Jäitä hattuun nyt. Mikä tuossa videossa oli vikana?
Siinä vaan kerrottiin että netissä pyörii huhu, että Soros on pidätetty....
Mikä tässä oli valeuutinen? Tai vastoin mediakritiikkiä?
No mitä järkeä on kaiken maailman huhuja tuolla huudella. Netissä liikkuu vaikka mitä huhuja. Huumoripalstalla (tai ehkä tää on semmonen) ok, mut ei kuulu edes puoliasialliseen keskusteluun.
Netissä tosiaan liikkuu myös huhuja ihan jokaikisen miespoliitkon pedofiliasta, ainakin kun tarpeeksi kaivaa. Sinä oletkin ansiokkaasti näistä huhuista esittänyt nimenomaan ne, jotka liittyvät Bideniin tai joihinkin muihin demokraatteihin.
Minä en ole uskovainen, mutta "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi" on aika tärkeä käsky. Ja perättömien huhujen levittäminen on mielestäni myös erittäin epäeettistä.
Näissä tapauksissa melkein kukaan ei usko noihin läppiin, mutta aina on joku joka uskoo. Uskoihan joku ne Sidneyn jututkin... ainiin sinäkin.
Ja vaali on ratkennut aikaa sitten. Mitä sinä siinä jankutat sitä, että odotetaan tammikuuhun. Ihan turhaa. Kun tammikuu koittaa ja Biden on pressana, alat sinä jankuttaa muita salaliittoteorioita.
Jos joku merkittävä juttu on totta, niin jossain vaiheessa kaikki merkittävät mediat sen julistavat. Kaikki, siis ihan kaikki, sinun linkkisi tässä yli tuhannen ketjun viestissä, ovat osottautuneet valheeksi. Tai sanotaan niin päin, että mikään ei ole osottautunut todeksi. Jos esittää väitteen, todistustaakka on esittäjällä. Mutta sinun tapasi on heittää jonkun random-hörhön juttuja ja sitten sanoa, "että todistappa vääräksi".
Ei kukaan suakaan pyydä esittämään vääräksi väitettä, että "Kuu on juustoa". Se ei ilmeisesti ole, minä ainakin uskon näin, joten ei tarvi alkaa tätä siis mulle todistelemaan vääräksi.