävät oli megahelppoja, toiset sit ihan käsittämättömiä. Tai sit en itse ollu vireessä...

Joskus 3-4 vuotta tein Mensan testin ja sain 113. Mut en mä silti matikassa oo hyvä.
 
Hehee, pistetäänkö skaba pystyyn, eli tässä Mensan testi vm.-21!
Kuvioiden jatkamisessahan harjaantuu, eli 2 suorituskertaa, ja niistä saa ilmoittaa sen suuremman lukeman.

Teen ton tänään, jos ehdin.
@m1es mukaan, luulen että saat hyvät scoret, vaikka tyhmenet aina kun joku vinkuintiaanimuija vähän helmaansa hulmuttaa.
Teen torstai-iltana jos ehdin, nyt on jo hieman myöhäistä.

"Vinkuintiaanimuijat" tietenkin vaikuttavat suoritukseeni nostamalla ajatteluni uudelle tasolle! Helmoja ei tarvita.

Tässä live-esitys erityisesti Echolle; taustalla käärmeenpäitä ja silmä...

Tuo punatukkainen on muuten aito tsainapimu® eli pesunkestävä kiinalainen.
 
Teen torstai-iltana jos ehdin, nyt on jo hieman myöhäistä.

"Vinkuintiaanimuijat" tietenkin vaikuttavat suoritukseeni nostamalla ajatteluni uudelle tasolle! Helmoja ei tarvita.

Tässä live-esitys erityisesti Echolle; taustalla käärmeenpäitä ja silmä...

Tuo punatukkainen on muuten aito tsainapimu® eli pesunkestävä kiinalainen.
Mä en edelleenkään katso videoita kuin hyvin harvoin. :sneaky:
 
Ei tämä nyt kyllä yhtään sen parempi ollut. En kyllä ihmettele yhtään, että tuo kirjoittaja suuttui. Aletaan arvostelemaan fiksuutta tai älyä tuolla tavoin. Et sä voi tietää onko tuo kyseinen ihminen älykäs vai ei. Olen kyllä samaa mieltä hänen kanssaan siitä, että sä et ole kyllä kovin fiksu. Etkä kyllä älykäskään.
Jos ei ole loogista päättelykyä ja kaikki matemaattinen ajattelu on vaikeaa, ei ihminen ole älykäs.

Ja ei, en ole älykäs. En ole koskaan sanonut olevani älykäs. Vietän paljon aikaa todella älykkäiden ihmisten kanssa ja olen kyllä varsin tietoinen omasta kyvyttömyydestäni ajattelussa näiden ihmisten rinnalla. Se on mulle ihan fine. Ei me kaikki voida olla penaalin terävimpiä kyniä. Meillä kaikilla on omat haasteemme. Niin on näillä älyköilläkin.

Se, ettei ihminen ole älyltään kuin keskivertoinen, on ihan ok. Ei siitä tarvitse pahoittaa mieltään. Ihan yhtälailla joku on musikaalisesti lahjakkaampi kuin minä (eli melkein kaikki), joku on taitavampi piirtäjä, jollekkin on helpompi juosta maratoni, joku on liikkuvampi, joku on taitava esiintymään, joku on taitava löytämään ihmisistä heidän vahvuutensa jne. Sellaista elämä on. Voi olla ihan fiksu ja pärjätä elämässä, vaikkei pystykkään laskemaan matikkaa insinööritasolla. Se ei silti meinaa sitä, etteikö matematiikan ymmärtäminen olisi merkittävä etu niillä aloilla, joissa sitä tarvitaan. Tuskin teatterikorkeassa, taideakatemiassa, saksankielen opiskelussa tms. painotetaan kovinkaan paljon matematiikkaa.?

En ymmärrä, miksi loukkaantua siitä, ettei ole penaalin terävin kynä. En minäkään ole ja se on ihan fine. Ei minusta myöskään ole maratoonariksi ja suurin osa ihmisistä olisi siinä hommassa parempia kuin minä. Tarvitseeko minun nyt pahoittaa mieleni tästä ja kokea, että minua arvotetaan ihmisenä, kun en pysty juoksemaan 60 km. putkeen? Olen aivan liian painava sellaiseen ja polvenikaan ei kestä. Olenko minä nyt sitten ruumiinrakenteeltani vääränlainen ja pitääkö tästä pahoitta mieli? - Ei. Ei pidä.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Echo
Olisiko sinusta oikein, että esimerkiksi kaksikielinen maahanmuuttaja pääsisi helpommin sisään korkeakouluun, koska hänen on helppo hankkia osaamastaan vieraasta kielestä laudatur? Siis siinä missä joku toinen joutuu näkemään valtavaa vaivaa oppiakseen sen kielen?
No se riipuu tietysti siitä mennään opiskelemaan. Jos mennään opiskelemaan kyseistä kieltä, niin tottakai hän saa hyötyä osaamisestaan.
Jos mennään opiskelemaan matematiikkaa, niin siitä kielestä ei ole mitään hyötyä, jollon sen ei pidä vaikuttaa.
 
Siis jooooo... Matemaattiset mittarit mittaavat älykkyyttä, koska muita mittareita ei ole osattu tehdä. Tästä johtuu mm. se, että naisia on pidetty tyhmempinä kuin miehiä. Naiset, joille ei ole opetettu matikkaa, on pyydetty ratkaisemaan matemaattisia tehtäviä. Vrt. Myös kulttuurit/ rodut.

Mutta on matematiikallakin rajansa. Sillä ei mitata esim. työtehokkuudessa aineettomia asioita juurikaan. Määrä, nopeus, yms, mut ei tasoa, millä edellinen työtehtävä vaikuttaa seuraavan tehtävän luovaan ratkaisuun.

Ja kyllä, on loukkaavaa, jos sanoo toista tyhmäksi. Vois sen verran sosiaalista älykkyyttä olla. Verrattuna perusmatikan 1+1 laskuihin. Syy-seuraus-suhde.
Naiset tasoissa matemaattisesti miesten kanssa. Miehillä hajonta on suurempaa, eli karrigoituna se voidaan ajatella siten, että suurin osa naisista on keskivertohyviä matikassa, sen sijaan miehet on joko paskoja tai aivan sairaan hyviä.

Yleisesti älyykkystesti ei vaadi matematiikan osaamista, mutta toki päättelytehtävien harjoittelusta on varmasti apua, kun kyseistä testiä tehdään.

Itse veikkaan, että suurin ongelma on naisten kyvyttömyys luottaa itseensä ja pelätä epäonnistumista. Tämä on aivojen rakenteellinen juttu ja epäonnistumisen pelko liittyy otsalohkon aktiivisempaan toimintaan. Kun ihminen pelkää epäonnistua, se ei uskalla edes yrittää, vaan luovuttaa.

Minusta ihan kaikesta ei tarvitse loukkaantua. Jos sanon että "me tyhmemmät", se ei tarkoita sitä, että sinä olet tyhmä. Toki kuka tahansa voi loukkaantua mistä tahansa ja pahoittaa mielensä ihan kaikesta, mutten tiedä onko hyödyllistä oletusavoisesti ottaa kaikki loukkauksena. Toki se liittyy ehkä myös tähän epäonnitumisen pelkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja m1es
Miten matematiikalla pelastetaan ihmis elämä ja se et kaikki olisi onnelisia? vai mikä on tärkeintä elämässä?
OIkeasti?
Miten paljon veikkaat lääketieteen pelastaneen ihmishenkiä? Meinaatko, että se on kehittynyt ilman matematiikkaa? Entä ovatko entistä turvallisemmat autot rakentuneet ilman matematiikkaa? Ovatko maanjäristysvaroittimet rakennettu ilman matematiikkaa? Entäs rakennukset? Veikkaan, että moni meistä hengissä siksi, että meillä on lämpimät asunnot, sähkö, vesi, vedenpuhdistusjärjestelmä ym. ym. ym. Mikä näistä on rakentunut ilman matematiikkaa?
Eli vastaus kysymykseesi. Matematiikalla on pelastettu miljoonia ja miljoonia ihmishenkilä!
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: m1es ja Echo
OIkeasti?
Miten paljon veikkaat lääketieteen pelastaneen ihmishenkiä? Meinaatko, että se on kehittynyt ilman matematiikkaa? Entä ovatko entistä turvallisemmat autot rakentuneet ilman matematiikkaa? Ovatko maanjäristysvaroittimet rakennettu ilman matematiikkaa? Entäs rakennukset? Veikkaan, että moni meistä hengissä siksi, että meillä on lämpimät asunnot, sähkö, vesi, vedenpuhdistusjärjestelmä ym. ym. ym. Mikä näistä on rakentunut ilman matematiikkaa?
Eli vastaus kysymykseesi. Matematiikalla on pelastettu miljoonia ja miljoonia ihmishenkilä!
Ysimillinen on jossain omassa usvamaailmassaan.
 
  • Haha
Reactions: AivanSama
vierailija
Jos ei ole loogista päättelykyä ja kaikki matemaattinen ajattelu on vaikeaa, ei ihminen ole älykäs.

Ja ei, en ole älykäs. En ole koskaan sanonut olevani älykäs. Vietän paljon aikaa todella älykkäiden ihmisten kanssa ja olen kyllä varsin tietoinen omasta kyvyttömyydestäni ajattelussa näiden ihmisten rinnalla. Se on mulle ihan fine. Ei me kaikki voida olla penaalin terävimpiä kyniä. Meillä kaikilla on omat haasteemme. Niin on näillä älyköilläkin.

Se, ettei ihminen ole älyltään kuin keskivertoinen, on ihan ok. Ei siitä tarvitse pahoittaa mieltään. Ihan yhtälailla joku on musikaalisesti lahjakkaampi kuin minä (eli melkein kaikki), joku on taitavampi piirtäjä, jollekkin on helpompi juosta maratoni, joku on liikkuvampi, joku on taitava esiintymään, joku on taitava löytämään ihmisistä heidän vahvuutensa jne. Sellaista elämä on. Voi olla ihan fiksu ja pärjätä elämässä, vaikkei pystykkään laskemaan matikkaa insinööritasolla. Se ei silti meinaa sitä, etteikö matematiikan ymmärtäminen olisi merkittävä etu niillä aloilla, joissa sitä tarvitaan. Tuskin teatterikorkeassa, taideakatemiassa, saksankielen opiskelussa tms. painotetaan kovinkaan paljon matematiikkaa.?

En ymmärrä, miksi loukkaantua siitä, ettei ole penaalin terävin kynä. En minäkään ole ja se on ihan fine. Ei minusta myöskään ole maratoonariksi ja suurin osa ihmisistä olisi siinä hommassa parempia kuin minä. Tarvitseeko minun nyt pahoittaa mieleni tästä ja kokea, että minua arvotetaan ihmisenä, kun en pysty juoksemaan 60 km. putkeen? Olen aivan liian painava sellaiseen ja polvenikaan ei kestä. Olenko minä nyt sitten ruumiinrakenteeltani vääränlainen ja pitääkö tästä pahoitta mieli? - Ei. Ei pidä.
Normaalilla älyllä ja käytöstavoilla varustettu ihminen ei mene toiselle sanomaan, että tämä ei ole penaalin terävin kynä. Kyllä se nyt vain on loukkaus mennä tuolla tavalla arvostelemaan. Etkä sä voi sitä tehdä sen perusteella, että joku sanoo olevansa huono matematiikassa. Tuo jota arvostelit sanoi olleensa aina 6-7 oppilas eli pakostakin löytyy taitoja jotakin laskea ja varmasti omistaa jonkunlaista loogista päättelykykyä. Sanoihan hän osaavansa lääkelaskut ja nehän ei kaikille ole helppoja.
 
vierailija
Naiset tasoissa matemaattisesti miesten kanssa. Miehillä hajonta on suurempaa, eli karrigoituna se voidaan ajatella siten, että suurin osa naisista on keskivertohyviä matikassa, sen sijaan miehet on joko paskoja tai aivan sairaan hyviä.

Yleisesti älyykkystesti ei vaadi matematiikan osaamista, mutta toki päättelytehtävien harjoittelusta on varmasti apua, kun kyseistä testiä tehdään.

Itse veikkaan, että suurin ongelma on naisten kyvyttömyys luottaa itseensä ja pelätä epäonnistumista. Tämä on aivojen rakenteellinen juttu ja epäonnistumisen pelko liittyy otsalohkon aktiivisempaan toimintaan. Kun ihminen pelkää epäonnistua, se ei uskalla edes yrittää, vaan luovuttaa.

