Miksi työllistämistoimet tarkoittavat kepulaisille aina työttömien kepittämistä ja jo muutenkin matalan tulotason heikentämistä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi työllistämistoimet tarkoittavat Kepulle aina kuraa työttömien niskaan?
Kepu uhkaa hallituserolla ellei hallitus suostu sen toimiin hankaloittaa työttömien elämää entisestään. Työttömyys jo sinällään on kriisi työläisille siinä missä pandemian rajoitustoimet 100 000 euroa Business Finland elinkeinosossutukia saaville yrityksille tai 10 000 - 16 000 ETA/EU-alueen ulkopuolista työntekijää vaativille maatalouden isännille. Näiden kriisiä Kepu on koittanut helpottaa, työttömyyden aiheuttamaa kriisiä Kepu taas haluaa hankaloittaa.
 
vierailija
Koska liian moni työtön on työttömänä omasta tahdostaan. Se parin kuukauden "loma" työttömyyskauden alkuun muuttuu hyvin nopeasti pitkäaikaistyöttömyydeksi ja systeemiseksi ongelmaksi koska eivät työnantajat halua enää palkata ketään, joka on ollut pitkään poissa työelämästä. Sen takia työttömiä pitää patistaa työnhakuun laakereilla lepäilemisen sijaan.
 
vierailija
Miksi työllistämistoimet tarkoittavat Kepulle aina kuraa työttömien niskaan?
Kepu uhkaa hallituserolla ellei hallitus suostu sen toimiin hankaloittaa työttömien elämää entisestään. Työttömyys jo sinällään on kriisi työläisille siinä missä pandemian rajoitustoimet 100 000 euroa Business Finland elinkeinosossutukia saaville yrityksille tai 10 000 - 16 000 ETA/EU-alueen ulkopuolista työntekijää vaativille maatalouden isännille. Näiden kriisiä Kepu on koittanut helpottaa, työttömyyden aiheuttamaa kriisiä Kepu taas haluaa hankaloittaa.
Ei tuu työttömälle innovointikriisitukea vaan keppiä.
 
vierailija
Koska liian moni työtön on työttömänä omasta tahdostaan. Se parin kuukauden "loma" työttömyyskauden alkuun muuttuu hyvin nopeasti pitkäaikaistyöttömyydeksi ja systeemiseksi ongelmaksi koska eivät työnantajat halua enää palkata ketään, joka on ollut pitkään poissa työelämästä. Sen takia työttömiä pitää patistaa työnhakuun laakereilla lepäilemisen sijaan.
Mahdollisella omasta tahdosta tapahtuvalla työttömyydellä ei ole mitään merkitystä, koska työpaikkoja ei riitä läheskään kaikille työhalukkaillekaan. Tästä on hyvä esimerkki se, että työnantajilla on varaa olla todella nirsoja sen suhteen keitä he palkkaavat, eli esimerkiksi hyljeksiä työnhakijoita siksi, että heillä on aukko cv:ssä.

Sitten vasta jos tilanne olisi se, että kaikki työhalukkaat on työllistetty ja vieläkin on pula työvoimasta, alkaisi työhaluttomien olemassaolo olla ongelma.
 
vierailija
Mahdollisella omasta tahdosta tapahtuvalla työttömyydellä ei ole mitään merkitystä, koska työpaikkoja ei riitä läheskään kaikille työhalukkaillekaan. Tästä on hyvä esimerkki se, että työnantajilla on varaa olla todella nirsoja sen suhteen keitä he palkkaavat, eli esimerkiksi hyljeksiä työnhakijoita siksi, että heillä on aukko cv:ssä.

Sitten vasta jos tilanne olisi se, että kaikki työhalukkaat on työllistetty ja vieläkin on pula työvoimasta, alkaisi työhaluttomien olemassaolo olla ongelma.
Työ- ja elinkeinoministeriön työllisyyskatsaus, helmikuu 2021 (uusin)

Työnhakijoiden kokonaismäärä lisääntyi

Helmikuun lopussa työ- ja elinkeinotoimistoissa oli kaikkiaan 663 200 työnhakijaa, mikä on 133 100 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Työnhakijoista oli miehiä 342 100 ja naisia 321 200. Miesten määrä kasvoivuoden takaisesta tilanteesta 71 900:lla ja naisten 61 200:lla.

Työnhakijoista oli työssä olevia 204 900, joista 185 900 oli yleisillä työmarkkinoilla (osa-aikatyöläiset sovitellulla työttömyyspäivärahalla) ja 19 000 työ- ja elinkeinohallinnon palveluilla työllistettynä (tempputyöllistetyt)

Yleisillä työmarkkinoilla olevien työnhakijoiden määrä kasvoi 47 000:lla edellisen vuoden helmikuusta.

Työvoimaan kuulumattomia työnhakijoita oli 114 300, joista 27 300 oli työllistymistä edistävässä palvelussa ja 65 800 koulutuksessa. (temppukoulutuksessa ja -kurssituksessa olevat)

Työnhakijoista oli työttömiä työnhakijoita 327 100, mikä on 79 000 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Työttömistä työnhakijoista oli helmikuussa kokoaikaisesti lomautettuja 55 700 eli 2 100 vähemmän kuin tammikuussa. Edellisen vuoden helmikuuhun verrattuna kokoaikaisesti lomautettujen määrä lisääntyi 36 900:lla.

Lyhennettyä työviikkoa tekeviä työnhakijoita oli lisäksi 17 000, mikä on 10 900 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
 
vierailija
Mahdollisella omasta tahdosta tapahtuvalla työttömyydellä ei ole mitään merkitystä, koska työpaikkoja ei riitä läheskään kaikille työhalukkaillekaan. Tästä on hyvä esimerkki se, että työnantajilla on varaa olla todella nirsoja sen suhteen keitä he palkkaavat, eli esimerkiksi hyljeksiä työnhakijoita siksi, että heillä on aukko cv:ssä.

