Np ultra!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heippa!

Kertoisitteko mahdollisimman tarkasti, mitä np ultrassa tapahtuu? Otettiinko sisäkautta vai vatsan päältä? Oliko teillä puoliso mukana?
Mitattiinko äidin painoa tai tuliko se muuten ilmi? Jotenkin ahdistaa jos puoliso saisi tietää painoni, vaikka eihän sillä mitään väliä ole, mutta häpeän silti.

Ihmettelin vaan, kun ajanvarauksen yhteydessä oli maininta, että käynti saattaa kestää 1-3 tuntia, kun olen luullut että olisi suht nopea toimitus kuitenkin. Otettiin toki yhdistelmä seulat, joten sen vuoksiko saattaa mennä kauemmin?
 
Mies oli mukana (tämä ennen koronaa, en tiedä miten nyt pääsee), ei punnittu. Mulla oli vatsaa jonkun verran jo ennen raskautta, mutta hyvin onnistui ultraus vatsan päältä silti. Ensin vähän katottiin tietoja, sitten ultrattiin ja lopuksi laskettiin riskiluku (tämä Lahdessa, ilmeisesti joissakin paikoissa lukemat tulee vasta myöhemmin). Koko käynti kesti ehkä 20min.
 
vierailija
Mies oli mukana (tämä ennen koronaa, en tiedä miten nyt pääsee), ei punnittu. Mulla oli vatsaa jonkun verran jo ennen raskautta, mutta hyvin onnistui ultraus vatsan päältä silti. Ensin vähän katottiin tietoja, sitten ultrattiin ja lopuksi laskettiin riskiluku (tämä Lahdessa, ilmeisesti joissakin paikoissa lukemat tulee vasta myöhemmin). Koko käynti kesti ehkä 20min.
Kiitos vastauksesta!

Itselläkin just jonkun verran vatsaa jo ennen raskautta, niin mietin et saako katsottua vatsan päältä. Jotenkin noloa, jos joutuisikin kesken vaihtamaan alakautta ultraukseen.

Asutaan onneksi alueella, jossa korona tällä hetkellä on hallinnassa, joten toivotaan että mies pääsee mukaan, olisihan se ihana mennä yhdessä katsomaan pientä tulokasta.

Katsottiinko ultrassa miten tarkasti sikiötä? Vai katsoiko vaan sykkeen, niskan turvotuksen ja koon? Kun jossain sanottiin, että vähän jo rakennettakin katsottaisiin, että onko poikkeamaa.
 
Kiitos vastauksesta!

Itselläkin just jonkun verran vatsaa jo ennen raskautta, niin mietin et saako katsottua vatsan päältä. Jotenkin noloa, jos joutuisikin kesken vaihtamaan alakautta ultraukseen.

Asutaan onneksi alueella, jossa korona tällä hetkellä on hallinnassa, joten toivotaan että mies pääsee mukaan, olisihan se ihana mennä yhdessä katsomaan pientä tulokasta.

Katsottiinko ultrassa miten tarkasti sikiötä? Vai katsoiko vaan sykkeen, niskan turvotuksen ja koon? Kun jossain sanottiin, että vähän jo rakennettakin katsottaisiin, että onko poikkeamaa.
Kyllä siellä katotaan kaikki mikä näkyy, mutta ainakin mun silmiin kaikki elimet oli tyyliin pieniä pisteitä, niin tuskin niistä varsinaisesti rakenne näkyy, mutta että kaikki on mitä pitääkin. Mä siis esim. olin lukenut näitä kauhutarinoita, että rakenneultrassa vauvalla ei olekaan aivoja, niin kyllä se aivojen alku (tai miksi sitä sanotaan) näkyi jo ekassa ultrassa.
 
