Sossupummeille jälleen palkankorotus!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Todella populistinen teko. Nuo rahat olisi voinut antaa terveydenhuollon ammattilaisille koronabonuksena erinomaisesti tehdystä työstä. Mutta hoitajat ja lääkärit kai harvemmin äänestävät demareita tai vassareita, niin järkevämpää on tietysti antaa rahaa työttömille.
Tosipuheissa, minusta tuo ei ollut väärä kohde, kun miettii esim. vähävaraista perhettä jossa kouluruokailu/pk-ruokailu on koronan vuoksi kokonaan torpattu.
Kyllä heikoimmassa asemassa olevia täytyy auttaa.
Ja, tässä huomataan miten huonossa jamassa Suomi on! Ei varmaan kannata syytää killinkiäkään ulkomaille/ottaa lisää elättejä!
 
Tosipuheissa, minusta tuo ei ollut väärä kohde, kun miettii esim. vähävaraista perhettä jossa kouluruokailu/pk-ruokailu on koronan vuoksi kokonaan torpattu.
Kyllä heikoimmassa asemassa olevia täytyy auttaa.
Ja, tässä huomataan miten huonossa jamassa Suomi on! Ei varmaan kannata syytää killinkiäkään ulkomaille/ottaa lisää elättejä!
Niillä hoitajillakin on mennyt ylimääräistä rahaa lasten ruokkimiseen, kuten tietysti kaikilla muillakin. Eikä tosiaankaan olisi pitänyt Etelä-Eurooppaan antaa yhtään enempää rahaa. Kohta on tuloillaan koronan toinen aalto ja sitten taas päästään maksamaan! Ihkua.
 
Itse ehkä ajattelen asiaa siten, että työsskäyville ja eritoten toiminimellä työtä tekeville korona on ollut kaikkein kovin isku. En oikein ymmärrä miten se on vaikuttanut työttömien elämään kuin siten, että on jäänyt työttömäksi/lomautetuksi koronan vaikutuksesta, jolloin varmasti useimmat saavat ansiosidonnaista, eivätkä ole oikeutettuja tuohon tukeen.

Mutta siis jos on jo valmiiksi työtön ja perustoimeentulotuen varassa, niin miten tarkalleenottaen korona on vaikuttanut tämän ihmisen talouteen?
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Itse ehkä ajattelen asiaa siten, että työsskäyville ja eritoten toiminimellä työtä tekeville korona on ollut kaikkein kovin isku. En oikein ymmärrä miten se on vaikuttanut työttömien elämään kuin siten, että on jäänyt työttömäksi/lomautetuksi koronan vaikutuksesta, jolloin varmasti useimmat saavat ansiosidonnaista, eivätkä ole oikeutettuja tuohon tukeen.

Mutta siis jos on jo valmiiksi työtön ja perustoimeentulotuen varassa, niin miten tarkalleenottaen korona on vaikuttanut tämän ihmisen talouteen?
Työllisyys vaikeutuu.
 
Kyllä kannattaa olla katkera kaikkien köyhemmille jotka saa väliaikaisesti 75 euroa enemmän kuin ennen
Oletko katsonut asiaa siitä näkökulmasta, että ne kaikkein köyhimmät saavat elantonsa jo vastikeettomasti niiltä työssäkäyviltä, joiden työntekoa ja tienaamista korona haittasi?
Minusta on moraalitonta vedota asiaan tavalla, jonka sinä teit. Ikäänkuin kaikkien työsskäyvien kuuluukin maksaa vähän ylimääräistä toimeentulotuen varassa eläville, vaikka omakin talous olisi kärsinyt.

Käytännössä se tarkottaisi sitä, että sinä olisit kerännyt mustikoita, hilloja ja puolukoita pakkaseesi talven varalle ja sinun pitäisi antaa niistä minulle, koska minulla ei ole niitä riittävästi ja sinun pitää antaa koronan vuoksi vielä 10% enemmän kuin normaalisti.

Kyse ei ole siitä, ettäkö näkisin huonona sen, että kaikista yhteiskunnan jäsenistä pidetään huolta. Ehdottomasti heistä kuuluu ja tulee pitää huolta. En vain erityisemmin arvosta näitä kommentteja siitä, miten "katkeria" työssäkäyvät ovat kun joutuvat maksamaan extraa koronan vuoksi ihmisryhmälle, jonka elämä kustannetaan muutenkin ja joiden elämää korona ei varsinaisesti haitannut.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Palstapesu
vierailija
Itse ehkä ajattelen asiaa siten, että työsskäyville ja eritoten toiminimellä työtä tekeville korona on ollut kaikkein kovin isku. En oikein ymmärrä miten se on vaikuttanut työttömien elämään kuin siten, että on jäänyt työttömäksi/lomautetuksi koronan vaikutuksesta, jolloin varmasti useimmat saavat ansiosidonnaista, eivätkä ole oikeutettuja tuohon tukeen.

Mutta siis jos on jo valmiiksi työtön ja perustoimeentulotuen varassa, niin miten tarkalleenottaen korona on vaikuttanut tämän ihmisen talouteen?
Hyvä kysymys. Itse en keksi vastausta tähän, mutta kenties joku palstan sossupummeista voisi meitä asiasta valaista?
 

Yhteistyössä