Minusta ihan kaikesta ei tarvitse loukkaantua. Jos sanon että "me tyhmemmät", se ei tarkoita sitä, että sinä olet tyhmä. Toki kuka tahansa voi loukkaantua mistä tahansa ja pahoittaa mielensä ihan kaikesta, mutten tiedä onko hyödyllistä oletusavoisesti ottaa kaikki loukkauksena. Toki se liittyy ehkä myös tähän epäonnitumisen pelkoon.
Kirjoitit kyllä myös tuon yhden ihmisen älystä/fiksuudesta. Suoraan sanottuna pidät häntä tyhmänä ja sitten ihmettelet kun toinen loukkaantuu tuollaisesta. Kyllä mäkin suuttuisin jos mua tultaisiin sanomaan tyhmäksi. En ole mikään matikanero vaan kohtalaisesti siinä pärjäävä enkä todellakaan ole tyhmä.
 
Kirjoitit kyllä myös tuon yhden ihmisen älystä/fiksuudesta. Suoraan sanottuna pidät häntä tyhmänä ja sitten ihmettelet kun toinen loukkaantuu tuollaisesta. Kyllä mäkin suuttuisin jos mua tultaisiin sanomaan tyhmäksi. En ole mikään matikanero vaan kohtalaisesti siinä pärjäävä enkä todellakaan ole tyhmä.
Useimmat ihmiset on vähän tyhmiä ja yksinkertaisia. Aika harva loistaa älyllään. Se on kylmä fakta, ei siitä kannata loukkaantua.
Ja tämän keskustelun perusteella, en kyllä välttämättä pidä sinuakaan kovin fiksuna. Fiksuus ja viisaus vaatii aina tiettyjen realiteettien hyväksymistä sellaisena kuin ne ovat.
Lisäksi kannattanee huomioida, että olemme keskustelussa, jossa käsitellään aihetta miksi matikka on tärkeä pääsykokeissa ja mitä se kertoo ihmisestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja m1es
Normaalilla älyllä ja käytöstavoilla varustettu ihminen ei mene toiselle sanomaan, että tämä ei ole penaalin terävin kynä. Kyllä se nyt vain on loukkaus mennä tuolla tavalla arvostelemaan. Etkä sä voi sitä tehdä sen perusteella, että joku sanoo olevansa huono matematiikassa. Tuo jota arvostelit sanoi olleensa aina 6-7 oppilas eli pakostakin löytyy taitoja jotakin laskea ja varmasti omistaa jonkunlaista loogista päättelykykyä. Sanoihan hän osaavansa lääkelaskut ja nehän ei kaikille ole helppoja.
Ei kyse ole keskustelusta, joka käydään kaupan käytävällä ja jossa randomisti todetaan, että olet muuten vähän tyhmä. Nyt keskustellaan aiheesta, miksi matematiikka on oleellisessa osassa pääsykokeissa ja mitä voidaan päätellä ihmisestä ja hänen kyvykkyydestään tietyille opinahjoille hänen matemaattisten kykyjensä perusteella. On myös keskusteltu siitä, miksi matemaattiset kyvyt ovat verrannollisia älykkyyteen.
6-7 oppilas peruskoulun matematiikassa omaa ehkä alkeelliset peruslaskut, jos ihan niitäkään. Se kertoo siitä, ettei päättelykyky ole ehkä ihan huippua (ellei sitten ongelma ole vaikkapa lukihäiriössä tai keskittymiskyvyssä). Se ei tarkoita sitä, että ihmisessä olisi mitään vikaa tai että hän olisi sen huonompi kuin kuin kukaan muukaan. Hän vain ei ole erityisen älykäs.

Toki, kaikesta voi loukkaantua. Minäkin voisin loukkaantua siitä, mitä sanot minusta, mutta tottapuhuen en vain jaksa nähdä vaivaa. Minusta sinulla oikeus näkemyksiisi ja ymmärrän kyllä miltä kantilta katsot asiaa. Se ei silti tässä hetkessä ole relevanttia, eikä tarkoita sitä, että olisit oikeassa.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Deleted member 149094
Naiset tasoissa matemaattisesti miesten kanssa. Miehillä hajonta on suurempaa, eli karrigoituna se voidaan ajatella siten, että suurin osa naisista on keskivertohyviä matikassa, sen sijaan miehet on joko paskoja tai aivan sairaan hyviä.

