Miten kivijalkakauppa voi jättää vastaamatta sähköpostitse esitettyihin kyselyihin valikoimasta ja tuotteista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vastaamattomuus onnistuu kotimaisilta kivijalkakaupoilta helposti.
Lähetin jo kuukausi sitten kyselyn moottoripyörän maahantuojalle ja kyselin saisinko pyörääni yhtä varaosaa hyllystä vai joutuuko tilaamaan.
Ei vastausta, joten kun ajokausikin alkaa olemaan ohi, taidan kääntyä taas kerran Ebayn puoleen ja tilata osan sieltä halvemmalla ja saan sille useimmiten vielä ilmaisen kotiinkuljetuksen.
Samalla voisi tilata hieman muutakin pyörän varaosaa tulevaisuutta varten.
Elleivät halua tulla maahantuojalla häirityksi, niin mikä minä olen heitä kiusaamaan kysymyksilläni ja rahoillani.
Sieltä ostetaan mistä palvelua saadaan ja joka ikinen kerta halvemmalla.
 
vierailija
Vastaamattomuus onnistuu kotimaisilta kivijalkakaupoilta helposti.
Lähetin jo kuukausi sitten kyselyn moottoripyörän maahantuojalle ja kyselin saisinko pyörääni yhtä varaosaa hyllystä vai joutuuko tilaamaan.
Ei vastausta, joten kun ajokausikin alkaa olemaan ohi, taidan kääntyä taas kerran Ebayn puoleen ja tilata osan sieltä halvemmalla ja saan sille useimmiten vielä ilmaisen kotiinkuljetuksen.
Samalla voisi tilata hieman muutakin pyörän varaosaa tulevaisuutta varten.
Elleivät halua tulla maahantuojalla häirityksi, niin mikä minä olen heitä kiusaamaan kysymyksilläni ja rahoillani.
Sieltä ostetaan mistä palvelua saadaan ja joka ikinen kerta halvemmalla.
Miksi ne käyttäytyy tuolla tavalla?!?
 
vierailija
Miksi ne käyttäytyy tuolla tavalla?!?
Sehän voi olla, ettei sitä sähköpostia edes lue kukaan. Lähtökohtaisesti tuollainen kivijalkaliike on olemassa sitä varten, että sinne voi mennä katselemaan tavaraa hyllyistä ja kyselemään myyjältä. Tietenkin se olisi hyvä palvella sählöpostilla, mutta eivät kaikki yrittäjätkään ole mitään tekniikan ihmelapsia. Tai sitten siellä on työssä vain se yksi tyyppi ja niitä kyselyjä tulee niin paljon, että on yksinkertaisesti päätetty ettei se palvelukanava ole käytössä. Tai on huomattu, että ihmiset hyödyntävät kivijalkaliikkeen palvelua muuten, mutta tilaavat sitten itse tuotteen jostain nettikaupasta Kiinasta. Josta ei myöskään vastata sähköpostiin ja sen takia asiakkaat yrittävät kysellä suomalaisesta kivijalkaliikkeestä asiaa.
 
vierailija
Sehän voi olla, ettei sitä sähköpostia edes lue kukaan. Lähtökohtaisesti tuollainen kivijalkaliike on olemassa sitä varten, että sinne voi mennä katselemaan tavaraa hyllyistä ja kyselemään myyjältä. Tietenkin se olisi hyvä palvella sählöpostilla, mutta eivät kaikki yrittäjätkään ole mitään tekniikan ihmelapsia. Tai sitten siellä on työssä vain se yksi tyyppi ja niitä kyselyjä tulee niin paljon, että on yksinkertaisesti päätetty ettei se palvelukanava ole käytössä. Tai on huomattu, että ihmiset hyödyntävät kivijalkaliikkeen palvelua muuten, mutta tilaavat sitten itse tuotteen jostain nettikaupasta Kiinasta. Josta ei myöskään vastata sähköpostiin ja sen takia asiakkaat yrittävät kysellä suomalaisesta kivijalkaliikkeestä asiaa.
Tässä on nyt kyse siitä että haluaako ne edes jotain myyntiä tai karkoittaa kaikki asiakkaat ulkomaalaisiin nettikauppohin. Nimittäin myymälöissä en asioi näinä aikoina ellei ole aivan pakko.
 
vierailija
Tässä on nyt kyse siitä että haluaako ne edes jotain myyntiä tai karkoittaa kaikki asiakkaat ulkomaalaisiin nettikauppohin. Nimittäin myymälöissä en asioi näinä aikoina ellei ole aivan pakko.
Luonnollisesti se kauppa ei ole olemassa vain sinua varten. Ja jos et asioi myymälässä, miksi olet yhteydessä kivijalkakauppaan? Ollaanpa rehellisiä: ostaisit joka tapauksessa ulkomaisesta nettikaupasta. Nyt vaan kiukuttaa kun et saa vastauksia kysymyksiisi niin helpolla kuin haluaisit.
 
vierailija
Luonnollisesti se kauppa ei ole olemassa vain sinua varten. Ja jos et asioi myymälässä, miksi olet yhteydessä kivijalkakauppaan? Ollaanpa rehellisiä: ostaisit joka tapauksessa ulkomaisesta nettikaupasta. Nyt vaan kiukuttaa kun et saa vastauksia kysymyksiisi niin helpolla kuin haluaisit.
Jos kivijalkakaupoilla on ajantasainen tuoteluottelo ja varastosaldo netissä, ei mitään ongelmaa edes olisi.
Kun kaupungin kauppoihin on pitkä matka muutenkin ja asioilla siellä täytyy sillointällöin käydä, en näe järkeä alkaa etsimään jotain haluamaani tuotetta kivijalkakaupasta ellen voi olla varma että tuote sieltä löytyy.
Biltemat, motonetit, verkkokauppa.com. ym ovat jo ymmärtäneet että suuri osa kaupoista tehdään jo ennen ostotapahtumaa, eli valitaan tuote kotona ja mennään kauppaan ostamaan se.
Kotimaisilla postihinnoilla tavaraa ei kannata, ostaa, sillä ulkomailta tilattaessa hinnat ovat halvempia, usein kuljettajana/jakelijana jokin muu yhtiö kuin posti, joten tuotteet tulevat nopeammin tilaajalle, eikä tarvitse miettiä minne jättöpaikkaan tuote on jätetty, onko se pillunpäreinä vai onko se kadonnut jonnekin mustaan aukkoon, useimmiten nimeltään Mohammed eri versioineen.
 

Yhteistyössä