Toiveissa vauva 2021

Multa otettiin kaikki kokeet kun mentiin yksityiselle puolelle hoitoon.
Aika tärkeä koehan toi on. Oisko sit jotenkin iän mukaan? Muistelen että oot minua nuorempi.
Mutta ehkä siksi mulla nämä piikitykset jos hedelmällisyys tosiaan on hiipumassa.
Ollaan tosiaan yksityisellä ja tuosta ei ole puhuttu, mutta voisin kysyä. Monenlaista toki tutkittu. Oisko ikään liittyen nyt sitten, että minulta ei ole tutkittu ainakaan vielä. Olen 30-vuotias ja ei ole epäilystä hedelmällisyyden laskusta vielä ollut. Mielenkiintoisia juttuja ja hyvä aina näistä lukea, tietää sitten jos omalle kohdalle tulee. Toivottavasti sinulla lääkkeet auttaa ja haaveenne toteutuu ❤
 
Onko muita muuten keltä otettu amh arvo? Mun tulos tuli ja on 1.86 viitearvot 0.6-8.1
Lääkäri ei maininnut mitään mutta itselleni tyypilliseen tapaan annoin googlen laulaa ja eihän toi kovin hyvä oo
Oon 37v ja AMH oli viime vuonna 3.8. Tästä lienee kiittäminen monirakkulamunasarjaa, en ole varmaankaan ovuloinut kaksikymppisenä lainkaan, kun menkat tulivat pari kertaa vuodessa.
 
Tänä aamuna tulin uudestaan naistentaudeille kun en saa rauhaa siltä kohdun repeämis ajatukselta. Kokeneempi lääkäri ultrasi uudelleen ja totesi, että kohdun repeäminen on lähes väistämätön raskauden jatkuessa. Nyt siis ensimmäiset metotreksaattipistokset saatu. Toivottavasti tämä hoito menee edes ongelmitta ja meillä on vielä joskus mahdollisuus yrittää uudelleen :(
 
Tänä aamuna tulin uudestaan naistentaudeille kun en saa rauhaa siltä kohdun repeämis ajatukselta. Kokeneempi lääkäri ultrasi uudelleen ja totesi, että kohdun repeäminen on lähes väistämätön raskauden jatkuessa. Nyt siis ensimmäiset metotreksaattipistokset saatu. Toivottavasti tämä hoito menee edes ongelmitta ja meillä on vielä joskus mahdollisuus yrittää uudelleen
Olen pahoillani<3 voimia kaikkeen ja toivotaan että pääset pian taas takaisin yrittämään<3
 
Jotenkin sitä taas masentui. Tuli sellainen olo että en ole raskaana. Taisi olla sitten vaan kemiallinen. En mä tiedä mitä pitäisi tehdä kun ei kiinnity millään. Joku vika minussa on. Yksityiselle ei ole varaa ja kunnallinen on niin hidas. Ei saa aikaa kuin monen kk päähän.

Nyt kaikki vinkit käyttöön? Royal gele on jo, seuraavaksi otan aspiriinia 50 mg. Mitä muuta vielä? Foolihappo?
 
Jotenkin sitä taas masentui. Tuli sellainen olo että en ole raskaana. Taisi olla sitten vaan kemiallinen. En mä tiedä mitä pitäisi tehdä kun ei kiinnity millään. Joku vika minussa on. Yksityiselle ei ole varaa ja kunnallinen on niin hidas. Ei saa aikaa kuin monen kk päähän.

Nyt kaikki vinkit käyttöön? Royal gele on jo, seuraavaksi otan aspiriinia 50 mg. Mitä muuta vielä? Foolihappo?
Foolihappoa suositellaan kaikille raskautta yrittäville. Se kannattaa ainakin aloittaa. Useissa monivitamiineissa foolihappoa on myös, kannattaa tarkistaa määrä kuitenkin huolella.
 
Ollaan tosiaan yksityisellä ja tuosta ei ole puhuttu, mutta voisin kysyä. Monenlaista toki tutkittu. