"Perussuomalaiset kasvatti kaulaa Sdp:hen: Persuilla on ”historiansa paras lähtökohta kuntavaaleihin”, sanoo tutkija"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt kun laskin, niin tyttäreni luokalla on muualta tulleita (tai heidän vanhempansa ovat tulleet) 5 eri maasta. En ole kuullut erityisistä ongelmista.

Lapsemme koulussa ulkomailla oli taas lapsia todella monista maista, enkä kuullut, että juuri synnyintaustan vuoksi olisi ollut ongelmia.

Oi että ja tulikin mieleeni, kun poikani ihastui yhteen arabitaustaiseen kaunissilmäiseen tyttöön, Myriam, niin että kun kävelimme kaupungilla ja tyttö huomasi hänet ja hymyili, niin poikani meni niin sekaisin onnesta, että kompastui ja kaatui :D Olivat silloin jotakin 7-vuotiaita.

Oi että ja tulikin mieleeni, kun poikani ihastui yhteen arabitaustaiseen kaunissilmäiseen tyttöön, Myriam, niin että kun kävelimme kaupungilla ja tyttö huomasi hänet ja hymyili, niin poikani meni niin sekaisin onnesta, että kompastui ja kaatui Olivat silloin jotakin 7-vuotiaita.
Mites veikkaat Myriamin käyvän jos hän haluaa teini-ikäisenä seukata suomalaisen pojan kanssa?

Mites veikkaat Myriamin käyvän jos hän haluaa teini-ikäisenä seukata suomalaisen pojan kanssa?

En osaa sanoa, ja jos sattuu suomalaisen kohtaamaan maassa, jossa asuu tai silloin asuin, niin toivon, että onnistuu. Voi olla, että ei, ja se on väärin. Joskus kauan sitten Suomessakin vanhemmat päättivät, kenen kanssa tytär viedään vihille.

Hienoa, että olet tasa-arvon kannattaja <3

ihmisoikeudet ja eritoten naisten oikeudet kärsivät. Varhaiskasvatukseen pitäisi sisältyä eettistä ja oikeudellista kasvatusta sekä perehdytystä.

En sinuna persujen kannattajan lähtisi hirveästi naisten oikeuksia tähän yhteyteen vetämään:

Eipä sun kyvyillä isoa palkkaa voi saada ja veronmaksajien piikkiin eläminen on nöyryyttävää, vai mitä?

Aha no kiitos, että kerroit. Sittemmin, kun tuosta on jo 30 vuotta aikaa, niin hankin kaksikin tutkintoa ja olen ihan kyllä pärjännyt. Enemmänkin voisi tietysti tienata. Kiitos, kun kannat huolta :)

No kyllä sinäkin varmaan töitä joskus löydät, jos oikein ponnistelet. Ruutuajan rajaaminen on tosi tärkeää, lapsenikin ovat jo tämän ymmärtäneet ja hoitavat koulutyönsä esimerkillisesti.

Mites teillä? :)

Aha no kiitos, että kerroit. Sittemmin, kun tuosta on jo 30 vuotta aikaa, niin hankin kaksikin tutkintoa ja olen ihan kyllä pärjännyt. Enemmänkin voisi tietysti tienata. Kiitos, kun kannat huolta

No kyllä sinäkin varmaan töitä joskus löydät, jos oikein ponnistelet. Ruutuajan rajaaminen on tosi tärkeää, lapsenikin ovat jo tämän ymmärtäneet ja hoitavat koulutyönsä esimerkillisesti.

Mites teillä?
Mitkä amistutkinnot hommasit?

Koska kerroit vain kahden menestyneen?

No he nyt tulivat mieleeni, mutta toki muitakin tapauksia tiedän. Ei minulla ole niin laajaa maahanmuuttajaystävien piiriä, että voisin mitään tilastoja tehdä. Kerroit itse työskenteleväsi maahanmuuttajien parissa, ehkä sinä tiedät paremmin? Ja osaat kertoa, mitä voitaisiin tehdä, jotta jotkut sopeutuisivat paremmin? Heivataan pois vaan, vai ja kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun asti? Vai?

