Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Joo tuntuu olevan pelkkää taistelua ja ite kuulun raudanpuute ryhmään jossa sainkin kaikille oireille syyn joka selvisi keskenmenon yhteydessä missä menetin paljon verta.
Mulla lähtö oli siis ihan arviolta tyyliin 0, koska olin rautaa popsinut lääkärin kehoituksesta puoli vuotta jo jonka kohdalla arvo oli 18 eli tyhjä sekin, arvolla >30 kaikki on tyhjää varastoa. Raskautta suunnitteleville arvon tulisi olla n.100 tai mielellään parempikin. Sikiö itsessään vaatii n.60 yksikköä.
Esim. Lapsettomuus hoitoja yksityiset klinikat ei tee ellei arvo oo 60 tai 70. Siitäkin sen merkityksen/tärkeyden mun mielestä huomaa. Dextra on ainakin tehnyt ihan tutkimusta tästä asiasta.
Mulla nousi ennen tota 4. Raskautta hyvälle tasolle kunnes taas meni kesken ja nyt ollaan takas tyhjissä varastoissa, arvo viimeksi 30. Ehkä jopa alempana, käyn ens kuussa mittaas ja sit painelen yksityiselle hoitoon.

Ps. Vitsit et täytys vissii alaa vaihtaa, vois niin monet km poistaa jos kaikilta vaan mittais rauta arvot. Saatikka sit masennus diagnoosit
Suomessahan näitä ei mitata, mut muissa maissa kuuluu neuvoloiden rutiini tarkistuksiin.
Joo nyt vaihdat alaa ja lähet antaa jengille rautaa oikeen olan takaa niin johan alkaa hommat pelittää :love::love::giggle::geek:Musta tuntuu, että Suomi on jääny monessa asiassa jonnekin 90 -luvulle!! Keskenmenojaki tutkitaan monessa maassa jo kahden jälkee, täällä ei edes kolme riitä ellei täytä kirjojen vaatimuksia, ollaan niin p*rkeleen tiukkoja ja tuijotetaan vaan jotain vanhaa koulukirjaa☹
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Täällä dpo1, hitaasti menee aika...talletuksia 4 päivää putkeen..taitaa olla kevättä rinnassa :D
Eka "oikeaoppinen" ovis kkm jälkeen ja oikeessa ajassa jospa nyt sit menkatkin alkais ajallaan eikä viikoja myöhässä.
Viiminen kierto ennen hoitoja, en jaksa uskoa että tärppää mutta ainahan sitä kuitenkin pien toivo elää. En kyllä jaksa stressaakaan sen puolesta, helpottaa että hoidot alkaa ja luotan siihen että silloin viimeistään jotain tapahtuu :)
 
Pakko purkaa tätä oloa..
Täällä menkat myöhässä, ei ole ollut kummosempia menkkakipuja, raskausoireita ollut.. Mutta niin vaan testi näyttää negatiivistä :( ei edes haamujen haamua. Eli ilmeisesti Lugesteronien aiheuttamia oireita on ollut vaan.

Tietysti kun toiveet heräsi niin nyt tultiin korkeelta ja kovaa alas, itku pääsi kun ei piirtynyt testiin sitä toista viivaa. Ollut tosi huono ja ahdistunut fiilis koko viikonlopun, ajatuksissa pyörinyt pelko että mitä jos ei ikinä saadakaan lasta. Samalla miettii, että jos kaikki olisi mennyt hyvin niin kohta meidän vauva syntyisi.

Viimeksi eilen sai taas ihmettelyjä ja uteluita "millos te aiotte lapsia hankkia", "ootte ollut jo niin kauan yhdessä, että eikö olisi jo aika perheenlisäykselle". Yritä siinä sitten itku kurkussa keksiä jotain vastausta.
Tosin samalla tajusin, että en ole oikeastaan koko keskenmenoa käsitellyt kenenkään kanssa, siksi nämä kyselyt tuntuu niin pahalta. Toki miehen kanssa siitä silloin puhuttiin kun se tapahtui, mutta muuten ollut asian kanssa tosi yksin.

Kiitos ja anteeksi tämä avautuminen. Onneksi tänne voi purkaa näitä tuntemuksia ❤
 
@Minie tuollaiset kyselyt on niin typeriä, en ymmärrä miksi kukaan kyselee moisia vielä vuonna 2021:confused:

Itsekään en juuri halua puhua näistä asioista kavereille, varsinkaan tän kolmannen jälkeen. Joillekin kerron, mikä on tilanne, mutta en usko että enempi puhuminen auttaa, vertaistuki kuten tämä paikka sitten eri juttu. :love:

Täällä ollut kovia kipu ja pahoinvointikohtauksia sitten torstain lääkkeellisen tyhjennyksen, viimeksi aamuyöllä, milloin nää loppuu:sneaky:
 
@Minie tuollaiset kyselyt on niin typeriä, en ymmärrä miksi kukaan kyselee moisia vielä vuonna 2021

Itsekään en juuri halua puhua näistä asioista kavereille, varsinkaan tän kolmannen jälkeen. Joillekin kerron, mikä on tilanne, mutta en usko että enempi puhuminen auttaa, vertaistuki kuten tämä paikka sitten eri juttu.

Täällä ollut kovia kipu ja pahoinvointikohtauksia sitten torstain lääkkeellisen tyhjennyksen, viimeksi aamuyöllä, milloin nää loppuu
Oon kans samaa mieltä ja mä jopa vähän näpäytin yhtä kyselijää sanomalla, että ymmärrän hänen ajattelevan hyvää. Mutta entä jos me ollaan jo vuosia tuloksetta yritetty tai monta keskenmenoa takana? Että ei vaan tunnu kivalta kun kysellään, aihe on aika arka. Loppui siihen. Ihmiset ei aina ajattele, että lapsia ei välttämättä ihan noin vaan tehdä..

Mulla taas aivan eri kokemus lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen (pe), ei juurikaan enää vuotoa, supistuksiakin eilen enää muutama. Tänään toistaiseksi ihan normaali olo. Mietin, että oiskohan syytä käydä näytillä jos ei nuo kipukohtaukset lopu? :)
 
Oon kans samaa mieltä ja mä jopa vähän näpäytin yhtä kyselijää sanomalla, että ymmärrän hänen ajattelevan hyvää. Mutta entä jos me ollaan jo vuosia tuloksetta yritetty tai monta keskenmenoa takana? Että ei vaan tunnu kivalta kun kysellään, aihe on aika arka. Loppui siihen. Ihmiset ei aina ajattele, että lapsia ei välttämättä ihan noin vaan tehdä..

Mulla taas aivan eri kokemus lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen (pe), ei juurikaan enää vuotoa, supistuksiakin eilen enää muutama. Tänään toistaiseksi ihan normaali olo. Mietin, että oiskohan syytä käydä näytillä jos ei nuo kipukohtaukset lopu?
Mulle sanottiin juuri, kun kävin labrassa että kivut kuuluu asiaan ja että vuotoakin pitää tulla vähintään 6 päivää, yleensä pidempään jotta tyhjenee kunnolla :confused:
 
Jos minäkin päivittäisin vaikka tänne fiiliksiä.

Mutta ensin: tsemppiä teille muille omiin tilanteisiinne! Ihan kaikkia missaamiani en lukenut, mutta huhhuijaa, miten monenlaisia haasteita raskautta yrittävä voikaan kohdata. ♡

Minulla alkaa olla toinen kierto keskenmenon jälkeen taputeltu. Tiputteluvuoto alkoi tänään ajallaan. Pidin kierron palstataukoa, ettei koko ajan pyörisi vauvajutut mielessä, kun usko kiertoon oli aika pieni. Mutta näemmä keskenmenon jälkeisten kolmen vähän hedelmällisemmän kierron taika puri, koska ehdin taas olla pari päivää raskaana. Oireet olivat selkeät dpo10 alkaen, peräti niin, etten uskonut, kun aamutesti näytti negatiivista dpo11. Iltapäivällä testasin uudestaan kolmella eri testillä, niin löytyi se haamukin. Hetken toivoin, että se väite "useimmiten toinen raskaus keskenmenon jälkeen sujuu hyvin" pitäisi paikkansa meidänkin kohdalla, mutta pihkat se pitänyt. Nyt sitten jännäilen tulevatko menkat ajallaan torstaina vai onko kropalla niin kova tarve poistaa vierasaine, että alkaa etuajassa.

Toki pitää olla kiitollinen, että vuoto alkaa itse eikä tyhjennystä tarvita. Mutta kieltämättä juhlafiilistä ei ole, kun tämä kuvio näkyy vain toistuvan. Onkohan mitään järkeä edes kysyä lääkärin neuvoa (yksityisellä) vai onko tämä näitä "ei mahda mitään" juttuja?
 
  • Surullinen
Reactions: Wiltsukka_
vierailija
Hei kaikille,

tämä näyttäisi olevan suhteellisen aktiivinen keskusteluketju keskenmenon kokeneille ja uudelleen kuumeileville. Olen tätä sivusta jo jonkun aikaa seurannut ja nyt ajattelin liittyä joukkoon (tosin näin vierailijana).

Olen siis vähän aikaa sitten kokenut todella myöhäisen keskenmenon rv22 ja se oli elämäni kamalin kokemus. Siinä vaiheessa kuvittelee jo olevansa selvillä vesillä (varsinkin kun mitään ennusmerkkejä mistään keskenmenosta ei ollut vaan kaikki oli aina tutkimuksissa ok) ja sitten yhtäkkiä lapsi syntyy ennenaikaisesti.

Aluksi tuntui ettei siitä pääse mitenkään yli eikä voi edes ajatella uutta raskautta mutta nyt olemme antaneet uuden mahdollisuuden raskaudelle ja toivon, että tärppää uudelleen ja tällä kertaa saisimme onnellisen lopun. Toki ensin pitää tosiaan tulla uudelleen raskaaksi

Tällä hetkellä on menossa noin dpo8~11 (päätin etten enää testaile ovulaatiota joten varmuutta ei ole) ja muutamana päivänä tuntunut nyt jotain menkkamaista jomotusta. Lisäksi viime viikolla yhtenä päivänä (noin dpo 5~7) tuli pari kertaa paperiin ruskeaa tuhrua mutta sen jälkeen ei mitään.

Mietinkin, että onko kellään kokemusta, että voisiko olla mahdollista, että tuhruvuoto olisi ollut kiinnittymisvuotoa ja nää menkkamaiset jomotukset raskaudesta johtuvaa? (Mulla siis välillä lievää aaltoilevaa alaselkä särkyä ja välillä munasarjojen kohdalta nippailee)

Luultavasti herättelen vain turhia toiveita ja menkat alkaa etuajassa (pitäisi siis alkaa vasta loppuviikosta) mutta kyselen silti jos jollain olisi kokemusta vastaavasta..
 
Hei kaikille,

tämä näyttäisi olevan suhteellisen aktiivinen keskusteluketju keskenmenon kokeneille ja uudelleen kuumeileville. Olen tätä sivusta jo jonkun aikaa seurannut ja nyt ajattelin liittyä joukkoon (tosin näin vierailijana).

Olen siis vähän aikaa sitten kokenut todella myöhäisen keskenmenon rv22 ja se oli elämäni kamalin kokemus. Siinä vaiheessa kuvittelee jo olevansa selvillä vesillä (varsinkin kun mitään ennusmerkkejä mistään keskenmenosta ei ollut vaan kaikki oli aina tutkimuksissa ok) ja sitten yhtäkkiä lapsi syntyy ennenaikaisesti.

Aluksi tuntui ettei siitä pääse mitenkään yli eikä voi edes ajatella uutta raskautta mutta nyt olemme antaneet uuden mahdollisuuden raskaudelle ja toivon, että tärppää uudelleen ja tällä kertaa saisimme onnellisen lopun. Toki ensin pitää tosiaan tulla uudelleen raskaaksi

Tällä hetkellä on menossa noin dpo8~11 (päätin etten enää testaile ovulaatiota joten varmuutta ei ole) ja muutamana päivänä tuntunut nyt jotain menkkamaista jomotusta. Lisäksi viime viikolla yhtenä päivänä (noin dpo 5~7) tuli pari kertaa paperiin ruskeaa tuhrua mutta sen jälkeen ei mitään.

Mietinkin, että onko kellään kokemusta, että voisiko olla mahdollista, että tuhruvuoto olisi ollut kiinnittymisvuotoa ja nää menkkamaiset jomotukset raskaudesta johtuvaa? (Mulla siis välillä lievää aaltoilevaa alaselkä särkyä ja välillä munasarjojen kohdalta nippailee)

Luultavasti herättelen vain turhia toiveita ja menkat alkaa etuajassa (pitäisi siis alkaa vasta loppuviikosta) mutta kyselen silti jos jollain olisi kokemusta vastaavasta..
Kiva kun liityit mukaan :) Olen todella pahoillani, että jouduitte kokemaan noin myöhäisen keskenmenon:cry: Ihanaa, että kuitenkin olette antaneet mahdollisuuden uudelle toivolle. Minulla ei ole kiinnittymisvuodosta kokemusta, mutta toivon todella että olisi tärpännyt:love:
 
Jos minäkin päivittäisin vaikka tänne fiiliksiä.

