80 prossaa suomalaisista pitää elämäntapaansa ympäristön kannalta kestävänä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heh, aika huvittava juttu ja kertoo ihmisten pikkusieluisuudesta ja omahyväisyydestä


Mä en pidä omaa tapaani ympäristön kannalta kestävänä, vaikken varmaan mikään pahin tuholainen olekkaan. Mutta en sentään noin alas vajoo itsepetoksessa.

Ja en usko, että suomalaiset on tässä poikkeuksia. Muualla varmaan sama trendi.
 
ÄijienÄijä
Mun heikko paikka on auto. Ja se, että tykkään matkustaa Espanjaan ja muuallekin joko autollani tai lentäen.

Muutoin elämäntapani on suht kestävällä pohjalla, luulisin.
Niin, mutta kokonaistulos on saakelin iso hiilijalanjälki.'

Mäkin elän ihan vitun ekologisesti. Paitsi auto, matkat, punasen lihan syönti, iso talo jne... Mut siis voishan olla huonomminkin. Mulla vois olla vielä isompi autp, voisin tehdä enempi matkoja ja syödä vielä epäterveellisemmin. Ja vois olla öljylämpö.

Nyt mun hiilijalanjälki on vaan kymmenkertanen, mut se vois olla kaksytkertanen.

Mut mä en ees väitä eläväni kestävästi tossa mielessä. Poliitikot hoitakoot homman. Siitä niille maksetaan. Me keskityn verojen maksuun.
 
r0s
Niin, mutta kokonaistulos on saakelin iso hiilijalanjälki.'

Mäkin elän ihan vitun ekologisesti. Paitsi auto, matkat, punasen lihan syönti, iso talo jne... Mut siis voishan olla huonomminkin. Mulla vois olla vielä isompi autp, voisin tehdä enempi matkoja ja syödä vielä epäterveellisemmin. Ja vois olla öljylämpö.

Nyt mun hiilijalanjälki on vaan kymmenkertanen, mut se vois olla kaksytkertanen.

Mut mä en ees väitä eläväni kestävästi tossa mielessä. Poliitikot hoitakoot homman. Siitä niille maksetaan. Me keskityn verojen maksuun.

Niitä tosiaan saa maksaa.
 
vierailija
"Viidesosa maapallon väestöstä kuluttaa lähes neljä viidesosaa sen resursseista."
Se on se kestävästi elävä osa ihmiskuntaa. Loput sikiää kuin heinäsirkat ja syö kaiken kunnes mitään ei jää. Alle 2 miljardia kun olisi niin ei olisi hätäpäivää.
 
vierailija
Tätähän se on, 80 kg lihaa vuodessa ja 39 lämmintä neliötä/ suomalainen, matkailu!!! Kreikkaan on päästävä. Mutta kun se on se joku muu, joka aiheuttaa noi tilastot.
 
vierailija
Kun tekee sen Sitran testin saa vähän viitettä asiasta. Sen voi tehdä rehellisesti niin ettei kukaan näe ja jatkaa sit sitä höpötystä, että että ei tässä kyllä mitään kuluteta. Mutta näkee ne rehelliset luvut.
 
Kun tekee sen Sitran testin saa vähän viitettä asiasta. Sen voi tehdä rehellisesti niin ettei kukaan näe ja jatkaa sit sitä höpötystä, että että ei tässä kyllä mitään kuluteta. Mutta näkee ne rehelliset luvut.
Tein testin, Hiilijalanjälkeni on alle kolmasosa keskivertosuomalaisen hiilijalanjäljestä. Voin onnitella itseäni ja taputtaa selkään. Aamen.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tein testin, Hiilijalanjälkeni on alle kolmasosa keskivertosuomalaisen hiilijalanjäljestä. Voin onnitella itseäni ja taputtaa selkään. Aamen.
Aivan sama tulos minulle. :giggle:

Tässä uteliaille:
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Suomalaisella on käytössään enemmän resursseja kuin suurimmalla osalla maailman ihmisistä. Ei se niin mene, että maailman resurssit pitäisi jakaa tasan maailman ihmisten kesken. Suomalaiset asuttavat Suomea ja ovat kaikessa viisaudessaan osanneet olla lisääntymättä kuin kanit ja sen takia meillä on oikeus kuluttaa enemmän. Sama asia kuin jos on kaksi perhettä ja toisessa on 3 jäsentä ja toisessa on 10 jäsentä, mutta ruokaa molemmissa perheissä saman verran. Kolmehenkinen perhe saa ahmia enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama ja Echo

Yhteistyössä