Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sunnuntai 14.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Tiina.....................23..................3........................28......................12.11
Mymmeliini...........26...................3.......................28.....................19.11
Marsku.................29...................1........................28......................25.11
kais-a...................22..................2........................36......................26.11
Sajj......................22..................3......................30-33...................4.12
SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Dahlia- ................21..................12.. ..................28-31..................6.12
Nanna79..............31...................3.......................28......................8.12
Myy-84.................26..................3........................28.....................11.12
mari974...............36...................1........................?.........................?
Kittycat.................25..................1........................?.........................?
Janette.................29.................~1v.....................?.........................?
eppe.....................21...................2.......................?..........................?
ansku83...............27...................2.......................?..........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

eltsu.......................29............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10..............?..........................yk1

-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Olin vaihtanu tosta vaan jännäpäivän, nyt laitoin oikeen yrityskierronki sinne, eli kolmatta mennään :)

Tällaista lueskelin tuolta, eli seksiä joka päivä tästä lähtien ;)
Seksin määrä vaikuttaa sperman laatuun - Vau.fi

Pikapikaa tässä kirjoittelen ku pitäs isää mennä juhlistamaan, mut pahoitteluni teille joilla alkoi uus kierto ja Mymmeliinille paaaljon plussatuulia, pidän on peukalot ja varpaat pystyssä! ansku83, tervetuloa mukaan :)

Tervetuloa ansku83:lle!
Mymmeliinillä on enää muutama päivä kärvisteltävänä. Voimia odotukseen ja kovasti toivotaan että seuraava kierto jää alkamatta. :)

Täällä meni isänpäivä vähän kurjissa tunnelmissa. Mulla oli maha kipeä ja sekaisin johtuen menkoista. Taisin vieläpä eilen illalla tissutella vähän liikaa viiniä vitutukseen, sen seurauksena isänpäivälounaalla ei meinannut mikään mennä alas ja olo oli kurjaakin kurjempi.
En ymmärrä miten nää jännäpäivät osuukin niin ärsyttäviin paikkoihin; seuraava on joulun alla ja sitä seuraava omien synttäreiden kieppeillä. Molemmissa kohdissa olis mahdollisuus saada maailman ihanin joulu- tai synttärilahja, positiivinen testitulos nimittäin, tai pettyä taas niin hemmetin karvaasti.

Sajj, minä olen lukenut jostain että optimi olisi joka toinen päivä. Tuolloin siittiöt ei ehdi vanhentua, mutta toisaalta tavara ei ole liian laimeaa. ;)

Huomaan että nykyään jos mun pitää miettiä koska mitäkin on tapahtunut niin muistelen sen perusteella missä vaiheessa kiertoa olen ollut. :D

:D Ihana tämä! Mulla on varmaan joku dementia, kaikki epäolennainen unohtuu. Ilman tätä ketjua ja tuota listaa saattaisin varmaan unohtaa milloin pitää jännäillä. Olen tälläkin viikolla laskenut jo varmaan kymmenen kertaa (viimeksi tänään) mikä kp mulla on menossa, mutta mä en muista sitä vieläkään!! :S

Mites Tiina? :)
Myylle jaksamisia!

Olisikos teillä muuten mitään ideoita/suosituksia noista raskaustestimerkeistä? :) Tiputtelu on pysynyt vieläkin poissa, niin ehkä näitä voi alkaa kohta miettimään...

Itse olen kuullut että RFSU:n testi on vähän huono, saattaa antaa vääriä positiivisia tuloksia. :/ Tuo olisi kyllä tosi ikävää.

Olispa jo kevät! Mä en ole yhtään talvi-ihminen, palen jatkuvasti. :/ Meillä on täällä ihan pirun kylmä talvisin, lämpömittari näyttää reilut 23 astetta, mutta mä jäädyn! Optimilämpötila mulle olis 25-26 astetta, mutta siitä saa vaan haaveilla seuraavat kuukaudet...

Musta on tullut ihan riippuvainen tästä ketjusta ja teidän kuulumisista. :D Oikeasti ihan tosi ihanaa, että samassa elämäntilanteessa on muitakin, joiden kanssa jutella ja höpötellä. :) Nyt Dexteriä!

