Etätöiden ihanuus!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen viettänyt jo 3 kk lähinnä lomaillen. Suoraan sanottuna en ole tehnyt juuri mitään työhön liittyvää. Pari etäpalaveria ja osan missasin, selitin että netti pätkii. Välillä on ollut tietsikka rikki (heh-heh) (työnantaja kustansi uuden, meni lapsille pelikoneeksi) sekä kaikenlaista omituista mikä haitannut työntekoa, eli lähinnä laiskottelu mökillä! :)

Luojan kiitos koronasta, tämä on ihanaa :)
 
vierailija
Olen viettänyt jo 3 kk lähinnä lomaillen. Suoraan sanottuna en ole tehnyt juuri mitään työhön liittyvää. Pari etäpalaveria ja osan missasin, selitin että netti pätkii. Välillä on ollut tietsikka rikki (heh-heh) (työnantaja kustansi uuden, meni lapsille pelikoneeksi) sekä kaikenlaista omituista mikä haitannut työntekoa, eli lähinnä laiskottelu mökillä!

Luojan kiitos koronasta, tämä on ihanaa
EK:n provo. Tai sitten voi odottaa potkuja ensimmäisten joukossa.
 
vierailija
Olen viettänyt jo 3 kk lähinnä lomaillen. Suoraan sanottuna en ole tehnyt juuri mitään työhön liittyvää. Pari etäpalaveria ja osan missasin, selitin että netti pätkii. Välillä on ollut tietsikka rikki (heh-heh) (työnantaja kustansi uuden, meni lapsille pelikoneeksi) sekä kaikenlaista omituista mikä haitannut työntekoa, eli lähinnä laiskottelu mökillä!

Luojan kiitos koronasta, tämä on ihanaa
Oikea asenne, samalla asenteella täälläkin ollaan :)
 
vierailija
Julkisella sektorilla tuo on oikeesti mahdollista. No itseasiassa on se joissakin tapauksissa yksityiselläkin sektorilla mahdollista, mutta harvinaisempaa. Yleensä ne jotka lusmuaa töissä työpaikalla, tekee sen myös etänä. Suurimmassa osassa töitä ei kyllä millään pysty lusmuamaan tuolla tavalla. Ihmisillä on vastuut ja jos ei tee hommia, ne jää tekemättä ja se heijastuu kaikkialle yhteisöön.

Pakko kysyä, että minkätyyppistä hommaa oikeasti teet että tuo olis mahdollista.

Mulle etä on kyllä myös aika löysää, mutta se johtuu siitä, että olen nopea tekemään noita laskelmia joita tähän työhön kuuluu. Eli jos mulla menee laskelman tekoon n. tunti, niin muilla meidän osastolla 3-4 tuntia. Koska mitään etuja sun muita ei ole, niin Teen 2-3 laskelmaa per päivä. Eli olen yksikköni paras. Yleensä tosin vaikeimmat laskelmat tulee mulle ja niihin multakin menee 2-3 h. Mutta silloin ollaan vaan tyytyväisiä kun pystyn ne tekemään edes päivän aikana kun suurin osa muista ei pysty lainkaan.

Joo voishan sitä miettiä, että pitäs kehittyä. Mut kun ei meillä siitä mitään iloa ole.
 
vierailija
Julkisella sektorilla tuo on oikeesti mahdollista. No itseasiassa on se joissakin tapauksissa yksityiselläkin sektorilla mahdollista, mutta harvinaisempaa. Yleensä ne jotka lusmuaa töissä työpaikalla, tekee sen myös etänä. Suurimmassa osassa töitä ei kyllä millään pysty lusmuamaan tuolla tavalla. Ihmisillä on vastuut ja jos ei tee hommia, ne jää tekemättä ja se heijastuu kaikkialle yhteisöön.

Pakko kysyä, että minkätyyppistä hommaa oikeasti teet että tuo olis mahdollista.

Mulle etä on kyllä myös aika löysää, mutta se johtuu siitä, että olen nopea tekemään noita laskelmia joita tähän työhön kuuluu. Eli jos mulla menee laskelman tekoon n. tunti, niin muilla meidän osastolla 3-4 tuntia. Koska mitään etuja sun muita ei ole, niin Teen 2-3 laskelmaa per päivä. Eli olen yksikköni paras. Yleensä tosin vaikeimmat laskelmat tulee mulle ja niihin multakin menee 2-3 h. Mutta silloin ollaan vaan tyytyväisiä kun pystyn ne tekemään edes päivän aikana kun suurin osa muista ei pysty lainkaan.

Joo voishan sitä miettiä, että pitäs kehittyä. Mut kun ei meillä siitä mitään iloa ole.
Hei, kerroin jo työpaikkani, ymmärtänet, etten oikeen viitsi tarkemmin määritellä.
Kyllä kun valtiolla, tahi kunnalla on töissä, näkee melkosta perseilyä :) Ja lusmuilua. Kaikki on vain asenteella "mä oon vain töissä täällä. Ja sillä asenteella minäkin olen, ei voisi työni vähempää kiinnostaa. Mutta niin paskasti tätä ei voi tehdä, että potkut saisi.

Kyllä, olen lusmu ja iloinen siitä!
 
vierailija
Vaikka tämä lieneekin provo, niin kyllä tuollainen laiskottelu pian huomattaisiin ja siitä joutuisi kantamaan hyvin ikävät seuraukset.
Ei välttämättä. Monessa työssä on täysin mahdollista, että muut vain tekevät puuttuvat työt eivätkä välttämättä edes huomaa asiaa. Riippuu siitä miten siinä työpaikassa on työmäärä mitoitettu.
 
vierailija
Ei onnistuisi omassa työpaikassani. Jos joku on poissa niin heti hommat kaatuu toisten niskaan ja se huomataan. Eikä kukaan voi lusmuilla koko ajan, ei vaan onnistuisi. Työtä mitataan niin monilla eri tavoilla ja jos joku lusmuilisi niin pian tulisi kysymyksiä, miksi työnteko ei ole samalla tasolla kuin muilla.
 
vierailija
oot varmaan meidän talon johtaja...
me hoidetaan ne koronaa sairastavat vanhukset ja johtaja on etätöissä kun pelkää sairastumista. ryömii kolostaan ihmisten ilmoille vain kun tarvitaan jotakin lehtihaastattelua jossa voi kehua itseään ja sanoa että mitään virheitä ei ole tehty ja suojavarusteet riittää
 
vierailija
oot varmaan meidän talon johtaja...
me hoidetaan ne koronaa sairastavat vanhukset ja johtaja on etätöissä kun pelkää sairastumista. ryömii kolostaan ihmisten ilmoille vain kun tarvitaan jotakin lehtihaastattelua jossa voi kehua itseään ja sanoa että mitään virheitä ei ole tehty ja suojavarusteet riittää
Tää kuulostaa ihan meiän työpaikalta. :(
 

Yhteistyössä