Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Apuva! @-roosaruusa- !Laitettiin viikonloppuna erilaisia siemeniä itämään ja chileistä jo pilkistää joku nyppylä tai emmä tiedä mikä plants vs. zombies :eek:

Siis ostettiin ihan tavis kaupan chilipaketti, joku "cayenne"-laji, ja aattelin että me nyt ei niitä ikinä saada kasvamaan. Mut sieltä joku kurkistaa.

Mut persiljan pilkistämistä (<-Ellu älä kronklaa) ootan varmaan 100 vuotta, mut herne-porkkana -ym.helpot lajit kylvetään ehkä toukokuun lopussa suoraan maahan.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämmösistä lavakauluksista kellään niiq kokemusta...näitä on vähän joka paikassa.
Pienimuotoiseen puutarhaviljelyyn (esim. yrttejä, salaatteja tai kukkia) oikein sopivia, ei tarvitse kumarrella tai kyykistellä. Alle kannattaa laittaa suodatinkangasta, estää altapäin tulevat hyökkäykset (puiden juuret, juolavehnät, ohdakkeet ja muut juuririkkaruohot).
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Apuva! @-roosaruusa- !Laitettiin viikonloppuna erilaisia siemeniä itämään ja chileistä jo pilkistää joku nyppylä tai emmä tiedä mikä plants vs. zombies

Siis ostettiin ihan tavis kaupan chilipaketti, joku "cayenne"-laji, ja aattelin että me nyt ei niitä ikinä saada kasvamaan. Mut sieltä joku kurkistaa.

Mut persiljan pilkistämistä (<-Ellu älä kronklaa) ootan varmaan 100 vuotta, mut herne-porkkana -ym.helpot lajit kylvetään ehkä toukokuun lopussa suoraan maahan.
Kiire tulee chilien kanssa, ehtinevät kukkimaan vasta loppukesällä. Minun chileissäni alkaa pilkistää ensimmäisten nuppujen aiheita ja aion saada satoa jo kesäkuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kiire tulee chilien kanssa, ehtinevät kukkimaan vasta loppukesällä. Minun chileissäni alkaa pilkistää ensimmäisten nuppujen aiheita ja aion saada satoa jo kesäkuussa.
Juu muksu pyysi kaupassa niitä ostamaan, ja varoitin että tänä vuonna ei ehditä välttämättä saada edes satoa (tai siis vaikka saataisikin, en tiedä, en tiedä chileistä mitään).
Toinen minkä se kinusi oli mansikka. Varoitin että tekee pahimmillaan satoa ehkä vasta ensi kesänä, jos oikein muistan.
 
Pienimuotoiseen puutarhaviljelyyn (esim. yrttejä, salaatteja tai kukkia) oikein sopivia, ei tarvitse kumarrella tai kyykistellä. Alle kannattaa laittaa suodatinkangasta, estää altapäin tulevat hyökkäykset (puiden juuret, juolavehnät, ohdakkeet ja muut juuririkkaruohot).
Juu ja joku kangas ois oltava vähän pohjanakin ja reunoilla, ettei mullat tursua sieltä alta. :)
 
Noku enää kerkii hätäsesti vaan kytätä ohimennen ja kirjoittaa ei meinaa keritä millään.

Happy day tänään, oon hymyilyttänyt koko päivän, mulla on kevättä rinnoissa!
Poika tuli kolmanneksi jossain valtakunnallisessa matikkakisassa.

MUTTA, sitten mun päivä meni pilalle kun tyttö ilmoitti että hänestä tulee poliisi!!! Mitä mä oonntehny väärin!!
Tarkoittaako tää nyt sitä, että en voi ottaa häntä mukaan tekemän kepposia tai jouluruokaostoksille missä hamstraan kilon venalaisia suolakurkkuja maustekurkkujen hinnalla.
Poika on oikealla uralla - onnittelut äidille. (y)

Tytär poliisina olisi normaalitapauksissa hienoa, mutta Lispetille saattaa tulla kiusaus lainata tyttären työkaluja ja tehdä "pientä jekkua" :eek:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Deleted member 149094
Juu muksu pyysi kaupassa niitä ostamaan, ja varoitin että tänä vuonna ei ehditä välttämättä saada edes satoa (tai siis vaikka saataisikin, en tiedä, en tiedä chileistä mitään).
Toinen minkä se kinusi oli mansikka. Varoitin että tekee pahimmillaan satoa ehkä vasta ensi kesänä, jos oikein muistan.
Riippuu chilistä. Voi olla, et kukkii vasta touko-kesä kesä-heinä ja tuottaa sadon heinä-elokuun (syyskuun alku) vaiheilla.
Näin meillä, terveisin se kakskytä eri lajiketta, kun hulluus iski. Saatiin yhdestä kesästä vahingossa kahden vuoden kuivatut chilit.
Voit boostaa niitä vaikka kirkasvalolampulla tms. jos uskot lajikkeen olevan aikainen.
Sit, kun on kukkia, ota pumpulipuikko, ja leiki mehiläistä. Kukasta kukkaan keveästi kieritellen. Samalla voi vaikka surista:)
Mä voin kaivaa pari hyvää chilikasvatusjuttua, jos tahdot.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Juu muksu pyysi kaupassa niitä ostamaan, ja varoitin että tänä vuonna ei ehditä välttämättä saada edes satoa (tai siis vaikka saataisikin, en tiedä, en tiedä chileistä mitään).
Toinen minkä se kinusi oli mansikka. Varoitin että tekee pahimmillaan satoa ehkä vasta ensi kesänä, jos oikein muistan.
Osta hyviä mansikan satotaimia, niistä saa kyllä ensimmäisenäkin kesänä satoa eikä lasten odotusaika käy liian pitkäksi.


 
Viimeksi muokattu:
Sun kupu nyt on jonku ...ööö...viinirypäleen kokoinen....:giggle:

Mun maha on suunniteltu vetämään kokonaisia juhlaillallispöytiä.
Sinulla on vastine meressä, syvänmeren merikrotti (rihmakrotti).


Krotin puoliso on naaraan varassa roikkuva tahdoton rääpäle, jonka ainoa tehtävä on siittää lapset. Hmm.... :unsure:

Krotilla on ominaisuuksia, joita joku saattaa jopa arvostaa.
 
  • Haha
Reactions: Echo
Riippuu chilistä. Voi olla, et kukkii vasta touko-kesä kesä-heinä ja tuottaa sadon heinä-elokuun (syyskuun alku) vaiheilla.
Näin meillä, terveisin se kakskytä eri lajiketta, kun hulluus iski. Saatiin yhdestä kesästä vahingossa kahden vuoden kuivatut chilit.
Voit boostaa niitä vaikka kirkasvalolampulla tms. jos uskot lajikkeen olevan aikainen.
Sit, kun on kukkia, ota pumpulipuikko, ja leiki mehiläistä. Kukasta kukkaan keveästi kieritellen. Samalla voi vaikka surista:)
Mä voin kaivaa pari hyvää chilikasvatusjuttua, jos tahdot.
Kiitos vinkeistä!
En oo tajunnukaan että kasvia voi mekaanisesti pölyttää jollaki pumpulipuikoilla....:unsure:

Onko se....chiliraiskaus? :eek:
 

Yhteistyössä