Toiveissa vauva 2021

Tietääkseni saattaa hyvinkin mennä aikaa ennenkuin normalisoituu kierto. Itsellä oli että ekana tuli tyhjennysvuoto pari päivää kierukan poisoton jälkeen. Sen jälkeen oli kierto yli 2kk ja ollut kipuja jne ja sitten kierto 28-30pv. Ekana oli viikon kestävät,runsaat kuukautiset ja nyt viimeksi olleet 4pv ja normaalimmat. Eli minulla kierukka poistettiin lokakuussa. Valitettavasti saattaa mennä aikansa
Minulla poistettiin kierukka huhtikuussa -20 ja poiston jälkeen ensimmäinen kierto oli 24 päivää, sen jälkeen kierto säännöllinen 25-28 päivää ilman tiputteluja. Kierukan aikana niukat vuodot joka kk.
Tästä huolimatta edelleen yritetään raskautta :(

Ensimmäiset kierrot kierukan poiston jälkeen oli mahdotonta vuotamista ja nyt useampi kierto vuodot selvästä vähentyneet:/ Aloin sitten pelkäämään vaihdevuosien olevan tulossa,niin lääkärin mielestä ei syytä huoleen kun on kuukautiset :/ Miksi ne sitten on niukentuneet ja ovis aikaisin?Raskaustestit negatiivisia.
 
@petronella09, mulla kans kierto lyhentynyt tässä vuoden yrityksen aikana. Nykyään kierrot noin 25-25 päivää. Meillä siis yritystä takana viime helmikuusta alkaen. Pari kiertoa on meillä tainnut jäädä välistä työmatkojen tms takia, eli ihan oikeaa yritystä takana ehkä n. 11 kk.

@Iinanen, mulla kans on ollut kolmessa kierrossa lugesteronit tukena, mutta mulle niistä ei ole ollut selkeästi apua. Mulla toki ei ole lyhyttä luteaalivaihetta, joten en odottanutkaan että ne mitään ratkaisisi. Kuinka monta päivää sä muuten käytätä lugeja oviksen jälkeen? Mun tekisi mieli vähän lyhentää kuuria, koska kuukautiset alkaa mulla pahimmillaan vasta 6 päivää vikan lugen jäkeen. Inhottavaa odotella niitä kun tietää ettei ole raskautunut.

Ja ihanaa että te osaatte @IinesAnkka82 ja @Iinanen ajatella niin, että kaikki menee kuten on tarkoitettu. Se on aika lohdullinen ajatus.
 
Täällä huonoja uutisia. Tänään alkoi todella voimakas verinen vuoto hyytymillä. Keskenmeno on tässä todennäköisin skenaario äitiyspolin mielestä ja täällä nyt odotellaan. Päivystys ei vastaa, vaikka tunnin jonotin. Sieltä pitäisi sitten ilmeisesti tarkempia ohjeita saada tulevaa varten. Pari päivää on ollut aika voimakasta oikeanpuolista alavatsakipua, mutta peruselämään on kyennyt ihan hyvin. Nyt ei paljoa kipuja, joten luultavasti ei kohdun ulkopuolinen. Miten teillä muilla epäonnekkailla? Ultrattiinko varmuuden vuoksi vai otettiinkin verikoe vai miten keskenmeno todettiin? On tää vaan niin raskasta. Kuin olisi vuoristorataan joutunut.

Mun käskettiin vaan olla kotona, koska ei kovia kipuja. Kuulemma ei tarvitse ottaa turhaan kokeita, kun raskaustesti oli haalentunut jo haamuviivaksi maanantaina, kun kunnon vuoto alkoi. Eli periaattessa tässä vain itse totesin, mutta eipä tässä kyllä oireita raskaudestakaan ole. Teen vielä huomenna varmistustestin, että on puhdas nega. Ei tosin näillä viikoilla olisi pitänyt testin noin haaleta dramaattisesti. Olen nyt myös vuotanut 3 päivää runsaasti hyytymien kera. Eli ei tarvitse arvuutella. Eniten pelkään jos jotain on jäänyt kohtuun ja estää uuden raskautumisen/aiheuttaa tulehduksen
 
@petronella09, mulla kans kierto lyhentynyt tässä vuoden yrityksen aikana. Nykyään kierrot noin 25-25 päivää. Meillä siis yritystä takana viime helmikuusta alkaen. Pari kiertoa on meillä tainnut jäädä välistä työmatkojen tms takia, eli ihan oikeaa yritystä takana ehkä n. 11 kk.

@Iinanen, mulla kans on ollut kolmessa kierrossa lugesteronit tukena, mutta mulle niistä ei ole ollut selkeästi apua. Mulla toki ei ole lyhyttä luteaalivaihetta, joten en odottanutkaan että ne mitään ratkaisisi. Kuinka monta päivää sä muuten käytätä lugeja oviksen jälkeen? Mun tekisi mieli vähän lyhentää kuuria, koska kuukautiset alkaa mulla pahimmillaan vasta 6 päivää vikan lugen jäkeen. Inhottavaa odotella niitä kun tietää ettei ole raskautunut.

Ja ihanaa että te osaatte @IinesAnkka82 ja @Iinanen ajatella niin, että kaikki menee kuten on tarkoitettu. Se on aika lohdullinen ajatus.
Määräsi et pitää käyttää 14 päivää ja sit raskaustesti. Mut en käyttänyt, kun 12. Alkoi kovat migreenit silloku menkat ois alkanu ilman lugeja, niin sillo tein ekat negatestit. Sit viel parit luget laitoin ja testasin uudestaan negat, niin päätin lopettaa. Just ettei kierto turhaa veny/uus ala taustalla turhan takia. 4 testiä kuitenkin negaa, niin ei siinä virheen mahdollisuutta paljon ollu. Vuoto alkoikin sit vajaa 2 vrk viimeisen lugen laitosta.
 
  • Tykkää
Reactions: tokkurainen
Täällä huonoja uutisia. Tänään alkoi todella voimakas verinen vuoto hyytymillä. Keskenmeno on tässä todennäköisin skenaario äitiyspolin mielestä ja täällä nyt odotellaan. Päivystys ei vastaa, vaikka tunnin jonotin. Sieltä pitäisi sitten ilmeisesti tarkempia ohjeita saada tulevaa varten. Pari päivää on ollut aika voimakasta oikeanpuolista alavatsakipua, mutta peruselämään on kyennyt ihan hyvin. Nyt ei paljoa kipuja, joten luultavasti ei kohdun ulkopuolinen. Miten teillä muilla epäonnekkailla? Ultrattiinko varmuuden vuoksi vai otettiinkin verikoe vai miten keskenmeno todettiin? On tää vaan niin raskasta. Kuin olisi vuoristorataan joutunut.
Paljon jaksamista sinulle ❤
 
