Kaljan kanssa läträävä mies...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Löytyykö muita, joita alkaa väsyttää miehen läträäminen kaljan kanssa? Kuinka jaksatte? Itse teen etähommia ja katselen sivusta, kun ukko tissuttelee. Pääsiäislomani pisti pilalle olemalla pienessä ja välillä vähän isommassa känässä 4 päivää putkeen. Kaksi päivää välissä selvinpäin. Eilen aloitti taas. Aamulla hetken selvänä, sitten taas känäilyä. Oli koko talven juomatta, siis ihan kokonaan, mutta nyt on retkahtanut. En meinaa jaksaa. Ukko on pöhnässä myös rasittava, haukkumista joutuu kuuntelemaan, ja muuta haastavaa käytöstä, jos en huomioi. Pelkkä kännisen lässytyksenkin kuuntelu rassaa... En pysty tekemään mitään omaa vapaa-ajalla. Työajan antaa olla rauhassa niin, ettei työpäivän aikana tule "haastamaan". Tiedän, millaisia vastauksia saan, mutta tässä tilanteessa en jaksa ajatella edes sitä. Jättäminen on vaihtoehto kyllä, mutta sekin on iso rumba...
 
vierailija
Löytyykö muita, joita alkaa väsyttää miehen läträäminen kaljan kanssa? Kuinka jaksatte? Itse teen etähommia ja katselen sivusta, kun ukko tissuttelee. Pääsiäislomani pisti pilalle olemalla pienessä ja välillä vähän isommassa känässä 4 päivää putkeen. Kaksi päivää välissä selvinpäin. Eilen aloitti taas. Aamulla hetken selvänä, sitten taas känäilyä. Oli koko talven juomatta, siis ihan kokonaan, mutta nyt on retkahtanut. En meinaa jaksaa. Ukko on pöhnässä myös rasittava, haukkumista joutuu kuuntelemaan, ja muuta haastavaa käytöstä, jos en huomioi. Pelkkä kännisen lässytyksenkin kuuntelu rassaa... En pysty tekemään mitään omaa vapaa-ajalla. Työajan antaa olla rauhassa niin, ettei työpäivän aikana tule "haastamaan". Tiedän, millaisia vastauksia saan, mutta tässä tilanteessa en jaksa ajatella edes sitä. Jättäminen on vaihtoehto kyllä, mutta sekin on iso rumba...
Ps. Tietääkö kukaan mitään fb-ryhmää mistä vertaistukea? En jaksa mitään ryhmäkokoontumisia tmv. enkä perusasioiden jauhamisia, saati, että maksaisin jostakin...
 
Deleted member 149094
Löytyykö muita, joita alkaa väsyttää miehen läträäminen kaljan kanssa? Kuinka jaksatte? Itse teen etähommia ja katselen sivusta, kun ukko tissuttelee. Pääsiäislomani pisti pilalle olemalla pienessä ja välillä vähän isommassa känässä 4 päivää putkeen. Kaksi päivää välissä selvinpäin. Eilen aloitti taas. Aamulla hetken selvänä, sitten taas känäilyä. Oli koko talven juomatta, siis ihan kokonaan, mutta nyt on retkahtanut. En meinaa jaksaa. Ukko on pöhnässä myös rasittava, haukkumista joutuu kuuntelemaan, ja muuta haastavaa käytöstä, jos en huomioi. Pelkkä kännisen lässytyksenkin kuuntelu rassaa... En pysty tekemään mitään omaa vapaa-ajalla. Työajan antaa olla rauhassa niin, ettei työpäivän aikana tule "haastamaan". Tiedän, millaisia vastauksia saan, mutta tässä tilanteessa en jaksa ajatella edes sitä. Jättäminen on vaihtoehto kyllä, mutta sekin on iso rumba...
Ääh. Kauan tuota on jatkunut, eli onko väliaikaista vai pysyvää?
Kumpi on isompi rumba, jääminen vai lähteminen?
 
vierailija
Ääh. Kauan tuota on jatkunut, eli onko väliaikaista vai pysyvää?
Kumpi on isompi rumba, jääminen vai lähteminen?
Alkoi ehkä pari viikkoa sitten, mutta ne 2 viikkoa on olleet tosi rankkoja. Tuota just puntaroin, kumpi on rankempaa. Pitää kai päättää kuun loppuun mennessä. Vuokrasoppari on nimissäni ja se on irtisanottava, muulla tavalla en pääse miehestä eroon. Otin selvää...
 
vierailija
Alkoi ehkä pari viikkoa sitten, mutta ne 2 viikkoa on olleet tosi rankkoja. Tuota just puntaroin, kumpi on rankempaa. Pitää kai päättää kuun loppuun mennessä. Vuokrasoppari on nimissäni ja se on irtisanottava, muulla tavalla en pääse miehestä eroon. Otin selvää...
Pari viikkoa jatkunut ja nyt jo lähtemässä, varsinkin kun koko talven ollut juomatta.. Ehkä teillä on muitakin ongelmia joita et maininnut, muuten tuntuu aika äkkipikaiselta
 
Deleted member 149094
Alkoi ehkä pari viikkoa sitten, mutta ne 2 viikkoa on olleet tosi rankkoja. Tuota just puntaroin, kumpi on rankempaa. Pitää kai päättää kuun loppuun mennessä. Vuokrasoppari on nimissäni ja se on irtisanottava, muulla tavalla en pääse miehestä eroon. Otin selvää...
Varmasti rankkaa! Kyl mäkin oon känniänkyröihin törmännyt, mut en ikinä viikkokausia kerrallaan.
Kauan te olette olleet yhdessä, saako kysyä? Asianhan voinee vielä ratkaista, mut se voi olla myös huuto mieheltä, et tahtoo erota. Ei vain voi sanoo. Siis, jos otit siltä jo selvää.
 
vierailija
Toi on kurjaa. Mun kokemuksen mukaan se vaan pahenee, se on sairaudeksi luokiteltavaa riippuvuutta. Kukaan ei voi auttaa, jos ei tee päätöstä itse. Minä en jaksaisi viikkoa enempää. Voimia sulle, mihin sitten päädytkin!
 
vierailija
Alkoholismiin on vain yksi parannuskeino ja se on absolutismi loppuiäksi.
On myös onnistuneesti kohtuukäyttöön palanneita, mutta suurimmalle osalla se ei kyllä onnistu. Ja Ap ei sanonut että mies on alkoholisti, vastahan se on pari viikkoa juonut. Ja varsinkin jos on nuori niin tällainen voi olla ihan normaalia että välillä on kosteampia ja kuivempia kausia.
 
vierailija
Varmasti rankkaa! Kyl mäkin oon känniänkyröihin törmännyt, mut en ikinä viikkokausia kerrallaan.
Kauan te olette olleet yhdessä, saako kysyä? Asianhan voinee vielä ratkaista, mut se voi olla myös huuto mieheltä, et tahtoo erota. Ei vain voi sanoo. Siis, jos otit siltä jo selvää.
Ei oo pitkää yhteistä historiaa, ei puhuta vuosikausista. No, voin olla äkkipikainen mutta yritin jo heittää häntä kerran ulos. Ei suostunut lähtemään. Sitten otin asioista selvää. Ei avopuolisoa voi heittää mihinkään jos yhdessä asuminen on virallista. Eli ei vaikuta siltä, että haluais lähteä. Tai sitten en vaan osaa lukea sitä, kun se sanoo, ettei halua lähteä mihinkään (???).
 
vierailija
Toi on kurjaa. Mun kokemuksen mukaan se vaan pahenee, se on sairaudeksi luokiteltavaa riippuvuutta. Kukaan ei voi auttaa, jos ei tee päätöstä itse. Minä en jaksaisi viikkoa enempää. Voimia sulle, mihin sitten päädytkin!
Kiitos <3 Tämä onkin se mikä tässä pelottaa... Ihan näin lyhyellä kokemuksella en jaksaisi vielä uskoa pahimpaan vaihtoehtoon mutta se on silti otettava huomioon ja osattava varautua...
 
Deleted member 149094
Ei oo pitkää yhteistä historiaa, ei puhuta vuosikausista. No, voin olla äkkipikainen mutta yritin jo heittää häntä kerran ulos. Ei suostunut lähtemään. Sitten otin asioista selvää. Ei avopuolisoa voi heittää mihinkään jos yhdessä asuminen on virallista. Eli ei vaikuta siltä, että haluais lähteä. Tai sitten en vaan osaa lukea sitä, kun se sanoo, ettei halua lähteä mihinkään (???).
Voit sä sanoo sille, ettette ole enää yhdessä, ja sä aiot elää sit sun omaa elämää, miehiä tulee ja menee sit, hengailee se siinä tai ei. Siis jos et tahdo muuttaa.
Mut jos tarjoot helppoa jäämistä, niin tilanne todennäköisesti vaikeutuu. Loiset on tommoisia.
Voin olla väärässäkin ja miehellä jokin pieni vaikea vaihe elämässä, joka korjaantuu. Sä varmaan tiedät parhaiten, miten menee, jos mietit pari vuotta pidemmälle.
 
