Koskelan tapaus itkettää, apua

Joka päivä itken tuota Koskelan tapausta. Mikään mediassa esitetty uutinen ei ole vielä saanut aikaan näin pahaa reaktiota.

Kävin katsomassa uutisotsikoita ja siellä oli juttu Koskelan snap-chat viesteistä, en avannut vaan aloin itkeä. Nämähän pitäisi kai jossain kohtaa lukea, jotta voisi oppia jotakin?

Lasten opettajien tapaamisissa huomasin, että he ovat herkillä kiusaamisesta ja hyvä niin! Voi kun kaikki opettajat ja muut poikaparan lähellä toimineet vanhemmat olisivat olleet herkempiä havainnoimaan ja puuttuneet.

Tekee niin pahaa kun tuo poikaparka joutui elämään tuollaisen elämän.:cry:

Onko teillä alkanut tulla korostetusti tarvetta katsella ympärillenne tai alkaa huolehtia muistakin kuin omista lapsista?

Erotin kaksi tappelevaa lasta toisistaan viimeviikolla, olivat jotakin toka/kolmasluokkalaisen kokoisia. Toinen oli vähän isompi ja retuutti pienempää, pienempi kuitenkin maasta noustuaan meni uudelleen heiteltäväksi. Tömähti maahan niin että varmaan oli ilmat pihalla, pipokin lensi päästä!
Tiukasti sanoin ja ääntäni korotin että nyt pojat loppu tuollainen - liian rajua!!!!
Lopettivat heti ja jatkoivat sählyn pelaamista. Taas tuli tuo Koskelan poika mieleen ja yritin pidätellä itkua.

Miten olette saaneet helpotettua oloa kun tapaus tulee mieleen?
Hävettää itkeä töissä, kaupassa tai missä vain ihmisten ilmoilla! Tuntuu, että itkua ei saa nieltyä pois!
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Echo ja Elena777
vierailija
Joka päivä itken tuota Koskelan tapausta. Mikään mediassa esitetty uutinen ei ole vielä saanut aikaan näin pahaa reaktiota.

Kävin katsomassa uutisotsikoita ja siellä oli juttu Koskelan snap-chat viesteistä, en avannut vaan aloin itkeä. Nämähän pitäisi kai jossain kohtaa lukea, jotta voisi oppia jotakin?

Lasten opettajien tapaamisissa huomasin, että he ovat herkillä kiusaamisesta ja hyvä niin! Voi kun kaikki opettajat ja muut poikaparan lähellä toimineet vanhemmat olisivat olleet herkempiä havainnoimaan ja puuttuneet.

Tekee niin pahaa kun tuo poikaparka joutui elämään tuollaisen elämän.

Onko teillä alkanut tulla korostetusti tarvetta katsella ympärillenne tai alkaa huolehtia muistakin kuin omista lapsista?

Erotin kaksi tappelevaa lasta toisistaan viimeviikolla, olivat jotakin toka/kolmasluokkalaisen kokoisia. Toinen oli vähän isompi ja retuutti pienempää, pienempi kuitenkin maasta noustuaan meni uudelleen heiteltäväksi. Tömähti maahan niin että varmaan oli ilmat pihalla, pipokin lensi päästä!
Tiukasti sanoin ja ääntäni korotin että nyt pojat loppu tuollainen - liian rajua!!!!
Lopettivat heti ja jatkoivat sählyn pelaamista. Taas tuli tuo Koskelan poika mieleen ja yritin pidätellä itkua.

Miten olette saaneet helpotettua oloa kun tapaus tulee mieleen?
Hävettää itkeä töissä, kaupassa tai missä vain ihmisten ilmoilla! Tuntuu, että itkua ei saa nieltyä pois!
elinkatutinen noille kusipäille. joo tuntuu sydämessä pahalta et se poika vaan halus rakkautta ja sitä kohdeltiin julmasti ja sen poikparan elämä päättyi noin. yritän olla lukematta niitä uutisia.

laitan tähän yhen tyttön videon isä murhas sen paikkoin itkin tosi paljon kuinka se tyttö luotti isään


kaunis tyttö jonka paskianen isä tappoi
 
Mä en pysty lukemaan niitä uutisia yhtään, otsikot saa jo itkemään.
Tuntuu aivan käsittämättömältä ja ahistaa aatella miltä siitä pojasta on tuntunut, kun kaverit eivät pyynnöistä huolimatta lopettaneetkaan lyömistä vaan tilanne paheni koko ajan.

