Onko verkostomarkkinoinnilla edelleen yhtä huono maine?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huoh. Verkostomarkkinointia on ollut nykymuodossa vuodesta 1979. Ala tulee olemaan niin kauan kun sillä voi tehdä rahaa, taitavia myyntihenkilöitä löytyy pyramidien ylimmille tasoille ja lainsäädäntö sallii. Käytännössä ala pitää säädellä hengiltä.
 
vierailijazz
Olin innolla mukana 90-luvun lopulla, sain myyntiä kasaan ja verkostoa alleni, mutta sitten tapahtui se kuuluisa romahdus.
Sen jälkeen tuli muuta tyrkyttämään, eli vaikka mitä operaattoreita ja sähkömyyjiä mutta kaikki kuivuivat kasaan.

Eli ei koskaan enää se on varma!

Minun kutsujani oli monessa mukana eikä tuntunut millään ymmärtävän että homma ei toimi. Autotallinsa oli täynnä kaikenmaailman kemikaaleja ja rahaa oli paljon kiinni

Ei nämä toimi Suomessa koska suomalaiset on kateellisia toisilleen, eivätkä halua sinun rikastuvan hänen kustannuksellaan
 
Deleted member 149094
Kyllä minusta on huono maine edelleen.. Tai olikos tuossa joku viis vuotta takaperin jutun kuvaama nousuvaihe, verkostomarkkinoinnista puhuttiin hieman positiivisempaan sävyyn. Se otti hetkeksi tuulta alleen.
Nyt on tainnut olla hiljaisempi kausi.. Tai sitten en ole vain huomannut asiaa.
 
vierailijazz
Jotkut olivat maksaneet uusista Nokian kännyköistä, mutta eivät koskaan saaneet niitä kun romahti. Itse sain Kaukoidästä asti sekin siltä firmalta jonka tuoteita myytiin, oli kyllä noloa kun se sekki osoittautui katteettomaksi. Olisi pitänyt lunastaa se vieraissa pankissa niin olisin saanut ne pitää ne rahat.
 
vierailija
Olin innolla mukana 90-luvun lopulla, sain myyntiä kasaan ja verkostoa alleni, mutta sitten tapahtui se kuuluisa romahdus.
Sen jälkeen tuli muuta tyrkyttämään, eli vaikka mitä operaattoreita ja sähkömyyjiä mutta kaikki kuivuivat kasaan.

Eli ei koskaan enää se on varma!

Minun kutsujani oli monessa mukana eikä tuntunut millään ymmärtävän että homma ei toimi. Autotallinsa oli täynnä kaikenmaailman kemikaaleja ja rahaa oli paljon kiinni

Ei nämä toimi Suomessa koska suomalaiset on kateellisia toisilleen, eivätkä halua sinun rikastuvan hänen kustannuksellaan
No yleensäkin katsotaan pahalla sitä että rikastuu toisten kustannuksella. Kaikkialla. Sitä verkostomarkkinointi nimenomaan on. Tuote on mukana vain koska järjestelmä ei näytä puhtaalta pyramidihuijaukselta.
 
Deleted member 149094
No yleensäkin katsotaan pahalla sitä että rikastuu toisten kustannuksella. Kaikkialla. Sitä verkostomarkkinointi nimenomaan on. Tuote on mukana vain koska järjestelmä ei näytä puhtaalta pyramidihuijaukselta.
"Toisen kustannuksellahan" kaikki rikastuminen tapahtuu? Eroaako tuo filosofia jyrkästi minkään yrityksen toiminnasta? Verkostossa on kuiten tuote, hyödyke, joka vaihtaa omistajaa. Jos joku tarvii tuotteen, niin miksi se olisi paha asia? Et periaatteessahan se verkostointijuttukin on vaan kauppaa.
 
vierailija
"Toisen kustannuksellahan" kaikki rikastuminen tapahtuu? Eroaako tuo filosofia jyrkästi minkään yrityksen toiminnasta? Verkostossa on kuiten tuote, hyödyke, joka vaihtaa omistajaa. Jos joku tarvii tuotteen, niin miksi se olisi paha asia? Et periaatteessahan se verkostointijuttukin on vaan kauppaa.
1. Toisen rikastuminen ei ole muilta pois. Tuo teoria kumottiin jo 1700-luvulla.
2. Verkostomarkkinoinnissa tuote sivuosassa. Normaalisti vastaavan tuotteen saa hankittua murto-osaan hinnasta muualta. Pääpaino on uusien jäsenten rekrytoinnissa.
 
vierailija
"Toisen kustannuksellahan" kaikki rikastuminen tapahtuu? Eroaako tuo filosofia jyrkästi minkään yrityksen toiminnasta? Verkostossa on kuiten tuote, hyödyke, joka vaihtaa omistajaa. Jos joku tarvii tuotteen, niin miksi se olisi paha asia? Et periaatteessahan se verkostointijuttukin on vaan kauppaa.
Mutta normaalissa tuotteiden myynnissä ei tarvitse hankkia uusia jäseniä, mihin rikastuminen verkostomarkkinoinnissa lähes täysin perustuu. Sen lisäksi verkostomarkkinointi on huono tapa myydä tuotteita, kun verkoston jokaiselle jäsenelle on maksettava bonuksia ja siksi tuotteen hinta nousee liian korkeaksi sen laatuun nähden.

Kannattaa katsoa Youtubesta dokumentit Autobonus ja Kansalainen Jussila.
 
Deleted member 149094
Mutta normaalissa tuotteiden myynnissä ei tarvitse hankkia uusia jäseniä, mihin rikastuminen verkostomarkkinoinnissa lähes täysin perustuu. Sen lisäksi verkostomarkkinointi on huono tapa myydä tuotteita, kun verkoston jokaiselle jäsenelle on maksettava bonuksia ja siksi tuotteen hinta nousee liian korkeaksi sen laatuun nähden.

Kannattaa katsoa Youtubesta dokumentit Autobonus ja Kansalainen Jussila.
En mä sitä sanonut, etteikö se olisi huono systeemi. Olis vissiin pitäny kirjoittaa mielipide vielä uusiksi, että oikeen terottuisi.
Mut kauppan perusidea, vaikka se huono olisikin, on kuitenkin sama kuin yrityksillä. Yksi tekee ja toinen rikastuu.
 
Deleted member 149094
1. Toisen rikastuminen ei ole muilta pois. Tuo teoria kumottiin jo 1700-luvulla.
2. Verkostomarkkinoinnissa tuote sivuosassa. Normaalisti vastaavan tuotteen saa hankittua murto-osaan hinnasta muualta. Pääpaino on uusien jäsenten rekrytoinnissa.
Okei? No niin mä kuitenkin taisin sanoa, että toisen rikastuminen on muilta pois. Kerrotko lisää tuosta 1700-luvun vastateoriasta? Onko sillä nimeä?
Juu, kyllä. Mutta ei ole "tyhmää" myydä sälää kalliilla, jos joku ostaa. Tässä on periaatteessa tapaus, että asiakas ei olekkaan loppukäyttäjä, vaan uusi myyjä, ei loppujenlopuksi ole suurta eroa muuhun kaupankäynnin ideologiaa.
 
vierailija
En mä sitä sanonut, etteikö se olisi huono systeemi. Olis vissiin pitäny kirjoittaa mielipide vielä uusiksi, että oikeen terottuisi.
Mut kauppan perusidea, vaikka se huono olisikin, on kuitenkin sama kuin yrityksillä. Yksi tekee ja toinen rikastuu.
Ei tuo kaupan perusidea nyt kuitenkaan ihan sama ole, tavallisesta kaupasta puuttuu se verkoston rakentaminen ja jäsenten hankkiminen, siinä on aika iso ero. Verkostomarkkinoinnin ongelma on se että hyvin harva siinä rikastuu ja moni tekee sitä jopa tappiolla, tavallisessa yrityksessä kukaan ei suostu tulemaan töihin jos ei saa siitä kohtuullista palkkaa.
 

Yhteistyössä