Täällä huonoja uutisia. Tänään alkoi todella voimakas verinen vuoto hyytymillä. Keskenmeno on tässä todennäköisin skenaario äitiyspolin mielestä ja täällä nyt odotellaan. Päivystys ei vastaa, vaikka tunnin jonotin. Sieltä pitäisi sitten ilmeisesti tarkempia ohjeita saada tulevaa varten. Pari päivää on ollut aika voimakasta oikeanpuolista alavatsakipua, mutta peruselämään on kyennyt ihan hyvin. Nyt ei paljoa kipuja, joten luultavasti ei kohdun ulkopuolinen. Miten teillä muilla epäonnekkailla? Ultrattiinko varmuuden vuoksi vai otettiinkin verikoe vai miten keskenmeno todettiin? On tää vaan niin raskasta. Kuin olisi vuoristorataan joutunut.
Voi ei :'( tsemppiä sinne teille ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mysteerio
Meillä on vielä aikaa yrittämiselle ja hoidoille, mutta silti koen surua, epäonnistumisen ja huonommuuden tunteita. Miksi me emme saa lasta? Vaikka kuinka tuntuu, että olisimme hyvät vanhemmat. Ja ansaitsisimme jo onnistua. Kuitenkin pääsääntöisesti suhtaudun luottavaisesti tulemaan. En suostu luopumaan lapsihaaveesta, vasta sitten teen surutyön kun asiantuntijat sanovat, että ei ole mahdollista. Tutkimukset ja elokuussa alkaneet hoidot ovat luoneet toivoa, vaikka samalla surettaa, että ei ole "vieläkään" onnistunut. Suunnittelemme ja elämme elämää koko ajan, lapsitoive kulkee mukana, mutta työt, asumiset yms suunnitelmat menee eteenpäin koko ajan ajatuksella, että kahdestaan olemme tällä hetkellä ja ehkä myös lähivuosina. Aikaisemmin ollut hankalampaakin, nyt parempi aika menossa. Kun tulee raskaampia aikoja, luotan kuitenkin siihen, että joskus helpottaa. Toivon, että saisimme useita lapsia vielä, mutta aloitetaan ensimmäisestä. Ja tosiaan, en osaa vielä kuvitella, että toive ei toteutuisi.
 
Täällä huonoja uutisia. Tänään alkoi todella voimakas verinen vuoto hyytymillä. Keskenmeno on tässä todennäköisin skenaario äitiyspolin mielestä ja täällä nyt odotellaan. Päivystys ei vastaa, vaikka tunnin jonotin. Sieltä pitäisi sitten ilmeisesti tarkempia ohjeita saada tulevaa varten. Pari päivää on ollut aika voimakasta oikeanpuolista alavatsakipua, mutta peruselämään on kyennyt ihan hyvin. Nyt ei paljoa kipuja, joten luultavasti ei kohdun ulkopuolinen. Miten teillä muilla epäonnekkailla? Ultrattiinko varmuuden vuoksi vai otettiinkin verikoe vai miten keskenmeno todettiin? On tää vaan niin raskasta. Kuin olisi vuoristorataan joutunut.
Mulla alkoi vuoto kuudennella viikolla. Äitiyspolin ohje oli vain antaa vuotaa ja tehdä kontrollitesti kolmen viikon päästä vuodon alusta ja tarkastaa onko kokonaan negatiivinen. Ei mitään ultrausta tm. lääkärikäynnin tarvetta.

Testi oli nega alle viikossa, joten oletan kohdun tyhjentyneen kokonaan. Vuoto kesti reilun viikon. Alussa, noin 4 päivää, oli kovat kivut ja hieman kuukautisia runsaampi vuoto, sitten tiputtelua.

Pahoittelut sun tilanteelle ja samoin sulle @Mansikka_maanantai. Toivottavasti meillä kaikilla tärppää pian uudestaan ja menee loppuun asti. Pelko on varmaan seuraavalla kerralla kyllä aikamoinen, ainakin itsellä.
 
  • Surullinen
Reactions: Mansikka_maanantai
vierailija
Luin @huumis tarinasi ja olen todella pahoillani. Todella surullista. Tsemppiä kovasti.

Halusin kertoa kun yhdelle tutulle kävi sillä tavalla että ekassa ultrassa juuri ei oltu löydetty sydänääniä ja lääkäri oli todennut sikiön elottomaksi. Hänelle määrättiin raskauden keskeytyslääkkeet mutta lääkäri oli vielä lopulta sanonut että katsotaan varalta vielä ultrassa uudestaan (muistaakseni) parin viikon päästä. Seuraavassa ultrassa kaikki olikin kunnossa ja tämä pitkään lapsettomuudesta kärsinyt pari sai terveen lapsen. Instassa Sara Inkala on julkisesti tästä kirjoittanutkin ja postannut kuinka heillä kävi. Siitä kirjoitti silloin iltalehti/iltasanomat en muista kumpi lehti jutun. Jos lääkäri olisi suorilta määrännyt ne aikomansa lääkkeet olisi sikiö turhaan abortoitu.. En siis pidä ollenkaan mahdottomana että tuollaisia sattuu. Järkyttävää.. :'(
 
