kyllähän se haikee mieli iskee

kun katselee tuota levin videokameran kuvausta levin etelä rinteiltä. niin monta kertaa tullut siellä lasketeltua lasten ja lastenlastenkin kanssa. mutta näillä mennään. ehkä kuitenkin ensi vuonna pääsis käymään näissä maisemissa, ilman suksia tosin. polvi ei enää kestä laskettelua
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ennen Ruka, Luonto, Levi, Saariselkä, Ylläs jne oli upeita paikkoja hiihtää ja lasketella. Ei ole enää jäljellä mitään entisestään. Ei sinne kannata kaipailla ja kun käyt katsomassa niin tulee tosi kurja olo.
 
vierailija
Luonnosta ei ole jäljellä juuri mitään. Levillä et näe keskuksessa muuta kun pienoiskaupungin. Rukalla maanalainen parkkitalo. Hiljaisuutta ei ole, omaa rauhaa ei ole, maisemat voi kurja.... Laskettelemaan jos menet täytyy olla 2021 viimeisimmät lumilaudat, sukset, asut.... Markkinahumua ei kiitos enää.
Miksi täytyy olla viimosimmat vetimeet päällä? Eihän se laskettelu mikään muotinäytös oo? Mä teininä laskettelin paljon ja mulla oli liilat sukset ja ampiais pipo. Mut joo en oo lasketellut 17vuoteen oon käynny rukat sun muut åre ja sen sellaista kannattaa käydä åresså. Tai voihan sekin olla muuttunut.
 
Miksi täytyy olla viimosimmat vetimeet päällä? Eihän se laskettelu mikään muotinäytös oo? Mä teininä laskettelin paljon ja mulla oli liilat sukset ja ampiais pipo. Mut joo en oo lasketellut 17vuoteen oon käynny rukat sun muut åre ja sen sellaista kannattaa käydä åresså. Tai voihan sekin olla muuttunut.
åre oli kyllä kiva paikka
 
vierailija
oon joskus, taidan pysyä sit ihan sinisissä rinteissä, esim. tuo levin etelärinne on tosi hyvä siihen. ja mä niin nautin, kun aurinko paistaa ja siellä saa kaikessa rauhassa katsella maisemia huipulla. ja lasketella sitten rauhallisesti alas.
Joo se on kaunista katottavaa ja tulee hyvä mieli. Mä vaan kyllästyin joskus lasketteluun kun sitä tuli niin paljon tehtyy. Sait mullekkin kaipuun et jospa sitä kävis joskus. Ite tykkäsin täysii laskee mäen alas ja joskus jopa hyppyristä. Ai että se olis siistii ehkä kokeilla taas.
 
vierailija
Levillä hississä viereeni tullut juppi katseli suksiani ja sanoi halveksivalla äänellä, että meinaatko laskea noilla rinteen alas. Sukset ja monot oli muutaman vuoden vanhat. Kun olin pankissa töissä niin rouva tuli pyytämään lisää lainaa että saadaan perheelle uudet lasketteluvehkeet koska eihän sitä muuten voi lähteä lomalle. Jos haluat kuulua laskettelueliittiin on pakko toimia kuten muut vaikka rahkeet eivät riittäisikään.
 
vierailija
Levillä hississä viereeni tullut juppi katseli suksiani ja sanoi halveksivalla äänellä, että meinaatko laskea noilla rinteen alas. Sukset ja monot oli muutaman vuoden vanhat. Kun olin pankissa töissä niin rouva tuli pyytämään lisää lainaa että saadaan perheelle uudet lasketteluvehkeet koska eihän sitä muuten voi lähteä lomalle. Jos haluat kuulua laskettelueliittiin on pakko toimia kuten muut vaikka rahkeet eivät riittäisikään.
No mä en välittäis ihan samanlaila niillä satasen suksilla laskee kuin 2 tonnin. En ikinä maksais kahta tonnia suksi parista sehän vasta hölmöä olisi:) mitä sä välität mitä mieltä joku on millaset sukset sulla on laskettelemaanhan sinne mennään eikä kukaan niitä silloin näe. Turhaa brassailua
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Sama täällä, ikävä tulee entisiä aikoja. Nyt on jotenkin liian modernia ja tunnelma pakostakin kärsii.
Ei sinne turistirysiin kannata mennä. Vuokraat rauhallisen mökin ja käyt pidempiä lenkkejä hiihtämässä ja eväät reppuun mukaan, on siellä edelleen nuotiopaikkoja!
Jos asut hotellissa ja kierrät 5km lenkin lähikahvilaan, niin taatusti näet moderniutta ja 1000 muuta ihmistä...
Rinteissä on juuri nyt paljon porukkaa (hiihtolomat), mutta esim tasan 2 viikkoa sitten Rukalla ei ollut jonon jonoa, suoraan pääsi hissiin ja välillä sai lasketella jopa koko rinteen yksinään!
 
vierailija
Levillä hississä viereeni tullut juppi katseli suksiani ja sanoi halveksivalla äänellä, että meinaatko laskea noilla rinteen alas. Sukset ja monot oli muutaman vuoden vanhat. Kun olin pankissa töissä niin rouva tuli pyytämään lisää lainaa että saadaan perheelle uudet lasketteluvehkeet koska eihän sitä muuten voi lähteä lomalle. Jos haluat kuulua laskettelueliittiin on pakko toimia kuten muut vaikka rahkeet eivät riittäisikään.
Nyt ei kuulosta ihan uskottavalta...

Mulla on 4 vuoden takaiset välineet, teinipojalla toissavuotiset. Ihan hyvin niillä solahtaa joukkoon, ei siellä monellakaan ole uusia, aktiiviharrastajat päin vastoin arvostavat enemmänkin toimivuutta kuin uutuutta.
Ja mitä tulee mm lumilautailijoihin, oletko nähnyt mitkä asut on nyt esillä: kirppikseltä hankitut tai itse ommellut löysät pussittavat housut ja vanha tuulitakki, ei mieluiten mitään merkkiä.
 

Yhteistyössä