Minkä takia länsimaiset arvokonservatiivit vihaavat Islamia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos katsotaan esim. Wahhabistisen/Salafistisen (https://en.wikipedia.org/wiki/Wahhabism) (https://en.wikipedia.org/wiki/Salafi_movement) oppeja ja niiden vaikutusta terrorismissa viimeisen 70 vuoden aikana mm. ISIS-järjestön roolissa, voidaan todeta että sekä islamistien että länsimaisten (mm. Trumpistien) että ISIS-järjestön taustalla on autoritaarinen konservatismi.

Kun katsotaan näiden länsimaisten autoritaaristen konservatiivien kritiikkiä islamista, kritiikki kohdistuu autoritarismiin ja konservatiivisuuteen ko. uskonnossa. Jos verrataan "liberaaleja" muslimeja kuten Sufeja tai Tataareja, historia ei tunne terrori-iskuja.

Siksi kysyn: Minkä takia länsimaiset arvokonservatiivit vihaavat Islamia?
 
....Siksi kysyn: Minkä takia länsimaiset arvokonservatiivit vihaavat Islamia?
Siksi koska he haluavat pitää päänsä, minä myös, ja pärjään hyvin kokonaan ilman satuolentoja ja löylymestoja (paitsi kunnon puulämmitteistä saunaa) :cool:

2:187 Tappakaa heidät, missä ikinä tapaatte heidät, ja karkoittakaa heidät sieltä, mistä he ovat karkoittaneet teidät, sillä kiusaus on pahempi kuin tappo.

4:91 (Uskottomista)…Jos he kääntävät teille selkänsä, ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa heidät, missä ikinä he kääntävät teille selkänsä, älkääkä ottako heitä ystäviksenne eikä auttajiksenne.

4:102 …Totisesti uskottomat ovat ilmeisiä vihollisianne.

8:12 Ja kun Herrasi antoi enkeleille tämän ilmoituksen: ”Minä olen teidän kanssanne; vahvistakaa siis niitä, jotka uskovat! Olen paneva uskottomien sydämeen vavistuksen; katkaiskaa heidän kaulansa ja iskekää heiltä poikki kaikki sormet!”

9:5 Mutta kun rauhoitetut kuukaudet ovat kuluneet, niin surmatkaa monijumalaiset missä heidät löydättekin. Ottakaa heidät kiinni, piirittäkää heidät ja asettukaa väijymään heitä joka paikkaan …
 
vierailija
Islam ei ole pelkästään uskonto, vaan ennen kaikkea poliittinen oppi. Se oppi on ristiriidassa muiden poliittisten oppien kanssa. Länsimaisella arvokonservatiivilla tarkoitat varmaan poliittisesti aktiivista länsimaalaista ihmistä. Tällaisen henkilön poliittinen oppi ei ole islam. Ja jos henkilö ei ole poliittisesti aktiivinen, mutta on länsimainen arvokonservatiivi, hänen viitekehyksensä on kristinusko. Myös tämän kanssa islam on yhteensovittamaton. Oli siis uskovainen tai ateisti, islam on ristiriidassa länsimaisen arvokonservatismin kanssa. Ainoastaan länsimaalaisen arvoliberalismin kanssa islam voi jakaa yhteiskunnan, mutta se tietenkin tarkoittaa lopulta länsimaalaisen arvoliberalismin tappiota.
 
vierailija
Ei huvita heittää ho moja katoilta ja kivittää naisia. Siksi.
Ei kyllä minuakaan, mieluummin lämmitän "kesä"mökin saunaa ja grillailen makkaraa ja pihviä omassa rauhassa.

Miksi punavihreät kannattavat ääri-islamia.
Tähän en osaa vastata koska en ole vasemmistolainen enkä oikeistolainen. Siksi kysyn. Jos joku vasemmistolainen haluaa vastata tähän, olkaa hyvä.

Siksi koska he haluavat pitää päänsä, minä myös, ja pärjään hyvin kokonaan ilman satuolentoja ja löylymestoja (paitsi kunnon puulämmitteistä saunaa)

2:187 Tappakaa heidät, missä ikinä tapaatte heidät, ja karkoittakaa heidät sieltä, mistä he ovat karkoittaneet teidät, sillä kiusaus on pahempi kuin tappo.

4:91 (Uskottomista)…Jos he kääntävät teille selkänsä, ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa heidät, missä ikinä he kääntävät teille selkänsä, älkääkä ottako heitä ystäviksenne eikä auttajiksenne.

4:102 …Totisesti uskottomat ovat ilmeisiä vihollisianne.

8:12 Ja kun Herrasi antoi enkeleille tämän ilmoituksen: ”Minä olen teidän kanssanne; vahvistakaa siis niitä, jotka uskovat! Olen paneva uskottomien sydämeen vavistuksen; katkaiskaa heidän kaulansa ja iskekää heiltä poikki kaikki sormet!”

