Karkeasti n. 80% ihmisistä pyörii jaloissani KÄVELLESSÄ. Mutta miksi te, ette anna minun mennä ohi vaan alatte kipittämään kovemmin ohitteassani.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihan sama missä ollaan! Kaupassa, kaupungilla tai lenkkipolulla.
Miksi te, ette vain anna minun ohittaa teitä?
Aluksi kävelette liian hitaasti ja, kun yritän lähteä ohi niin alatte kipittämään kovemmin vierelläni?
 
vierailija
Suomessa käydessä pistää silmään se, että ihmiset ei osaa väistää tungoksessa, tukkivat vain tien kaikille. Jos tuota olisi vain maalla, mutta kun myös Hesassa.

Tukholmalaiset ovat hyviä väistämään ja antamaan tietä. Tungoksessa seisovat antavat tietä siellä liikkuvalle. Rullarapuissa seisovat oikeella, jotta ohi menevät pääsee ohittamaan vasemmalta. Eivät jää metron/bussin ovien eteen seisomaan, vaan päästävät ulos tulevat pois. Suomessa tukkivat ovetkin eikä kukaan pääse ulos kyynärpäitä käyttämättä ja tungoksessa on mahdotonta liikkua.
 
vierailija
Suomessa käydessä pistää silmään se, että ihmiset ei osaa väistää tungoksessa, tukkivat vain tien kaikille. Jos tuota olisi vain maalla, mutta kun myös Hesassa.

Tukholmalaiset ovat hyviä väistämään ja antamaan tietä. Tungoksessa seisovat antavat tietä siellä liikkuvalle. Rullarapuissa seisovat oikeella, jotta ohi menevät pääsee ohittamaan vasemmalta. Eivät jää metron/bussin ovien eteen seisomaan, vaan päästävät ulos tulevat pois. Suomessa tukkivat ovetkin eikä kukaan pääse ulos kyynärpäitä käyttämättä ja tungoksessa on mahdotonta liikkua.
Olen huomannut tämän saman käydessäni Pietarissa! Siellä tungoksessakin oma löhitila tuntuu väljältä. Silloin myös huomaa taskuvarkaat paremmin, ne on ainoita jotka tulee ihan kiinni ja tuppii esim metrossa.
 

Yhteistyössä