Kerron myös oman kokemukseni. Tämä Pohjois-savossa, puoliso mukana. Painoa ei mitattu, eikä riskilukuja laskettu käynnillä, pelkkä ultraus. Ultraus ensin vatsan päältä, mutta vauva vaikeassa asennossa, eikä suostunut kääntymään. Tämän takia ultrattiin välillä alalautta ja välillä vatsan päältä. Vauvan koko, nt, sekä rakenteita katsottiin niin 2d, kuin 3dlläkin. Toki vauva vielä "kesken", mutta esim mahalaukku, virtsarakko yms paikka katsottiin tarkkaan. Meillä myös veikkasi sukupuolen. Itse ultraus kesti vähän päälle tunnin vauvan vaikean asennon takia (selkä vasten mun mahaa ja kun suostui liikkumaan, liikkui liian nopeasti:D Minulla istukka takana, eli näkyvyys oli muuten todella hyvä. Vauva vaan jääräpää). Muut höpötykset päälle, niin käynti kesti noin puolitoista tuntia.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kerron myös oman kokemukseni. Tämä Pohjois-savossa, puoliso mukana. Painoa ei mitattu, eikä riskilukuja laskettu käynnillä, pelkkä ultraus. Ultraus ensin vatsan päältä, mutta vauva vaikeassa asennossa, eikä suostunut kääntymään. Tämän takia ultrattiin välillä alalautta ja välillä vatsan päältä. Vauvan koko, nt, sekä rakenteita katsottiin niin 2d, kuin 3dlläkin. Toki vauva vielä "kesken", mutta esim mahalaukku, virtsarakko yms paikka katsottiin tarkkaan. Meillä myös veikkasi sukupuolen. Itse ultraus kesti vähän päälle tunnin vauvan vaikean asennon takia (selkä vasten mun selkää ja kun suostui liikkumaan, liikkui liian nopeasti Minulla istukka takana, eli näkyvyys oli muuten todella hyvä. Vauva vaan jääräpää). Muut höpötykset päälle, niin käynti kesti noin puolitoista tuntia.
Mekin ollaan pohjois-savossa, eli kysillä tehdään ultra.

Miten hyvin sukupuolen veikkaus piti paikkaansa? Olisipa mahtavaa, jos meillekin jo veikkaisi jotain.

T. Ap
 
Mekin ollaan pohjois-savossa, eli kysillä tehdään ultra.

Miten hyvin sukupuolen veikkaus piti paikkaansa? Olisipa mahtavaa, jos meillekin jo veikkaisi jotain.

T. Ap
Pojaksi veikkasi kokenut vanhempi kätilö. Varoitteli kyllä että vielä tosi aikaista, ettei kannata liian tosissaan vielä ottaa. Itselläkin oli poika olo ja nubin perusteella veikattiin netissä pojaksi. Rakenneultrassa selkeä poika siellä makoili<3 vielä pari kk että päästään hänet tapaamaan.
Minä itse viimeisenä varovasti kysyin, että voisiko hän veikata sukupuolta. Olen kuullut että jotkut ei lähde veikkaamaan/katsomaan, mutta tämä kätilö ihanasti katsoi. En usko että olisi katsonut ilman pyyntöäni.
 
vierailija
Pojaksi veikkasi kokenut vanhempi kätilö. Varoitteli kyllä että vielä tosi aikaista, ettei kannata liian tosissaan vielä ottaa. Itselläkin oli poika olo ja nubin perusteella veikattiin netissä pojaksi. Rakenneultrassa selkeä poika siellä makoili<3 vielä pari kk että päästään hänet tapaamaan.
Minä itse viimeisenä varovasti kysyin, että voisiko hän veikata sukupuolta. Olen kuullut että jotkut ei lähde veikkaamaan/katsomaan, mutta tämä kätilö ihanasti katsoi. En usko että olisi katsonut ilman pyyntöäni.
Olipa ihana kätilö, kun suostui katsomaan! Toivottavasti meille sattuu yhtä mukava kätilö. Monet ovat aika nuivia kuulemma np ultrassa veikkaaamaan, kun vie vaan aikaa ja on niin epätodennäköistä että saako oikean vastauksen.

Onnea loppu odotukseen, ihanaa, kun kohta saatte hänet jo syliin asti! ❤

Ap
 
  • Rakkaus
Reactions: Elllla

Yhteistyössä