Hei kaikille!
huh huh, huolestuttavalta vaikuttaa nyt omakin tilanne, olen 43 vuotias ja paksut hiukseni alkoivat ohimoilta vähentyä ja harmaantua alle 40 v. Säärien karvoituksen vähentymisestä olen ollut vain tyytyväinen, mutta nyt ehkä vaihtaisin karvaiset kinttuni takaisin ennemmin, kuin ottaisin vaihdevuodet näin aikaisin.
Aika monella vaihdevuodet ovat alkaneet aikaisemmin, mitä oletin, mutta vastauksia pitäisi olla paljon enemmän, ennen kuin tietäisi keskimääräistä alkamisaikaa. Eikö se haitari ole 40 - 60 v ja keskiarvo 50 v. Olisinpa tyytyväinen, kun saisin edes muutaman vuoden vielä normaalikiertoa ja eloa, kun lapsenikin ovat vielä niin pieniä.
MILLAISIA muutoksia teillä on rinnoissa. Minulla on ollut puolisen vuotta vuotomäärä niukempi ja nyt eka kerran kuukautiset myöhässä 2 vk ja sen ajan rinnat ovat olleet tosi kipeät ja turvoksissa ja tuntuu kuin tilanne vain pahenisi.
Ajattelin, että voisikohan olla kyse raskaudesta, mutta kun sterilisaatio on tehty, niin ei kai sentään. Onkohan tämä toiveajattelua.
Lisää oireita: näkö huonontunut, vilukissassa helposti hikoilevaksi, alaselkäkipuja, heräämisiä öisin, masentumista ajoittain, muisti pätkii, älli ei pelaa...
Kertoisitteko rintojen muutoksista vielä, jos ei kellään tällaista, niin pitää kai lähteä lekuriin.
Onko kukaan kokeillut Menofem -valmistetta, jota saa ilman lääk. määräystä apteekista? onko apua?
Kiitos, kiitos ja vielä kerran kiitos!