Yleisesti älyykkystesti ei vaadi matematiikan osaamista, mutta toki päättelytehtävien harjoittelusta on varmasti apua, kun kyseistä testiä tehdään.

Itse veikkaan, että suurin ongelma on naisten kyvyttömyys luottaa itseensä ja pelätä epäonnistumista. Tämä on aivojen rakenteellinen juttu ja epäonnistumisen pelko liittyy otsalohkon aktiivisempaan toimintaan. Kun ihminen pelkää epäonnistua, se ei uskalla edes yrittää, vaan luovuttaa.

Minusta ihan kaikesta ei tarvitse loukkaantua. Jos sanon että "me tyhmemmät", se ei tarkoita sitä, että sinä olet tyhmä. Toki kuka tahansa voi loukkaantua mistä tahansa ja pahoittaa mielensä ihan kaikesta, mutten tiedä onko hyödyllistä oletusavoisesti ottaa kaikki loukkauksena. Toki se liittyy ehkä myös tähän epäonnitumisen pelkoon.
Eli kun matematiikkaa ja loogista ajattelua voi opetella ulkoa ja harjoitella, niiin älykkyyskin kasvaa. Ja kun naiset vielä oppivat luottamaan itseensä enemmän, niin heidänkin älykkyys kasvaa. Jos luovuttaa helposti,ei ole älykäs. Sinuna kertaisin vielä sanoman, ennenkuin puhut itsesi pussiin.

Ei, kaikesta ei tarvi loukkaantua, mutta jos toinen loukkaa tarkoituksella, niin voi olla, että joku loukkaantuu. Ei sitä tarvitse mielestäni ihmetellä sen kummemmin. Se on ihan sama, sanotko toista tyhmäksi vai perunaksi. Jos sulla on tarkoitus loukata, niin kyllähän se saattaa tuntua toisista ihmeelliseltä.
Hyvä kun tarkensit, että "me tyhmemmät", oli jo niin sekavaa sönkötystä sulta, että meni uselta ohi,
 
Deleted member 149094
OIkeasti?
Miten paljon veikkaat lääketieteen pelastaneen ihmishenkiä? Meinaatko, että se on kehittynyt ilman matematiikkaa? Entä ovatko entistä turvallisemmat autot rakentuneet ilman matematiikkaa? Ovatko maanjäristysvaroittimet rakennettu ilman matematiikkaa? Entäs rakennukset? Veikkaan, että moni meistä hengissä siksi, että meillä on lämpimät asunnot, sähkö, vesi, vedenpuhdistusjärjestelmä ym. ym. ym. Mikä näistä on rakentunut ilman matematiikkaa?
Eli vastaus kysymykseesi. Matematiikalla on pelastettu miljoonia ja miljoonia ihmishenkilä!
Matematiikka auttaa noissa asioissa, mutta onko se se itseisarvo, joka maailmaa pelastaa? Vai onko se kokonaisuuden osatekijä? Tarviiko noihin juttuhin ehkä vähän muutakin? Keksitkö itse yhtään tekijää?
 
Eli kun matematiikkaa ja loogista ajattelua voi opetella ulkoa ja harjoitella, niiin älykkyyskin kasvaa. Ja kun naiset vielä oppivat luottamaan itseensä enemmän, niin heidänkin älykkyys kasvaa. Jos luovuttaa helposti,ei ole älykäs. Sinuna kertaisin vielä sanoman, ennenkuin puhut itsesi pussiin.

Ei, kaikesta ei tarvi loukkaantua, mutta jos toinen loukkaa tarkoituksella, niin voi olla, että joku loukkaantuu. Ei sitä tarvitse mielestäni ihmetellä sen kummemmin. Se on ihan sama, sanotko toista tyhmäksi vai perunaksi. Jos sulla on tarkoitus loukata, niin kyllähän se saattaa tuntua toisista ihmeelliseltä.
Hyvä kun tarkensit, että "me tyhmemmät", oli jo niin sekavaa sönkötystä sulta, että meni uselta ohi,
Meinaat, että matematiikassa voi pärjätä opettelemalla ulkoa? OIkeasti?
Toisekseen on puhuttu älykkyydestä , joka ilmenee useinmiten matemaattisten aineiden kautta. Sinusta ei voi tullaan millään harjoittelumärällä matemaattista neroa, ellet ole syntynyt sellaiseksi. Matemaattisesti nerokkaat ihmiset ovat poikkeuksetta älykkäitä.