9:5 Mutta kun rauhoitetut kuukaudet ovat kuluneet, niin surmatkaa monijumalaiset missä heidät löydättekin. Ottakaa heidät kiinni, piirittäkää heidät ja asettukaa väijymään heitä joka paikkaan …
Eli siis Islam on autoritaristinen ja konservatiivinen uskonto? Vastauksesi vain vahvistaa oletuksiani.
 
Minkä takia länsimaiset arvokonservatiivit vihaavat Islamia?
Miten kukaan voi hyväksyä sellaista uskontoa tai ismiä tai ideologiaa, missä pienten tyttöjen pakkonaittamiset vanhojen miesten tai ylipäätään minkään ikäisten miesten/poikien kanssa on sallittua?
Konservatiivit eivät länsimaissa tue tuollasta kuvottavuutta, eivätkä heittele 15 vuotiaita tai sitä nuorempia/vanhempia katoilta alas seksuaalisen suuntautumisen takia...tai hirtä tai katko päitä tai myy naisia ja lapsia orjiksi ideologiansa nimissä.
Minä vihaan islamia, en sen uhreja.
 
Eli siis Islam on autoritaristinen ja konservatiivinen uskonto? Vastauksesi vain vahvistaa oletuksiani.
Minun selvemmin sanoin se on täysin sairas uskonto, ja yllyttämällä murhiin, se pitäisi kieltää lailla kaikissa sivistymaissa.

Siellä missä sillä on kannatusta, onkin pirulliset oltavat. Ja kehitys on totaalisesti jämähtänyt parin tuhannen vuoden takaiselle tasolle. M.O.T.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Miten kukaan voi hyväksyä sellaista uskontoa tai ismiä tai ideologiaa, missä pienten tyttöjen pakkonaittamiset vanhojen miesten tai ylipäätään minkään ikäisten miesten/poikien kanssa on sallittua?
Konservatiivit eivät länsimaissa tue tuollasta kuvottavuutta, eivätkä heittele 15 vuotiaita tai sitä nuorempia/vanhempia katoilta alas seksuaalisen suuntautumisen takia...tai hirtä tai katko päitä tai myy naisia ja lapsia orjiksi ideologiansa nimissä.
Minä vihaan islamia, en sen uhreja.
Tai sellaisten joissa silvotaan lasten pippelit ja mpimpit.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Islam ei ole pelkästään uskonto, vaan ennen kaikkea poliittinen oppi. Se oppi on ristiriidassa muiden poliittisten oppien kanssa.
Ulkopuolisen kannalta on hankala nähdä eroa.
Länsimaisella arvokonservatiivilla tarkoitat varmaan poliittisesti aktiivista länsimaalaista ihmistä.
Tarkoitan arvokonservatismilla lähinnä poliittista naivismia. Sama pätee arvoliberalismin kanssa.
Tällaisen henkilön poliittinen oppi ei ole islam. Ja jos henkilö ei ole poliittisesti aktiivinen, mutta on länsimainen arvokonservatiivi, hänen viitekehyksensä on kristinusko. 

Ei, ihminen tulkitsee oman viitekehyksensä läpi sekä kristinuskoa että islamia, ja monien kohdalla tämä on erittäin harhaista.
Myös tämän kanssa islam on yhteensovittamaton. Oli siis uskovainen tai ateisti, islam on ristiriidassa länsimaisen arvokonservatismin kanssa.
Samaa sakkia näyttäisi olevan. Eri teema, sama meininki. Itse väittäisin että “fariseuksia”, kuten Jeesus viisaasti aikanaan sanoi.
Ainoastaan länsimaalaisen arvoliberalismin kanssa islam voi jakaa yhteiskunnan, mutta se tietenkin tarkoittaa lopulta länsimaalaisen arvoliberalismin tappiota.

Tämän takia olen itse sekä maahanmuutto- että maahanmuuttokriittisyys-kriittinen. Jos Islam on rakenteellisesti vaarallinen Lännelle, se tarkoittaa sitä että Islam on autoritaristinen ja konservatiivi uskonto.

