Olisiko se parempi jos Suomi olis vähän kuin Venäjä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moni tällä palstalla haikailee vähän autoritaarisempaa menoa. Suvakit kuriin ja ma_mutukselle stop. Vihervasemmistolainen "otetaan huomioon miltä vasenkätisesestä _omokaivinkoneenkuljettasta tuntuu"-meininki valtaa alaa ja tavallinen kansa ei oikein sitä ymmärrä.

Oletetaan, että elintaso ja yhteiskunnan perustoimivuus olisi tällä samalla tasolla, mutta valtaan tulisi joku "paikallinen Putin". Tiedettäis, että kaveri on omavaltainen, mutta kuitenkin ehdottomana ykkösprioroteettina olisi OMAN KANSAN ETU. Lisäksi sellainen sopivan peruskonservatiivinen. Siis ei mikään "takaisin keskiaikaan" vaan ns. normaaleja, hyviä perusarvoja korostava. Eli keskityttäis siihen perusperheen hyvinvointiin, eikä miettäis miltä siitä Rovoniemen ainoasta transsusta tuntuu...

Ei kuuluttais EU:hun, päätettäs ite ja direktiivihöpöily sun muu joutais romukoppaan. Kyseinen "Putin" olis laittanut lain siihen malliin, että tiedettäs että olis vallassa seuraavat 20 vuotta ainakin.

Mä ottasin kyllä tämmösen mallin mieluummin kun tän nykysen vähemmistöhyysäys ja muu epäoleellinen ykkösasiana. Ma_muista nyt puhumattakaan...
 
Tuohan se tuntuu olevan monen persun fantasia. Kuullostaahan se joiltakin osin houkuttelevalta. Kyllä jopa mua taas ihmetetty kun luin näistä "parrakas nainen"-emojeista sun muista.

Joskus tuntuu, että pitäskö esim. emojeista poistaa nimenomaan ne yleisimmät. Sitten voitais joskus alkaa vaatimaan niitä takas...

Mut joo. Kun ei sitä mennyttä aikaa saa takas. Ei tää maailma muutu enää kasariksi millään ja ihan oikeesti ei se oo ees toivottovaa... Näin sanon ja pistän Metallican soimaan (nimenomaan ne kasarin Metallicat)
 
Unohdat pari asiaa.
- Ihmisoikeusrikkomukset ovat sitä lajia Venäjällä, että se karkottaa ulkomaisia sijoittajia - toisaalta hyväkin.
- Lehdistä et sen jälkeen totuutta löytäisi (en pidä Suomen lehdistöäkään luotettavana), koska toimittajat pelkäisivät melkein henkensä puolesta.

On helppoa puhua putinlandiasta kehittyneen infran ja täyden jääkaapin äärellä.
Mee Venäjälle itse. Pska haisee, tiet huonossa kunnossa, eläkkeitä (200-300 e/kk) maksetaan kun muistetaan jne.

Jo venäläisen rappukäytävän näkeminen on jo hyvä syy vastustaa Putinia.
 
vierailija
vierailija
Siihen suuntaan ollaan menossa.
Missä nyt menee oikeesti hyvin. Minun mielestä aika moni sellainen maa on aika suvaitsevainen ja avoin. Sitten nämä autoritaariset maat: valta ja raha jakautuu harvoille. Ei luovaa bisnestä, kun ei tommosiin paikkoihin sellainen porukka mee. Venäjältäkin moni lahjakkuus lähteny USA:aan,

Mä luulen, et sellainen sopivan suvaitsevainen meininki on just sitä mikä luo talouskasvua. Ei Piilaaksossa puristella nyrkkejä ja kirota mamu_ja. Siellä niitä kuitenkin piisaa aika paljon...

Juu, eikä tää ollut mikään kannanotto. Tiedän kyllä, että tiettyjä ryhmiä ma muista ei pahemmin ole Piilaaksossa...
 
vierailija
Miettikääs nyt Elliu ja Echo... Olishan se aika mahtavaa kun vihaamamme vihervasemmisto saisi oikein isän kädestä. Ei olis naisia vallassa ja kaiken maailman ho_ostelijat pistettäis kuriin. Mamuista ei tietoa. TV:Stä tulis vaan Dallasia ja Dynastiaa ja homma olis hienoa.
 
vierailija
Onko järjestelmän tekemä kansalaisiin Kohdistuva tietosuojaloukkaus ihmisoikeusloukkaus? No on! Siitä ei vaan kukaan välitä, koska se on netissä ja sähközissä palvelimissa.
 
vierailija
Ei liity suomalaisiin puolueisiin mitenkään, ei varsinkaan persuibin, jotka isänmaallinen puolue.

Putinissa jotain hyvääkin, veronmaksajia arvostaa, toisin kuin suomalaiset poliitikot ja eu. Hallinnut suomea breznevin jälkeen. Jeltsinkin lupasi jokaiselle venakolle leivän, votkapullon ja 20 tonttuu käteistä vuodessa. No saako Suomessa juoda mitään tai polttaa mahorkkaa, no ei, mitään ei täällä saa tehdä. suomi on verollisen helvetti ja eun nettomaksaja ja eun nettohelpoiten kusetettava. Suomea on kusetettu eussa jo kreikanpakettien ajoita asti.
 

Yhteistyössä