vinkki huuliherpekseen

  • Viestiketjun aloittaja parhaillaan
  • Ensimmäinen viesti
parhaillaan
Vanha vaiva iski jälleen, niin tuli mieleen kertoo vinkki, minkä kuulin ite jokin aikaa sitten ja nyt ekaa kertaa koitan itsekkin.. aiemmin hain aina apteekista rasvat hoitoon, mutta nyt totesin vinkin olevan parempi tehoinen ja paremman makunen =) rakkulaan vain hunajaa koko ajan niin hyvä tulee, kutina on loppunut ja näyttäisi rakkulakin paranevan ennätys vauhtia...
 
piu
Hunaja on tutkitusti tehokkaampi apu huuliherpekseen kuin asikloviirivoiteet. Itsekin aina vinkkaan huuliherpesvoiteita hakeville asiakkaille apteekissa että kannattaa kokeilla hunajaa :) Tuntuu vaan että kovin moni ei ota neuvoa tosissaan, nykyään kun joka ikiseen vaivaan pitää saada jotain lääkettä...
 
manta
Minulla on ollut huulipherpes ""aina"". Enpä ole ennen kuullut tätä hunaja juttua. Apteekin voiteita en ole käyttänyt vuosiin kun tuntuu että niistä ei ole mitään hyötyä.
Viimeaikoina olen käyttänyt sinkkipastaa ja teepuuöljypuikkoa.
Täytyyä ensi kerralla kokeilla hunajaa, hakkaa ainakin maussa tuon teatreeöljyn :D
 
mayd
Eli siis miten tätä valkosipulia käytetään? Painellaanko herpeksen päälle vai syödäänkö tasaisin väliajoin??

Mulle iski pari päivää sitten kolme (!) herpestä yhtä aikaa. Naama kamalan näköinen ja itsetunto nollilla. Kokeilin ensimmäistä kertaa teepuuöljyä ja teepussia, tuntui, että olisivat lähteneet paranemaan nopeammin. Taidan käydä kaupasta tänään myös L-Lyseriiniä. Sitä jos napsii, ei kuulemma herpeksen pitäisi vähään aikaan vaivata. Ja nopeuttaa myös paranemista. Toivotaan näin.
 
Kysymys
Kysyisin teiltä muilta herpeksestä kärsiviltä että rikotteko rakkulat vai annetko parantua itsekseen?

Minä olen yleensä puristanut rakkulan/t rikki ja puhdistanut desinfiointiaineelle, mutta enpä osaa sanoa paranevatko näin yhtään nopeammin.

Täytyypä seuraavan kerran kokeilla tuota hunaja tai valkosipulijuttua. Eihän siinä mitään häviäkkään.
 
APuu
Reseptilääke, tabletteina, kyllä lähtee huuliherpes. Kuuri on 5 päivää ja kolmantena ei näy enää jälkeäkään. Parempaa ei todellakaan ole vielä keksitty. Pirun kallista vaan, ei muuta vikaa.
 
Kiki
Kokeilkaa ihmeessä valkosipulia!

Itselläni tulee aina herpeksiä kerrallaan ympäri huulia jopa 6-8 ja joskus leviää jopa nenään saakka. Viimeksi sitten puolitin valkosipulin ja hankasin sitä herpeksiin, annoin olla muutaman minuutin ja pesin pois. Toistin tätä 2-3 kertaan päivässä ja lopuksi annoin olla yön yli. Herpekset hävisi parissa päivässä, kun normaalisti saattoivat olla yli kuukauden.

Valkosipuli kirvelsi kyllä tosi paljon, mutta tuntui ainakin, että tehoaa :D
 
Huuli turpeana
Hei,
Minulle tuli yöllä herpes huuleen flunssan takia. Miten teette tuon valkosipulin kanssa. Kun olette hieroneet valkosipulia niin laitatteko sitten rasvaa päälle vai annatteko olla kunnes taas myöhemmin uudestaan valkosipulia?
 
Huuli turpeana
Hei,
Minulle tuli yöllä herpes huuleen flunssan takia. Miten teette tuon valkosipulin kanssa. Kun olette hieroneet valkosipulia niin laitatteko sitten rasvaa päälle vai annatteko olla kunnes taas myöhemmin uudestaan valkosipulia?
 
