"Missä olit silloin.."

  • Viestiketjun aloittaja Ukkomies
  • Ensimmäinen viesti
karisma
ei, Lenita ei ole minun mielestäni kaunis nainen.
Rouva Airisto yrittää olla ikuisesti 40 v. Ei hän siihen ikään koskaan takaisin pääse vaikka kuinka leikkauttaisi itseään ulkomailla. Tai olisi syömättä.

Helena Lindgreniä kehutaan naistenlehdissä kauniiksi. Monen mielestä varmasti sitä onkin. Minusta hän näyttää ilmeettömältä, täysin keinotekoiselta, tehdasvalmisteiselta muovinukelta, ei oikealta ihmiseltä. Kasvoilla ei näy minkäänlaisia ilmeitä. Diilissä sen huomasi erittäin hyvin. Täysin tyhjät ilmeettömät kasvot. Ei minkäänlaista eloa silmissäkään.

Minusta esim. Kirsti Paakkanen on erittäin kaunis kaikkine ryppyineen. Vähemmän meikkiä niin hän olisi vielä kauniimpi. Hänessä on sielukkuutta, hänen kasvonsa kertovat eletystä elämästä.

Tellervo Koivisto on Paakkasen ohella erittäin hyvä esimerkki siitä miten nainen voi ikääntyä luonnollisesti, olla oma itsensä ja hyväksyä itsensä ja ulkonäkönsä myös iäkkäänä.
 
Wiltsu
ei, Lenita ei ole minun mielestäni kaunis nainen.
Rouva Airisto yrittää olla ikuisesti 40 v. Ei hän siihen ikään koskaan takaisin pääse vaikka kuinka leikkauttaisi itseään ulkomailla. Tai olisi syömättä.

Helena Lindgreniä kehutaan naistenlehdissä kauniiksi. Monen mielestä varmasti sitä onkin. Minusta hän näyttää ilmeettömältä, täysin keinotekoiselta, tehdasvalmisteiselta muovinukelta, ei oikealta ihmiseltä. Kasvoilla ei näy minkäänlaisia ilmeitä. Diilissä sen huomasi erittäin hyvin. Täysin tyhjät ilmeettömät kasvot. Ei minkäänlaista eloa silmissäkään.

Minusta esim. Kirsti Paakkanen on erittäin kaunis kaikkine ryppyineen. Vähemmän meikkiä niin hän olisi vielä kauniimpi. Hänessä on sielukkuutta, hänen kasvonsa kertovat eletystä elämästä.

Tellervo Koivisto on Paakkasen ohella erittäin hyvä esimerkki siitä miten nainen voi ikääntyä luonnollisesti, olla oma itsensä ja hyväksyä itsensä ja ulkonäkönsä myös iäkkäänä.
Hienoa, kiitos. Saatiin tämä tuolla aiemmin mainittu aihe käsiteltyä pois: "Mutta kyllä mua ainakin vähän kismittää kun Dannyn ikäinen mies on vielä yhteiskunnan mielestä usein charmikas, mutta samanikäinen nainen sitten vanha akka tai lehemä, ikäloppu, ämmä ja tummu."
 
Viimeksi muokattu:
sarmii
Hienoa, kiitos. Saatiin tämä tuolla aiemmin mainittu aihe käsiteltyä pois: "Mutta kyllä mua ainakin vähän kismittää kun Dannyn ikäinen mies on vielä yhteiskunnan mielestä usein charmikas, mutta samanikäinen nainen sitten vanha akka tai lehemä, ikäloppu, ämmä ja tummu."

Jaa täällä on kommentoitu minun sanomisiani. Totuushan se on, että vanhempi nainen ei saa lähellekään samaa arvostusta kuin samanikäinen mies, siis ulkonäöllisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Jaa täällä on kommentoitu minun sanomisiani. Totuushan se on, että vanhempi nainen ei saa lähellekään samaa arvostusta kuin samanikäinen mies, siis ulkonäöllisesti.
Kattelin tässä kylillä eilen, kun kolmevitonen miehen näköinen suomalainen tyypperö käveli torin poikki käsi kädessä aasialaistaustaisen näköisen naisen kanssa. En ole nähnyt yhtäkään suomalaisen näköistä naista kylälläni kävelevän aasialaistaustaisen miehen kanssa käsi kädessä.
 
Viimeksi muokattu:
joku sentään
Kattelin tässä kylillä eilen, kun kolmevitonen miehen näköinen suomalainen tyypperö käveli torin poikki käsi kädessä aasialaistaustaisen näköisen naisen kanssa. En ole nähnyt yhtäkään suomalaisen näköistä naista kylälläni kävelevän aasialaistaustaisen miehen kanssa käsi kädessä.
Armi Kuusela ei käväissy Gilinsä kanssa teidän kylässä?
 
Viimeksi muokattu:
DDDAAADDDD
Voit muuten penkoa täältä kaikki ketjuni. Sekä Wiltsun että nyt niin muodikkaan Witchien ketjut. Yhdessäkään en koskaan ole maininnut, että olisin mielestäni kaunis. Jos löydät sellaisen, tuo se tähän. Minusta on mielenkiintoista, miten minua täällä tulkitaan.
Et ole sanonut olevasi kaunis, mutta olet kirjoittanut miten miehesi puhuttelee sinua kaunokaiseksi ja että hän pitää sinua kauniina.

Usein näkee deitti ilmoituksia, joissa lukee "miesten/toisten mielestä olen kaunis", joka useimmiten varmaan tulkitaan siten, että henkilö on kaunis, mutta liian vaatimaton sanomaan sitä suoraan.
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Et ole sanonut olevasi kaunis, mutta olet kirjoittanut miten miehesi puhuttelee sinua kaunokaiseksi ja että hän pitää sinua kauniina.

Usein näkee deitti ilmoituksia, joissa lukee "miesten/toisten mielestä olen kaunis", joka useimmiten varmaan tulkitaan siten, että henkilö on kaunis, mutta liian vaatimaton sanomaan sitä suoraan.
On väärässä. Hän käyttää valkoista keppiä ja opaskoiraa...
 
Viimeksi muokattu:
sori
Kyllikki Virolainen on kuollut jo vuosia sitten. Aika hankala ko. ihmistä on nähdä enää, siis livenä. Mitä lehdissä oleviin kuviin tulee, niitä on monestikin käsitelty niin, että kun ihminen tosielämässä kadulla vastaan tulee, niin sitä katsoo, että hetkinen...eikä siis hyvällä vaan ihmetellen, onko se kuvien käsittely oikeasti niin tärkeää.

Ainoa ihminen joka on näyttänyt julkisuudessa olleita kuviaan nuoremmalta "luonnossa" on Aira Samulin.
 
Varattu akka
"Missä olit silloin kun minä miestä etsin" Sitä samaa mietin minäki.. Harvoin toisen ihmisen kanssa tuntee niin helppoa ja luontevaa läheisyyttä kuin sinun kanssasi tunsin. Sääli että se oli väärin.. Vaimoani.. Miestäsi kohtaan. Mitä meistä olisi voinut toisissa olosuhteissa tulla? En uskalla edes miettiä. Kiitos kuitenki! Tuntui tosi hyvältä. Tarkoitan henkistä yhteyttä. Seksiinhän me ei onneksi edes päästy. Ei ollut tilaisuutta. Mutta seksihän on myös henkistä yhteenkuuluvuutta. Ajatuskin kiihoittaa.
Volá ukkomies. Älä sää kiihoita siellä. Turhaan haikailet sellaiset perään, joka ei etes torttua antanu maistaa. Täällä olis syntinen varattu akka ja tekis mieleni ihan kunnolla syrjähtää. Varmaan olis meillä yhteydet, henkiset ja fyysiset kohallaan.

Näistä sanailuista ei sitten tarvii välittää, voin olla oikeesti myös sivistynyt ja sensuelli jos sellaisista naisista tykkäät. Kerrompa sulle sellaasen, että jos varatut ukot ja akat haluaa syrjähtää oikeen kunnolla ja synnin paikkaa ei löydy, niin silloin on tapana mennä yhessä hotellihuoneeseen sekstailemaan, jompi kumpi tietää varmasti jonkun hotellin, missä on aina vapaita huoneita tai sitten varata etukäteen. Taikka sitten ukolla voi olla joku kaveri, joka ystävällisesti voi mennä illalla ulos ja sen kämppään pääsee touhuilemaan.

Mulla on vähän se vika, että puheet rönsyilee villisti, mutta ulkonäkö ois hyvinkin sivistynyt ja sensuelli.
 
Viimeksi muokattu:
Varattu akka
Kyllikki Virolainen on kuollut jo vuosia sitten. Aika hankala ko. ihmistä on nähdä enää, siis livenä. Mitä lehdissä oleviin kuviin tulee, niitä on monestikin käsitelty niin, että kun ihminen tosielämässä kadulla vastaan tulee, niin sitä katsoo, että hetkinen...eikä siis hyvällä vaan ihmetellen, onko se kuvien käsittely oikeasti niin tärkeää.

Ainoa ihminen joka on näyttänyt julkisuudessa olleita kuviaan nuoremmalta "luonnossa" on Aira Samulin.
Jos kuvattava näyttää kuvissa vanhemmalta, mitä luonnossa niin silloin kameramiehessä on vikaa. Elikkä valaistus on laitettu väärin studiossa. Toinen syypää voi tietysti olla maskeeraaja.
 
Viimeksi muokattu:
Kuvatus
Mitä "syrjähtämiseen" tulee, niin ketä kiinnostaa vanhojen ihmisten panot tai syrjähypyt?
Ei niin ketään.
Jos joku haluaa käydä vieraissa, niin mun puolesta käyköön, minä en ainakaan kysele siviilisäätyjä enkä vaadi selityksiä.

Näin yksin asuvana voi aina valita seksikumppaninsa. Poimii illalla sopivan, aamulla herättyä sanoo sille heipat ja pistää ovesta ulos. Eikä tartte mitään parisuhdedraamaa tai tragediaa rakennella, ei edes aamupalaa tarjota. Tuntuu hyvältä niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Jos tuo fyysinen puoli mättää, se ratkeaa sillä kun ei ota völjyynsä enää toista kertaa samaa äijää.
 
Ukkomies
Volá ukkomies. Älä sää kiihoita siellä. Turhaan haikailet sellaiset perään, joka ei etes torttua antanu maistaa. Täällä olis syntinen varattu akka ja tekis mieleni ihan kunnolla syrjähtää. Varmaan olis meillä yhteydet, henkiset ja fyysiset kohallaan.

Näistä sanailuista ei sitten tarvii välittää, voin olla oikeesti myös sivistynyt ja sensuelli jos sellaisista naisista tykkäät. Kerrompa sulle sellaasen, että jos varatut ukot ja akat haluaa syrjähtää oikeen kunnolla ja synnin paikkaa ei löydy, niin silloin on tapana mennä yhessä hotellihuoneeseen sekstailemaan, jompi kumpi tietää varmasti jonkun hotellin, missä on aina vapaita huoneita tai sitten varata etukäteen. Taikka sitten ukolla voi olla joku kaveri, joka ystävällisesti voi mennä illalla ulos ja sen kämppään pääsee touhuilemaan.