Mutta ensin: tsemppiä teille muille omiin tilanteisiinne! Ihan kaikkia missaamiani en lukenut, mutta huhhuijaa, miten monenlaisia haasteita raskautta yrittävä voikaan kohdata. ♡

Minulla alkaa olla toinen kierto keskenmenon jälkeen taputeltu. Tiputteluvuoto alkoi tänään ajallaan. Pidin kierron palstataukoa, ettei koko ajan pyörisi vauvajutut mielessä, kun usko kiertoon oli aika pieni. Mutta näemmä keskenmenon jälkeisten kolmen vähän hedelmällisemmän kierron taika puri, koska ehdin taas olla pari päivää raskaana. Oireet olivat selkeät dpo10 alkaen, peräti niin, etten uskonut, kun aamutesti näytti negatiivista dpo11. Iltapäivällä testasin uudestaan kolmella eri testillä, niin löytyi se haamukin. Hetken toivoin, että se väite "useimmiten toinen raskaus keskenmenon jälkeen sujuu hyvin" pitäisi paikkansa meidänkin kohdalla, mutta pihkat se pitänyt. Nyt sitten jännäilen tulevatko menkat ajallaan torstaina vai onko kropalla niin kova tarve poistaa vierasaine, että alkaa etuajassa.

Toki pitää olla kiitollinen, että vuoto alkaa itse eikä tyhjennystä tarvita. Mutta kieltämättä juhlafiilistä ei ole, kun tämä kuvio näkyy vain toistuvan. Onkohan mitään järkeä edes kysyä lääkärin neuvoa (yksityisellä) vai onko tämä näitä "ei mahda mitään" juttuja?
Kurja homma jos taas päättyy km. :(

Valitettavasti ei ole tietoa mitä lääkärissä noista sanotaan, mutta arvelisin, että rv 4 tai 5 km on niin aikainen ettei sitä välttämättä katsota varsinaisesti keskenmenoksi. Kysymällä selviää varmasti. :)

Kerro sitten miten kävi, tsemppiä ja jaksamista kovasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Spekulaattori82
Hei kaikille,

tämä näyttäisi olevan suhteellisen aktiivinen keskusteluketju keskenmenon kokeneille ja uudelleen kuumeileville. Olen tätä sivusta jo jonkun aikaa seurannut ja nyt ajattelin liittyä joukkoon (tosin näin vierailijana).

Olen siis vähän aikaa sitten kokenut todella myöhäisen keskenmenon rv22 ja se oli elämäni kamalin kokemus. Siinä vaiheessa kuvittelee jo olevansa selvillä vesillä (varsinkin kun mitään ennusmerkkejä mistään keskenmenosta ei ollut vaan kaikki oli aina tutkimuksissa ok) ja sitten yhtäkkiä lapsi syntyy ennenaikaisesti.

Aluksi tuntui ettei siitä pääse mitenkään yli eikä voi edes ajatella uutta raskautta mutta nyt olemme antaneet uuden mahdollisuuden raskaudelle ja toivon, että tärppää uudelleen ja tällä kertaa saisimme onnellisen lopun. Toki ensin pitää tosiaan tulla uudelleen raskaaksi

Tällä hetkellä on menossa noin dpo8~11 (päätin etten enää testaile ovulaatiota joten varmuutta ei ole) ja muutamana päivänä tuntunut nyt jotain menkkamaista jomotusta. Lisäksi viime viikolla yhtenä päivänä (noin dpo 5~7) tuli pari kertaa paperiin ruskeaa tuhrua mutta sen jälkeen ei mitään.

Mietinkin, että onko kellään kokemusta, että voisiko olla mahdollista, että tuhruvuoto olisi ollut kiinnittymisvuotoa ja nää menkkamaiset jomotukset raskaudesta johtuvaa? (Mulla siis välillä lievää aaltoilevaa alaselkä särkyä ja välillä munasarjojen kohdalta nippailee)

