mikä korona rajotuksissa ärsyttää tai on muuten vaan kamalaa eniten

Rokote ei estä tarttumista tai sairastumista.
Sehän se tässä rajakeskustelussa idioottimaisinta onkin. Mä näen isomman riskin siinä, että on vaikka 10 hlön rokotettu, mutta huoleton ryhmä, kuin rokottamattomat 10 hlöä jotka lähtee reissuun oireettomina, antaa testata itsensä rajalla ja varoo tarkoin tartuttamasta muita.

Näissä keskustelussa unohdetaan usein se, että rokotekriittisetkin myös suojautuu. Itse olen, noh, semmoisella 100 ihmisen työpaikka/koulu/naapuriotannalla kovin suojautuja. Mutta rokotetta en ota.
 
vierailija
Koronarokotteella kiristäminen: Kreikkaan pääsee nyt rokotetut ilman karanteenia.
Eli rokottamattoman perheen lomareissu on entisestä 1 viikosta 5 viikon mittainen, kun lasketaan karanteeniajat Kreikassa ja Suomessa?
Ja paljonko 2 viikkoa lentokenttähotellissa Kreikassa maksaa?

Ei, en olis muutenkaan menossa Kreikkaan. Mutta kyllä me 1-2 ulkomaanreissua tässä lähivuosina oltais heitetty, ennenku lapset lentää pesästä.
Mitäs sä nyt taas öyhötät? Mihin perustat väitteen et pelkällä rokotepassilla pääsisi?
 
vierailija
Niin mutta ei ollut puhe siitä ja asia on jo käsitelty.
Eräs itki ettei pääse ilman rokotusta tai karanteenia maahan, olis hänestä riittävä et on käynyt testissä, siihen vastasin, en puhunut rokotteesta mitään.
Sinä kuitenkin päättelit että kyse oli vain rokotteesta.
Päättelit väärin.
Pelkkä rajalla tehty testi ei ole yhtään sen varmempi kuin rokotekkaan, päinvastoin.
 
Deleted member 149094
Koronarokotteella kiristäminen: Kreikkaan pääsee nyt rokotetut ilman karanteenia.
Eli rokottamattoman perheen lomareissu on entisestä 1 viikosta 5 viikon mittainen, kun lasketaan karanteeniajat Kreikassa ja Suomessa?
Ja paljonko 2 viikkoa lentokenttähotellissa Kreikassa maksaa?

Ei, en olis muutenkaan menossa Kreikkaan. Mutta kyllä me 1-2 ulkomaanreissua tässä lähivuosina oltais heitetty, ennenku lapset lentää pesästä.
Tällä hetkellä kaikkiin maihin ei ainakaan pääse pelkällä rokotteella. Kuten vaikka Suomeen. Tarttee silti negan testin.
 
vierailija
Ihmisten tolkuton itsekkyys eli "mun ei tarvii käyttää maskia/huolehtia turvaväleistä/välittää muista ihmisistä" jne. asenne. Ymmärtämättämyys siitä, että virus voi todella olla kuolemaksi. Ja tuon vähättely.
tämä.
Minä olin koko viime kevään siirrettynä koronahoitajaksi ja ihan oikeasti ihmisiä kuolee siihen tautiin. Joka päivä pelkäsin saavani tartunnan töistä ja vieväni taudin kotiin riskiryhmään kuuluvalle puolisolle ja riskiryhmään kuuluvalle lapselleni. Minä en voi jäädä kotiin, en voi olla matkustamatta bussilla koska töihin on mentävä ja sitten kun sinne bussiin menen niin siellä on joku maskiton, flunssainen aivokööpiö köhimässä min niskaani.
 
Eräs itki ettei pääse ilman rokotusta tai karanteenia maahan, olis hänestä riittävä et on käynyt testissä, siihen vastasin, en puhunut rokotteesta mitään.
Sinä kuitenkin päättelit että kyse oli vain rokotteesta.
Päättelit väärin.
Pelkkä rajalla tehty testi ei ole yhtään sen varmempi kuin rokotekkaan, päinvastoin.
Mutta minä en puhunut testistä. Hän jolle vastasin, puhui koronan tarttumisesta. Ymmärrätkö nyt mitä mä sanon?
 
Ookoo, Kreikkaan siis voi mennä negatestilläkin! Meinaan tään unohtaa aina, kun en voi sietää kaikkien pakkorokottamista/ajatustakaan rokotteella kiristämisestä.



Mutta otsikointikin voisi olla kattavampaa: nykyisin on mahtailevia otsikoita rokote=pääset ulkomaille ja kahvilaan jne, mut sit jossain sivulauseessa on myös se negatestimahdollisuus.
 
vierailija
Ookoo, Kreikkaan siis voi mennä negatestilläkin! Meinaan tään unohtaa aina, kun en voi sietää kaikkien pakkorokottamista/ajatustakaan rokotteella kiristämisestä.


Mutta otsikointikin voisi olla kattavampaa: nykyisin on mahtailevia otsikoita rokote=pääset ulkomaille ja kahvilaan jne, mut sit jossain sivulauseessa on myös se negatestimahdollisuus.
Ai ääliö tiesikin paremmin kuin sinä? Ullatus.
 

Yhteistyössä