Mitä mieltä arvon palstalaiset ovat koirien pakkosiruttamisesta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eikä makseta.
Tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitin. Pääsääntöisesti veroja tietyistä asioista maksetaan per vuosi kuten autovero, kiinteistövero, metsävero, kirkollisvero, valtion- ja kunnallisvero, perintövero, myyntivoittovero...... poislukien ne verot, joita maksamme alvn muodoissa jatkuvasti. Mielestäni koiravero voisi olla vuosittain kertaluontoinen maksu, jonka olen valmis maksamaan.
 
vierailija
Siinä kokonaiskustannuksessa mikä koirasta kertyy on joku muutaman kympin sirutusmaksu varsin mitätön. Ja sillä saadaan sitten mahdollisesti karannut koira takaisin ja estettyä pentutehtailua yms. Eli ei todellakaan ole mitään syytä vastustaa sitä. Käytännössä kaikki vastustajat taitavat olla sitä wt-porukkaa, jolle koira on enemmänkin oman egon pönkittäjä kuin lemmikki. Jokainen varmaan tietää mistä puhutaan. Näistä puistoissa kaljapussin ja koiran kanssa aikaa viettävistä lähiösankareista. Niiltä voisi muutenkin ottaa koirat pois kokonaan.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Juu, sirut pitää löytyä koirilta ja myös kissoilta!

On kyllä todella tärkeää, että lemmikki löytää tiensä takaisin kotiin jos syystä tai toisesta eksyy omistajastaan.
 
vierailija
Seuraavaksi sirutetaan ihmiset. Syyksi sanotaan että seurataan terveyttä, jos tulee sydänkohtaus niin ambulanssi lähtee heti tulemaan jne. Kukaan ei enää katoa, ellei sirua ole poistettu.
 
vierailija
Tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitin. Pääsääntöisesti veroja tietyistä asioista maksetaan per vuosi kuten autovero, kiinteistövero, metsävero, kirkollisvero, valtion- ja kunnallisvero, perintövero, myyntivoittovero...... poislukien ne verot, joita maksamme alvn muodoissa jatkuvasti. Mielestäni koiravero voisi olla vuosittain kertaluontoinen maksu, jonka olen valmis maksamaan.
Ai sun palkasta peritään vain kerran vuodessa ennakkovero.

Maksa sinä ihan rauhassa koirista siruvero, minä en aio maksaa.
 
vierailija
koira on monen yksinäisen ja vähävaraisen ainut ystävä. jos ei ole varaa siruttaa, voi seurauksena olla eläinlääkärin välttely ja samalla eläinrääkkäys. monta näkökulmaa siis asiaan liittyy.
 
ootko muka noin tietämätön?

En ole. Ei ole siitä kyse. Kissa on petoeläin. Ruoan saalistaminen on luontaista sille. Mutta kuinka moni pitää kissaa vapaana? Kaupungissa ei ole tapana pitää kissaa vapaana.
Entä ne vinksahtaneet koirat jotka ovat käyneet ihmisten kimppuun? Tai luonnossa elävät eläimet jotka syövät pienempiä eläimiä?

Että mennään nyt tälle linjalle kun aloitit.
 
vierailija
koira on monen yksinäisen ja vähävaraisen ainut ystävä. jos ei ole varaa siruttaa, voi seurauksena olla eläinlääkärin välttely ja samalla eläinrääkkäys. monta näkökulmaa siis asiaan liittyy.
Vaihtaa sen koiran sitten kissaan tai marsuun. Sekarotuiset on rutkasti muutenkin viedä itse ladon taakse eikä eläinlääkäriin. Ja miten sillä vähävaraisella onkin nyt varaa eläinlääkäriin mutta ei muutaman kympin siruun?
 

Yhteistyössä