Puuron aloittaminen vauva 5kk

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli puuron aloitus olisi meillä edessä. Kysyisinkin, Millä puuroilla olette aloittaneet puuron tarjoamisen vauvoille? Voiko puuron keittää pakastettuun äidinmaitoon, jos sen sulattaa ensin?
 
vierailija
Kaurapuuro on ihan hyvä aloituspuuro. Keitä veteen ja lisää valmiiseen puuroon sulatettua maitoa - jäähdyttää sen syöntilämpimäksi ja löysyttää sopivaksi. Ensimmäiset puurot kannattaa olla tosi löysiä.
 
vierailija
Itse aloitettiin ihan kaupan lisää vain vesi-puuroilla, oli helppoa kun on vedenkeitin missä on säädettävä lämpötila, myös perus kaurapuuroa annoin mihin sekoitin hedelmäsosetta jäähdyttämään ja löysentämään
 
vierailija
Sosemaiset ruuat aloitetaan 5 kk, missään ei lue, että pitäisi olla puuroa. Marja, hedelmä ja lihasoseita voi antaa, lukee purkin kyljessä mitä minkäkin ikäiselle suositellaan. Jos neuvolassa muuta väitetään, on se taas joku hullu ämmä vaan.
 
vierailija
Puuro on vähän liian styrkkaa ensimmöiseksi kiinteäksi ruuaksi. Huom ja sitä ei oo pilttipurkeissakaan ikäsuosituksien mukaan. Pilttejä annat, bonaa ei enää suomessa myydäkään, ei edes sillä nestlen nimellä.

Itse jos haluat tehdä, niin soseina nautajauhelihaa perunamuusissa, ruodotonta lohikuutioo perunamuusissa, soseutettuu kanaa, maissia perunamuusissa, jälkiruuaks pirtelö, mikrossa keittäen sulatettu kotimainen mansikka, päärynä, maustamaton jugurtti, makeutus hermesetaksella korkeintaan.
 
vierailija
Tiedän että ruokien kanssa voi tulla kysymyksiä, mutta yleisääntö on, että tee itsellenne normi kotiruoka ja laita se ilman luita ja ruotoja pirtelökoneeseen tai tehosekoittimeen (ei sama kuin sähkövatkain) ja siinä se on, itse tehty piltti.
 
vierailija
Ja hei, tässä sitä ollaan, itse söin alle vuoden ikäisenä korvikemaitoa, banaania ja perunamössöä, enkä ollut miinuskäyrällä. Enkä syönyt oikeastaan koskaan salaattia lapsena ja herneitäkin opin syömään vasta 25 v. Ikäisenä. Silti sain riittävät vitamiinit ravinnosta. Hampaita en pessyt joka päivä ja silti ensimmäinen reikä hampaaseen tuli vasta 18 v. Ikäisenä.

Perhetutuista kaikki, varsinkin pojat saivat vitsaa tai vyötä kun tekivät ei-toivottuja asioita, silti heistäkin tuli täyspäisiä.

Puheopetus aloitettiin vasta koulussa jos joku ei oppinut lukemaan normiaikataulussa, silti hekin oppivat kaiken tarvittavan peruskoulussa ja pääsivät normiaikataulussa opinnoissa eteenpäin.

Lapset saivat olla lapsia ja heitä ei stressattu övereillä vaatimuksilla neuvolassa ja koulussa. Eli oppimiselle annettiin aikaa ja normaaleja yksilöllisiä eroja ymmärrettiin paljon paremmin, lapsia ei stressattu koulussa eikä edellytetty lapsilta aikuisen johdonmuksisuutta.

Vanhemmilla sai olla myös oma elämä vanhemmuuden lisäksi.

Parisuhteissa suomessa harrastettiin seksiä keskimäärin 3 kertaa viikossa kuin parisuhteissa nykyään vain kerran kahdessa viikossa.
 
vierailija
Eli yli puolet hullujen akateemisten naisten tekemistä tutkimuksista on täyttä paskaa. Siitä on eläviä todisteita, minun sukupolveni, viimeinen vahva ja terve sukupolvi tässä maassa.
 
vierailija
Puuro on vähän liian styrkkaa ensimmöiseksi kiinteäksi ruuaksi. Huom ja sitä ei oo pilttipurkeissakaan ikäsuosituksien mukaan. Pilttejä annat, bonaa ei enää suomessa myydäkään, ei edes sillä nestlen nimellä.

Itse jos haluat tehdä, niin soseina nautajauhelihaa perunamuusissa, ruodotonta lohikuutioo perunamuusissa, soseutettuu kanaa, maissia perunamuusissa, jälkiruuaks pirtelö, mikrossa keittäen sulatettu kotimainen mansikka, päärynä, maustamaton jugurtti, makeutus hermesetaksella korkeintaan.
Ai, että keinotekoista makeutusainetta jo vauvalle ? Kemikaalikuormaa kerryttämään
Kyllä tuon ikäinen voi syödä puuroa. Omat saivat jo normiruokaa hienonnettuna
 
vierailija
Ne hyllyn valmiit puurot oli tosi helppoja ja hyviä! Pystyi suunnilleen antamaan vauvalle hyllylämpimänä käteen imeskeltäväksi korkkiaukosta. Piti kylläisenä ja aina kelpasi.

Käytettiin eri makuja, mutta eniten suosittiin perus 'kaura' tms, koska siinä oli vähiten mitään makeutusainetta/sokeria.

Lapsi on nyt 3v ja normaali :D

Mutta kaiholla muistelen miten HELPPOA vauva-ajan ruokailu oli. Älä turhaan tee sitä itsellesi vaikeaksi! Saat sitten leikki-iässä ihan tarpeeksi neuvotella miksi pitää saman ruuan kelvata ku on isin ja äitin lautasella... ;)
 

Yhteistyössä