Sähköauto on kuin polttomoottoriauto 10 litran tankilla ja sen 10 litran tankkaaminen kestäisi tunteja. Houkutteleva vaihtoehto?Mulla on vaikea ymmärtää, miten polttomoottoriauto pärjäisi paremmin ilman bensaa, tai jos kaikki bensa- asemat olisi kiinni.
Lapin pakkasiin en tosin edes sähköautoa harkitsisi vielä, hybridi saattaisi jo mennäkin.
Vanhan ja uuden teknologian vertailu käytettävyydessä on kuin kaataisi puurot moottoriin. Ei bensa-autotkaan heti maailmanvalloittajia olleet, puhumattakaan niistä veivattavista autoista.Sähköauto on kuin polttomoottoriauto 10 litran tankilla ja sen 10 litran tankkaaminen kestäisi tunteja. Houkutteleva vaihtoehto?
Susia jo syntyessään, Pohjolaan eivät sovi ollenkaan. Ostaisin seuraavaksi kaasuauton.Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Miksi vaihtaa toimivasta tekniikasta toimimattomaan tekniikkaa?Vanhan ja uuden teknologian vertailu käytettävyydessä on kuin kaataisi puurot moottoriin. Ei bensa-autotkaan heti maailmanvalloittajia olleet, puhumattakaan niistä veivattavista autoista.
Tässä on jokatapauksessa markkinarakoa moneen suuntaan ja toivon, että suomalaiset ottaa osaa akkuteknologiassa, suunnittelussa jne. nyt raha pyörii USAssa, Saksassa ja Saudeissa. Sekö on hyvä sitten?
Sitä samaa varmaan kyseltiin, kun vaihdettiin hevosista veiviautoihin.Miksi vaihtaa toimivasta tekniikasta toimimattomaan tekniikkaa?
Evoluutio olisi parempi vaihtoehto kuin revoluutio.
Varmasti niin, mutta hevosia ei heti pantu lihoiksi, vaan homma eteni evoluution kautta, ei revoluution.Sitä samaa varmaan kyseltiin, kun vaihdettiin hevosista veiviautoihin.
Koko tuon reissun ja vähän enemmänkin olisi ajanut täydellä tankillisella. Jos haluaa ajatella ympäristöystävällisesti, kaasuauton kaasu- ja bensatankillisella olisi ajellut Saariselältä Ouluun ja takaisin eikä olisi tarvinnut pitää muita taukoja kuin ihmisten huoltoon liittyvät.Mulla on vaikea ymmärtää, miten polttomoottoriauto pärjäisi paremmin ilman bensaa, tai jos kaikki bensa- asemat olisi kiinni.
Lapin pakkasiin en tosin edes sähköautoa harkitsisi vielä, hybridi saattaisi jo mennäkin.
Joko hävitit oman golffisi?Varmasti niin, mutta hevosia ei heti pantu lihoiksi, vaan homma eteni evoluution kautta, ei revoluution.
Hevosella pääsee varmemmin. Kenfät ei jätä tielle. Vetyauto on vielä tällä hetkellä suurempaa utopiaa kuin sähköauto, eikä ne muuten ole toisiaan poissulkevia, vaan ehkä tulevaisuudessa käytetään useampaa kuin yhtä energianlähdettä. Vähän kuin sen tuotannossakin. Sähkö ei tule enää pelkästä vedestä, vaan on myös ydinvoimaa, tuulivoimaa..Koko tuon reissun ja vähän enemmänkin olisi ajanut täydellä tankillisella. Jos haluaa ajatella ympäristöystävällisesti, kaasuauton kaasu- ja bensatankillisella olisi ajellut Saariselältä Ouluun ja takaisin eikä olisi tarvinnut pitää muita taukoja kuin ihmisten huoltoon liittyvät.
Sähköauto toimii hyvin tietyssä käyttötarkoituksessa. Lähinnä omakotiasujan työmatka-autona. Öisin sitä ladataan omassa autotallissa ja päivällä ajetaan 10-50 km suuntaansa työpaikalle ja takaisin. Illalla ehkä heitetään lapsia treeneihin. Ei ongelmia. Mutta tuo ei ole autoilun koko kuva. Ihmiset haluavat käydä mökillä ja sukuloimassa. Joku ajaa pidempää työmatkaa ja toinen on kaupparatsu. Ehkä hinataan venetraileria kesäisin.
Autoa käytetään niin monella tavalla, että sähköautojen pakotus on outoa ja typerää. Varsinkin kun tulossa on ilmeisesti parempaa tekniikkaa eli vetyauto, jolloin sähköautot jäävät välivaiheen kummallisuudeksi energiansäästölamppujen tapaan. Energiansäästölampuillakin saatiin lähinnä tarpeetonta elohopeakuormitusta kaatopaikoille.