Väkisin kattelen nuoria ja lapsia miettien, että kiusataanko heitä tai kiusaavatko he muita ja mietin, miten noihin asioihin vois puuttua jyrkemmin.

Erotin kaksi tappelevaa lasta toisistaan viimeviikolla, olivat jotakin toka/kolmasluokkalaisen kokoisia. Toinen oli vähän isompi ja retuutti pienempää, pienempi kuitenkin maasta noustuaan meni uudelleen heiteltäväksi. Tömähti maahan niin että varmaan oli ilmat pihalla, pipokin lensi päästä!
Tiukasti sanoin ja ääntäni korotin että nyt pojat loppu tuollainen - liian rajua!!!!
Lopettivat heti ja jatkoivat sählyn pelaamista. Taas tuli tuo Koskelan poika mieleen ja yritin pidätellä itkua.
Tuossa teit oikein, aikuisten täytyy uskaltaa puuttua enemmän.

Miten olette saaneet helpotettua oloa kun tapaus tulee mieleen?
Mun on pakko koettaa keskittyä muihin asioihin, koska muuten sattuu rintaan.:(
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
vierailija
Järkyttävä ja koskettava tapaus.

Mun mielestä siinä on neljä uhria. Kaikki jotenkin eksyneitä ja valitettavasti oikeanlaisen avun, tuen ja opastuksen ulkopuolella. Syitä tähän saa vain arvailla. Miksi ylipäätänsä nuori voi pahoin, jopa niin että alistuu jatkuvasti kiusattavaksi? Miksi nuori hakee iloa alkoholista ja väkivallasta? Miksi aikuiset reagoivat aina myöhässä?

Koko kylä kasvattaa- huolehtiminen on ilmeisen vieras käsite tänä päivänä. Se on harmi. Toisesta ihmisestä välittämistä ei enää harrasteta. Eikö lapset/nuoret osaa enää puhua keskenään? Onko puhe, sanan merkitys hävinnyt some-saasteen alle? Mm. tiktokkeja katsellaan silmät soikeina ja nauretaan siellä näkyville kamalillekin asioille, haetaan sieltä tekemisen meininkiä? Vanhemmat eivät jaksa välittää? Miksi ei? Kännykästä tullut liian helppo kasvattaja?

Työni puolesta jo näen ja puutun lasten ja nuorten välisiin konflikteihin ja käytöstapoihin. Keskustelen ja kuuntelen ja välitän. Näen myös sen, että opettajatkin yhdessä erinäisten avustajien kanssa ovat neuvottomia lasten oireiluissa. Koulukuraattorien ja -psykologien palvelut ovat monessa paikassa riittämättömät tarpeeseen nähden. Kuitenkin lasten ja nuorten kasvatus kuuluu meille kaikille. Minun mielestä yksikään aikuinen ei saa sulkea silmiään, korviaan, suutaan eikä sydäntään lapsen edessä.
 
vierailija
Hyvä jos vihdoin ja viimein alkaa ihmiset heräämään asiaan.
Itse koulukiusatun lapsen ( nyt jo aikuinen ) äitinä olen asiaan herännyt jo 20v sitten, ja oman lapsen kohdalla ehkä pahonta kiusaamisessa oli aikuiset, opettajat, vanhemmat ym joita ei lapsen hätä kiinnostanut tippaakaan.
Voin kertoa et ei ole kovin helppoa selittää 15v itkevälle teinille miksi kukaan ei viitsi auttaa.
 
