Onko rakkaus loppu vai mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kaipailisin näkökantoja oman parisuhteen tilaan. Mä en ymmärräkkään miten oonkin tässä asiassa niin pihalla.

Meillä siis yhdessä asumista reilu 7vuotta takana, ennen tätäkin oltiin yhdessä pitkään.

En edes tiedä mistä aloittaa, mutta yritän selittää lyhyesti.

Mies on ollut aika menevä aina, ja se on ollut mulle ihan ok. Toki välillä oon sanonut, et ois kiva olla yhdessä, ja pari kertaa mies on jäänyt kotiin, mut musta on tuntunut et se on "ihan maassa" kun ei päässytkään lähtemään. Vuosien varrella on ollut myös ylilyöntejä, et ryyppy reissu on venynyt seuraavaan päivään jne. Mä oon sanonut, et nää tälläset "tappaa mun sisältä jotain" en oo osanut osanut itsekkään tulkita sitä, tuntuu et mun rakkaus jotenkin hiipuu, kun pettyy. (en tiedä onko osuutta sillä, et isäni on alkoholisti) Viimeisin on, et mies lähti arki iltana parille, se oli mulle ok. Mut hän tulikin aamuyöllä ihan juovuksissa kotiin. Se tuntu niin pahalta ja tuntuu etten tunne enään oikein mitään. En ollut vihainen, mut mun empaattiset ja rakkaudelliset ajatukset sitä kohtaan hävis jonnekkin. en ymmärrä miten on mahdollista? On ollut paljon muutakin, et viimeaikoina oon alkanut kaipaamaan tukea perhearjen pyöritykseen, lapsen nukuttamiseen jne (meillä 3 lasta, uusioperhe). tästä on keskusteltu Paljon ja meni pitkään niin, etten jaksanut asiasta vatvoa vaan tein itse enemmän. nyt sovittiin et mies nukuttaa ja herää lasten kans 1 krt viikossa. Tässäkään ei homman ydin, vaan musta vaan tuntuu et tääkään ei mee " niinkuin pitäis". mies sanoi, et tee lukujärjestys niin hän tekee kyllä kaiken mitä pyydetään, mut en mä nyt sellastakaan halua. mun pitäis varmaan mennä terapiaan tms. Mut saisko jotain ajatuksia.

Oon niin hukassa nyt.

vierailija
Ymmärrän tekstistäsi että miehesi alkoholin käyttö on mielestäsi toisinaan holtitonta ja teidän välillä ei ole yhteyttä. Ymmärsinkö oikein? Jos en, niin miksi en?

vierailija
Uusioperhe. Asioiden ja perhe-elämän yhteen sovittaminen kestää monta vuotta. Tuntuu että miehesi on hukassa jos ei automaattisesti ota vastuuta 3 lapsen hoidosta sekä parisuhteesta. Teillä on ehkä eri arvot, ajatukset.... Lisää keskustelua.

vierailija
Ymmärrän tekstistäsi että miehesi alkoholin käyttö on mielestäsi toisinaan holtitonta ja teidän välillä ei ole yhteyttä. Ymmärsinkö oikein? Jos en, niin miksi en?

joo ihan oikein ymmärretty. Ihmettelen vaan, minkä takia tollasen holtittoman illan jälkeen en suutu ja lepy, vaan tosiaan tuntuu et mä oon ihan sekasin mun tunteiden kanssa. eihän rakkaus vaan voi loppua yks kaks.

Viimeksi muokattu:
vierailija

joo ihan oikein ymmärretty. Ihmettelen vaan, minkä takia tollasen holtittoman illan jälkeen en suutu ja lepy, vaan tosiaan tuntuu et mä oon ihan sekasin mun tunteiden kanssa. eihän rakkaus vaan voi loppua yks kaks.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Uusioperhe. Asioiden ja perhe-elämän yhteen sovittaminen kestää monta vuotta. Tuntuu että miehesi on hukassa jos ei automaattisesti ota vastuuta 3 lapsen hoidosta sekä parisuhteesta. Teillä on ehkä eri arvot, ajatukset.... Lisää keskustelua.
Varmaan ihan totta, sanoinkin sille et mä en edes tiedä nauttiiko se lasten(sa) seurasta vai ei. Yleensä vanhemmasta huomaa et tykkää viettää aikaa lapsen kanssa. En vaan jaksais keskustella ja keskustella, kun tuntuu ettei se johda mihinkään. Mut ei varmaan muukaan auta. Jos on vinkkejä niin otetaan vastaan :)

Viimeksi muokattu:
vierailija
Juopolle viina tulee aina ensin- perhe on vain tiellä ja harmillinen hidaste
rakkaimman harrastuksen- juomisen tiellä. Harkitse millaisen lapsuuden
haluat lapsillesi antaa! Ala katsella omaa asuntoa ja sano miehelle että ihan
oikeasti aiot jättää hänet jos humalahakuinen juopottelu ei lopu.

katkaisu hoitoon
Miehen pitäisi ensin mennä katkaisuhoitoon, ja lopettaa juopottelu.
A-klinikalta saa tietoa ja ohjeita, miten menetellä.
Suuttuminen tuommoiseen käytökseen on normaalia ja tervettä; ehkä olet sekaisin juuri siksi, ettet koskaan vihastu ja suutu, vaikka aihetta olisi.

Alkoholinen lapsuus
Mielestäni lapsuutesi kokemukset vaikuttavat. Mieti mitä itse haluat? Millaisen miehen haluat? Miten sua kohdellaan? Omalta kohdaltani voin sanoa että alkoholi on vaikuttanut elämääni negatiivisesti. Miehen runsas alkoholin käyttö "syö" suhdetta ja en pysty peittelemään pettymystäni kerta toisensa jälkeen. Ollaan kans puhuttu mutta mikä on lopputulema kun toinen ei koe että alkoholista on haittaa?? Hän ku ei ole agressiivinen, lyö tms. Turhalle tuntuu puhuminen ku toinen ei ymmärrä. Ehdota hänelle kuukauden juomattomuutta. Katsokaa miten yhteiselo sujuu ja onko teillä enää mitään tunteita toisianne kohtaan.

vierailija
vaikeita juttuja

eivät mahdu päähän, koska paljon asioita...
silloin ei mieti paljoa, mutta elää askel kerrallaan

rakkaus?

rakkaudesta voi puhua miehen kanssa, että mitä rakkautta toivoo
puhua pitää paljon

kyllä sikäli, että rakkautta luodaan, niin rakkaus on mahdollinen teilläkin

tahallinen tuhoaminen ei kannata, ainakin se pitää tietää, muuten rakkauden luomisessa on vaikeuksia, siis ei kannata olla tahallinen...
yleisesti kyl naiset luovat hyvin...ovat yrittelijäitä
sitten on se iso yhteiskunta joka asettaa vaatimukset

vierailija
vaikeita juttuja

eivät mahdu päähän, koska paljon asioita...
silloin ei mieti paljoa, mutta elää askel kerrallaan

rakkaus?

rakkaudesta voi puhua miehen kanssa, että mitä rakkautta toivoo
puhua pitää paljon

kyllä sikäli, että rakkautta luodaan, niin rakkaus on mahdollinen teilläkin

tahallinen tuhoaminen ei kannata, ainakin se pitää tietää, muuten rakkauden luomisessa on vaikeuksia, siis ei kannata olla tahallinen...
yleisesti kyl naiset luovat hyvin...ovat yrittelijäitä
sitten on se iso yhteiskunta joka asettaa vaatimukset

Liittyvätkö ongelmat uusioperheeseen.
Eihän Suomi ole yhteiskunnallisesti ELÄNYT uusioperheiden arkea riittävästi, että syntyisi selkeä kuva siitä.
Ajan ihmiset kantavat sen itse.
Yhteiskunta lehdistöön viitaten kannustaa uusioperheiden olemassaoloa.
Yhteiskunta kannustaa paljon siitäkin monimutkaisempia uusioperheyhtälöitä, joita ei edes ruumis tajuaa saatikka järki.
Kantsii selailla mitä uusioperheitä on olemassa ja kirjoittaa myös Annaan, jota muutkin saavat tietää.

Joo, että toinen puoliso ei ole ensimmäinen.
Kadotettu rakkaus ei ole palautettavissa, niin kuin kadotettu neitsyys.
En tiedä minne on kiire kaikilla.
Koraanissa on 4 vaimon sallimus.
Jeesus on 1 puoliso.
Biologeilla on 3-4 puolison kiintiöt.
Ingman Bergmanilla oli 6 naista, joiden kanssa lapsia.
Kyllä ihmisillä on rajoja ja ne maksavat aina jotakin.

Pitääkö olla elämättä vanhaa?
Suomessa on juttu, että tehdään ennen kuin ajatellaan.
Tuntuu, että minuakin on viety jonnekin, missä en tahdo olla.
Pakkoavioero on takana, syystä, jota on ymmärtänyt.
Naisilla on vahva rooli tässä nykyajassa. Me Too.
Niin naisen sikäli ei pitäisi valittaa tässä.
Tai valittaa siten, että olisi positiivinen tulos myös miehelle.

Eilen muuten katselin videoita, joissa naisia löydään ja se jotenkin kävi päinsä.

Niin ei pidä valittaa menneitä, molemmat, mutta mutta elää sillä tavalla, mikä on nyt mahdollista. Naisen ei pidä vaatia liikaa mieheltä vain koska elämä on sellainen. Kaikki alkaa tiedostamisesta, että kun ymmärtää, missä ovat uudet rajat, niin ehkä silloin suhde toimisi. Mutta muutenkaan nykyajassa, ei ole aikaa istua ja miettia koska aika on nopea. Silloin pitää jarruttaa vain lisää, eikä lopettaa suhteita. (mun äxä kanss on femo, joka otti loparit itse ja vei lapset)

Viimeksi muokattu:
vierailija
Onko Rakkaus loppu?
Kysymystä voi ymmärtää miehen tavoin yleisesti.
(Naisilla on tapana kohdistaa henkilökohtaiseksi)

Vastaus on että Rakkaus ei ole loppu.
RAKKAUS ON IKUINEN, KUOLEMATON.
Se lukee Sheakespearin tekstissä.

Rakkaus voittaa kuoleman.

Rakkautta luodaan.
Rakkaus lepää autiolla kadulla.
Rakkaus on luovuutta.
Rakkaus on Elämää.
Ei oo oikeastaan muutakaan.
Rakkaus on järki ja keho.
Ennen tätä, Rakkaus on Tunnetta.
Rakkautta eletään, siinä ollaan.

Ihmiset vihaavat Rakkauden yltäkylläisyyden synnyttämää hyvinvointia, että ikään kuin äidin maitoa ei aikuinen joisi!
Mutta viha on merkki Rakkauden vähyydestä.
Mutta joo, että Viha on Rakkauden toinen puoli.
Opiskelemme mitä on Viha tai puutos, ennen kuin astumme Rakkauteen.

Kalojen kausi opetti meille, mitä on Luostarin mies Erakot.
He lepäävät edelleen Euroopan ja Maailman sarkofaageissa koskaan häviämättä.

vierailija
Miehesi juominen ja pettäminen ei tule loppumaan vaan päinvastoin pahenee vain ajan myötä. Pelasta itsesi ja lapsesi! Eroa heti!! Parempi on olla yksinkin kuin juopon petturin kans. Väsytät vain itsesi ja menetät lastesi luottamuksen, jos et suojele heitä huonolta mieheltä.

vierailija
Tasavertaisuus, arjen vastuiden jakaminen. Ota aikaa myös itsellesi, vastuuta toista enemmän. Mikäli siis toisesta on vastuunkantajaksi. Lapsista hänellä on nimittäin isänä vastuita. Puhukaa, ottakaa aikaa myös puolisoina toisillenne. Tutki, rakastatko sen jälkeen. Huomioitko sinä miestäsi, huomioiko mies sinua. Miten kotityöt, arki jaetaan? Että kuormitus olisi tasaista. Silloin muihinkin asioihin kuten parisuhteeseen ja yhdessä olemiseen tulisi mielekkyyttä. Äidin ei tarvi ylisuorittaa tai yliymmärtää. Parilla käyminen pitää pysyä parilla käymisessä, ei ryyppäämisessä. Pettymys on tullut oikeasta asiasta ja miehen on hyvä se ymmärtää. Lasten vuoksi yrittäkää löytää keskusteluapua ja tehkää mikäli pystytte arjesta parempaa. Tunnenin löytyy kun kuunnellaan aidosti ja oikeasti toista ja toisen tarpeita. Jos ei löydy, niin ainakin on yritetty.

Kissa
ei kai se rakkaus lopukkaan vaan muuttaa muotoaan. Alkaa kyllästyttää. Miehen pörrääminen. Ei perhe elämä ja parisuhde ole mielestäni mitään lukujärjestystä. Mies pitää sinua lapsenvahtina. Ja itellä meno kenkä vipattaa. Ja jos baareissa on kivaa mies aloittaa käymään vaan lisää. Ja ryyppääminen lisääntyy. Näin se vaan menee. Missä menee jos ryyppyreissu venyy seuraavaan päivään. Aloita joku kiva iltaharrastus ja mies kotiin hoitaan lapsia. Jos kiukuttelee niin kerrot että samalta sinustakin tuntuu. Tai sitten vaan mies ulkoruokintaan.

vierailija
Lapsuuden kokemukset (isasi alkoholismi) ovat luultavasti tunnereaktioidesi taustalla. Ehdotttaisin terapiaa jossa kasittelet isasi alkoholismi asian, ja se ehka auttaisi sinua ymmartamaan miksi olet valinnut nykyisen puolisosi ja mita sina oikeasti etsit ja tarvitset.

vierailija
Kai te tajuatte että suurimman osan takana näissä kirjoituksissa on trollit?Miehet jotka esiintyy näillä foorumeilla milloin naisena milloin miehenä,nuorena tahi vanhana.Ne saa näistä vastauksista huvia ja ne myös ”johdattelee” keskusteluja haluamaansa suuntaan vastaamalla itelleen.Kai ne saa siitä jotain kiksejä,hulluilla on huvinsa:0

Yhteistyössä