Nyt kun sain vastauksen perussuomalaisten kannattajilta siitä, mitä asioita he pitävät päätöksenteon kannalta tärkeänä kunnissa, ja sain vastauksen, että maahanmuutto ja sen rajoittaminen, jopa poistaminen, niin esitän lisäkysymyksen:

minkälaisia aloitteita ja ponsia PS:n ehdokkaat ovat näissä asioissa esittäneet ja mihin toimenpiteisiin on tältä osin ryhdytty ja miten? Ovatko saavuttaneet toivottuja tuloksia ja kenties tosiaan tehneetkin niitä aloitteita, toisin kuin nykyinen puheenjohtaja, joka ei 12 valtuustovuoden aikana ole tehnyt ensimmäistäkään? Kokouskahvit ja -palkkiot toki maistuvat.

No he nyt tulivat mieleeni, mutta toki muitakin tapauksia tiedän. Ei minulla ole niin laajaa maahanmuuttajaystävien piiriä, että voisin mitään tilastoja tehdä. Kerroit itse työskenteleväsi maahanmuuttajien parissa, ehkä sinä tiedät paremmin? Ja osaat kertoa, mitä voitaisiin tehdä, jotta jotkut sopeutuisivat paremmin? Heivataan pois vaan, vai ja kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun asti? Vai?

Kaikki, joiden kanssa työskentelen, ovat alallaan menestyneitä ja siinä sivussa länsimaalaistuneita. Suurimmalla osasta heistä on taito ja ennenkaikkea halu sopeutua kultuuriin. Toki harva heisät on täällä perheyhteisöineen, vaan ovat ehkä ennemmin tarkoituksen mukaisesti läheteneet lätkimään ahdistavista, toisaikaisista ja sovinistisista oloista, joka ei ehkä sovi näiden ihmisten maailmankuvaan enää.

En ole epähumaani. Tunnen sympatiaa jokaista maailman lasta kohtaan. Sensijaan minun on vaikea tuntea sympatiaa fundamentalistista kultuuria kohtaan, jossa oletusarvoista on naisen alistaminen ja heidän itsemääräämisoikeutensa vieminen. Ei ole oikein, että näistä tytöistä ja naisista tehdään synnytyskoneita ja palvelijoita heidän narsistisille ja sovinistisille miehilleen. Olen pahoillani, mutta minä en voi henkilökohtaisesti tuntea minkäänlaista kunnoitusta näin vanhakantaista ja vastenmielistä kultuuria kohtaan. Poikkeuksia löytyy, minä, jos joku sen tiedän. Poikkeukset eivät kuitenkaan määritä sitä, mitä valtavirta edustaa.

Ei minusta tällaisen paskakultuurin edessä tarvitse hymistellä ja myötäillä.

Kaikki, joiden kanssa työskentelen, ovat alallaan menestyneitä ja siinä sivussa länsimaalaistuneita. Suurimmalla osasta heistä on taito ja ennenkaikkea halu sopeutua kultuuriin. Toki harva heisät on täällä perheyhteisöineen, vaan ovat ehkä ennemmin tarkoituksen mukaisesti läheteneet lätkimään ahdistavista, toisaikaisista ja sovinistisista oloista, joka ei ehkä sovi näiden ihmisten maailmankuvaan enää.

En ole epähumaani. Tunnen sympatiaa jokaista maailman lasta kohtaan. Sensijaan minun on vaikea tuntea sympatiaa fundamentalistista kultuuria kohtaan, jossa oletusarvoista on naisen alistaminen ja heidän itsemääräämisoikeutensa vieminen. Ei ole oikein, että näistä tytöistä ja naisista tehdään synnytyskoneita ja palvelijoita heidän narsistisille ja sovinistisille miehilleen. Olen pahoillani, mutta minä en voi henkilökohtaisesti tuntea minkäänlaista kunnoitusta näin vanhakantaista ja vastenmielistä kultuuria kohtaan. Poikkeuksia löytyy, minä, jos joku sen tiedän. Poikkeukset eivät kuitenkaan määritä sitä, mitä valtavirta edustaa.

Ei minusta tällaisen paskakultuurin edessä tarvitse hymistellä ja myötäillä.

Oikein kiva kuulla!

Olen kyllä aivan samaa mieltä siitä, mitä kirjoitat lopussa, en arvosta tuollaista "kulttuuria" enkä myöskään yleensä sitä, että naisia ja tyttöjä alistetaan, heitä väheksytään ja haukutaan, uhkaillaan.

Tätä tapahtuu Suomessa valitettavan paljon ja olen ollut järkyttynyt niistä asenteista, jotka ovat käyneet ilmi esimerkiksi somekeskustelujen yhteydessä.

Mielestäni on todella kaksinaismoraalista haukkua, arvostella, jopa vihata jotakin toista kulttuuria, kun meillä täällä on paljon, todella paljon, korjaamisen varaa asenteissa ja käytöksessä tyttöjä ja naisia kohtaan.

Kivaa päivää sinulle ja kiitos keskustelusta :)

Persut rakastavat naisia <3

"Viittä eniten kohteina ollutta ministeriä, jotka kaikki ovat naisia, kohdeltiin musertavalla tavalla ja misogynistisesti kaltoin hyökkäämällä heidän arvojaan vastaan, halventamalla heidän päätöksentekokykyään sekä kyseenalaistamalla heidän kykynsä johtamiseen, Nato StartComin raportissa sanotaan. "

Oikein kiva kuulla!

Olen kyllä aivan samaa mieltä siitä, mitä kirjoitat lopussa, en arvosta tuollaista "kulttuuria" enkä myöskään yleensä sitä, että naisia ja tyttöjä alistetaan, heitä väheksytään ja haukutaan, uhkaillaan.

Tätä tapahtuu Suomessa valitettavan paljon ja olen ollut järkyttynyt niistä asenteista, jotka ovat käyneet ilmi esimerkiksi somekeskustelujen yhteydessä.

Mielestäni on todella kaksinaismoraalista haukkua, arvostella, jopa vihata jotakin toista kulttuuria, kun meillä täällä on paljon, todella paljon, korjaamisen varaa asenteissa ja käytöksessä tyttöjä ja naisia kohtaan.

Kivaa päivää sinulle ja kiitos keskustelusta

Juuri näin. Meidän ei tarvitse tuoda maahamme enää yhtään sovinismia tai sovinistista kulttuuria kannattavaa ihmistä. Onneksi maassamme vaivanamme ei enää ole rakenteellinen ja yhteisöllinen (sekä oletusarvoinen) sovinismi (kuten joissakin maahanmuuttajaryhmissä), vaan kyseessä on yksittäisen yksilön harjoittama sovinismi.

Kiitokset itsellesi hedelmällisestä keskutelusta. En lainkaan olettanut sinun olevan kanssani samoilla linjoilla. Hienoa kuitenkin kuulla, että olin väärässä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Kokoomuksen kannatus oli viimeksi näin alhaalla silloin, kun SYP ja KOP yhdistyivät ja Altavista oli suurin hakukone
Kokoomuksen kannatus painui tuoreessa HS-gallupissa 16,0 prosenttiin. Viimeksi kokoomuksen suosio on ollut näin alhaalla helmikuussa 1995.

16 prosentin kannatus on kokoomuksen historiassa poikkeuksellisen alhainen luku. Etenkin kun oppositiossa yleensä puolueiden kannatus tuppaa nousemaan.
Tutkimusyhtiö Kantarin HS:lle toimittamassa tutkimusraportissa on HS-gallupin aikasarjaa lokakuusta 2011 lähtien. Sinä aikana kokoomuksen kannatus ei kertaakaan ole ollut näin alhaalla.

Kokoomusta auttaa ainoastaan se, että kuntavaaleissa on todennäköisesti hyvin alhainen äänestysprosentti. Kokoomuslaiset käyvät suhteellisen säntillisesti äänestämässä – ”porvari äänestää aina” –, joten alhainen äänestysinto suhteellisesti hyödyttää sitä.

Yhteistyössä