Tiedätkö Mulan, että nyt sulla on sen verran hassut jutut, joista huomaa, ettet oikein ole sisäistänyt lukemaasi, niin sun ei ehkä kannata tulla horisemaan "itsensä pussiin puhumisesta muille".
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Matematiikka auttaa noissa asioissa, mutta onko se se itseisarvo, joka maailmaa pelastaa? Vai onko se kokonaisuuden osatekijä? Tarviiko noihin juttuhin ehkä vähän muutakin? Keksitkö itse yhtään tekijää?
Joo, kyllä se on se itseisarvo, joka sen maailman pelastaa. Ilman minkäänlaisia matemaattisia toimituksia yksikään noista asioista ei olisi olemassa. Ei kukaan kiellä humaniutta tai sen tärkeyttä. Kun puutut vastaukseeni, sinun kannattanee lukea kysymys johon vastasin.
 
vierailija
Meinaat, että matematiikassa voi pärjätä opettelemalla ulkoa? OIkeasti?
Toisekseen on puhuttu älykkyydestä , joka ilmenee useinmiten matemaattisten aineiden kautta. Sinusta ei voi tullaan millään harjoittelumärällä matemaattista neroa, ellet ole syntynyt sellaiseksi. Matemaattisesti nerokkaat ihmiset ovat poikkeuksetta älykkäitä.
Hassua että matematiikkaa yleensä opetetaan jos sitä ei voi oppia kuin luonnostaan matemaattiset ihmiset....
 
Deleted member 149094
Joo, kyllä se on se itseisarvo, joka sen maailman pelastaa. Ilman minkäänlaisia matemaattisia toimituksia yksikään noista asioista ei olisi olemassa. Ei kukaan kiellä humaniutta tai sen tärkeyttä. Kun puutut vastaukseeni, sinun kannattanee lukea kysymys johon vastasin.
Kyllä mä väitän, että taloja olisi ilman matikkaa, ne varmaan näyttäisi eriltä. Vai meinaatko, että ihminen tajusi suojen merkityksen vasta, kun matikka keksittiin?
Maailma muutenkin näyttäisi eriltä ilman matikkaa, mutta mistäs tiedät, että huonommalta? Ehkä lääkitys olisikin hoidettu sen mukaan, miten ihmiset paranee, eikä sen mukaan, mikä on keskihajonta painokiloissa miehillä.
Jonkun viemäröinnin perusajatukseen tarvitaan kuitenkin vain tieto, että on olemassa lieriö. Lieriöitä on ihan luonnossakin, ilman matikkaa voi mielestäni keksiä lieriön ja sen, että sitä pitkin voi kuljettaa tavaraa.
Ehkä autoja, noita yhtiä tappavimpia välineitä ei olisi edes keksitty. Ehkä pommeja ei olisi keksitty.
 
Deleted member 149094
Meinaat, että matematiikassa voi pärjätä opettelemalla ulkoa? OIkeasti?
Toisekseen on puhuttu älykkyydestä , joka ilmenee useinmiten matemaattisten aineiden kautta. Sinusta ei voi tullaan millään harjoittelumärällä matemaattista neroa, ellet ole syntynyt sellaiseksi. Matemaattisesti nerokkaat ihmiset ovat poikkeuksetta älykkäitä.

Tiedätkö Mulan, että nyt sulla on sen verran hassut jutut, joista huomaa, ettet oikein ole sisäistänyt lukemaasi, niin sun ei ehkä kannata tulla horisemaan "itsensä pussiin puhumisesta muille".
Kyllä ja en väitän, jos olisist sisäistänyt luettua, niin varmaan olisit hoksannut.

Se, että alkaa kesken keskustelun rajaamaan aihetta mieleisekseen, on kyllä ihan äärimmäisen epävalidia.

Matemaattisesti älykäs on toki matemaattisesti älykäs. Sähän osaat horista näistä latteuksista ihan listaksi asti.
 

Yhteistyössä