Työntekijänä Norlandia päiväkodissa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Harvinaisen paska paikka olla töissä. En todellakaan suosittele. Esimiehet eivät ajattele kuin itseään ja rahaa. Työtekijöillä ei ole mitään väliä.
Yhdyn tähän, itsekin ollut ja epäoikeudenmukaisuus näkyy vaikka kuinka hyvä olisit. Tilanteet vaihtelevat ja tänään saattaa tulla erittäin positiivinen palaute, seuraavana päivänä, huhujen jälkeen olet ulkona talosta. Johtajilla ei minkäänlaista kokemusta eikä valmiina edes tukemaan omia palkkaamia työntekijöitä.
 
vierailija
Itse aloitin elokuussa ko. ketjussa lastenhoitajana ja ollut erittäin tyytyväinen. Se on totta että siivousta, aamupalan laittoa ja pyykinpesua on, mutta eivät mahdottomasti vie aikaa ja tehtävät kuuluvat pääasiassa päiväkotiapulaiselle. Esimies on hyvä ja hoitaa hommansa. Saamme paljon koulutusta.
 
vierailija
Itse tehnyt keikkaa ja en voi suositella. Hoitajat siivovat myös eikä päiväkotiapulaista ollut. Palkka jäi maksamatta ja työntekijät vaihtuivat lyhyen ajan sisään.Riippuu ilmeisesti aina kohteesta ja esismiehestäkin.
 
vierailija
Mä voin omalla kokemuksella sanoa että surkeempaa työpaikkaa saa hakea. Johtotaso on täysin avutonta eikä ota työntekijöitä huomioon.
Kyllä meidän yksikössä kaikki otetan huomioon ja aluepäällikkö käy säännöllisesti paikalla kyselemäss kuulumisia tai tulee mukaan tapahtumiin. Paras varhaiskasvatusyksikkö jossa olen työskennellyt tähän asti. Joustavuus, ruokailu (aamupala, lounas, välipala), koulutukset plussaa. Eikä tarvii kellon perässä mennä esim. ruokakärryjen kanssa niinku monessa kunnan päikyssä. Päiväkotiapulainen hoitaa siivoukset ja ruokahuollon. Jos hän sairastuu niin ensisijaisesti yritetään saada sijainen mutta jos ei saada niin jokainen tekee sen mitä ehtii. Tiskit hoidetan omilla osstoilla ja se on tosi kätevä homma! Ei tarvi juosta keittiöltä hakeen puuttuvia astioita. Ja joku sanoo nyt et firman johto kirjoittaa ja mainostaa mutta ei, ihan pari vuoden työkokemuksella työntekijänä kirjoitan. Jokainen yksikkö tietysti erilainen.
 
Nouhula
Esimerkkinä tämä 'kermaperse keskustelu' tiivistää alkuperäisen kysymyksen hyvin. Juuri tämänkaltaisia ihmisiä Norlandialla ovat tulevat työkaverisi. Kun johto on kädetön eikä anna selkeitä toimintaohjeita, niin työntekijät vääntävät keskenään vastaavanlaisella keskustelunyhteyden tasolla kaiken muun suhdelukujen koukeroiden viidakossa!
Meininki kuin Touhula.
 
vierailija
En suosittele. Työntekijöitä ei arvosteta, pompotetaan talojen välillä paljon. siivoukset, tiskit ym kuuluu ryhmissä tehtäviksi. Sijaisia ei oteta kuin viimeisessä hädässä. Lasten etu unohtunut voiton tavoittelussa. Ylempi johto ei edes tervehdi työntekijöitään kun vaivautuvat käymään yksiköissä vierailemassa.
 
vierailija
Pöyristyttävä pulju! Ei todella ole lapsen hyvinvointi ja etu etusijalla. Naurettavaa selittelyä ja mielistelyä vanhemmille jolla yritetään korvata sitä mätää kaiken takana. Psyykkisesti raskasta lapsille olla suuremman osan päivästään paikassa jossa ei aikuisetkaan viihdy. En ymmärrä kenelle vanhemmalle se naurettava mainospuhe menee läpi, täytyy olla yksinkertainen....
 