Luultavasti herättelen vain turhia toiveita ja menkat alkaa etuajassa (pitäisi siis alkaa vasta loppuviikosta) mutta kyselen silti jos jollain olisi kokemusta vastaavasta..
Pahoittelut:( Iso se pettymys on silti, vaikka olisi kuinka varhainen. Kyllä musta tuossa tilanteessa voisi mennä ainakin juttelemaan yksityiselle. Jos asut pk-seudulla, niin täältä peukku Dextralle (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Spekulaattori82
vierailija
Kiva kun liityit mukaan Olen todella pahoillani, että jouduitte kokemaan noin myöhäisen keskenmenon Ihanaa, että kuitenkin olette antaneet mahdollisuuden uudelle toivolle. Minulla ei ole kiinnittymisvuodosta kokemusta, mutta toivon todella että olisi tärpännyt
Kiitos <3 Sitä minäkin toivon. Se tosin olisi jo liian hyvää tuuria, kun vasta eka yk menossa keskenmenon jälkeen. Ja kun ikäkin alkaa kohta nelosella niin raskautuminen tässä iässä jo ylipäätään on onnenkantamoinen.

Ja toivon kaikille muillekin täällä kuumeilijoille plussatuulia ja onnellisesti päättyviä raskauksia.

Tuo myöhäinen keskenmeno on todella jotain mitä en toivo kellekään. Toki pahalta se varmasti kaikista tuntuu jotka keskenmenon ovat kokeneet oli se sitten koettu raskauden alussa tai myöhemmin raskautta.

Jos jollain on kokemusta kiinnittymisvuodosta tai menkkamaisista jomotuksista ennen plussaa niin kertokaa kokemuksianne :)

Itsellä ei ihan tälleisesta ole kokemuksia. Viime raskaudessa tiputteli ja vuoteli ovulaation jälkeen aina rv9 asti niin silloin olin ihan varma alun perin etten edes voi olla raskaana. Nyt sen sijaan tuhru jäi yhteen päivään ja muutama pöivä myöhemmin alkoi nää jomottelut...
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Olen taustalla seuraillut teidän keskustelua ja nyt päivitän tänne omankin tilanteeni.

Toinen raskauteni todettiin tuulimunaksi 6+4. Lääkäri suositteli odottamaan luonnollista tyhjenemistä, mutta 10. viikolla alkoi turhaan raskausoireissa kärvistely ja välitilassa eläminen hajottaa henkisesti niin paljon, niin kävin julkisella hakemassa tyhjennyslääkkeet (tällä kertaa sain cytotecien avuksi mifegynen ja se todella teki tehtävänsä). Ei kuitenkaan olisi kannattanut odottaa noin pitkälle, nyt on neljäs viikko tyhjennyksestä menossa ja hcg ei ole vieläkään kokonaan poistunut (teen kotitestejä).

Kahden viikon kuluttua tyhjennyksestä kävin yksityisellä ultrassa, ja siellähän näkyi jo iso folli eli uusi kierto oli käynnistynyt tyhjennyslääkkeistä laskettuna vain parin päivän viiveellä. Ihanaa, että joku asia sentään toimii! Nyt ovistuntemusten perusteella dpo9, mutta ei ehkä kannata toiveita kauhean korkealle hilata.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Olen taustalla seuraillut teidän keskustelua ja nyt päivitän tänne omankin tilanteeni.

Toinen raskauteni todettiin tuulimunaksi 6+4. Lääkäri suositteli odottamaan luonnollista tyhjenemistä, mutta 10. viikolla alkoi turhaan raskausoireissa kärvistely ja välitilassa eläminen hajottaa henkisesti niin paljon, niin kävin julkisella hakemassa tyhjennyslääkkeet (tällä kertaa sain cytotecien avuksi mifegynen ja se todella teki tehtävänsä). Ei kuitenkaan olisi kannattanut odottaa noin pitkälle, nyt on neljäs viikko tyhjennyksestä menossa ja hcg ei ole vieläkään kokonaan poistunut (teen kotitestejä).

Kahden viikon kuluttua tyhjennyksestä kävin yksityisellä ultrassa, ja siellähän näkyi jo iso folli eli uusi kierto oli käynnistynyt tyhjennyslääkkeistä laskettuna vain parin päivän viiveellä. Ihanaa, että joku asia sentään toimii! Nyt ovistuntemusten perusteella dpo9, mutta ei ehkä kannata toiveita kauhean korkealle hilata.
Pahoittelut :(

Jos onkin uusi raskaus kyseessä?
 
Itsellä tulee la 4vkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Eilen tuli huono olo töissä kun tuli nälkä... perus raskausoireita ei ole muita. Tein r-testin tosi laimeasta pissistä nyt töiden jälkeen ja toooosi hailuraa haamuviivaa teki. Pitää nyt seurailla vahvuuko vai onko vielä r-hormonia edellisestä raskaudesta kehossa..
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_

Yhteistyössä