Miten kukaan voi hyväksyä sellaista uskontoa tai ismiä tai ideologiaa, missä pienten tyttöjen pakkonaittamiset vanhojen miesten tai ylipäätään minkään ikäisten miesten/poikien kanssa on sallittua?
En minä ainakaan, kuulostaa sairaalta.
Konservatiivit eivät länsimaissa tue tuollasta kuvottavuutta, eivätkä heittele 15 vuotiaita tai sitä nuorempia/vanhempia katoilta alas seksuaalisen suuntautumisen takia...tai hirtä tai katko päitä tai myy naisia ja lapsia orjiksi ideologiansa nimissä.
Islamistisissa maissa heittelevät lapsia katoilta ja hirttävät päitä autoritäristen ja konservatiivisen uskontonsa tuomina.
 
vierailija
ap "Siksi kysyn: Minkä takia länsimaiset arvokonservatiivit vihaavat Islamia?"

ymmärrätkö vastanneita jotka eivät perusteluineen pidä yhtään islamista?

puolustatko/hyväksytkö sen harrastaman väkivallan?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija (AP)
ap "Siksi kysyn: Minkä takia länsimaiset arvokonservatiivit vihaavat Islamia?"

ymmärrätkö vastanneita jotka eivät perusteluineen pidä yhtään islamista?

puolustatko/hyväksytkö sen harrastaman väkivallan?
Ymmärrän vastanneita siinä mielessä että olen itsekin maahanmuuttokriittinen ja samalla tiukasti vastaan islamismia ja yleensäkin kaikkea ideologiahörhöilyä kohtaan.

En tule koskaan hyväksymään tai puolustamaan sen väkivaltaa.
 
Deleted member 149094
Kuinka virkistävää tuommoinen tolkkuilu tässä poliittisessa palstamaailmassa!
Tätä kysymystä on käsittääkseni kysytty aiemminkin täällä. Ja vastaus tuntuu olevan edelleen sama lista ääri-islamterroristien väkivaltaisuuksista ja henkilökohtaisesta hyökkäyksestä kysyjää vastaan. Ei vaivauduta vastaamaan asiallisesti, ja se on mielestäni tylsää!
 
vierailija
Kuinka virkistävää tuommoinen tolkkuilu tässä poliittisessa palstamaailmassa!
Tätä kysymystä on käsittääkseni kysytty aiemminkin täällä. Ja vastaus tuntuu olevan edelleen sama lista ääri-islamterroristien väkivaltaisuuksista ja henkilökohtaisesta hyökkäyksestä kysyjää vastaan. Ei vaivauduta vastaamaan asiallisesti, ja se on mielestäni tylsää!
Samaan arvosteluun sorrut nyt itsekin viitsimättä edes vastata itse aiheeseen, eli mitä sinä olet mieltä näistä asioista? Eikä täällä kyllä kukaan tainnut hyökätä ap:tä vastaan, sinä sensijaan hyökkäät nyt kaikkia vastanneita vastaan.
 
Deleted member 149094
Samaan arvosteluun sorrut nyt itsekin viitsimättä edes vastata itse aiheeseen, eli mitä sinä olet mieltä näistä asioista? Eikä täällä kyllä kukaan tainnut hyökätä ap:tä vastaan, sinä sensijaan hyökkäät nyt kaikkia vastanneita vastaan.
Joten päätit sitten käydä tikkana mun kimppuun. Odotatko multa henkevääkin analyysia aiheesta? :)
 
vierailija
Kuinka virkistävää tuommoinen tolkkuilu tässä poliittisessa palstamaailmassa!
Tätä kysymystä on käsittääkseni kysytty aiemminkin täällä. Ja vastaus tuntuu olevan edelleen sama lista ääri-islamterroristien väkivaltaisuuksista ja henkilökohtaisesta hyökkäyksestä kysyjää vastaan. Ei vaivauduta vastaamaan asiallisesti, ja se on mielestäni tylsää!
Millaiset vastaukset kelpaisivat sulle?
 
Ja perusteena, että yksi kiintiöhomo ja yksi kiintiöetninen puolueessa katkaisee kaikki mahdolliset kytkökset, mut kiintiöt kaikissa tv-ohjelmissa yms häiritsee. Niinpä.
Mistäs sää nyt puhut?
Mua nimenomaan häiritsee islamissa heidän kieroitunut asenne seksuaalisia suuntauksia kohtaan, samaan aikaan he vihaavat homoseksuaaleja mutta samaan aikaan esim. Afganistanissa on yleistä raiskata myös poikia (tosin heidät meikataan ja puetaan sitä ennen mekkoihin).
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Deleted member 149094
Mistäs sää nyt puhut?
Mua nimenomaan häiritsee islamissa heidän kieroitunut asenne seksuaalisia suuntauksia kohtaan, samaan aikaan he vihaavat homoseksuaaleja mutta samaan aikaan esim. Afganistanissa on yleistä raiskata myös poikia (tosin heidät meikataan ja puetaan sitä ennen mekkoihin).
Niinno. Päästään siis kysymykseen, mille linjalle sä sijoitut arvokonsevatiivisuudessa.

Mut eihän käsittääkseni islamin pointtina ole kaksinaismoralistisuus. Eli näkisin, että vihaat sitä kaksinaismoralistisuutta, mitä siellä esiintyy tai niitä ihmisiä, jotka käyttäytyvät oppiensa vastaisesti.
 

Yhteistyössä