Minäkin odottelen Tiinan kuulumisia :)

Meillä oli tänään pieni avautumis-itkupäivä..tai siis mulla. Ja koskien tätä lapsiasiaa luonnollisesti..Kun on ollut puhetta että tän kuun loppuun asti on harkinta-aikaa, että jatkanko vielä pillereitä vai miten. Alkoi sitten vähä ärsyttää, kun mies ei ole vakavammin asiasta mitään puhunut, niin yriitn vähän tiedustella jo nyt, millä mielellä on asian suhteen. Ja tulos on se, että ärsyttää, kun mies on niin järkiajattelija! Ollaan nyt muuttamassa sitten yhteen ja otettu asuntolaina niin hänestä olisi järkevää ensin pari kk katsoa kuinka esim. rahat tulee riittämään ja miten yhteiselokin sujuu.

Sinänsä ärsyttävän fiksu ajattelutapa, mutta kun mä en jaksais enää odottaa :( Ja kun ei kuitenkaan ole tulossa mitään esim. työmuutoksia kummallekaan lähiaikoina, niin saman verran sitä rahaa on kahdenkin kuukauden päästä. Myönsi hän myös hieman epäröivän vieläkin; tai siis ei ehkä ole sitä lopullista uskaltautumista..sen olen tiennytkin ja ei itselläkään aina niin selkeä ajatus asiasta ole. Mutta kuitenkin molemmat lapsia lähiaikoina haluamme, niin ei se varmuuskaan siitä parane kahden kuukauden odottelulla. Pitäisi ehkä 2v odottaa, että olisi supervarma olo ja sitä nyt ei kuitenkaan haluta. Kuitenkin on ikääkin sen verran jo molemmilla, että tuskin se vanhemmuus ja perhe-elämä nyt niin erilaista olisi mitä kuvittelee. No, tästä jo kirjoittelinkin viime viestissä.

Enkä varmaan itse ole tarpeeksi selkeästi miehelle kertonut, kuinka kovasti tämä lapsiasia stressaa, tai siis odottelu. Nytkin hän sitten lopuksi totesi vähän innoissaankin, että eikun pillerit sitten pois vaan..? No ota nyt sitten selvää..mutta en halua kuitenkaan tuollaiseen "heittoon" pelkästään luottaa, vaan yhdessä kuitenkin päätetään.

Musta on jotenkin niin ihanaa, ku me kaikki jännäillään muiden suorituksia ja toivotaan tottakai parasta kaikille. Tästä palstasta on tullu mulle tosi tärkeä. Varmasti ihan siks, että kaikki ollaan samassa tilanteessa ja yhtä lailla kakat housuissa kuukaudesta toiseen. Ja samoin mielin maassa jos testi näyttää negatiivista. Ja sit, ku tänne kirjoitellaan kuulumisia ja mikäli ne sattuu olee negatiivisia nii jotenkin on ihanaa, että tätä kautta saa sit paremman mielen välitömästi, ku te kommentoitte: Voi ei!! Harmi!! Mä olin niin varma, että nyt sulla olis tärpänny... yms. Täältä siis saa tukea olis se asia sitten positiivinen tai negatiivinen... IHANAA!!!

Ja sitten omaa napaa:
Testin tein 12. päivä ja se näytti harmikseni negatiivista... MUTTA menkat ei ole vieläkään tullu. Kummallista tässä nyt on se, että pillereiden pois jäännin jälkeen ei oo kertakaan kierto ollu alle tai yli 28 päivää. Nyt siis jännäilllään miten käy. Jos menkkoja ei näy pariin päivään nii varmasti testaan uudestaan. Eiks kuitenkin oo mahdollista, ettei sitä hrc vai mikä lie onkaan nii ei sit olis välttämättä vielä kehittyny tarpeeks jotta testi olis näyttäny positiivista. Eli voikohan mun negatiivinen muuttua vielä positiiviseks??

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!!

Päätettiin miehekkeen kanssa nopeuttaa näitä mahdollisia menkkoja siten, että pupuiltiin yöllä.
Ajateltiin, että jos sitä ei olla raskaana kerta nii menkat saadaan nopeammin alkavaks pupuilemalla. Noh, niin siinä sitten kävi, että tänään alkoi yk 4. Ja seuraava jännäpvä on 12.12.
(winkwink...jos joku teistä viitsis listan päivittää...kiitos)

Maanantai 15.11.

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Mymmeliini...........26...................3.......................28.....................19.11
Marsku.................29...................1........................28......................25.11
kais-a...................22..................2........................36......................26.11
Sajj......................22..................3......................30-33...................4.12
SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Dahlia- ................21..................12.. ..................28-31..................6.12
Nanna79..............31...................3.......................28......................8.12
Myy-84.................26..................3........................28.....................11.12
Tiina.....................23...................4........................28.....................12.12
mari974...............36...................1........................?.........................?
Kittycat.................25..................1........................?.........................?
Janette.................29.................~1v.....................?.........................?
eppe.....................21...................2.......................?..........................?
ansku83...............27...................2.......................?..........................?

nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

eltsu.......................29............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10..............?..........................yk1

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Sajj, minä olen lukenut jostain että optimi olisi joka toinen päivä. Tuolloin siittiöt ei ehdi vanhentua, mutta toisaalta tavara ei ole liian laimeaa. ;)

Juu näin olen minäkin kuullut, ja sillä mennään. Vois ehkä rupee maistuu vähän puulta jos joka päivä pitäs pupuilla. Eri asia tietty jos mieli tekee päivittäin :D

Tiina, pahoittelut tädin visiitistä :/ Jos tästä kierrosta nyt sitten!

Vois viikko mennä nopeaan, jos vaikka saatais vähän iloisia uutisia välillä. Täällä kovin jännäillään Mymmeliinin puolesta. Toivotaan että nuo sun oireet on raskausoireita, ettei tarvii turhaan kärsiä ;) Onko samanlaista fiilistä vielä ollu ku lauantaina?

eltsu, toivotaan nyt että miehes unohtais ne ärsyttävän fiksut ajattelutapansa ja heittäytyis mukaan sun toiveiluun :) Mutta tuohan oli jo hyvä merkki, että kehotti jättämään pillerit pois, vaikka olikin vähän tollanen heitto!

Sitten vähän omaa napaa. Se on jännä miten tää raskautumisasia unohtuu kokonaan menkkojen ajaks. Sit ku ne loppuu ja rupee ovulaatio lähenemään ni täysillä ollaan taas toiveilemassa. Ihanaa, että saa vertaistukea täältä.

Mä oon tosiaan 22 ja mies 24. Reilut kuus vuotta ollaan seurusteltu, niistä vajaa kolme asuttu yhdessä. Keväällä ostettiin oma kämppä, rempattiin, ja alkukesästä muutettiin. Mulla on vauvakuume ollu pari vuotta ja aina lapsista ollaan puhuttu, mut nyt ku tässä hiljalleen ollaan kasvettu, on oma asunto ym, se rupes tuntumaan järkevältäkin. Mä työskentelen kehitysvammaisten kanssa. Vielä pitäs opiskella, hain syksyn haussa ni ehkä aloitan opinnot jo tammikuussa, tän kuun lopulla tulee tieto. Saa sit katsoa kuinka pitkälle opinnot ehtii etenemään, ennen ku jään äitiyslomalle ;)

Viimeksi muokattu:
Juu, kyllä toi mies on nyt vakavissaan puhunu et alotettais yritys joko nyt joulukuussa tai sit tammikuussa :)

Täällä kun on varmaan moni lopettanut viime aikoina hormonaalisen ehkäisyn, niin auttakaas minua, kun pähkäilen nyt uskallanko lopettaa pillerit juuri ennen matkalle lähtöä..
Lähdetään siis itsenäisyyspäivänä 2 vkon reissuun ja tyhjennysmenkat alkaa juuri viikkoa aiemmin. Mietin vain kun itsellä oli teininä ennen pillereitä tosi epäsäännöllinen kierto ja nytkin, jos olen käyttänyt matalahormonisia pillereitä tai syönyt 2 laattaa putkeen, on ollut jatkuvaa tiputteluvuotoa. En haluaisi, että tuo tiputtelu pilaa lomaa siellä lämpöisessä meren äärellä..Tosin luulis että se tiputtelu tulisi vasta sitten vähän ennen menkkoja eikä heti kierron alussa?