vierailija
Pöyristyttävä pulju! Ei todella ole lapsen hyvinvointi ja etu etusijalla. Naurettavaa selittelyä ja mielistelyä vanhemmille jolla yritetään korvata sitä mätää kaiken takana. Psyykkisesti raskasta lapsille olla suuremman osan päivästään paikassa jossa ei aikuisetkaan viihdy. En ymmärrä kenelle vanhemmalle se naurettava mainospuhe menee läpi, täytyy olla yksinkertainen....
Juurikin näin! Ja työntekijöitä ja yksiköitä luvataan tukea ja auttaa aluejohtajan ja maajohtajan taholta, mutta todellisuudessa kaikki on sanahelinää vain.
Erityislapsia otetaan ryhmiin mutta niiden tarvitsemia mitoituksia ei kunnioiteta. Työntekijöiden paha olo on runsasta ja monissa yksiköissä nähtävissä. Työntekijät yrittävät sinnitellä ja tehdä parhaansa lasten vuoksi, mutta johdon huonon tuen vuoksi kukaan ei loputtomiin jaksa. Ei ole todellakaan hyvä työpaikka!
 
vierailija
Surkea työpaikka! Työntekijöitä ei arvosteta, ei esimies, ei aluepäällikkö. Taukoja ei ole 8 tunnin työpäivässä kuin 1 olematon kahvitauko!!! Koko ajan juostaan kellon perässä. Sijaisia ei oteta, koko talon suhdeluvut katsotaan aamulla voidaanko sijaista ottaa. Välipalan jälkeen koko talo pistetään äkkiä pihalle että työntekijöitä riittää. Päiväkoti auki yli viiteen, siinä sitten kesäheltäällä/talvipakkasilla kökötetään kolmekin tuntia ulkona iltapäivällä! Siivota saa urakalla, pyykit, ryhmätilat, kaikki tiskit hoidetaan ryhmissä, lattiat luututaan lounaan jälkeen huh huh! Pienempi palkka kuin kunnalla. Kauheasti tarvii markkinoida norlandiaa-> järjestettään iltaisin tapahtumia, kahviloita yms. (ylimääräistä stressiä). Itse työskennellyt jo joitain vuosia. Alkuun tykkäsin ja halusin antaa kaikkeni, mutta huomasin, ettei meitä työntekijöitä arvosteta, niin lopetin panostukseni. Tällä hetkellä "teen vain työni". Esimiehet eivät anna positiivista palutetta, vaikka vanhemmat antaa sitä itse, vain negatiivista esimiehiltä. Tiedä sitten olenko vain huonossa yksikössä töissä, mutta tässä minun kokemukseni. Loppuunpalaminen lähellä. En suosittele....
 
vierailija
Itse olen ollut Norlandian palveluksessa nyt jonkin aikaa. Olen tyytyväinen ja ainakin meidän yksikössä homma toimii. Päiväkotiapulainen siivoaa ja auttaa tarvittaessa ryhmissä. Toki sijaisten palkkausta seurataan tarkasti mutta aina sen on kuitenkin saanut jos vain on ollut saatavilla. Isoin ongelma on juuri tekijöiden saatamattomuus sijaisuuksiin. Isona etuna pidän ruokaetua ja sen edullisuutta. Oma työyhteisöni on ainakin hyvin ammattitaitoinen ja meillä on hyvä työilmapiiri. En sano että tämä on viimeinen työpaikkani mutta nyt olen ainakin erittäin tyytyväinen Norlandiaan. Olen työskennellyt kunnallisella sekä yksityisellä aiemminkin enkä oikeasti pysty valitsemaan kumpi parempi. Jokaisella on omat hyvät ja huonot puolensa. Ja jokaisella työntekijällä on omat mielipiteensä mutta tämä on minun mielipiteeni.
 
vierailija
Itse olen työskennellyt pitkään lastenhoitajana Norlandialla ja olen erittäin tyytyväinen. Pääsemme todella vaikuttamaan asioihin ja tuntuu, että meitä kuunnellaan. Kunnallisen puolen byrokraattisuus puuttuu, mikä on loistava asia. Itse en ole ainakaan huomannut mitään voiton tavoittelua, mutta joillakin on se käsitys yksityisestä puolesta. Meillä on myös mahdollisuus päästä tutustumaan muiden maiden toimintaan eri projektien kautta. Liikuntasetelit ja lounasetu ovat myös loistava asia.
Mikä on "lounasetu"?
 
vierailija
Kyllä meidän yksikössä kaikki otetan huomioon ja aluepäällikkö käy säännöllisesti paikalla kyselemäss kuulumisia tai tulee mukaan tapahtumiin. Paras varhaiskasvatusyksikkö jossa olen työskennellyt tähän asti. Joustavuus, ruokailu (aamupala, lounas, välipala), koulutukset plussaa. Eikä tarvii kellon perässä mennä esim. ruokakärryjen kanssa niinku monessa kunnan päikyssä. Päiväkotiapulainen hoitaa siivoukset ja ruokahuollon. Jos hän sairastuu niin ensisijaisesti yritetään saada sijainen mutta jos ei saada niin jokainen tekee sen mitä ehtii. Tiskit hoidetan omilla osstoilla ja se on tosi kätevä homma! Ei tarvi juosta keittiöltä hakeen puuttuvia astioita. Ja joku sanoo nyt et firman johto kirjoittaa ja mainostaa mutta ei, ihan pari vuoden työkokemuksella työntekijänä kirjoitan. Jokainen yksikkö tietysti erilainen.
Kummallisia huomioita hyvästä työpaikasta: Missä on joustavuutta, sijaisia ei saada vaan ryhmästä viedään kasvatusvastuullinen tekemään apulaisen työt joka ei ole kasvatusvastuullinen, ruokailu maksaa vaikka pitäisi olla ateriaetu ko. työssä. Pahinta on se kiire kun mennään minimillä eli aina kiire ja liian vähän työntekijöitä. Kyllä ne astiat siellä ryhmätilan kaapissa yleensä aina on ja ei niitä siellä halvalla kodin tiskikoneella ole kovin kätevää tiskata. Työntekijöiden vaihtuvuus ja sairaspoissa olot ...huh huh huh. Joku paikka voi olla erillainen...riippuu paljonko on panostettu rahallisesti kalusteisiin y
 
vierailija
Itse olen ollut Norlandian palveluksessa nyt jonkin aikaa. Olen tyytyväinen ja ainakin meidän yksikössä homma toimii. Päiväkotiapulainen siivoaa ja auttaa tarvittaessa ryhmissä. Toki sijaisten palkkausta seurataan tarkasti mutta aina sen on kuitenkin saanut jos vain on ollut saatavilla. Isoin ongelma on juuri tekijöiden saatamattomuus sijaisuuksiin. Isona etuna pidän ruokaetua ja sen edullisuutta. Oma työyhteisöni on ainakin hyvin ammattitaitoinen ja meillä on hyvä työilmapiiri. En sano että tämä on viimeinen työpaikkani mutta nyt olen ainakin erittäin tyytyväinen Norlandiaan. Olen työskennellyt kunnallisella sekä yksityisellä aiemminkin enkä oikeasti pysty valitsemaan kumpi parempi. Jokaisella on omat hyvät ja huonot puolensa. Ja jokaisella työntekijällä on omat mielipiteensä mutta tämä on minun mielipiteeni.
Kumpi parempi? Kunnallisella samankokoisessa ryhmässä neljä hoitajaa + ope vs yksityinen kaksi hoitajaa + ope. Mitäs luulet kummassa ihan maalaisjärjellä ajateltuna lapsilähtöinen ja jokaisen lapsen yksilöllisen kasvun ja kehityksen tukeminen on paremmin mahdollista ja turvattu?
 

Yhteistyössä