Omat "vapaapäivät" töistä

  • Viestiketjun aloittaja "Harmaavarpunen"
  • Ensimmäinen viesti
Ja sinä oikeasti luulet, ettei kukaan ikinä huomaa, että jaahas sitä on hiukset muuttuneet sairaspäivän aikana.

Saattaapi käydä vielä ohraisesti.

Muutenkin tuo on mielestäni lähinnä teinien/siitä muutaman vuoden vanhempien vasttutonta hommaa, mihin kyllä on tullut törmättyä.

Hanki itsellesi työ, joka on riittävän mielenkiintoista ja motivoivaa.
 
"heh"
Ootahan vaan ku pomos kyllästyy tohon, se antaa sulle potkut. Meilläki töissä pitää kaikkien hommata sairaslomatodistus työterveyshoitajalta jokaiselta poissaolopäivältä. Ja juuri siksi, että lusmuilijoita on paljastunut. Mua ainaki hävettäis hirveesti olla tollanen lusmu. Ja joo, en todellakaan ole pois töistä ilman lääkärintodistusta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25541425:
Hanki itsellesi työ, joka on riittävän mielenkiintoista ja motivoivaa.
Tai sellainen, missä on tarpeeksi liukumia ja plussatuntien keräämistä, että voit sitten ottaa oikeasti vapaata kun tarvitset.
 
Mitäs sitten kun sinun lapsesi on oikeasti vakavasti sairas ja sairaalassa, ja sitten minä tekisin tuon saman? Ja lapsesi saisi hoitoa kiiressä vähän sinne päin (lääkevirheiden riski kasvaa kiireessä, suonensisäisesti olisi kiva saada oikea lääke oikea määrä), tai sijaiseksi palkattaisiin joku kokematon opiskelija...
 
"vieras"
Ei tulisi mieleenkään. Meillä pitää olla jokaisesta poissaolopäivästä todistus. Lisäksi jos yksittäisiä poissaoloja on kolme vuoden sisällä, niin poissaoloista tulee keskustelu esimiehen kanssa.
 
Tällaisten ihmisten takia Ruotsissa on varmaan tullut se, että eka sairauspäivä on palkaton. Ja johan sairauspäivien määrä väheni huimasti. En ihmettele, jos sama tulee Suomeen. Sitten saamme kiittää ap:ta ja kaltaisiaan.
 
"vieras"
Mites usein sä tätä teet? Työpaikoilla seurataan poissaoloja ja lusmut kyllä tiedetään. Niiltä pyydetään lääkärintodistukset ja ne ovat ekana listalla, jos YT neuvottelut lähenee. Parempia töitä ja palkankorotusta on turha odottaa.
 
"hmm"
en ymmärrä miksi tätä nyt provoksi pitäisi haukkua. itse olen ihan rehellisesti enemmän tai vähemmän lusmunpuoleinen, moraalitajuton - laiskaksikin jotkut sanovat, mutta se nyt riippuu aiheesta - ja olen ihan peruskoulusta lähtien harrastanut aiheettomien sairaslomapäivien ottamista heikkoa mielenterveyttäni sinä päivänä hoivaten.
 
"Vieras"
En ikinä. Meillä ei saisi edes sairastua, varsinkaan jos on kiireinen jakso töissä. Olen hysteerisen varovainen etten sairastuisi, yritän vältelä basilleja, pelkään riitaa pomon kanssa jos sairastun.
 
En harrasta moista.

Nytkin olen saikulla (siis ihan omalla ilmoituksella kylläkin) ja kamalan huonoa omaatuntoa olen potenut. Olin vaan flunssaisena tuossa pari viikkoa töissä ja sen kyllä huomasi kun ei meinannut tauti mennä millään ohi. Ja kappas, olen jälleen flunssassa. Kuumeetonta tämä on taaskin (tosin toissapäivänä oli vähän lämpöä), mutta nyt jäin suosiolla kotiin lepäämään kun on nenä täysin tukossa ja vuotaa koko ajan, olokin on heikohko. Huomenna tosin aion töihin mennä, ei kestä omatunto tätä kotona oloa...
 
"Kiss"
Kannatan Suomeen Ruotsin käytäntöä, jossa eka saikku päivä palkaton. Käytöksesi on halveksuttavaa ja toivon että jäät kiinni. Mikset ottaisi palkatonta vapaapäivää tai kerryttäisi vapaita, ja käyttäisi tätä aikaa hemmotteluun?
 
vierailija
En kehtaa tätä omalla nikillä, kun täällä voi olla tuttuja, mut tunnustaako joku tekevänsä samoin kuin mä?

Eli mä useinkin varaan esim. kampaajalle ajan ihan tarkoituksella päiväaikaan ja sit kyseisenä aamuna soitan pomolle ja sanon olevani sairas tai et laps kipee. Sit vietän hemmottelupäivää...

Mä en tiedä miks teen tätä, mut tätä on tapahtunut nyt n. vuoden ajan. Jotenkin siitä vapaa-ajasta nauttii jännityksineen enmmän kuin ihan oikeesta vapaasta, kun tietää, et nyt pitäis olla töissä, mut ei ookkaan.

Muilla tällaista?
Juu, harrastan jatkuvasti ja niin paljon kun pystyy!
 
vierailija
Kannatan Suomeen Ruotsin käytäntöä, jossa eka saikku päivä palkaton. Käytöksesi on halveksuttavaa ja toivon että jäät kiinni. Mikset ottaisi palkatonta vapaapäivää tai kerryttäisi vapaita, ja käyttäisi tätä aikaa hemmotteluun?
Tuo olisi kyllä hyvä systeemi. Ainakin tuhat kertaa parempi kuin se, että aina pitää olla lääkärintodistus. Lähtökohtaisestihan tuollainen yhden päivän sairaus on harvinainen poikkeus, mutta jos nyt on vaikka hirveä ripuli, niin mieluummin sitä pitäisi palkattoman päivän saikkua kuin lähtisi lääkäriin hakemaan todistusta.
 

Yhteistyössä