Sikatilan (luomu) perustaminen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kylän jantterit häärää pellolla, en edes oikeen tiedä mitä ne tekee :D

Perunaa, porkkanaa ja yrttejä yms pyysin, kai ne sitten sitä laittaa. Ainakin touhuavat kovasti.

Laitan pojille lohisoppaa, kyllä nuo tietää mitä tekee. Raptoriakin ajavat kätevästi (se on valtra, mut se on ristitty jo alurra raptoriksi)

Pojille on myös ensiviikolla tiedossa salaoja projekti, muille. Uskon, että ne siitä selviää ilman apuani, paras selvitä, mä en nimittäin tuota kaivinkonetta osaa hirveen hyvin käyttää. Jos onnistuvat, alkaa tilani jopa pian tuottamaan! :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Homma etenee parremmin kuin luulin! Tila ei enää tuota tappiota, joskaan ei voittoakaan. Olen palkannut 2 jantteria hommiin, eipä tarvi itse keitellä kahvia :) No ei, vien kyllä heille toisinaan eväät ja kahvit työn lähelle.

Siat on nyt uudestaan harkinnassa, ajattelein, että ei. Nuo jantterit saa palkaa ja samaan hintaan ne kyllä pitäsi huolia sioista. Lampaita on, ja niistä se raha tulee. Sekä "koneurakoinnista" minkä teen itse, koska tykkään ajella koneita.

Voi olla, että kohta tilalle ilmestyy uusi Ponsse :) Niiden hinta ei ole normaali pastamamman käsittelykyvyn rajoissa. Töiä olisi ja kuskikin olisi, toki itsekkin ajelisin, mutta kyllä siihen touhuun pitää olla ammattilainen. Ei riitä, että osaa laittaa puita pinoon.
 
vierailija
Hei kaikki!

Tilani ei ole koronasta kärsinyt, munat menee kaupan ja menaa lampaanliha.

Kanaseni, eikä lampaat käytä mitään maskia :)

Tilalle tulee rattori, en vielä tiedä millainen, rankini on laittanut esitteitä, eipä ole aivan halpoja!
 

Yhteistyössä