Toinen asia on iho ja kolmas päänsäryt. Molemmista siis kärsin ennen pillereitä (tosin migreeniä on nytkin) ja käytössä ollut viime aikoina Diane Nova tuohon ihon kuntoon. Samoin mietin, onko koko matka pelkkää päänsärkyä, kun juuri on ehkäisy loppunut..

Haluaisin siis lopettaa pillerit jo ennen matkaa..vähän romanttinen pöhkö, kun olen niin olisi kiva matkalla päästä jo lasta yrittämään, ja ilman stressiä, mutta mietin kannattaisiko kuitenkin odottaa se kuukausi, ettei matka mene ihan "pilalle"..vuosi tätä reissua jo odotettu.
Kokemuksia?
happy.gif

Eltsu: Mä lopetin pillerit syyskuun lopussa, jonka jälkeen tuli normaali tyhjennysvuoto. Vuodon loppumisen jälkeen meni vähä yli viikko, ku alko neljä pävää kestäny vuoto, en tiedä oliko menkat vai välivuoto, mut kunnon menkat alko sit kp 41.
Itelläkin ollu ennen pillereitä tosi epäsäännöllinen kierto, et en odottanu luomu menkkojen alkavan näinkään pian. Mut jokaisellahan elimistö reakoi erilailla hormonaalisen ehkäisyn lopettamiseen.

eltsu: Tuo on aika kakspiippunen juttu.
Oon käsittäny, että näiden "keinohormonien" poistuminen kehosta voi kestää puolikin vuotta. Joillainhan menkat tulee ensin säännöllisesti pillereiden lopetuksen jälkeen, ja vasta myöhemmin rupee kierrot pitkittymään ja heittää häränpyllyä. Eli voihan olla että hormonit vaikuttaa vielä sen matkan ajan, eikä tiputtelua ja muita vielä tule, harmi vaan ku sitä ei voi etukäteen tietää :/
Muuhun en oman kokemuksen pohjalta osaa vastata ku tohon ihon vointiin. Mulla on aina ollu hyvä iho, mutta samantien pillereiden lopettamisen jälkeen iho rupes rasvottumaan. Ihan siis ku sormen kanssa pyyhkäs otsaa, jäi sormeen sellanen rasvakerros. Muutama finniki on ollu. Nyt on kyllä helpottanu, pahin oli se eka luomukierto.

Mitenköhän emmuk masuasukkaineen voi? Olis kiva kuulla miten siellä menee, toivottavasti kaikki on hyvin :)

Heips! Täällä yks kärsimätön kyselee, että koska aikaisintaan vois testailla? Menkkojen pitäis alkaa vasta ens ke suurinpiirtein...

Hienoa eltsu, että sunkin mies alkaa vihdoin ymmärtämään jutun juonen ;). Aika samassa tilanteessa siis ollaan.

Päätä särkee tänään ja sit on pari päivää tuntunu et ihan ku ois hiivatulehdus iskenyt monen vuoden tauon jälkeen...Tietääkö joku muuten mitä lääkettä raskauden aikana siihen vaivaan saa käyttää?Ja viikonloppuna oli huonoa oloa iltaa kohden, kun en ollut syönyt kunnolla...Voiskohan nää olla jotain merkkejä, wink, wink...

Marsku, kannattaa kysellä lääkettä apteekissa, siellä osaavat neuvoa sellaisen valmisteen jota voi käyttää raskaudenkin aikana. Itse olen alkanut tarkistaa kaikista lääkkeistä niiden sopivuuden raskautta yrittävälle ja olen saanut apteekissa ensiluokkaista palvelua.

Mun pitäis varata aika gynelle jotta saisin sopivat kipulääkkeet menkkakipuihin. Lueskelin ettei Miranaxia tai aikaisemmin käyttämääni Clotamia suositella raskautta yrittävälle, joten olen yrittänyt sinnitellä parasetamolin voimin. Sekään ei tunnu riittävän, saas nähdä jos vaikka panacod auttaisi. Samalla voisin kysellä kohdun ja munasarjojen tämänhetkistä tilannetta sekä mahdollista lähetettä laparoskopiaan JOS sitä endoa on lääkärin mielestä syytä epäillä.