Juuri siksi onkin niin ihmeellistä, että sähköautoista pitäisi nyt parissa vuodessa tulla kansanautoja. Odotetaan se 40-50 vuotta niin kuin polttomoottorinkin kanssa toimittiin ja katsotaan missä ollaan silloin.Vanhan ja uuden teknologian vertailu käytettävyydessä on kuin kaataisi puurot moottoriin. Ei bensa-autotkaan heti maailmanvalloittajia olleet, puhumattakaan niistä veivattavista autoista.
Parissa vuodessa? Teknologiaa on kehitetty jo useampi vuosi! ja se kehittyy nopeampaa kuin polttomoottoriautot.Juuri siksi onkin niin ihmeellistä, että sähköautoista pitäisi nyt parissa vuodessa tulla kansanautoja. Odotetaan se 40-50 vuotta niin kuin polttomoottorinkin kanssa toimittiin ja katsotaan missä ollaan silloin.
Ota volovo?Tesla on kehitetty Kaliforniassa, missä voi ulkoilla t-paidassa vuoden ympäri. Ei se inssi ole ehkä ekana ajatellut useiden kymmenien asteen pakkasia.
Hard pass meilläkin. Ehkä kaasuhybridi sitten joskus.
Paras tekniikka voittaa. Jos ja kun vetyauto osoittautuu parhaaksi vaihtoehdoksi, sähköautot vaipuvat unholaan. Ei rinnakkaisjärjestelmien ylläpito laajassa mittakaavassa ole järkevää.Hevosella pääsee varmemmin. Kenfät ei jätä tielle. Vetyauto on vielä tällä hetkellä suurempaa utopiaa kuin sähköauto, eikä ne muuten ole toisiaan poissulkevia, vaan ehkä tulevaisuudessa käytetään useampaa kuin yhtä energianlähdettä. Vähän kuin sen tuotannossakin. Sähkö ei tule enää pelkästä vedestä, vaan on myös ydinvoimaa, tuulivoimaa..
'Ota volovo?
Odotetaan, että tekniikka kehittyy sellaiseksi, että siitä on kansanautoksi. Unohdetaan polttomoottorikiellot ja muut vastaavat. Ei hevosiakaan kielletty heti polttomoottorin keksimisen jälkeen.Parissa vuodessa? Teknologiaa on kehitetty jo useampi vuosi! ja se kehittyy nopeampaa kuin polttomoottoriautot.
Hupsista heijaa, en tiennyt että ovat jo näin pitkällä. Tässähän se tulevaisuuden auto onHevosella pääsee varmemmin. Kenfät ei jätä tielle. Vetyauto on vielä tällä hetkellä suurempaa utopiaa kuin sähköauto, eikä ne muuten ole toisiaan poissulkevia, vaan ehkä tulevaisuudessa käytetään useampaa kuin yhtä energianlähdettä. Vähän kuin sen tuotannossakin. Sähkö ei tule enää pelkästä vedestä, vaan on myös ydinvoimaa, tuulivoimaa..
Ooks sä ostanut jotain vetyosakkeita, kun oot noin intohimoinen sähköä vastaan? Ooks se sää kun tekee noita aloituksia sähköautoista täällä? No, riski se on mikä kannattaa, onnea ja menestystä koitokseen!Paras tekniikka voittaa. Jos ja kun vetyauto osoittautuu parhaaksi vaihtoehdoksi, sähköautot vaipuvat unholaan. Ei rinnakkaisjärjestelmien ylläpito laajassa mittakaavassa ole järkevää.
Niinhän ma sanoin..Odotetaan, että tekniikka kehittyy sellaiseksi, että siitä on kansanautoksi. Unohdetaan polttomoottorikiellot ja muut vastaavat. Ei hevosiakaan kielletty heti polttomoottorin keksimisen jälkeen.
Jäätyyköhän ton putket pakkasellaHupsista heijaa, en tiennyt että ovat jo näin pitkällä. Tässähän se tulevaisuuden auto on
Toyota Mirai on vetyautojen edelläkävijä.
Toyota Mirai, joka tuottaa voimaa sähkömoottoriinsa vedystä on paitsi äärimmäisen ympäristöystävällinen myös äärimmäinen mukava ja tyylikäs auto.www.toyota.fi
En ole vetyosakkeita osteskellut, mutta heh, nyt tuli mieleen, että sähköautoon kyllä, mutta sinä onkin täysin mullistavaa tekniikkaa nykysähköisiin verrattuna. Ei ole markkinoilla vielä, eikä ”jokamiehen”. Ei minunkaan, siihen konseptiin liittyy vaan niiin paljon muuta hyvää, että lankesin loveenOoks sä ostanut jotain vetyosakkeita, kun oot noin intohimoinen sähköä vastaan? Ooks se sää kun tekee noita aloituksia sähköautoista täällä? No, riski se on mikä kannattaa, onnea ja menestystä koitokseen!
(Kannattaa ehkä mennä amerikkalaisille sivustoille kääntään ihmisten mielipiteitä. Silleen laajassa mittakaavassa mietittynä se on kärpäsen kakka nurmella, mitä suomalaisten mielipide vaikuttaa maailmalla)
No tuskin, kun se pukkaa myös lämpöä.Jäätyyköhän ton putket pakkasella