Kyllä! Näittekö sen Sipoon koulun oppilaiden tekemän "kiusaamiskokeilun", jossa siis esittivät kiusaavansa koulukaveria julkisessa paikassa, ja sitten katsottiin, puuttuvatko lähellä olevat ihmiset?
Näin! Kyllä aikuiset puuttuivat! Erityisesti jäi mieleen poika joka puuttui ja kertoi kuinka hänen pikkusiskoa on kiusattu - hyvä että kertoi!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mun esikoista kiusattiin ala-asteen viimeisen vuoden koko kevät, rehtori valehteli mulle ettei saa lain mukaan puuttua tilanteeseen ja pyysi ettei mun poika tulis koulun kevätjuhlaan.
Sanoin suoraan rehtorille, että kyll se niin on ettei mun poikaa laiteta syrjään vaan siksi ettei tilanteeseen uskalleta puuttua (myöhemmin sain selville, että syy ei ollut uskaltamisessa vaan halussa puuttua, kiusaajien vanhemmat olivat kouluajan ulkopuolella ko. rehtorin ystäviä).

Poikaselle jäi pahat arvet asiasta, mutta toisaalta on nykyään myös sellanen joka puuttuu heti kiusaamistilanteisiin, oli kiusaajat sitten aikuisia tai nuoria/lapsia.
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Echo ja Lispetti
Mun esikoista kiusattiin ala-asteen viimeisen vuoden koko kevät, rehtori valehteli mulle ettei saa lain mukaan puuttua tilanteeseen ja pyysi ettei mun poika tulis koulun kevätjuhlaan.
Sanoin suoraan rehtorille, että kyll se niin on ettei mun poikaa laiteta syrjään vaan siksi ettei tilanteeseen uskalleta puuttua (myöhemmin sain selville, että syy ei ollut uskaltamisessa vaan halussa puuttua, kiusaajien vanhemmat olivat kouluajan ulkopuolella ko. rehtorin ystäviä).

Poikaselle jäi pahat arvet asiasta, mutta toisaalta on nykyään myös sellanen joka puuttuu heti kiusaamistilanteisiin, oli kiusaajat sitten aikuisia tai nuoria/lapsia.
Ihan kauheeta!!!!!:(

Hitto tuollaset rehtorit pitäisi viedä saunan taa!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ihan kauheeta!!!!!

Hitto tuollaset rehtorit pitäisi viedä saunan taa!
No mä kostin ja kerroin kaikille miten se kohteli poikaa, ei pali rehtoria kyläraitilla näkynyt.

Onneks pojan kohdalla kiusaajat ei uskaltaneet montaa kertaa yrittää käydä fyysisesti päälle..on ja oli jo sillon sen verran vahva kaveri, että nosti yhdellä kädellä ilmaan ja paiskas pari kaveria vuorotellen ojanpohjalle ja pyörät perässä.
Mutta luonteeltaan on herkkä ja se siinä sai pahimman kolauksen:(
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Lispetti
vierailija
No mä kostin ja kerroin kaikille miten se kohteli poikaa, ei pali rehtoria kyläraitilla näkynyt.

Onneks pojan kohdalla kiusaajat ei uskaltaneet montaa kertaa yrittää käydä fyysisesti päälle..on ja oli jo sillon sen verran vahva kaveri, että nosti yhdellä kädellä ilmaan ja paiskas pari kaveria vuorotellen ojanpohjalle ja pyörät perässä.
Mutta luonteeltaan on herkkä ja se siinä sai pahimman kolauksen
No huhhuh. Kuulostaa pahemmalta, kuin se teko, mistä vyyhti sai alkunsa :(
 
Minulla myös.

Pakko laittaa tämä kappale mikä pitäisi soittaa kouluissa sillon tällöin!




Koskelan keissistä tulisi puhua kouluissa ja muistopäivä täytyisi laittaa, ettei tämä koskaan unohdu.
Just hyräilin tuota, tuo muistuttaa niin pahasti niitä vuosia kun poika kävi koulua. Ihan hirveetä aikaa, hyi heviletti :cry:
 
  • Surullinen
Reactions: Echo ja Lispetti
No huhhuh. Kuulostaa pahemmalta, kuin se teko, mistä vyyhti sai alkunsa
Se voi kuulostaa mutta sä et tiedä mitä jälkeä se mun lapseen jätti, etkä ollut paikalla niin että suu suppuun kun et tiedä mitä sillon tapahtui...mä tiedän ja jos jotakuta syyttää haluat niin syytä toki rauhassa mua.
Opetin kaikki lapset siihen, että saavat itseään ja muita kiusattuja aina puolustaa, varsinkin sillon kun päälle käydään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä