Heippa! Mulla tosiaan on vahva usko teoriaani, koska se vaan on ihan kokemusperäistä. Enhän edes väitä, että sellaisia 100 prosentin uskollisia miehiä EI olisi olemassa. Sinunkin miehesi on sellainen ja varmaan monen muunkin, mutta en silti usko, että kauhean monen.
Yksi osa ja aika iso, on sellainen, jotka pettää aina kun on mahdollista, vaikka poikkeus heissäkin säännön vahvistaa ; voihan tulla tilanne, että jättävät pettämättäkin. Jotkut voi olla periaatteessa uskollisia, mutta on silti aina kähmimässä naisia ja taputtelemassa ja höpöttelemässä. Tosipaikan tullen voi sitten tulla pupu pöksyyn, tai sitten ei. Pahimpia on ne, jotka ei voi pitää itseään kurissa edes oman vaimon aikana.
En käsitä tuota, että "miksi tämä on sulle noin tärkeä asia." Mikäs tärkeä tämä minulle olisi? Olen vaan sitä mieltä, että suurin osa miehistä kyllä pystyy pettämiseen.
En minä pelkää ainakaan oman mieheni suhteen mitään. Mutta olen sitä mieltä, että kyllä se häneltäkin kävisi, jos oikein-oikein sopiva tilanne tulisi. Ei ole tietääkseni sitä tehnyt, mutta mistä sitäkään varmasti tiedän. Mutta juuri koska en tiedä, en voi häntä epäilläkään saati mistään syyttää. Kyllä minä häneen pääsääntöisesti luotan. Jos olenkin sitä mieltä, että kyllä se häneltäkin voisi onnistua, niin miksi minun pitäisi siitä olla koko ajan kauhean huolissaan ja epäillä mitään? Sehän tapahtuu jos tapahtuu tai sitten ei. Huolehditaan sitten, jos jotain todella tapahtuu. Sitä ennen ei kannata huolta kantaa. Sitäpaitsi on ihan mahdollista, että mitään ei tapahdu ikinä, jopa todennäköistä. Mutta mies hän on, eikä henkiolento.
En ole sinisilmäinen, koska olen jo nähnyt kaikenlaista. Varsinkin kännipäissään miehet voi olla uskomattoman tyhmiä, mitä vanhempi mies, sitä enemmän. Yksi ystäväni kertoi aivan hassun jutun, hän oli ollut eräässä lomahotellissa ja törmännyt yllättäen entiseen lukion historian opettajaamme, joka oli hyvin ankara, säntillinen ja esimerkillinen äijä, pelkäsimme häntä, mutta oikeasti myös kunnioitimme ; hän oli juuri sitä oikealla tavalla autoritääristä sorttia oleva mies ja opettaja. Hän oli vielä "uskovien kirjoissa" ja naimisissa toisen opettajan kanssa. Opettaja oli eläkkeellä ja jossain miesporukassa siellä. Pikkuhiprakassa alkoi lähennellä tätä ystävätärtäni, kehuskella, kuinka aina ihaili tämän kauniita silmiä silloin koulussa, ja alkoi pyydellä tätä huoneeseensa muistelemaan ja juttelemaan. Järkyttävää! Tähän en tietenkään kantaani perusta, vaan ihan vain kaikkeen siihen, mitä olen elämäni varrella nähnyt, kuullut ja kokenut. Juuri tällaiset jutut saa minut joskus huvittuneesti masentumaan koko miespuolisen väestömme puolesta.
Ja sitten toisaalta taas, ei masenna yhtään. Elämähän on vain elämää.