Relaatiot 599

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mikähän pointti tälläkin laatijalla oli ratkoa oma rellunsa itse ekkuna? Olen tuota ennenkin ihmetellyt... ja muutenkin toivoisin pääsanojen olevan jotain muuta kuin tyyliin elokuva/kirja/kasvi/ruoka/laulu tms. varsinkin jos vastasanoja ei ole eikä tule. Tiedän ettei se laatiminen helppia ole. Olen joskus yrittänyt eikä siitä tullut yhtään mitään., joten kiitokset kuitenkin tällekin laatijalle! Oli loppuviimeksi ihan hyvä kokonaisuus.
 
vierailija
Mikähän pointti tälläkin laatijalla oli ratkoa oma rellunsa itse ekkuna? Olen tuota ennenkin ihmetellyt... ja muutenkin toivoisin pääsanojen olevan jotain muuta kuin tyyliin elokuva/kirja/kasvi/ruoka/laulu tms. varsinkin jos vastasanoja ei ole eikä tule. Tiedän ettei se laatiminen helppia ole. Olen joskus yrittänyt eikä siitä tullut yhtään mitään., joten kiitokset kuitenkin tällekin laatijalle! Oli loppuviimeksi ihan hyvä kokonaisuus.
Voisin kuvitella, että tekijät pystyvöt itse tekemällä vielä tarkitamaan, miten viivat ja laatikot tulevat näkyviin ja onko kaikki sanat oikein kirjoitettu. Monesti tekijänä tulee sokeaksi omille kirjoitusvirheille ja peliä kun ei näe muiden silmin ennen kuin se on julkaistu. :)
 
vierailija
Voisin kuvitella, että tekijät pystyvöt itse tekemällä vielä tarkitamaan, miten viivat ja laatikot tulevat näkyviin ja onko kaikki sanat oikein kirjoitettu. Monesti tekijänä tulee sokeaksi omille kirjoitusvirheille ja peliä kun ei näe muiden silmin ennen kuin se on julkaistu.
Hyvä selitys, mutta silti ei tarvitse silloinkaan loppuun asti mennä vai tarviiko? Ja editorissa on kyllä oikeinkirjoitustarkistus, joka alleviivaa tarkistettavat sanat. En halua nipottaa, mutta tuota laatijan ekkuna ratkaisemista en vain ymmärrä.
 
vierailija
Hyvä selitys, mutta silti ei tarvitse silloinkaan loppuun asti mennä vai tarviiko? Ja editorissa on kyllä oikeinkirjoitustarkistus, joka alleviivaa tarkistettavat sanat. En halua nipottaa, mutta tuota laatijan ekkuna ratkaisemista en vain ymmärrä.
Totta kyllä tuokin. Mut kukin tyylillään. Mua ei henk. koht. kiinnosta, kuka relaation ratkaisee ekana,: tekijä tai joku muu. Pääasia, että kaikilla on mukavaa relaatioita ratkoessa. :) Eipä oo ite koskaan tullut ratkaisua ekana relaatiota, ei riiä omat hermot eikä aika. :D Mut onneks hissukseen ratkomallakin pärjää, varsinkin kun noita ilmestyy nykyään aika tiuhaan tahtii.
 
vierailija
Juuh. Aika paljon sellaisia sanoja, joille ei ole vastasanoja. Ja sellaisiakin joita ei edes löydä wikipeadiasta, niinkuin nyt tuokin AH:n harrastus, piti lukea jotain random Ilmalehti-paskaa, että sen löysi. Kukin tyylillää, itse olen relluja tehdessäni aina pyrkinyt siihen, että kaikille sanoille on vastasana, ettei mikään vain yhtäkkiä pääty tyhjään.
 
vierailija
Jos täälä joku muukin vielä kamppailee viimesien sanojen kanssa, niin saa samalla auttaa muakin. :) Ei vaan tunnu löytyvän vaikka kuinka etsisi. Tuntuu että kaikki sanat käyty läpi ja mikään ei vaan osu. Sitten rupeaa kokeilemaan samoja sanoja uudelleen. :S

Puutteita olisi:

YleX
ko.. so.. xm.. yhdistävä 13
ju..ka.. alaspäin lähtevä 6+13

Temptation island
sa..ku.. vasemalle 4+7

Kirjailija
oikealle 4+10
vasen yläviisto 7+7 ja jatko tästä 12 joka yhdistyy alla olevaan
vasemmalle 4+10

Pirunpelto
ju..sa.. alaspäin 7+7
ju.. my.. alaspäin 7

Kiitos jos joku jaksa auttaa mut loppuun! :)

Tihkas näihin niin pahasti.
 
vierailija
Jos täälä joku muukin vielä kamppailee viimesien sanojen kanssa, niin saa samalla auttaa muakin. Ei vaan tunnu löytyvän vaikka kuinka etsisi. Tuntuu että kaikki sanat käyty läpi ja mikään ei vaan osu. Sitten rupeaa kokeilemaan samoja sanoja uudelleen. :S

Puutteita olisi:

YleX
ko.. so.. xm.. yhdistävä 13 ---- puuttuu minultakin
ju..ka.. alaspäin lähtevä 6+13 --- palkinto, jonka saanut 2019 (on Wikissä, kun lukee joka sanan tarkasti...)