Mulla on vähän se vika, että puheet rönsyilee villisti, mutta ulkonäkö ois hyvinkin sivistynyt ja sensuelli.
Mistäpä sitä tietää kuinka sitä fyysinen ja psyykkinen puoli yhteen sopis? :) täällä on keskustelu riistäytynyt jotenki taas noille surullisille jankkaus linjoille sen suhteen että kuka on kiihoittava vanhempana ja kuka ei. Varmaan se on ihan sama miehillä ja naisilla että jos pitää itsestään huolta se heijastuu myös houkuttelevana hyvänä itsetuntona ympärilleen. Matkan varrella oon muutaman kerran ihastunut vieraisiin naisiin. Kaikille yhteistä on ollut se että olen ihastunut ihmiseen. Luonteeseen. Ajatusten juoksuun. Olen joskus jopa hätkähtänyt sitä asiaa etten olisi osannut sanoa jos olisi vaikka kysytty että onko naisella isot rinnat tms. Se ei ole ollut tärkeää. Vain se tunne että juttu synkkaa ja ihmisen lähellä on hyvä olla. Sama on iän kans. Oikeastaan parhaiten juttu luistaa samaa ikäryhmää edustavan naisen kanssa kuin vaikka nuoremman kanssa. Kyllä se eletty elämä siellä pohjalla helpottaa. Kaikkea ei tarvitse edes sanoa sillä sen aistii että "kyllähän sinä tämän ny tiedät"
Ikä ei ole este tälle henkiselle yhteydelle. Minulla on 91 vuotias tuttu nainen jonka kanssa juttu synkkaa ihan erinomaisesti. Hieno tunne se että ihminen on kokenut niin paljon enemmän. Vaikka tietysti on ihan eri aikakauden nähnyt ja kokenut. Mutta eihän ihminen muutu vaikka aika muuttuu. Seksuaalisesti täytyy tunnustaa etten tunne suurta vetovoimaa tuota yli 40 vuotta minua vanhempaa naista kohtaan. Tiedä sitte onko hän siitä tosi asiasta kovin katkera.. Tuskin. Vaikka enhän minä voi sitä tietää. Usein kumminki vihjailee seksistäkin. Otan vaan ne vitsinä.
 
Viimeksi muokattu:
Ukkomies
Mistäpä sitä tietää kuinka sitä fyysinen ja psyykkinen puoli yhteen sopis? :) täällä on keskustelu riistäytynyt jotenki taas noille surullisille jankkaus linjoille sen suhteen että kuka on kiihoittava vanhempana ja kuka ei. Varmaan se on ihan sama miehillä ja naisilla että jos pitää itsestään huolta se heijastuu myös houkuttelevana hyvänä itsetuntona ympärilleen. Matkan varrella oon muutaman kerran ihastunut vieraisiin naisiin. Kaikille yhteistä on ollut se että olen ihastunut ihmiseen. Luonteeseen. Ajatusten juoksuun. Olen joskus jopa hätkähtänyt sitä asiaa etten olisi osannut sanoa jos olisi vaikka kysytty että onko naisella isot rinnat tms. Se ei ole ollut tärkeää. Vain se tunne että juttu synkkaa ja ihmisen lähellä on hyvä olla. Sama on iän kans. Oikeastaan parhaiten juttu luistaa samaa ikäryhmää edustavan naisen kanssa kuin vaikka nuoremman kanssa. Kyllä se eletty elämä siellä pohjalla helpottaa. Kaikkea ei tarvitse edes sanoa sillä sen aistii että "kyllähän sinä tämän ny tiedät"
Ikä ei ole este tälle henkiselle yhteydelle. Minulla on 91 vuotias tuttu nainen jonka kanssa juttu synkkaa ihan erinomaisesti. Hieno tunne se että ihminen on kokenut niin paljon enemmän. Vaikka tietysti on ihan eri aikakauden nähnyt ja kokenut. Mutta eihän ihminen muutu vaikka aika muuttuu. Seksuaalisesti täytyy tunnustaa etten tunne suurta vetovoimaa tuota yli 40 vuotta minua vanhempaa naista kohtaan. Tiedä sitte onko hän siitä tosi asiasta kovin katkera.. Tuskin. Vaikka enhän minä voi sitä tietää. Usein kumminki vihjailee seksistäkin. Otan vaan ne vitsinä.
Joku "tuttu" nainen tuolla edellä tunsi mut näköjään jo ihan selvästi. "Sohvalla löhöövä kaljamahainen itsestään suuria luuleva vätys! Nuorien naisten perään kuolaava iljetys! " Heh! Silläpä nyt ei ole paljon väliä mutta en vaan tunnistanu itseäni tuosta. Kai mun minä kuvakin on vääristyny kun ei vaan tuntunut omalta! :) Tuo ensimäisessä viestissäni mainittu nainen oli toki minua nuorempi. Kuusi vuotta. Mutta onko tuo enää tässä vaiheessa kovin suuri ikäero? Silloin jos olisin vielä vaikka 21v niin se olisi iso mutta en nyt sitä isoa pidä. Itsetuntoa hiveli paremminki se tosi asia että olemme tunteneet toisemme jo pitkiä aikoja. Ja silti vaikka hän minut tietää niin hyvin olin kiinnostava. Samoin kuin hän minusta. Ei täydellinen, mutta kiinnostava..houkutteleva.. Eipä näitä houkuttelevia tilaisuuksia kovin usein elämän reissulla tule. Kun ei niin aktiivisesti niitä hae. Arkea ihminen elää. Päivät.. Viikot.. Vuodet soljuu ohitse. Joskus kohdataan vahingossa ja taas arkirutiinit peittää alleen tuollaiset fantasiat.
 
Viimeksi muokattu:
Ratamo
ja mielenkiintoinen avaus. Tuntuu silti, että aloittaja ainakin pääosin puhuu eri tasolla ja laajemmin ja korkeammin voimin kuin vastaajat, jotka eivät kunnolla edes ole lukeneet viestiä tai sisäistäneet ukkomiehen sanomaa.

Kiehtova ajatus, että joskus tapaa tuollaisen ihmisen eikä oma itsekkyys vaadi jatkamaan suhdetta vaikka siihen jokin mahdollisuus olisikin. Ainahan on mahdollisuus, mutta pitää katsoa mikä on hinta. Niin Ukkomieskin varmaan teki tai hänen ihailemansa nainen teki. Ehkä se syntyi heidän mielissään yhteisesti ja osin sen suhteen kauneus onkin siinä.

Viittaus Kylliki Stenrosin ja Johannes Virolaisen kauniiseen rakkaustarinaan saa muistamaan sen, etteivät ihmiset ensin hyväksyneet suhteen kauneutta vaan pyrkivät kaikin voimin tekemään siitä ruman. Tosi rakkaus siitä vain vahvistui kuten saimme nähdä. Se on mahdollista tämä sielujen sympatia, joka ei suinkaan vähennä fyysistä yhteyttä, pikemmin päinvastoin.

Kaikkinensa elämä on kaunis kurjinakin aikoina. Yhdessä on yhtä ja toisessa toista. Olen taipuvainen ajattelemaan, että jos Ukkomiehen suhde olisi jatkunut ja syventynyt, jotain muutettavaa naisesta olisi ennen pitkää löytynyt. Rakkaus on kuin esnimmäisen miljoonan kerääminen. Ensin haluaa sen yhden miljoonan ja sitten kun sen saa, haluaa vähän vielä lisää. Ihmisen mieli on ahmatin mieli, aina mahtuisi lisää ja useammat meistä uskovat olevansa suhteen sataprosenttinen osapuoli. Voivat ollakin. Niin myöskin jokainen autoilija uskoo olevansa hieman parempi autoilija kuin naapuri.
Kiitos virkistävästä avauksesta.
 
Ukkomies
Olet aika yleistävällä tasolla arvioidessasi minua ja minun tarkoitus periä. Tässä iässä alkaa miehen elämä olla aika realistista. Ainaki mulla.. Kyllä sitä täytyy tietää jo missä on hyvä ja missä piilee ne heikommat ominaisuudet. En kuvittele olevani joka paikassa parempi kuin "naapuri" mutta en myöskään ole joka asiassa suinkaan huonompi. Semmosta se elämä on. Kaikilla on hyviä puolia. Naapuri voi olla ihan hyvin parempi autoilija. Mutta mullapa on varmasti isompi kalu. Naapuri voi taas käyttää omaa nysäänsä paljon taitavammin ja kestävämmin. Mä varmaan korvaan tuon tekniikka puolen taas hellyydellä ja huomioinnilla.. Sama naisten suhteen. Jokaisessa naisessakin on varmasti jotain parannettavaa ja taas samas suhtees hyviä ominaisuuksia. Miehestä sitte kiinni kuka kellekin sopii ja keneen ihastuu.
Mukavaa,Ratamo, jos mun keskustelun avaus oli sinusta hyvä! Vaikka itsestä tuntuu ettei vieläkää ole saanut sanoiksi sitä mitä sisimmässään on halunnut julki tuoda. Mutta sen sanon että aika suurta pidättyvyyttä osoitin kun en tilannetta pidemmälle vienyt. Samaa itsensä hallintaa osoitti myös nainen.. Pelkään vaan seuraavaa kohtaamista. Sellainen on näköpiiris kesällä.. Kun asiat tuppaavat jatkumaan siitä mihin viimeksi jäätiin. No aika näyttää. Eipä tässä kaipaa mitää koko tasaisen elämän romahduttavaa "maanjäristystä" mutta toisaalta jos tilaisuus tekee varkaan..
 
Ukkomies
Sitä on selvitty hiljalleen kesään kevättalven tunne kuohuista..
Tasaista työn puurtamistahan tämä elämä suurimmilta osiltaan on.
Kevät ja valon lisääntyminen aiheuttaa minulle kyllä aikamoisen hormonien hyrinän mutta siitä on selvitty kun on ollu paljon töitä ja vähän asioitajotka olisivat stimuloineet johonkin eroottiseen kanssa käymiseen edes ajatuksissa jonkun muun kanssa kuin vaimon.
Mutta taas on juhlat tulossa missä sama keväällinen porukka taas kohtaa ja ottaa varmasti ilon irti elämästä! Pitäiskö keksiä joku tekosyy ja jäädä kotiin .Mennä ajoissa nukkumaan?
 
haaveilijan vaimoke
"Missä olit silloin kun minä miestä etsin" Sitä samaa mietin minäki.. Harvoin toisen ihmisen kanssa tuntee niin helppoa ja luontevaa läheisyyttä kuin sinun kanssasi tunsin. Sääli että se oli väärin.. Vaimoani.. Miestäsi kohtaan. Mitä meistä olisi voinut toisissa olosuhteissa tulla? En uskalla edes miettiä. Kiitos kuitenki! Tuntui tosi hyvältä. Tarkoitan henkistä yhteyttä. Seksiinhän me ei onneksi edes päästy. Ei ollut tilaisuutta. Mutta seksihän on myös henkistä yhteenkuuluvuutta. Ajatuskin kiihoittaa.
Olen tullut siihen tulokseen, että olen haaveilijan vaimoke. Aviomies on haaveillut aina jostain naisesta, sielunkumppaneita on piisannut.
Tiedän sen siitä, kun mies kertoo näistä naisista itse huomaamatta ja ei edes muista että on kertonut vaimolleen. Juttua piisaa ensin muina miehinä jostain mukavasta esim. työkaveri jne. jutut tulevat henklökohtaisiksi ja eilen oikein kertoi että tämä uusi ihastuksen kohde on ehkäpä eroamassa. Kuulemma tämän naisen mies on hermostunut ja vähän hermoheikko. Syynä hermoheikkouteen on naisen harrastus, joka vie vapaa-ajan suurimmaksi osaksi. Lapset tietysti äiskä ottaa mukaan ja mies jäisi yksin, jos ero tulee. Koskapa naisen mies ei halua muuttaa, tästä nykyisestä asuinpaikasta (uudehko omakotitalo) ei olla asuttu melko kauaa.
Nämä ihastukset tulevat ja menevät ja nykyisin seuraan jo uteliaana ja ehkäpä huvttuneena miehen henkisiä pyristelyjä. Meneekö siis pupu pöksyyn, kun päätöksiä täytyy tehdä.

Nuorempana en oikein ymmärtänyt miehen touhuja ja hölmöläisenä ihmettelin. Olen tainnut siis kasvaa melkolailla miehestä erilleen.
Kunnes napanuora napsahtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ukkomies
Oon ajatellu..
Pakko uskoa ennemmin omaa muijaa. Se on mua katsonu jo niin kauan ja TIETÄÄ! En ole suinkaa mikää humoristinen mukava juttukaveri vaan kuolettavan tylsä nurkis nyhjääjä. Mutta mukavaa se oli hetken, kuulla olevansa joku muu.. Olla kauniin naisen ihailema. Ja hetken elää harhas.
 
Olipa hyvä
Oon ajatellu..
Pakko uskoa ennemmin omaa muijaa. Se on mua katsonu jo niin kauan ja TIETÄÄ! En ole suinkaa mikää humoristinen mukava juttukaveri vaan kuolettavan tylsä nurkis nyhjääjä. Mutta mukavaa se oli hetken, kuulla olevansa joku muu.. Olla kauniin naisen ihailema. Ja hetken elää harhas.
Tässä jo huolestuin, kun tunnuit jatkavan haaveiluasi! Se on semmoista, jotta päänuppi alkaa kuvitella vaikka mitä, kun joku "sielunkumppani" kehuu ja kiittelee, silittää myötäkarvaan. Se on kivaa, mutta jos sen huumassa tekee jotain päättömyyksiä kuten unohtaa, että vierellä on hyvä ja vaikeuksissakin luotettava elämänkumppani, joutuu katumaan katkerasti. Tässä on vierestä seurattu sellaista kuviota tovin aikaa ja todella surettaa, jotta miesparka sekosi totaalisesti tuollaisessa myötäkarvasilittelyssä ja kehumisessa, teki niitä päättömyyksiä.

Elämä on pitemmässä juoksussa aika harmaata ja tasaista. Noita kumpuja ja notkoja on harvakseltaan ja silloin ne piristävät. Jos niitä on jatkuvasti, ne eivät enää olekaan voimaa antavia vaan vievät voimat. Kannattaa nauttia hetken mielessään, mutta vaalia sitä taustalla olevaa elämäänsä, sillä siitä me voimamme kuitenkin saamme. Kukaan ei jaksa jatkuvasti kiitellä toista, vaan kyllä se arki astuu kuvioihin aina, kun ollaan pitempään yhdessä.

Yksi kaveri kerran muinoin sanoi minulle, kun yksi ystäväni osoitti hänelle juuri tuonsorttista huomiota ja ihailua, kuin sinäkin sait, jotta "Tuntuu niin imartelevalta olla ihailtu, minä kun en ole sellaiseen tottunut." Piti kuitenkin visusti huolen, jotta ihailija ei päässyt ns. iholle saakka ja totisesti, se oli viisasta! Olisi ollut katastrofi, jos juttu olisi edennyt, sillä kun ystäväni tunsin hyvin, tiesin, jotta ei hän mikään enkeli ole vaan kyllä tässä on puolin ja toisin kyseessä hetkellinen humahdus.

Onneksi on sen verran järki tallella, jotta realistisesti osaa tarkastella itseään ja elämäänsä näillä kymmenillä. Kiva jos joku kehuu, mutta onnellista on olla turvallisesti omassa pesässä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä