"Virkamiehet avautuvat Tarja Halosen johtamisesta: ”Huusi, haukkui, nöyryytti, aliarvioi ja pilkkasi”"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Markku Salomaa: ”Halosen jokseenkin täydellinen johtamistaidottomuus tuli esiin jo ulkoministeriaikana ja paheni presidenttikauden aikana.”

  • Tutkija Markku Salomaan Tarja Halosta käsittelevässä uutuuskirjassa arvostellaan Halosen johtamistaitoja.
  • ”Mikään luonnehdinta ei voi olla kauempana Halosesta kuin Muumimamma,” Salomaan teoksessa kirjoitetaan.
  • Salomaan kirjan tiedot perustuvat virkamiesten ja poliitikkojen kertomaan."
 
Mitä hauskaa tässä sinusta on?

Minä en ole missään vaiheessa Tarjasta pitänyt. Silti tuntuu, että olisiko tuolla kirjan kirjoittajalla muita syitä kun noin lokaan pitää vetää?

Toisaalta mun olis jotenkin helppo uskoa tämä kaikki Tarjasta.
Mua vaan huvitti, kun sitä kehuttiin Muumimammaksi, mutta tuossa artikkelissa luki että "kaikkea paitsi Muumimamma."

Joo kyllähän mua pännii, kun jos Tarzan huonot johtamistaidot on tullu esille jo ulkoministerinä, että media oli kuitenki hiljaa ja se pääsi pressaksi.
Tai, jospa media ei tienny vielä silloin siitä.
 
vierailija
Eikö yksikään toimittaja uskalla kertoa miksi totuutta ei aikoinaan paljastettu kansalle?
Muumeissa on paljon erilaisia hahmoja. Ei Muumimamman tarvitsekaan olla mikään hymistelijä.
Särmää saa olla kuin Pikku Myyllä.
En usko pätkääkään tämän palstan juttuihin. Iltalehti on ottanut oudon linjan kirjoituksissaan.
 
Eikö yksikään toimittaja uskalla kertoa miksi totuutta ei aikoinaan paljastettu kansalle?
Muumeissa on paljon erilaisia hahmoja. Ei Muumimamman tarvitsekaan olla mikään hymistelijä.
Särmää saa olla kuin Pikku Myyllä.
En usko pätkääkään tämän palstan juttuihin. Iltalehti on ottanut oudon linjan kirjoituksissaan.
Se, että sanoo työntekijälle pienen kirjoitusvirheen takia että tämän virkaura on ohi, ei ole pikkumyymäistä voimakastahtoisuutta, vaan häiriintynyttä johtamista.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Nii, miksi aikoinaan annettiin ymmärtää Tavjan olevan miellyttävä?
No ehkä se pressan asemaan vaan sopii. Kaikkihan haluavat omille ehdokkailleen erittäin positiiviset mielikuvat.

Minä äänesti aikoinaan Tarjaa. Uskon kyllä, että se oli vähän koopee. Mutta toisaalta totta, eipä kilteillä koulutytöillä ole mahiksia....

Liian vasemmistolainen toki minun makuun nykyään. Hänhän ei ollut ees mikään perusdemari vaan demarien vasenta siipeä. Tuolloin oli muuten ehdokkaana pressaksi 4 naista ja vain yksi mies.
 
vierailija
Mitä hauskaa tässä sinusta on?

Minä en ole missään vaiheessa Tarjasta pitänyt. Silti tuntuu, että olisiko tuolla kirjan kirjoittajalla muita syitä kun noin lokaan pitää vetää?

Toisaalta mun olis jotenkin helppo uskoa tämä kaikki Tarjasta.
En kiistä etteikö mieleen tulisi, että kirjan kirjoittamiselle on muitakin motiiveja kuin tutkijan kiinnostus. Toisaalta Halosta on kohdeltu varsin silkkihansikkain. Juuri tällainen muumimamma-paapominen ja koko kansan Tarja -propaganda vaatii vastapainoa. Jos kerran on lähdetty siitä, että luodaan tietynlaista valheellista mielikuvaa, niin sitten kansa ja historiankirjoitus ansaitsee kuulla sen toisenkin puolen, vaikka se olisi vähän viriteltyäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
No ehkä se pressan asemaan vaan sopii. Kaikkihan haluavat omille ehdokkailleen erittäin positiiviset mielikuvat.

Minä äänesti aikoinaan Tarjaa. Uskon kyllä, että se oli vähän koopee. Mutta toisaalta totta, eipä kilteillä koulutytöillä ole mahiksia....

Liian vasemmistolainen toki minun makuun nykyään. Hänhän ei ollut ees mikään perusdemari vaan demarien vasenta siipeä. Tuolloin oli muuten ehdokkaana pressaksi 4 naista ja vain yksi mies.
Vuoden 2000 vaaleissa seitsemästä ehdokkaasta kolme oli miehiä.

Vuoden 2006 vaaleissa kahdeksasta ehdokkaasta kuusi oli miehiä.
 
vierailija
Halonen aiheutti jatkuvaa hankausta ulkoministeriön kanssa sivuuttaessaan lähettiläsnimityksissä pätevämpiä (omien) suosikkiensa uran edistämiseksi. Ulkoministeriössä ministerit saivat kerta toisensa jälkeen näpeilleen yrittäessään kunnioittaa hyvää hallintoa.
Miten tämä ei yllätä yhtään. Onhan tämäkin toki tiedetty, mutta harvassa taitavat olla ne lehtikirjoitukset, jossa asiaan olisi puututtu.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Luulin, että tämä oli vanha juttu, mutta ei ollutkaan. Halosen puutteet johtajana tiedetään, eikä mikään johtamistapa edellytä alistamista tai nöyryyttämistä. Paitsi ehkä kommarijohtaminen.
 
vierailija
Luulin, että tämä oli vanha juttu, mutta ei ollutkaan. Halosen puutteet johtajana tiedetään, eikä mikään johtamistapa edellytä alistamista tai nöyryyttämistä. Paitsi ehkä kommarijohtaminen.
Eiköhän muutkin johtajat ovat osanneet olla alistavia ja nöyryyttäviä. Älä nyt sinäkin koko ajan puhu niistä kommareista, melkeinpä satuolentoja.
 
  • Haha
Reactions: Palstapesu
Mitä hauskaa tässä sinusta on?

Minä en ole missään vaiheessa Tarjasta pitänyt. Silti tuntuu, että olisiko tuolla kirjan kirjoittajalla muita syitä kun noin lokaan pitää vetää?

Toisaalta mun olis jotenkin helppo uskoa tämä kaikki Tarjasta.
Minusta on hyvä, että näitä asioita tulee julki. Se antaa ihmisille perspektiiviä siitä, miten helppo on kylvää harhaista kuvaa itsestä julkisuudesta ja miten oikeasti pinnan alla piilee aivan toisenlainen totuus, josta edes virkamiehet eivät uskalla avautua.
Kirjan kirjoittamisella saattaa olla sellainen syy, että ehkä tällaisen toiminnan halutaan tulevan julkisuuteen mielummin ennemmin kuin myöhemmin.
Jos vähääkään osaa lukea rivien välistä, voidaan aavistella, että esim. Marin ja Haavisto eivät ole kaukana tämänkaltaisesta toiminnasta.

Kuten sinun, myös minun on todella helppo uskoa tämä kaikki Tarjasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä