Äärioikeiston terroriuhka nousussa Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Äärioikeistolaisten terroristien ideologiset motiivit ovat rönsyilevä kokonaisuus. Keskeisiä näkemyksiä ovat käsitys siitä, miten länsimainen yhteiskuntajärjestys on romahtamassa sekä ajatukset tarkoituksellisesta väestönvaihdosta.

Tätä olen nähnyt palstalla paljonkin!!
 
vierailija
Suojelupoliisin (Supo) terrorismintorjuntayksikön seurannassa on tällä hetkellä noin 390 kohdehenkilöä.

Heistä valtaosa on radikaali-islamistiseen toimintaan kytkeytyviä.
Arviomme perusteella Suomessa suurimman terroriuhkan aiheuttavat nimenomaan yksittäiset henkilöt ja pienryhmät, jotka inspiroituvat äärioikeistolaisesta ideologiasta verkossa.

Tuliko nyt hyvä mieli?
 
Haluatko tällä nyt tuoda julki syyllisen, paremman väkivallan vai siis mitä?
Vai oliks toi joku tosi ovela savusilakka, jolla ohjata keskustelua muualle?
Siis tämä lainaus on tuosta linkatusta artikkelista. Eikö siitä saakaan keskustella? Jos keskustelu on rajattu johonkin artikkelin tiettyyn osaan, niin selventäisitkö, mihin?

Tämä sinun kommenttisi on toisaalta klassista keskustelun ohjaamista muualle. Nythän emme keskustele enää edes tuosta artikkelista, vaan minun keskustelustani.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
"Osalla kohdehenkilöistä on motivaatio ja kyky toteuttaa terrori-isku Suomessa."
Ihan hyvin voisi sanoa että minullakin on mutta ei ole mitään aikomusta sellaiseen.
 
En ole lainkaan ylättynyt. Kaikenlainen kiihkoilu ja yhteiskunta järjestyksen horjuuttaminen aiheuttaa aina vastareaktion. Se, että oikeisto alkaa järjestäytyä ja aiheuttaa onglemia, oli vain ajan kysymys. Sinällään kuitenkin muistuttaisin, että tämä on vastareaktio älyttömään maahanmuuttopolitiikkaan ja punavihreään vandalismiin.

Mitä enemmän tilanne polarisoituu, sen pahemmaksi asiat menee.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
En ole lainkaan ylättynyt. Kaikenlainen kiihkoilu ja yhteiskunta järjestyksen horjuuttaminen aiheuttaa aina vastareaktion. Se, että oikeisto alkaa järjestäytyä ja aiheuttaa onglemia, oli vain ajan kysymys. Sinällään kuitenkin muistuttaisin, että tämä on vastareaktio älyttömään maahanmuuttopolitiikkaan ja punavihreään vandalismiin.

Mitä enemmän tilanne polarisoituu, sen pahemmaksi asiat menee.
ja tästäKIN maahanmuuttokriittiset varoittelivat 2015 vuonna jo.
Meidät vaan leimattiin sillon rasisteiksi tai naurettiin tai syytettiin turhasta pelottelusta.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
ja tästäKIN maahanmuuttokriittiset varoittelivat 2015 vuonna jo.
Meidät vaan leimattiin sillon rasisteiksi tai naurettiin tai syytettiin turhasta pelottelusta.
No ainakaan ei vihervasemmisto tuota porukkaa Suomeen ottanut holtittomasti vaan vastuussa oli sen ajan hallitus KOK-Persut-Keskusta.

Ja mä en edes syytä tuota porukkaa, tilanne oli aika hankala silloin. Suomeakin sitoi kansainväliset sopimukset etc. Homma olisi voitu hoitaa paremmin, mutta jälkiviisaus on helppoa.

Sinä jos kuka olet kyllä rasisti. Jos suhtautuu negatiivisesti melkeinpä kaikkiin maahantulijoihin, niin onhan sitä siteen väkisinkin oikein monen suhteessa. Mutta useamman suhteen väärässä. Yhtälailla mä voisin sanoa, että "valkoisilta miehiltä pitäis kieltää viina". Ja kun ei kielletä, voin todeta, että "mitäs mä sanoin" kun taas naksahtaa.
 
Sinä jos kuka olet kyllä rasisti. Jos suhtautuu negatiivisesti melkeinpä kaikkiin maahantulijoihin, niin onhan sitä siteen väkisinkin oikein monen suhteessa. Mutta useamman suhteen väärässä. Yhtälailla mä voisin sanoa, että "valkoisilta miehiltä pitäis kieltää viina". Ja kun ei kielletä, voin todeta, että "mitäs mä sanoin" kun taas naksahtaa.
Höpöhöpö, itse olet.
Enkä edes ala perustelemaan miksi en koe olevani rasisti, koska en sulle ole mitään selitystä velkaa.
Siinäkin olet kyllä väärässä etten haluaisi Suomeen ketään ulkomaalaista tai mistään, mutta en ala noin negatiiviselle ihmiselle tuotakaan asiaa avamaan enempää.
 
vierailija
Siis tämä lainaus on tuosta linkatusta artikkelista. Eikö siitä saakaan keskustella? Jos keskustelu on rajattu johonkin artikkelin tiettyyn osaan, niin selventäisitkö, mihin?

Tämä sinun kommenttisi on toisaalta klassista keskustelun ohjaamista muualle. Nythän emme keskustele enää edes tuosta artikkelista, vaan minun keskustelustani.
Minusta keskustelu ei ole sitä, että lainataan tekstistä pätkä ilman mitään sen kummempaa mielipidettä.

Enkä puhu sinun keskustelustasi, vaan nimenomaan kysyin, että mitä sä tolla nyt tarkoitat!

Mutta olitkin vain öyhöttämässä.
 
vierailija
En ole lainkaan ylättynyt. Kaikenlainen kiihkoilu ja yhteiskunta järjestyksen horjuuttaminen aiheuttaa aina vastareaktion. Se, että oikeisto alkaa järjestäytyä ja aiheuttaa onglemia, oli vain ajan kysymys. Sinällään kuitenkin muistuttaisin, että tämä on vastareaktio älyttömään maahanmuuttopolitiikkaan ja punavihreään vandalismiin.

Mitä enemmän tilanne polarisoituu, sen pahemmaksi asiat menee.
Näinpä. Ja kohta vasemmisto hermostuu tuohon väkivaltaan ja nousee barrikaadeille. Teidän vika.

Ja jos oikein oikeasti asiaa katsotaan, niin oikeistohan on sen kiihkoilun aiheuttanut. Alettiin oikein urakalla öyhöttään. Tuo sana muuten taidetiin keksiä ihan vaan persuja ajatellen, kun vihakiima, vihainen kirjoitus, kunnianloukkaukset, yms. ei enää kuvanneetkaan tuota teidän tapaa "keskustella kiltisti" ja tuoda päivänvaloon jotain salaliittoteorioita.
 
vierailija
Näinpä. Ja kohta vasemmisto hermostuu tuohon väkivaltaan ja nousee barrikaadeille. Teidän vika.

Ja jos oikein oikeasti asiaa katsotaan, niin oikeistohan on sen kiihkoilun aiheuttanut. Alettiin oikein urakalla öyhöttään. Tuo sana muuten taidetiin keksiä ihan vaan persuja ajatellen, kun vihakiima, vihainen kirjoitus, kunnianloukkaukset, yms. ei enää kuvanneetkaan tuota teidän tapaa "keskustella kiltisti" ja tuoda päivänvaloon jotain salaliittoteorioita.
Huomatkaa: vasemmisto uhkaa väkivallalla...
 

Yhteistyössä