  • Surullinen
Reactions: KirJoh89 ja chili_
@minttuni Ihan kuin omia ajatuksia lukisi. Paitsi että itsellä on tosi vaikea vaihe menossa, kun omassa lähipiirissä on pelkkää vauvaa ja itse lähinnä yritän sulkea tätä aihetta mielestäni pois. Suunnitelmia täälläkin tehdään siitä näkökulmasta, että kahdestaan ollaan, välillä sitä miettii että miten ihmeessä tässä näin kävi, kun yrityksen alkaessa vuonna 2018 ajattelin naiivisti, että seuraavana vuonna voisi olla jo vauva sylissä... Mutta toivoa on, kunnes joku asiantuntija toisin ilmoittaa! Ehkä vielä saa kokea sen järisyttävän tunteen, kun raskaustesti näyttää positiivistä ja siinä sekunnin ajan tuntuu, että kaikki epätoivo ja ahdistus on pyyhitty pois.

Mä oon menossa akupunktioon huomenna, kokeillaan nyt sekin tässä epätoivoissa. :D
 
No mitähän tuolle viestille tapahtui, kolme kertaa yritin lähettää ja meni ihan sekasin

Eli siis torstai-aamuna tulee oviskivut ja ovistesti näyttää Plussaa, ja perjantaina tulee limaa ja taas kipuja, kumpi on se ovulaatiopäivä ja milloin on dpo1?
Tätä palstaa seuranneena ja jotain ehkä sisäistäneenä, eikös se mene niin, että torstai on dpo-1, perjantai dpo0 ja lauantai olisi dpo1?
 
Mun käskettiin vaan olla kotona, koska ei kovia kipuja. Kuulemma ei tarvitse ottaa turhaan kokeita, kun raskaustesti oli haalentunut jo haamuviivaksi maanantaina, kun kunnon vuoto alkoi. Eli periaattessa tässä vain itse totesin, mutta eipä tässä kyllä oireita raskaudestakaan ole. Teen vielä huomenna varmistustestin, että on puhdas nega. Ei tosin näillä viikoilla olisi pitänyt testin noin haaleta dramaattisesti. Olen nyt myös vuotanut 3 päivää runsaasti hyytymien kera. Eli ei tarvitse arvuutella. Eniten pelkään jos jotain on jäänyt kohtuun ja estää uuden raskautumisen/aiheuttaa tulehduksen
Minä oon ymmärtänyt et nämä pitää aina tarkistaa että onko tyhjentynyt kunnolla :eek:
 
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti jatkoon ❤

Jaan osittain samoja fiiliksiä kuin jotkut siitä, että harmittaa kun lähipiiriin tulee vauvoja ja itse ei raskaudu. Mulla on tällä hetkellä melkein kymmenen kaveria raskaana ja kyllähän se vähän kateeksi käy, vaikka oon kyllä todella onnellinen heidän puolestaan ja iloinen että olisi sitten ainakin kavereita. Eikä meillä oo ku 5kk kierukan poistosta ja ei tosiaan mitään aktiivista yritystäkään. Noh pitää vaan toivoa että onnistais ❤ tyttö täyttää pian 2v ja alkaa olla se ikäero käsillä mitä haluaisinkin.
 
@minttuni Ihan kuin omia ajatuksia lukisi. Paitsi että itsellä on tosi vaikea vaihe menossa, kun omassa lähipiirissä on pelkkää vauvaa ja itse lähinnä yritän sulkea tätä aihetta mielestäni pois. Suunnitelmia täälläkin tehdään siitä näkökulmasta, että kahdestaan ollaan, välillä sitä miettii että miten ihmeessä tässä näin kävi, kun yrityksen alkaessa vuonna 2018 ajattelin naiivisti, että seuraavana vuonna voisi olla jo vauva sylissä... Mutta toivoa on, kunnes joku asiantuntija toisin ilmoittaa! Ehkä vielä saa kokea sen järisyttävän tunteen, kun raskaustesti näyttää positiivistä ja siinä sekunnin ajan tuntuu, että kaikki epätoivo ja ahdistus on pyyhitty pois.

Mä oon menossa akupunktioon huomenna, kokeillaan nyt sekin tässä epätoivoissa. :D
Minulla on myös ollut tuollaista aikaa, että ahdistaa muiden vauvauutiset, ja tuntuu pahalta kuunnella jos joku kertoo raskauteen tai vauvavuoteen liittyvästä väsymyksestä. Tai kun useampi kaveri tullut vahingossa raskaaksi ja pohtii, pitääkö vauvan. Nyt on uusi vauvabuumi, kun monet ovat seuraavalla kierroksella. Kumma kyllä nyt on ollut hyvä fiilis. Lähestyvät ivf-hoidot varmasti vaikuttavat. Uskon, että jos hoidot eivät ala onnistua, niin sitten tulee hankalampi aika. Kiinnostaa kuulla kokemuksia akupunktiosta, käyhän kirjoittelemassa sitten :)
 
Suuren suuret tsempit @minttuni ja @sabs :) Toivon niin kovin,että saatte pian plussat testiin ja pienokaiset syliin:)

Minä kävin viime kierrossa vyöhyketerapiassa ja kerroin siellä vauva toiveesta, niin terapeutti sanoi,että hyvä tietää niin tekee hoitoja se huomioiden:) Raskaaksi en tullut mutta sen jälkeen tuli voimakkaita ovis tuntemuksia:) Olen menossa uudelleen samaan hoitoon muutaman viikon päästä:)
 
No niin, hyvä ja positiivinen fiilis on ohi, kun kaikki menkkoja ennakoivat oireet bongattu...... helkkari tätä ailahtelua! xD yöllä heräsin hikoiluun, aattelin että ei se mitään. Mutta nyt aamupäivän aikana olen hoksannut kaikki muut tutut pms oireet ja tosiaan, huomenna menkat pitäisi alkaa, eiköhän ne sieltä tule. Joka kierto jaksaa toivoa, mutta menkat tulee aina.

Ja pitää vielä lisätä, kun jotenkin niin ärsyttää. Melkeen joka kierto muka huomaa jotain onnistumisen merkkejä. Nyt oletetusta oviksesta noin 6 vrk tuntui voimakasta kipua, ajattelin heti, nyt kiinnittyy! Ja yllättävän positiivinen fiilis, olen tässä kierrossa kuullut neljän kaverin raskausuutiset ja ihan rauhallinen mieli omasta tilanteesta - eli olenko raskaana, kun niin hyvä fiilis?Eihän tässä tosiaan vielä voikkaan tietää, voi tapahtua ihme ennen ivf, kyllä niitäkin käy. Mutta silti, ärsyttää tämä että aina innostuu ja koittaa olla positiivinen ja keskittyä kaikkeen muuhun (haha, en tiiä onnistuuko aina kovin hyvin), ja silti helkkarin menkat!!! Ärsyttää ärsyttää. Kuulostaako tutulta?
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppii kaikille raskautuneille, km saaneille ja raskautta yrittäville ♡

Minulla tuli plussa??(ainakin näyttäisi) ovistestiin nyt aamulla. Onko nyt dpo0?

Eilen talleteltiin, mietin et riittäiskö, vai pitäneekö tänäänkin vielä varmistella..?:giggle:

Tässä ovistikku
https://aijaa.com/Gb1QMB
Ohjeistus laskea ovisplussasta ovulaatio seuraavalle päivälle. Yksilöllistä toki on, ehkä voit huomata kipua, joka kertoisi ovulaatiosta. Minä yritän oviskipua bongata, mutta eipä se aina onnistu. Lääkäri sanoi, että jos tuntee voimakkaan kivun, se voi kertoa munarakkulan puhkeamisesta. Tänään olisi siis sinulle dpo-1 ja huomenna dpo0 eli ovispäivä.
 
@minttuni Neljät raskausuutiset yhdessä kierrossa kuulostaa painajaiselta o_O Itellä on niin vaikeaa tällä hetkellä, että peruin yhden illanvieton, jossa tiedän yhden olevan raskaana ja paljastavan sen siellä muille.... Mieskin vaan sanoi, että mitä suotta menen sinne itseäni kiusaamaan kun tulen kuitenkin itkien kotiin. Ja näinhän se on, on kai vaan oltava itsekäs ja tehtävä oman pään mukaan nyt. Ja kuulostaa niin tutulta, itekin jaksan olla välillä ihan cool näiden asioiden kanssa jos on sellanen vaihe kierrosta, etten vielä tiedä miten se päättyy :D Pms-oireet on niin voimakkaat, että niistä myös tiedän mitä odottaa... Vaikka aina sitä keksii jonkun muka uuden oireen, joka kielisi raskaudesta. Surkuhupaisinta on se, että ne kaksi kertaa kun raskaana olin niin ei ollut mitään hajua siitä ennen testiä. :D
 
@minttuni Neljät raskausuutiset yhdessä kierrossa kuulostaa painajaiselta o_O Itellä on niin vaikeaa tällä hetkellä, että peruin yhden illanvieton, jossa tiedän yhden olevan raskaana ja paljastavan sen siellä muille.... Mieskin vaan sanoi, että mitä suotta menen sinne itseäni kiusaamaan kun tulen kuitenkin itkien kotiin. Ja näinhän se on, on kai vaan oltava itsekäs ja tehtävä oman pään mukaan nyt. Ja kuulostaa niin tutulta, itekin jaksan olla välillä ihan cool näiden asioiden kanssa jos on sellanen vaihe kierrosta, etten vielä tiedä miten se päättyy :D Pms-oireet on niin voimakkaat, että niistä myös tiedän mitä odottaa... Vaikka aina sitä keksii jonkun muka uuden oireen, joka kielisi raskaudesta. Surkuhupaisinta on se, että ne kaksi kertaa kun raskaana olin niin ei ollut mitään hajua siitä ennen testiä. :D
Ihan hullua, mutta mulla on niin paljon sukulaisia, kavereita ja työkavereita juuri otollisessa iässä. Ei oo kyllä enne ollut näin monta uutista yhteen kiertoon, ja siis vielä näin lyhyeen kiertoon! :D minä olen jättänyt muuten kerran vauvajuhlat välistä, kun oli vaan niin paha mieli itsellä.
Olin jo unohtanut. Mutta lmyöhemmin kyllä olen ollut vauvajuhlissa, nimiäisissä jne. Yksissä vauvajuhlissa kävin itkemässä vessassa. Oli paljon tuntemattomia ja lapsettomuusdg ihan tuore, en halunnut siinä kertoa meidän tilanteesta. Itku tuli siitä, kun juhlissa oli useampi odottava tai jo synnyttänyt ja keskustelivat siitä, kuinka nopeasti raskaus oli alkanut. Yksi kertoi, että heti eka kierrosta. Toinen, että ei tärpännyt ihan heti, että joutui yrittämään pidempään (tiesin, että yk3). Niistä tuntemattomista en tiedä, oliko heti vai muutama yk, mutta ns. nopeasti kuitenkin. Ajattelen, että niinhän sen pitääkin mennä, että jos lapsen haluaa, niin sen saa. Mutta tulee omasta tilanteesta se suru. Jopas tulee tekstiä nyt, kiitos kun täällä saa kertoa.
 

Yhteistyössä