Relaatio 685

vierailija
Viimeiset 10 sanaa...

4-5 Apulanta: Mor 6-7.

5-3 CMX: HiMy 7

5-4 MajKarma: LiHäVi 7 (on vastasanakin, mutta en keksi)

6-3 Per Günt: Ni 5-4-4

7-5 Anna: Po 7-8 Se

Näillä luulisin pääseväni maaliin!
 
Viimeiset 10 sanaa...

4-5 Apulanta: Mor 6-7. Finanssialan juttuja

5-3 CMX: HiMy 7 Hi kuljettava tuuli, liittyy vahvasti saharaan. Löytyy HiMy wikistä

5-4 MajKarma: LiHäVi 7 (on vastasanakin, mutta en keksi) Kuuluisimpia Hä vastustajia. Anubista kuvattiin myös tälläiseksi

6-3 Peer Günt: Ni 5-4-4 Suomalainen eokuva "yö kestää pitkään"

7-5 Anna: Po 7-8 Se Alue jossa sijaitsevat, mainitaan Po-wikin alkuosissa.

Näillä luulisin pääseväni maaliin!
Tuo 6-3 saattaa olla noista vaikein löytää tuolla vihjeellä, mutta HiMy kautta saat nimen joka helpottaa..
 
vierailija
Viikate
Poh...tä.. 6+7

Verjnuarmu
Kyl mua 5+7

Poets of the fall
Run..ja 2+2+8+ ja 4+5

Jonna Tervomaa
pääsanasta 5+3

CMX
V-TV 4+6

Sleepy Sleepers
He me 5+5+4

Stella
Lum 7+5
Gang 5+13
Kasv 6+6

Nirvana
AaB 5+5

Kolmas nainen
Tie...tek 7+7

PMMP
Tot ei Pa 4+7
 
Viikate
Poh...tä.. 6+7 suomalainen improvisaatioteatteri / PoTä latinalainen pidempi nimi

Verjnuarmu
Kyl mua 5+7 samma på finska

Poets of the fall
Run..ja 2+2+8+ ja 4+5 tunnetuimpia suomalaisia, tutkaile wikiä

Jonna Tervomaa
pääsanasta 5+3 samalla nimellä julkaistun albumin tuotoksia

CMX
V-TV 4+6 yleisesti käytetty lyhennetty muoto erään pääosan esittäjän nimestä.

Sleepy Sleepers
He me 5+5+4 Brittiläinen Hard rock-yhtye jonka nimi alkaa He Me

Stella
Lum 7+5 kyseisen animaatio-elokuvan alkuperäisäänen esittäjiä
Gang 5+13 iso Gang tappelu
Kasv 6+6 jännitys kirja, "pelon ka..."

Nirvana
AaB 5+5 TEki tämän kappaleen K.C:stä

Kolmas nainen
Tie...tek 7+7 tunnettu virusmuoto

PMMP
Tot ei Pa 4+7 suomalainen miespuolinen soul-laulaja
kas näin
 
vierailija
Itse asiassa nuo vinkit veivät niin pitkälle että koko relaatio ratkesi sitten loppuun. Kiitos vaan laatijalle, vaikka oli siellä jonkin verran aika kummallisia mielleyhtymiä, jotka eivät minulle aina avautuneet ennen kuin sain sanan vastasanan kautta.
 
Itse asiassa nuo vinkit veivät niin pitkälle että koko relaatio ratkesi sitten loppuun. Kiitos vaan laatijalle, vaikka oli siellä jonkin verran aika kummallisia mielleyhtymiä, jotka eivät minulle aina avautuneet ennen kuin sain sanan vastasanan kautta.
Muutamassa kohtaa ruudukkoa alaspäin edeteessä tuli aikaisemmin käytetyt sanat vastaan, kun olisi halunnut helpomman yhteyden sanoille. Ja tottakai joissakin kohtaa on ymmärrettävää, että päinvastaisesta suunnasta mistä ite oon ketjua kehitellyt, joidenkin sanojen hakeminen on vaikeaa.
Tavoitteena relassa oli välttää johonkin sanaan päättyviä ketjuja ja se tällä kertaa onnistui, vaikka kaikki yhteydet ei aivan päivän selviksi muodostuneet.
Ja tokihan meillä jokaisella ajatus- ja hakuprosessit menee eri lailla, jolloin toiselle päivänselvä yhteys saattaa toiselle olla outo.
 
R.S.
Kiitoksia saaduista vinkeistä, kolme sanaa jäi keksimättä, sitten olen minäkin valmis. :D

Apulanta 4,5
ju... 7 6 (en vissiin saa nyt oikeaa muotoa, ketjun alussa olleen vihjeen ja vastasanan perusteella luulen pyöriväni lähellä. :D )

CMX 6,3
ko.. kö.. 6,9 ja siitä alas 9 kohti val... (nämä oikeassa ylänurkassa

Ja kiitän jo tässä vaiheessa kivasta rellusta. Kuten tuolla jo sanottiinkin, niin kiva, kun ketjut eivät lopu umpikujaan, niitä suosivat rellut jää multakin alkutekijöihinsä.
 
R.S.
Kiitoksia saaduista vinkeistä, kolme sanaa jäi keksimättä, sitten olen minäkin valmis. :D

Apulanta 4,5
ju... 7 6 (en vissiin saa nyt oikeaa muotoa, ketjun alussa olleen vihjeen ja vastasanan perusteella luulen pyöriväni lähellä. :D )

CMX 6,3
ko.. kö.. 6,9 ja siitä alas 9 kohti val... (nämä oikeassa ylänurkassa

Ja kiitän jo tässä vaiheessa kivasta rellusta. Kuten tuolla jo sanottiinkin, niin kiva, kun ketjut eivät lopu umpikujaan, niitä suosivat rellut jää multakin alkutekijöihinsä.
 
+
Kiitoksia saaduista vinkeistä, kolme sanaa jäi keksimättä, sitten olen minäkin valmis.

Apulanta 4,5
ju... 7 6 (en vissiin saa nyt oikeaa muotoa, ketjun alussa olleen vihjeen ja vastasanan perusteella luulen pyöriväni lähellä. ) Oletan että puhut tuosta alaviistoon olevasta 7+6. 7 on toinen nimi yläpuolella olevalle kuolleiden maailmalle, jonka sisään pääsyä koira vahtii.
Yläviistoon ratkaisu olisi Ju nuorin lapsi
CMX 6,3
ko.. kö.. 6,9 ja siitä alas 9 kohti val... (nämä oikeassa ylänurkassa)
6, en huomaa mutta oletan että puhut 9+6 jolloin kyseessä on ko hahmoa esittänyt henkilö -> etunimi.

Ja kiitän jo tässä vaiheessa kivasta rellusta. Kuten tuolla jo sanottiinkin, niin kiva, kun ketjut eivät lopu umpikujaan, niitä suosivat rellut jää multakin alkutekijöihinsä.
Jokohan nyt saisit tämän urakan pois päiväjärjestyksestä
 
R.S.
Mitähän olin oikein sekoillut tuossa viime viestissä? Mutta Cmx:n sain valmiiksi, tuo Apulannan ruutu on auki. Juuri siihen alempaan Ju.. 7 6, joka menee kohti Ma.. tarvitsen näköjään rautalankaa. Olen yrittänyt vaikka mitä jo, mutta ei osu oikeaan.
 
Mitähän olin oikein sekoillut tuossa viime viestissä? Mutta Cmx:n sain valmiiksi, tuo Apulannan ruutu on auki. Juuri siihen alempaan Ju.. 7 6, joka menee kohti Ma.. tarvitsen näköjään rautalankaa. Olen yrittänyt vaikka mitä jo, mutta ei osu oikeaan.
Joskus kun ajatus ei kulje niin ratkaisua ei huomaa, vaikka se olisi nenän edessä. Alkuun tulee Ma ja loppuun ju
 
K1nkeri
Onpa ollut kiva rellu! Alkuun olin ekojen kanssa samassa matkassa, mutta sitten piti tehdä muutakin ja nyt pääsin viikonloppuna takaisin rellun pariin :)
Muutama pahempi jumi olisi nyt, löytyykö vielä linjoilta apuja?

1-6 oikea alanurkka Va 6,7 sekä (varmaankin edelliseen aikanaan yhdistyvä) ALB 7

2-2 FK ja T välinen 10 sekä Ka 13

2-3 FS 11,9

2-6 U, D ja O yhdistävä 4,6 (tämän toki tajuan mitä haetaan mutta en vaan löydä....)

3-5 Aa 8,6,4,3

4-3 Yk 10 ja PM 3,4,5 (vastasana löytyy mutta ei yhdisty aivosoluja)

4-6 PC ja WS yhdistävä 8,6 ja tämän jatko 8,8 (yhdistyy H:n)

5-2 PM ja PS yhdistävä 6,6

5-5 AA10 ja tämän jatko 13,8

6-2 Yläreunasta V 11 ja jatko 11



Jospa näillä aloittaisi, muutama vielä näiden lisäksi mutta niitä voisin vielä pähkäillä itseksni :)
 
Onpa ollut kiva rellu! Alkuun olin ekojen kanssa samassa matkassa, mutta sitten piti tehdä muutakin ja nyt pääsin viikonloppuna takaisin rellun pariin
Muutama pahempi jumi olisi nyt, löytyykö vielä linjoilta apuja?

1-6 oikea alanurkka Va 6,7 sekä (varmaankin edelliseen aikanaan yhdistyvä) ALB 7
6,7 Suomalainen kirjailija 7: ruotsalainen eurodance-laulaja

2-2 FK ja T välinen 10 sekä Ka 13 010: FK:n novelliteos, liittyy mytologiassa myös edellisen vihjeen laulajan syntymiseen.
13: Orlando Bloomin ensimmäinen pääosarooli.

2-3 FS 11,9 Elokuva; pitää todella paljon S

2-6 U, D ja O yhdistävä 4,6 (tämän toki tajuan mitä haetaan mutta en vaan löydä....) Viestijoukkue kaveri MP:n kanssa, henkilökohtaisilla matkoilla jäi pari kertaa toiseksi kyisen henkilön takana

3-5 Aa 8,6,4,3 Tästä oli näköjään jossain välissä hävinnyt viiva

4-3 Yk 10 ja PM 3,4,5 (vastasana löytyy mutta ei yhdisty aivosoluja)
10 Dokumentti elokuva Jussi Parviaisesta
3,4,5 Elokuva jossa mukana

4-6 PC ja WS yhdistävä 8,6 ja tämän jatko 8,8 (yhdistyy H:n)
Kylmän vuodenajan kertomus, 8,8 korvattu henkilöllä jolle löydän edelleen yhteyden molempiin

5-2 PM ja PS yhdistävä 6,6 brittiläinen miesnäyttelijä

5-5 AA10 ja tämän jatko 13,8 Yksi AA:n alter egoista -> kertomus jossa esiintyy

6-2 Yläreunasta V 11 ja jatko 11 V tarkoittaa tässä yhteydessä jotain muuta kuin juotavaa. Ja kuka tällöin käyttää V



Jospa näillä aloittaisi, muutama vielä näiden lisäksi mutta niitä voisin vielä pähkäillä itseksni
Eiköhän näillä homma lähde etenemään lähemmäs kohti ratkaisua
 
K1nkeri
Eiköhän näillä homma lähde etenemään lähemmäs kohti ratkaisua

Iso kiitos! Nämä selvät!

Vielä jos saisi seuraaviin apuja niin täyttyisi koko rellu :)

1-7 E-A 9

6-5 Ann 10 sekä Pen 5,7

6-7 Hin 8,5,7

7-2 Au - He 6 (tämä erityisesti häiritsee kun ei mene se kaikkein selkein :D )

7-3 KuRoMa 3,9

7-5 K P 14 ja tähän varmaankin alakautta tuleva Iso 9,6

Iso kiitos näistäkin ja koko rellusta!
 
  • Tykkää
Reactions: Raymond
Iso kiitos! Nämä selvät!

Vielä jos saisi seuraaviin apuja niin täyttyisi koko rellu

1-7 E-A 9 Korkein maastonkohta

6-5 Ann 10 Begonialajike
sekä Pen 5,7 Kaikenkarvaiset ystäväni

6-7 Hin 8,5,7 suomalainen tv-sarja "maksoi mitä tahansa"

7-2 Au - He 6 (tämä erityisesti häiritsee kun ei mene se kaikkein selkein )
Kreikkalaisessa mytologiassa auringon henkilöitymä, josta He sai nimensä

7-3 KuRoMa 3,9 Näyttelijä ko sarjassa

7-5 K P 14 ja tähän varmaankin alakautta tuleva Iso 9,6
Tässä toistui mieluiten käyttämäni ominaisuus, kun samalla sanalla/nimellä on useita merkityksiä.
K P ei tarkoita kirjailijaa, 9 on väri toisen sanan varmaankin pystyt näiden kahden päättelemään välissä olevasta

Iso kiitos näistäkin ja koko rellusta!
Kiitokset kiitoksista. Tuossa 7-2:ssa etsimääsi sanaa olet varmaan kokeillutkin, mutta joskus tuntuu ettei rela hyväksyvä oikeaa sanaa ensimmäisellä kerralla
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos hienosta rellusta!
Nyt kuitenkin tuli stoppi. Puuttuu enää kaksi sanaa. Löytyisiköhän täältä vielä apuja?

1.2 vasemmalla ylhäällä he - sy 5

6.1 vasemmalla at - vir 11

Nyt on kyllä ollut haasteena pelin toimivuus. Monta kertaa on sanat menneet vasta useamman yrittämisen jälkeen.
 
Kiitos hienosta rellusta!
Nyt kuitenkin tuli stoppi. Puuttuu enää kaksi sanaa. Löytyisiköhän täältä vielä apuja?

1.2 vasemmalla ylhäällä he - sy 5, nämä kolmannella kotimaisella, josta tuo he on myös johdettu

6.1 vasemmalla at - vir 11 tämän yhtyeen debyyttialbumin kappaleita

Nyt on kyllä ollut haasteena pelin toimivuus. Monta kertaa on sanat menneet vasta useamman yrittämisen jälkeen.
Noilla varmaankin puutteet ratkeaa
 

Yhteistyössä