"Tulevan ennakointi ei näytä olevan Sanna Marinin (sd) hallituksen vahvuus."

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Kun pandemia iski, suojavarusteet olivat jo muualta Euroopasta loppu. Yritysten tarjoama apu niiden hankkimiseksi ei kelvannut. Kun muut Pohjoismaat saivat rajakontrollinsa kuntoon ja testauspisteet lentokentille, Suomessa asia ei edennyt ollenkaan. Maan isoin lentokenttä ja sille saapuvat ihmiset eivät näyttäneet olevan oikein kenenkään vastuulla."

 
Tää nähtiin kesän aikanakin kun tiedossa oli lähes varmuudella tuleva toinen aalto mutta asioiden eteen ei tehty mitään. Kaikki tehdään jälkijunassa ja vasta selkäseinää vasten, omasta saamattomuudesta muita syytellen, vaikka ennakoinnilla olisi päästy pienemmällä pahalla.

Nuoruus kestää vain hetken, pari vuotta tämmöistä paskaa on iso lovi, eikä varmuutta ole tuleeko tämmöisen suhmuroinnin seurauksena vuosia kuinka paljon lisää.
 
Heikoin lenkki taitaa oikeasti olla suomen lainsaadäntö. Ja se, että sitä on hidas muuttaa.


Ja seuraavaksi osoittelisin suomalaisia. Naapurissakin asustaa yksi, joka on etätöissä mutta vapaa-ajallaan singahtelee shoppailemaan tai tapaamaan tuttujaan.

Jopa minä olen turhaan piipahtanut kaupassa. Jos olisin miettinyt sen ison tilauksen tarkemmin, tai suosiolla luopunut tuoreesta salaatista, ei ois tarvinnut...
 
vierailija
IS:

"Virossa yli 1 200 tartuntaa päivässä – Suomeen saapuville laivamatkustajille ei pakkotestejä
Ulkomailta saapuville matkustajille ei Helsingin satamissa suoriteta niin sanottua pakkotestausta.

THL suosittelee, että henkilömatkustajia kuljettavat kuljetusyhtiöt ja varustamot edellyttävät negatiivista koronatestitulosta kaikilta ulkomailta Suomeen tulevilta matkustajilta.

6:08
HELSINGIN pormestari Jan Vapaavuori toi maanantaina Twitterissä esille Viron heikentyneen koronatilanteen, joka Vapaavuoren mukaan tulee heijastumaan ikävästi Suomeenkin.

– Viron nopeasti heikentynyt hyvin hankala tautitilanne (sunnuntaina 1201 uutta tartuntaa ja testatuista 19.3% positiivisia) heijastuu väistämättä ikävästi etenkin pk-seudulle. On selvää, että tartuntojen määrä täälläkin kasvaa, Vapaavuori twiittasi."

Rajat vuotaa edelleen koronaa Suomeen. Virossa suhteellisesti laskien kymmenen kertaa enemmän tartuntoja kuin Suomessa, mutta silti rajoilke ei saada aikaan pakkotestauksia. Eläköön vapaa liikkuvuus!
 
vierailija
Todella harmi, ettei ollut vallassa persut apupuolueinaan Kokoomus ja vaikkapa Keskusta. Halla-Aho olisi suvwreenisti hoitanut tämänkin homman kotiin, Kunhan olisi ensin saanut vakuutettua oman puolueensa Koronan vaaroista. Vai oltaisko menty USA-meiningillä.

Hallituskaan ei voi muttaa lakia pikatahtia, ainakaan perustuslakia.
 
vierailija
Todella harmi, ettei ollut vallassa persut apupuolueinaan Kokoomus ja vaikkapa Keskusta. Halla-Aho olisi suvwreenisti hoitanut tämänkin homman kotiin, Kunhan olisi ensin saanut vakuutettua oman puolueensa Koronan vaaroista. Vai oltaisko menty USA-meiningillä.

Hallituskaan ei voi muttaa lakia pikatahtia, ainakaan perustuslakia.
Miksi et osaa osallistua keskusteluun asiallisesti?
 
Heikoin lenkki taitaa oikeasti olla suomen lainsaadäntö. Ja se, että sitä on hidas muuttaa.


Ja seuraavaksi osoittelisin suomalaisia. Naapurissakin asustaa yksi, joka on etätöissä mutta vapaa-ajallaan singahtelee shoppailemaan tai tapaamaan tuttujaan.

Jopa minä olen turhaan piipahtanut kaupassa. Jos olisin miettinyt sen ison tilauksen tarkemmin, tai suosiolla luopunut tuoreesta salaatista, ei ois tarvinnut...
Lakipykälät rajatestauksiin ja karanteeniin ovat olleet olemassa koko ajan. Niitä ei vain ole käytetty.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Lakipykälät rajatestauksiin ja karanteeniin ovat olleet olemassa koko ajan. Niitä ei vain ole käytetty.

No se on kyllä totta, että siinä, kuka suomeen voi tulla, ollaan auttamatta myöhässä.