vierailija
Löytyykö muita, joita alkaa väsyttää miehen läträäminen kaljan kanssa? Kuinka jaksatte? Itse teen etähommia ja katselen sivusta, kun ukko tissuttelee. Pääsiäislomani pisti pilalle olemalla pienessä ja välillä vähän isommassa känässä 4 päivää putkeen. Kaksi päivää välissä selvinpäin. Eilen aloitti taas. Aamulla hetken selvänä, sitten taas känäilyä. Oli koko talven juomatta, siis ihan kokonaan, mutta nyt on retkahtanut. En meinaa jaksaa. Ukko on pöhnässä myös rasittava, haukkumista joutuu kuuntelemaan, ja muuta haastavaa käytöstä, jos en huomioi. Pelkkä kännisen lässytyksenkin kuuntelu rassaa... En pysty tekemään mitään omaa vapaa-ajalla. Työajan antaa olla rauhassa niin, ettei työpäivän aikana tule "haastamaan". Tiedän, millaisia vastauksia saan, mutta tässä tilanteessa en jaksa ajatella edes sitä. Jättäminen on vaihtoehto kyllä, mutta sekin on iso rumba...
Jos ei ole ala-ikäisiä lapsia, onko mahdollista, että hankkisit oman asunnon ja eroaisin miehestä? Joo, ehkä radikaali ratkaisu, mutta jos oot kerran ihan loppu niin ei siin oikeen mitään voi. Itse tiedän kokemuksen kautta, että ei tuollainen ole terveellinen suhde.
Auttoi pääsemään eroon miehestä, kun tapasin uuden ja muutin kokonaan eri paikkakunnalle ja lähetin avioeropaperit matkalle.
Jaksoi soitella vielä vuoden päästä ennenkuin lopetti. Jos soittelee sun perään, ja tiedät ettei hänellä ei ainakaan ole mitään positiivista sanottavaa ja on pikku humalassa, niin laita puhelimessa hänen puhelinnumeronsa silleen että kaikki puhelut menee vastaajaan. Älä katso viestejä, koska se mies ei ole todellakaan enää ansainnut pätkääkään sun huomiota.
Koita pärjäillä!
Varmasti vähän vaikea tilanne, kun ei oikein osaa sanoa miten pitäisi toimia, mutta sun ei tarvii jäädä sellaiseen suhteeseen, joka saa sun olon negatiiviseksi.
 
vierailija
Ei hätää, aloitus on tuikitavallinen miesvihaprovo.
Miesviha ja miesviha.
Eli sinun mielestäsi on ok asia, että puoliso hankkii leivän pöytään silläaikaa kun toinen ei tee mitään muuta kuin vetää rahat kaljan muodossa kurkusta alas, ja v####ilee kaupanpäälle pikku pöhnässä?
Suosittelen perehtymään enemmän siihen mikää on mies/naisvihaa, koska tässä minun mielestäni siitä ei ole kyse, vaan siitä kuinka kyllästynyt ap on miehensä touhuun. Ja sitä ei tarvitse kestää.
Jos joku mies kehtaa vielä inistä, niin painukoon sinne minne aurinko ei paista. Naisia on tässä maailmassa enemmän kohdeltu väärin, että jos nyt ap välittää miehestään, niin on vielä pikkuasia koska miehethän tässä maailmassa ovat tänäkin päivänä niitä ketkä periaatteessa pärjäävät paremmin. Esimerkiksi jos työpaikalle hakee mies ja nainen, mies valitaan todennäköisesti. Miksi? Hän on todennäköisesti pidempään töissä, eikä jää raskauden takia äitiyslomalle. Mies saa monilla aloilla myös parempaa palkkaa, mikä on väärin. Jos nainen pukeutuu kesällä vähänkään "paljastavasti", niin sehän on epänormaalia tai sitten miehet ottavat sen viestinä, että voivat sanoa naiselle mitä vain ja tehdä mitä vain. Miehet saavat kulkea ilman paitaa, pelkissä shortseissa kesällä eikä siltikään naiset pyöri ympärillä ihastelemassa vastalihaksia.
Että mietipäs kuule 2 kertaa mitä seuraavaksi tulet tähän keskusteluun kirjoittamaan.
 

Yhteistyössä