Temptation island
sa..ku.. vasemalle 4+7 ---- äänirooli

Kirjailija
oikealle 4+10 --- puuttuu
vasen yläviisto 7+7 ja jatko tästä 12 joka yhdistyy alla olevaan --- puuttuu
vasemmalle 4+10 -- puuttuu

Pirunpelto
ju..sa.. alaspäin 7+7 --- luet vain joka ikisen sanan siitä Wiki-artikkelista, niin kyllä se siellä on (kesäteatteri)
ju.. my.. alaspäin 7 --- löysin klikkaamalla wikissä auki sen linkin, josta pääsee hänen omalle sivulleen. sieltä CV ja siellä on "näyttelijänä televisiossa".

Kiitos jos joku jaksa auttaa mut loppuun!

Tihkas näihin niin pahasti.

Kyllä on vaikein rellu pitkään aikaan, kun ei ole MITÄÄN vastasanoja.
 
vierailija
YleX
ko.. so.. xm.. yhdistävä 13 ---- puuttuu minultakin Friistailaaminen, tämä oli vaikeasti löydettävissä

Kirjailija
oikealle 4+10 --- puuttuu Jäniksen vuosi
vasen yläviisto 7+7 ja jatko tästä 12 joka yhdistyy alla olevaan --- puuttuu
vasemmalle 4+10 -- puuttuu Nämä kaikki liittyvät samaan asiaan. 12 on kirja, jonka päähenkilö on Vera Maksimovna. Tuosta saat loputkin

Itse hain näitä samoja viimeisiä sanoja kauan, enkä muista, miten löysin ne. Hankalia olivat
 
vierailija
YleX
ko.. so.. xm.. yhdistävä 13 ---- puuttuu minultakin Friistailaaminen, tämä oli vaikeasti löydettävissä

Kirjailija
oikealle 4+10 --- puuttuu Jäniksen vuosi
vasen yläviisto 7+7 ja jatko tästä 12 joka yhdistyy alla olevaan --- puuttuu
vasemmalle 4+10 -- puuttuu Nämä kaikki liittyvät samaan asiaan. 12 on kirja, jonka päähenkilö on Vera Maksimovna. Tuosta saat loputkin

Itse hain näitä samoja viimeisiä sanoja kauan, enkä muista, miten löysin ne. Hankalia olivat
Kiitos näistä. Nyt puuttuu vielä

TV-sarja: HeHy 4-36- (wiki-artikkelin olen kyllä lukenut niin tarkasti, että jos se siellä on niin hämmästyn.
Temptation Island: Par 9 (alhaalla, rajasana)
Kirjailija: 5-7 ylös (vastasana Hyt on, mutta en löydä yhtään kirjailijaa Villen lisäksi, joka menisi)
 
vierailija
Kiitos näistä. Nyt puuttuu vielä

TV-sarja: HeHy 4-36- (wiki-artikkelin olen kyllä lukenut niin tarkasti, että jos se siellä on niin hämmästyn. Löytyy kohdasta Ura
Temptation Island: Par 9 (alhaalla, rajasana) Alkaa samalla sanalla, kaksi ihmistä on yhdessä
Kirjailija: 5-7 ylös (vastasana Hyt on, mutta en löydä yhtään kirjailijaa Villen lisäksi, joka menisi) Naisen Kolmas Elämä, oli todella vaikeaa löytää
 
vierailija
Kiitos. Ihan kamalan vaikeita löytää ilman vastasanoja. Joutuu tosiaan lukemaan joka ikisen sanan wikipediaa todella tarkasti. En taida uskaltaa edes aloittaa smaan tekijän suurta rellua (kansallispuisto). Se on varmaan kans täynnä tyhjään johtavia sanoja...
 
vierailija
Löytyisikö apuja:
r 2 (mustat lesket) ku, ve alas 12,7
r 4 (televisiosarjat) kaikki pääsanasta alas (3,3 ja 16,10 ja 5 ja 6,11)
r 7 (putous) pääsanasta oik6,5
r 8 (pirunpelto) pääsanasta vas. 8 ja oik ylös 6,6
KIITOS jo etukäteen!
 
vierailija
Löytyisikö apuja:
r 2 (mustat lesket) ku, ve alas 12,7 Löytyy ku.. ve.. wikistä kyllä
r 4 (televisiosarjat) kaikki pääsanasta alas (3,3 ja 16,10 ja 5 ja 6,11) 3+3 on matkailuohjelma, 16+10 talk show, 5 ja 6+11 aukeaa tuolla 16+10 avulla
r 7 (putous) pääsanasta oik6,5 varsinkin lasten suosiossa ollut hahmo
r 8 (pirunpelto) pääsanasta vas. 8 ja oik ylös 6,6 8 on paikkakunta ja 6+6 on yritys
KIITOS jo etukäteen!
Toivottavasti edes vähän olisi apua :)
 
vierailija
Äää...ei vaan välähdä / löydy / ymmärrä. Kuusi sanaa puuttuu, ja on puuttunut jo kauan. Kaikki tämän takana
3.1 Putous pääsana ylös 5
Löytysikö vielä auttajaa?
 

Yhteistyössä