10v herpusta kärsivä
Hei,
Minulle tuli yöllä herpes huuleen flunssan takia. Miten teette tuon valkosipulin kanssa. Kun olette hieroneet valkosipulia niin laitatteko sitten rasvaa päälle vai annatteko olla kunnes taas myöhemmin uudestaan valkosipulia?

Minullekin tulee aina kuumeen/flunssan yhteydessä jos vastustuskyky on riittävän alhaalla. Ja heti kun huomaan että herpes on tuloillaan, otan 4 500mg Valavir-tablettia ( jotka saa reseptillä , myös apteekista saa 50-100mg Acloviria ilman reseptiä) ja se auttaa suuresti. Mutta jos jostain syystä en ole huomannut ensioireita ja herpes on jo huulessa ja turvonnut puolitan heti valkosipulin ja teen valkosipuliin pieniä viiltoja jolla saan vielä enemmän nestettä siitä ja hankaan rakkulat auki ja pidän valkosipulinkynttä herpeksen päällä n.2-5minuuttia. Sattuu siis aivan perkeleesti mutta tehoaa ! ja toistan tuota niin kauan kuin ovat kuivahtaneet. Jos ei valkosipulia löydy niin kokeile kynsilakanpoisto ainetta , sekin kuivattaa rakkulat hyvin ! ja kun herpes on avoin ja mahdollisesti siihen sattuu laitan hunajaa/ herpesvoidetta monesti päivässä. Ja yöksi sinkkivoidetta ettei pääse leviämään ja aamulla pesen pois ja jäljellä pitäisi olla enään vain rupi niin voitelen sen bepanthenilla niin kauan kuin rupi paranee. (Minulla tässä koko ajassa meni vain 2 päivää ja rupikin täysin parantunut. Eli siinä vaiheessa kun rakkulat puhjottu, kuivatettu ja voideltu ja yön yli ollut sinkkivoidetta huulessa niin pitää huulta rasvata ja pitää kosteana jotta haava paranee eikä tule kamalaa keltaista rupea. )
Toivottavasti nämä niksit auttoivat kanssaihmisiä ! Ja jos teillä ei ole Valaviriä respalla niin kannattaa pyytää ensi kerralla kun herpes puhkeaa. Ja mahdollisimman vahvaa. Valavir on siis tarkoitettu vyöruusuun mutta tehoaa heti ensioireiden tullessa ja näin ollen herpusta ei tarvitse kärsiä.
 
Viimeksi muokattu:
ttkh
Mulla on auttanut acyrax-lääke, sekä estäjänä että hoitoon. Pikkasen nopeuttaa paranemista ja ennenkaikkea on estänyt uusien rupien puhkeamisen (siis monesti niin että puhjennut peräkkäisinä päivinä uusi rakkula aivan uuteen kohtaan, et siinä sit 4 rakkulaa ylhäällä alhaalla ja sivuilla)
Olen myös puhkaisut rakot ja pika-kuivattanut näin ja desinfiointiaineen avulla.
Nyt kokeilin myös valkosipulin painelua säännöllisesti rakkulaan (ainakin kuivatti, ei haittaa) ja otin L-lyseeniä 1000mg eilen. Tänään rakkula ihan hävinnyt.
En tiedä mikä tarkalleen toimii, mut kaikki konstit kehissä :)
Ja ainakin suklaan syönti ja huulien kuivaminen lisää puhkeamisvaaraa
 
ttkh
Mulla on auttanut acyrax-lääke, sekä estäjänä että hoitoon. Pikkasen nopeuttaa paranemista ja ennenkaikkea on estänyt uusien rupien puhkeamisen (siis monesti niin että puhjennut peräkkäisinä päivinä uusi rakkula aivan uuteen kohtaan, et siinä sit 4 rakkulaa ylhäällä alhaalla ja sivuilla)
Olen myös puhkaisut rakot ja pika-kuivattanut näin ja desinfiointiaineen avulla.
Nyt kokeilin myös valkosipulin painelua säännöllisesti rakkulaan (ainakin kuivatti, ei haittaa) ja otin L-lyseeniä 1000mg eilen. Tänään rakkula ihan hävinnyt.
En tiedä mikä tarkalleen toimii, mut kaikki konstit kehissä :)
Ja ainakin suklaan syönti ja huulien kuivaminen lisää puhkeamisvaaraa
 

Yhteistyössä