Marsku, aikaisin testaamisesta voi olla montaa mieltä. Itse testasin tässä kierrossa jo viikkoa ennen menkkojen alkua vaikka vannoin täälläkin etten niin tee. Mulla on käytössä mammaksi.fi:n tosiherkkiä testejä, jotka saattaa näyttää plussaa jo kiinnittymisen tapahduttua tai sitten eivät. Itse yritän saada itseni kuriin tämän liian aikaisin testailun kanssa, tuntuu että tulen vain pahalle tuulelle siitä. Niin monta negaa olen elämäni aikana tehnyt (mm. toivoessani että ehkäisy olisi pettänyt) etten kestä enää yhtään viivaa joka jättää piirtymättä plussaksi. Olen tämänkin vuoden aikana tehnyt valehtelematta varmaan yli kymmenen testiä, nyt saa riittää ihan oikeesti. Seuraava saisi olla viimein se plussa, joten testaan vasta kun menkat on myöhässä. Tämä olkoon tämän kierron lupaus. :D

Ootteko muuten kokeilleet fertility friendiä? Itse olen ihan hurahtanut siihen. Vaikkei mun pitänyt seurailla oireita niin huomasin että se on hemmetin kätevä, siihen mahtuu paljon enemmän tietoa kuin taskukalenteriin ikinä. Taulukoista on helppo seurata sitten edellisen kierron oireita ja ehkä tulevaisuudessa saada itsensä helpommin uskomaan että tavalliset PMS-oireet eivät ole niitä raskausoireita. :D Tai sitten erottamaan oikeat raskausoireet PMS:tä.

Moni täällä mainitsi siitä kuinka tärkeä tästä ketjusta on tullut. Olen samaa mieltä, tämä on mahtava vertaistukiketju! Kohtalotovereiden tsemppaukset auttaa jaksamaan kummasti. Teistä on tullut tärkeitä, jokaisen kuulumisia lukee mielellään ja toivoo tietysti sitä plussaa jokaiikalle. :)

Onpa ollut kiireistä opiskelun kanssa. Täällä ei kai ihmeellisiä..? Paitsi Mymmeliinin tuntemukset. Toivottavasti nyt lykästää :) pakko :)
Olisi aivan mahtavaa, jos ja kun jollakin meistä nyt tärppäisi. Antaisi toivoa. Ja iloa!
Tsemppaahan sekin tavallaan, kun muutkin (kuin itse) lähtee uusille yrityskierroksille. Siis tietää, ettei ole näiden asioiden kanssa yksin. Oliko liian sekava selitys...

Niin ja Eltsun miehen "heräämisuutiset" tietysti, upeaa! Muutaman ystävän kanssa ko. asiasta keskustelleena ja itsekin kokeneena, voin kertoa, että ainakin näille miehille on täytynyt antaa aikaa. En nyt ihan tarkaan ole perillä, kuinka pitkään teillä asia on ollut esillä.
Kun meillä alkoi keskustelut lapsiasiasta tai pikemmin keskutelun herättelyt, tunsin muutaman seuraavan kuukauden oloni epämukavaksi. En halunnut puhua asiasta joka päivä tai kysyä "missä mennään", mutta mieltä vaivasi kaikki isot kysymykset. Ennenkaikkea SE suurin. Eipä sitten auttanut kuin nostaa kissa pöydälle, jotta saadaan jotain aikaiseksi. Hiljalleen palaset alkoivat loksahtelemaan paikoilleen. Kuitenkin vielä silloin, kun jätimme ehkäisyn pois, tunsin välillä että minä olen ainoa joka on tässä täysillä mukana. Ja kun ehdottomasti haluan molempien halujen ja tunteiden olevan täysin aitoja.
Aikaa kului, mies sai rauhassa heräillä... ja nyt on toisin, nyt ne ovat :)

Käytin myös Diane Novaa iho-ongelmiin noin kuuden vuoden ajan. Pillerit lopetettuani näppyjä tuli ensimmäisen ja toisen kierroksen aikana melko reilusti. Ja ne parantuivat hitaammin, kuin ehkäisyn käytön aikana. Nyt kolmantena kierroksena kasvojen iho huomattavasti rauhoittunut. Menkat olleet melkein kellon tarkkuudella säännölliset ihan alusta asti. Lisäksi kiertokin pysynyt saman 27-28 päivän pituisena, olen todella tyytyväinen. Pitäisi vaan muistaa arvostaa tätäkin sinä päivänä, kun itkettää ja oikein v%&%&taa vuodon alkaminen.

Huh, tulipa testiä.

Hei kaikille!

Olen tarkoituksella pysytellyt taka-alalla, sillä en halua, että takiani jollekin tulee paha mieli tms. Olen kuitenkin käynyt lueskelemassa ketjua useamman kerran viikossa edelleen. Mukava huomata, että täällä syntyy keskustelua ja uusia tulee mukaan. Tervetuloa uusille minunkin puolestani!:)

Täällä menee kaikki ok. Mitä nyt se kaksiosainen kohtu tuottaa päänvaivaa ja nyt sit hematooma myös. Vieläkin olen "liikuntakiellossa". Kuulema saa käydä kävelyllä mut kaikki jumpat ja raskaampi tekeminen on kielletty. Pelkäävät ilmeisesti, että hematooma lähtee sit liikkeelle, ja sen mukana lähtee kohtu ja meidän nuppu:/ Kun on ilmeisesti kiinnittynyt aika lähelle kohtua. No, päivä kerrallaan mennään, ja lääkärissä sanoivat, että turhaan huolehdin. Kaikki menee niinkuin menee, en paljo itse voi tehdä muuta ku levätä ja ottaa rennosti.
Neuvolassakin käyty, oikein mukava ensikokemus. La on sitten noin 19.6.
Kyllä rakaus tekee väsyneeksi, eilenkin nukuin lähes koko päivän! Tänään ainakin vielä olen pysynyt tolpillani:)

Toivotaan, että pian muillekin alkaa plussat paukkua! Iso halaus kaikille tänne!

Voi tsiisus...päätin että aloitan tämän kierron positiivisissa mietteissä, mutta nyt on pakko päästä purkautumaan...

Että osaa ihmiset olla typeriä kommentteineen! Mikä helvetti siinä on ettei raskauden yritykseen osata suhtautua hienovaraisesti? Vai pitäisikö vaan oikeesti miettiä tarkemmin että kenen kanssa asiasta puhuu?
Kuten aikaisemmin mainitsin, olen parille läheiselle ystävälleni kertonut että yritetään. Koska mieli on ollut viime viikkoina aika maassa pääasiassa sen takia että painin lapsettomuuspelkojen kanssa, olen ajatellut että asiasta puhuminen läheisten kanssa helpottaa.
Ja katin villat.
Ymmärrän että jos ei itselle yrittäminen ole millään tavalla ajankohtaista, ei toisen saappaisiin osaa asettua. Mutta jos kerron että minua masentaa/olen surullinen siksi että menkat alkoi, taas alkoi uusi yrityskierros ja pelottaa että onnistutaanko koskaan, niin eikö silloin kaverin tehtävänä ole kuunnella ja tukea sen sijaan että laukoisi latteuksia ja vaihtaisi puheenaihetta?
Olen aikaisemminkin elämässäni paininut saman ongelman kanssa, sillä olen jo viisi vuotta kaivannut omaa lasta. Harvan kanssa asiasta pystyi tuolloin puhumaan ja niin se näköjään taitaa olla nyt yrittäessä. Parhaan tuen olen saanut sisareltani jolla on ollut keskenmenoja ja joka tietää että lapsen yrittäminen on todella herkkä asia, etenkin minulle. Ja ihan parasta tukea olen ehdottomasti saanut teiltä, muilta palstailijoilta.

Huh kun oikeen pihisen täällä kiukkua kun maailma on niin ymmärtämätön paikka! :D
Ehkä sitä voisi mennä itseensä ja miettiä että kenen kanssa näitä asioita puhuu, vai puhuuko ollenkaan.

emmuk, ei minulle ainakaan tule paha mieli kuulumisistasi, päinvastoin. Se antaa toivoa että joku on raskautunut, on myös mukavaa lukea siitä kuinka raskautesi etenee. :)

Mymmeliini, mitkä on fiilikset?
Entäpä muilla kierron loppuvaihetta elävillä?

Ihanaa kuulla emmuk että siellä menee kuitenkin hyvin, on mahtavaa lukea kuulumisiasi ja omasta puolesta saisit kirjotella vaikka joka päivä :) Niin ja kun myy sen sanoi niin raskautesi antaa paaaljon potkua yrityksiin!

Ymmärrän täysin Myy tilanteesi. Mulla ei ole ketään teidän lisäksi kenelle voisi kertoa haaveista, peloista yms. raskautumisen suhteen, ja juuri tuon muitten ymmärtämättömyyden takia en halua kertoakaan kenellekkään omasta yrittämisestä, on se sen verran rankka paikka jos joutuu odottelemaan ikuisuuden että plussa pärähtää tikkuun ja jos siitä epäonnistumisesta ei saiskaan haluamaansa tukea siltä kenelle on tuon kaiken paljastanut. Mutta onneksi on tää palsta, auttaa hirveästi kun pääsee edes johonkin purkamaan paineita :D

Huomenna aamulla on aika lääkärille/terveydenhoitajalle, saa nähdä mikä tuomio tulee :D Taas alkaa jännäily kun ovikset on kohta käsillä ;)

Ja nyt pikkujoulutoive: Plussaa kaikille! :)

Myy, tiedän tasan tarkkaan ton tunteen. Tää mun ystävä joka tossa jokin aika sitten vahingossa raskautui, tekee just tota. Kun kerron omia kokemuksia tästä yrittämisestä, aihe vaihtuu hänen raskauteensa. Tai kun kerron miten hankalaa on, kun ei tiedä ovulaation ajankohtaa tai puhun kroppani toiminnasta muutoin, hän nauraa ja sanoo että oi kuinka mukavaa ettei oo koskaan tarvinnu miettiä tollasta. Hänellä on siis 2-vuotias lapsi ennestään, vahinko oli sekin raskautuminen. Voiko joku tosiaan olla tyytyväinen kun on jo kahdesti joutunut itkemään plussattuaan? Ehkä jos tietäis miten kroppa toimii, olis voinu välttää tän toisen kerran. Siis tiedossa on aina ollut että hän on nuori ja lapsellinen, mutta voi huh. "Ehkä sitä voisi mennä itseensä ja miettiä että kenen kanssa näitä asioita puhuu, vai puhuuko ollenkaan." Niinpä! Jotenkin siitä toisesta kuitenkin tykkää niin paljon ettei halua elää ilman, mielummin ottaa paskaa niskaan kerta toisensa jälkeen. Ja siis tottakai hän saa kertoa raskaudestaan, kyselenkin siitä aina kun puhutaan, mutta jos mä puhun omista asioistani niin kuuntelis edes hetken.

Olipa avautuminen. Noh, iloisempiin ajatuksiin taas :)

Kiitos emmuk kun kerroit kuulumiset! Kiva kuulla että positiivisin mielin mennään kaikesta huolimatta, tarrasukkia ja haleja ja tsemppiä sinne! Niin ja käy ihmeessä kirjottelemassa useammin, uskon puhuvani kaikkien puolesta kun sanon että halutaan kuulla miten siellä menee, eikä todellakaan pahoiteta mieltämme!

Dahlialle tsemppiä lääkäriin! Toivottavasti saat hyviä uutisia!

Pikkujoulutoiveena tosiaan plussaa kaikille! Kaikki pistetään peliin, vois ehkä mennäkin nukkumaan tästä ;D hahaha

Menkat oli ja meni, joten uusi yk pääsi taas käyntiin. Paha mieli oli ja meni, mutta nyt ei vielä ole kertaakaan ollut sitä "oonko mä nyt ihan varma, että haluan lapsen" -ajatusta päässä...

Miehellä on entisestä suhteestaan lapsi, joka on sitten aina välillä meillä. Nyt hänkin alkaa kasvaa, että tuli auton vaihto kyseeseen. Hankittiin sitten tossa uusi auto ja mä olin ihan sulaa vahaa kun mies autoliikkeessä sanoi "tänne mahtuu hyvin vaunutkin sitten". Me kun ei ole tästä lapsenteosta muuten puheltu, ettei siitä tule sellanen ... mitenkä sen sanosin... pakkomielle. Eli tehtiin päätös ja ollaan touhuttu ja ajateltu että nappaa jos nappaa. Joten jotenkin toi lause sai mut niin veteläksi kun mä huomasin, että kyllä se ajatus senkin päässä kuitenkin on :)

Hassua. No mutta tällänen pikapäivitys tässä vain, että elossa ollaan ja paremmilla mielillä!
Palailen taas kommentoimaan paremmalla ajalla. Työt tuppaa häiritsemään tälläistä surffailua!

