En ymmärrä miksei ulosottovelalliset halua maksaa velkojaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Siitä selvinnyt
Mä olin ensin työtön ja sitten opiskelija, lapsi ruokittavana. Ei todellakaan ollut varaa maksaa ulosottoon yhtään mitään kun rahat meni ihan elämiseen. Elettiin lapsen kanssa alle köyhyysrajan. Kyllä sai monta kertaa laskea kaupassa mihin rahat riittää. Velkoja aloin maksaa kun valmistuin ja pääsin töihin. Nyt velat melkein maksettu. Monta vuotta siihen meni ja kalliit oppirahat maksettu.

Eipä ole ap mitenkään pois sulta vaikka en tukien varassa elävänä maksanut velkoja. Tyhjästä on paha nyhjästä. Se on helppo viisastella kun ei ole asiasta kokemusta eikä näköjään tajua todellisuudesta.
 
Kaikki eivät ole velkojaan itse aiheuttaneet ja siis ansainneet.

Mun mies esimerkiksi teki vain sen virheen että otti usean työntekijän toiminimellä. Kun tilaaja sit jättikin maksamatta eikä miehellä ollut varaa maksaa palkkoja, neuvoi vielä palkollisiaan hakemaan palkkaturvasta ja ne velat eivät edes vanhene viidessä vuodessa kuten vaikka verovelat.

Ja onhan toi niitä jo kuusitoista vuotta sit maksanutkin. Pian vanhenevat.
 
vierailija
Kaikki eivät ole velkojaan itse aiheuttaneet ja siis ansainneet.

Mun mies esimerkiksi teki vain sen virheen että otti usean työntekijän toiminimellä. Kun tilaaja sit jättikin maksamatta eikä miehellä ollut varaa maksaa palkkoja, neuvoi vielä palkollisiaan hakemaan palkkaturvasta ja ne velat eivät edes vanhene viidessä vuodessa kuten vaikka verovelat.

Ja onhan toi niitä jo kuusitoista vuotta sit maksanutkin. Pian vanhenevat.
Moni rehellinen yrittäjä on joutunut vaikeuksiin kun joku muu on toiminut epärehellisesti, tämä pitää aina muistaa kun joku alkaa väittämään että velat ovat aina vain omaa syytä.
 
vierailija
Eikös ulosottomies vie kaiken mikä menee suojaosan yli? Ja se ei oo ku monen summa se suojaosa, sen korottamista on esitetty kyllä
Ulf Sundqvistin suojaosa oli useampi tonni kuussa, ja taitaa olla muullakin sikariportaalla. Sen sijaan osa-aikaisella työläisellä runsaan 1 000 euron kuukausituloista ulosotto vie 400-500 euroa kuussa. Ei käy tasan onnen lahjat.

Suojaosan korotusta en tosin todellakaan kannata. Alkaa itsekin pian harkita alemman keskitulon duunarina, ottaako paljon lainaa ja elää leveästi yli varojensa ja osan lainarahoista laittaa jemmaan piiloon, sekä sen jälkeen elelee suojaosalla. Kun katsoo näiden Valavuorien ym. elämää niin todella leveää elämää, matkoja ja hulppeat asunnot "The Rasmus" brändillä vaikka ulosotossa on satoja tuhansia. Alkaa miettimään kannattaako tämä tulojen mukaan kituuttelu, kun muilla on upeat puitteet ja leveä elämä velkarahalla :(
 

Yhteistyössä