Sitten vasta jos tilanne olisi se, että kaikki työhalukkaat on työllistetty ja vieläkin on pula työvoimasta, alkaisi työhaluttomien olemassaolo olla ongelma.
Olen kaksi kertaa ollut omasta tahdostani työttömänä ja kaksi kertaa työllistynyt kun olen lopulta alkanut hakea työtä ja ottanut vastaan sitä mitä olen saanut. Tiedän jotain aiheesta ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että keppiäkin on annettava, jos työttömyyttä halutaan laskea. Nykyisellään työttömyys on ihan liian monelle ihan liian houkutteleva vaihtoehto.
 
vierailija
Kausityöntekijät saapuvat koronaturvallisesti Suomeen – lento Ukrainasta toi jo ensimmäiset
Tänä vuonna kausityöntekijöitä tarvitaan Suomessa 10 000–16 000.

Viime vuonna tuli 3 000 kausityöntekijää.

Määrä moninkertaistettiin viime vuodesta keskustapuolueen tahdosta. Vime vuonna 32 000 suomalaista haki alle kuukaudessa maatalouden kausitöihin, mutta Kepu ja MTK vaativat ukrainalaista halpatyövoimaa. Uskomatonta että taas mennään näin. Viime vuonna media haastatteli monia kausitöihin tulleita "ammattilaisia" ja suuri osa oli ensi kertaa Suomeen tulossa tai maatalouden kausitöihin yleensäkään menossa. Että sellaisia moniosaajia.

Kepu haluaa kepittää suomalaisia työttömiä samalla, kun se haluaa maahan mahdollisimman halpaa yli 500 miljoonan ihmisen ETA-EU-työmarkkina-alueen ulkopuolista kolmansien maiden halpatyövoimaa mm. Ukrainasta maksimoimaan eturyhmiensä tuotot.
 
vierailija
Olen kaksi kertaa ollut omasta tahdostani työttömänä ja kaksi kertaa työllistynyt kun olen lopulta alkanut hakea työtä ja ottanut vastaan sitä mitä olen saanut. Tiedän jotain aiheesta ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että keppiäkin on annettava, jos työttömyyttä halutaan laskea. Nykyisellään työttömyys on ihan liian monelle ihan liian houkutteleva vaihtoehto.
Sama kokemus meikäläisellä.
 
vierailija
Eikös se ole hyvä asia? Nämä työnantajat ja yrityksethän palkkaavat niitä duunareita eikö?


Paljonko haluat alentaa omaa palkkaasi äänestämällä Kepua?

Mikä tuntuu sopivalta summalta tukea työnantajia ja yrityksiä heidän ahdingossaan? Pistä ravintoloitsija Henri Alenin tilille suoraan, hän se aina on ruikuttamassa vähiä tulojaan mediassa.
 
vierailija
Olen kaksi kertaa ollut omasta tahdostani työttömänä ja kaksi kertaa työllistynyt kun olen lopulta alkanut hakea työtä ja ottanut vastaan sitä mitä olen saanut. Tiedän jotain aiheesta ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että keppiäkin on annettava, jos työttömyyttä halutaan laskea. Nykyisellään työttömyys on ihan liian monelle ihan liian houkutteleva vaihtoehto.
Työllistyessäsi olet samalla vienyt joltakin toiselta työttömältä mahdollisuuden siihen työpaikkaan.

Jos keppiä käytetään, niin usein käy niin, että työhaluton vie työhalukkaalta työpaikan nenän edestä.
 
vierailija
Muistakaa aina äänestää vaaleissa se on pahinta myrkkyä riistäjälle. Jokainen työttömän ääni on pois pahimmilta työttömien kepittäjiltä Kokoomukselta, Kepulta, RKP:ltä. Äänestämättä jättäminen tarkoittaa taas ääntä näille herrapuolueille lyhentämättömänä ja lisää työttömien ihmisriistoa, syrjintää ja leimaamista. Tämä siitä syystä että pataporvari äänestää aina, ja jokainen nukkuva äänestäjä lisää heidän ääniosuuttaan.
Wahlroosit, Herlinit, Ehrnroothit nauravat matkalla pankkiin jokaista typerää vaaleissa nukkujaa.
 
vierailija
Työllistyessäsi olet samalla vienyt joltakin toiselta työttömältä mahdollisuuden siihen työpaikkaan.

Jos keppiä käytetään, niin usein käy niin, että työhaluton vie työhalukkaalta työpaikan nenän edestä.
Ei pidä paikkaansa. On kolmenlaisia työnhakijoita, joista yksi saa työn vaikka ei olisi avointa työpaikkaakaan. Yksi, joka saa sen avoimen työpaikan ja sitten se yksi, joka ei saa paikkaa vaikka sellainen olisi avoinna. Puskaradio pitää huolen siitä että näitä tiettyjä tyyppejä ei työllistetä.
 
vierailija
Ei pidä paikkaansa. On kolmenlaisia työnhakijoita, joista yksi saa työn vaikka ei olisi avointa työpaikkaakaan. Yksi, joka saa sen avoimen työpaikan ja sitten se yksi, joka ei saa paikkaa vaikka sellainen olisi avoinna. Puskaradio pitää huolen siitä että näitä tiettyjä tyyppejä ei työllistetä.
Tarkoitat siis, että työhalukkaat työttömät ovat niitä, joista puskaradio pitää huolen, että heitä ei työllistetä? Vai miten tämä viesti pitäisi tulkita?
 

Yhteistyössä