Torstai 18.11.

Yrityksen aloittaneet:

Tiina.....................23...................4........................28.....................12.12

Plussanneet:

emmuk...............24..................12.10............19.6..........................yk1

Viimeksi muokattu:
Oivoi.
Lupaan, etten ala täällä joka asiasta kyselemään. (Mielestäni on mahtavaa, ettei tästä ole muodostunut sellainen "tyhmien kysymysten palsta", vaan paikka, jossa enemmänkin kerrotaan tuntemuksista ja jännätään yhdessä, eikä analysoida testien viivojen vahvuutta:) Nyt en vaan keksi muutakaan keinoa asiaa selvittää. Yritin kyllä hieman googlailla, mutta tiedättehän kuinka paljon ko. asiasta löytyy tekstiä. Ja tuntuu, että te olette sellaisia järkeviä, jalat maassa -tyyppejä joiden vastauksilla on merkitystä.

Siis kertokaahan kokemuksianne ovulaatiotesteistä. Malttamattomana aloitin testauksen. Kontrolliviiva näkyi suht vahvana ja testiviiva hailakampana kp:t 10-11. Ajattelin, että hyvä - testihän toimii. Nyt kp:t 12-13 molemmat viivat suhteessa laimeampia. Siis kontrolliviiva heikompi ja testiviivakin näkyy huonosti.Mitä tämä tarkoittaa? Tarkoittaako mitään? Menikö ovis jo?
Alavatsan nippailu alkoi eilen (kp12). Se kyllä muissakin kierroissa alkanut näinä päivinä, sitten kp 14 päättynyt n. puolen tunnin kovempaan juilimiseen ja tämän jälkeen "ovistunteet" ovat hiljalleen hiipuneet.

Testailen nyt ensimmäistä kertaa. Pitäisiköhän jättää myös viimeiseksi...
Taitaa epätoivo alkaa pesiytymään.

Haluan kiittää teitä kaikkia myötätunnosta ja tsemppauksesta. Taas tuli niin paljon parempi mieli kun sain avautua tänne ja saman tien tuli vertaistukea. :)

Nyt olen viimein positiivisella mielellä. Tänään pääsen oikeelle gynelle hankkimaan kunnon kipulääkkeet jotta ei tarvii menkkojen aikaan kärsiä henkisen tuskan lisäksi fyysistä helvettiä. Samalla kyselen koska ja miten sitä endoa kannattaisi selvittää. Olen niin onnellinen kun löysin vuosi sitten hyvän gynen johon luotan ja jolle sain jo tälle viikolle ajan.

SL:n ovistestikysymykseen en valitettavasti osaa vastata sillä en ole koskaan moisia käyttänyt.

Sajj, Dahlia ja muutkin ymmärtämättömien läheisten kanssa painivat: ehkä voimme yrittää tukeutua enemmän toisiimme jos (ja kun) näyttää siltä että läheisten kommentit ovat mitä kummallisimpia. Ehkä sitä on itsekin herkempi kaikelle kommentoinnille nyt kun yrittää kovasti... tiedän etteivät oman läheiseni pahaa tarkoita, kunhan ovat ymmärtämättömiä eivätkä osaa suhtautua tilanteeseen oikeen mitenkään päin. Onneksi teiltä saa ihan oikeaa tukea!

Nanna79:lle onnittelut, näyttää siltä että teillä kantaa mieskin mukanaan samanlaisia tulevaisuudensuunnitelmia. On aina niin ihanaa kuulla kumppanin suusta jotain tuollaista. :)

Mulla on niin hyvä olo että haluaisin lähettää siitä murusen teille kaikille. Juuri nyt on helppo uskoa siihen että tulevaisuus tuo tullessaan paljon hyvää. On myös ihanaa olla olotilassa jossa kokee että juuri nyt on kaikki hyvin. :)
Onkohan liikaa vaadittu maailmalta jos esittäisi pienen toiveen että jokainen meistä löytäisi sisäisen rauhan tämän hermoja raastavan yrittämisen keskellä?

P.S. Täällä odotellaan jo kärsimättömänä Mymmeliinin kuulumisia.

Yhteistyössä