Kai tää on tavallaan luonnonvalintaa. Suomalaisethan noi tonne äänestivät. Ja suomalaiset käyttäytyvät just kuten haluavat koska äänestämänsä henkilöt ovat sitä mieltä että suomalaiset saavat käyttäytyä kuten haluavat. Samoin sekä päättävät että suomalaiset panostavat lähinnä syyttelyyn ja koronavirus voi entistä pulskemmin.


(Ni ja se, miksi tänne huolitaan ulkomaistatyövoimaa johtuu suurin osin siitä, että suomalaiset eivät itse viitsi joten taas päädytään siihen ihan vaan omaan napaan.)
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja AivanSama
vierailija
Olisi pitänyt antaa puolustusvoimille tehtäväksi organisoida yhdessä terveydenhuollon ammattilaisten kanssa tämän pandemian hoito. Logistiikka toimii samoin organisaatiokyky. Lisäapuna reserviläiset.
 
Ei, vaan ulkomaalaista työvoimaa on Suomessa siksi kun ulkomaalaiset tekevät työt halvemmalla kuin suomalaiset.

Niinno. On toikin mahdollista. Mä tarjosin muinoin 16 euron tuntipalkkaa (toki lähes aina on mahdollisuus tienata urakalla paremminkin) mut suomalaisvastaus oli "en mä ainakaan nyt koska saan vielä puoli vuotta saman verran ansiosidonnaista".

Samaan aikaan palkatut virolaispojat tienaavat nykyään reilut 60 000 vuodessa ja se suomalaisheppu tekee yhä pätkätöitä raksalla.
 
vierailija
Niinno. On toikin mahdollista. Mä tarjosin muinoin 16 euron tuntipalkkaa (toki lähes aina on mahdollisuus tienata urakalla paremminkin) mut suomalaisvastaus oli "en mä ainakaan nyt koska saan vielä puoli vuotta saman verran ansiosidonnaista".

Samaan aikaan palkatut virolaispojat tienaavat nykyään reilut 60 000 vuodessa ja se suomalaisheppu tekee yhä pätkätöitä raksalla.
Kuinka paljon ne tyypit olivat sitten ansainneet työssä ollessaan, jos ansiosidonnaistakin tuli 16 euroa tunnissa?
Pikaisesti laskien ne saavat siis ansiosidonnaista 2800 euroa kuukaudessa.
Miksi tarjosit työtä juuri niille jotka saivat ansiosidonnaista?
Eikö olisi ollut järkevämpää tarjota niitä töitä sellaisille jotka ovat pudonneet peruspäivärahalle?
Olisivat tulleet pilvin pimein töihin 16 euron tuntipalkalla.
 
vierailija
Niinno. On toikin mahdollista. Mä tarjosin muinoin 16 euron tuntipalkkaa (toki lähes aina on mahdollisuus tienata urakalla paremminkin) mut suomalaisvastaus oli "en mä ainakaan nyt koska saan vielä puoli vuotta saman verran ansiosidonnaista".

Samaan aikaan palkatut virolaispojat tienaavat nykyään reilut 60 000 vuodessa ja se suomalaisheppu tekee yhä pätkätöitä raksalla.
Jotta saa 16 euroa tunnissa ansiosidonnaista on pitänyt saada palkkaa 8000€ kuukaudessa. Kerrotko miltä alalta löytyy näin hyväpalkkaista hommaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Kuinka paljon ne tyypit olivat sitten ansainneet työssä ollessaan, jos ansiosidonnaistakin tuli 16 euroa tunnissa?
Pikaisesti laskien ne saavat siis ansiosidonnaista 2800 euroa kuukaudessa.
Miksi tarjosit työtä juuri niille jotka saivat ansiosidonnaista?
Eikö olisi ollut järkevämpää tarjota niitä töitä sellaisille jotka ovat pudonneet peruspäivärahalle?
Olisivat tulleet pilvin pimein töihin 16 euron tuntipalkalla.
Siinä porukassa tuskin olis ollut enää kunnon työmiehiä (naisia=
 
Kuinka paljon ne tyypit olivat sitten ansainneet työssä ollessaan, jos ansiosidonnaistakin tuli 16 euroa tunnissa?
Pikaisesti laskien ne saavat siis ansiosidonnaista 2800 euroa kuukaudessa.
Miksi tarjosit työtä juuri niille jotka saivat ansiosidonnaista?
Eikö olisi ollut järkevämpää tarjota niitä töitä sellaisille jotka ovat pudonneet peruspäivärahalle?
Olisivat tulleet pilvin pimein töihin 16 euron tuntipalkalla.

Kuule kun ei vastaan tullut yhtäainutta suomalaista joka olisi halunnut töihin, siis tuon lisäksi. Lisäksi ei ois tullut mieleenkään palkata ketään, jotka joku tuttuni ei tunne ja osaa sanoa sellaiseksi joka myös tekee töitä eikä oo hakemassa saikkua kun tulee rakko sormeen.
 

Yhteistyössä