Kumman asun valitsisit?

  • Viestiketjun aloittaja Maryannnn
  • Ensimmäinen viesti
Maryannnn
Olen menossa viikonloppuna isäpuoleni äidin hautajaisiin jota en ehtinyt tuntea kauaa. Hautajaisasu aiheuttaa päänvaivaa ja haluan pukeutua korrektisti, mutta en suruhuntuun sentään.
Kävin eräässä pienessä liikkeessä sovittelemassa vaatetta ja en kertakaikkiaan osaa päättää vaikka sain hyvin apuja myyjän toimesta. Tässä ehkä vähän trendikkäämpi malli: https://www.annival.fi/epages/annival.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120802-11092-130466-1/Products/014704-100 Tässä pohdin että onko tuo pitsiosa vähän turhan rohkea?
Sitten toinen on tämä: https://www.annival.fi/epages/annival.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120802-11092-130466-1/Products/6556 Tämän kanssa mustat sukkahousut ja korkokengät.

Auttakaa naista mäessä, hautajaiset lauantaina ja pitäisi tehdä valintaa!
 
Maryannnn
No hei, kiitos vastauksista! Teitte valinnastani sittenkin helpon :D En ollut ajatellutkaan tuota kurkkuakuristaa tunnelmaa mekon ulkonäössä. Oli kyllä väljyyttä pääntiellä, eli ei puristanut ollenkaan. Päädyn silti jupsuittiin. KIITOS!!!
 
  • Rakkaus
Reactions: Echo
vierailija
Jumpsuitissa tai minimekossa hautajaisiin? Ei se ole mikään muotinäytös, asun pitäisi olla juhlava, peittävä eikä viettelevä.
Ite laittaisin tuon jälkimmäisen ja alle mustan kapean polvipituisen hameen.
 
Ekan materiaali on 95% polyesteria, joten ei missään tapauksessa sitä.

Toinen on viskoosia, on pitkäaikaisempi ja myös hengittävämpi valinta. Vaatii kyllä alle polvipituisen mustan hameen.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Miks mulla nyt vaan tuli sellanen fiilis, että tää oli mainos? Joko mainostaa firman sivuja tai sitten ap odottaa meidän kommentoivan asujen hintaa. Ehkä olen väärässä, mutta minusta tämä nyt haiskahti vähä.
 
vierailija
Kai tuolla rahalla nyt on parempaakin tarjolla? Molemmat kun näyttävät aika kamalilta, varsinkin tuo jumpsuit. En ihmettele miksi sanotaan, että suomalainen nainen ei osaa pukeutua.
 
vierailija
Kumpikaan noista ei minusta ole hautajaisasu.

Käy kirpputorilta musta paita, siellä on jopa uusia tosi halvalla. Sieltä minä hain mustan kauluspaitani hautajaisia varten, yhtä käyttökertaa varten, missä roikkui vielä alkuperäiset laput kiinni. Kiersin kaupoissa sitä ennen ja valikoima oli tosi surkea ja hinta aivan älytön, jos jotain edes harkittavaa löytyi. Mustat suorat housut tai hame kuuluu normaalin vaatekaapin perusvalikoimaan. Ne ovatkin oikeastaan ainoat mustat vaatekappaleet minun vaatekaapissani, kun musta ei ole minun värini.

Kakkosmekko näyttää niin lyhyeltä, ettei semmoista missään nimessä hautajaisiin sukkisten kanssa. Korrektissa hautajaisasussa hameen helma yltää vähintään polviin.
 
vierailija
Itse voisin hyvinkin pukea kumman tahansa vaikka esimerkiksi jakun kanssa. Miksi vielä tänäkin päivänä hautajaisissa pitää pukeutua ankeaan mahdollisimman epämukavaan vaatteeseen? Ja joo, eri asia oikeasti pukea jotain seksikästä päälle, mutta mun mielestä nuo molemmat oli sovinnaisia. Jos nyt kuolisin, kääntyisin haudassani jos mun ystävät vetäis jotain muka pyhää päällensä olematta omia itsejään. Ja jos ap:lla on tulotaso kunnossa niin tuo hinta vaatteesta nyt on ihan perus. Hyvä että ap sai apuja ja selkeästi homma hoidossa. Eipä tainnut enää palata lukemaan jatkokommentteja.
 

Yhteistyössä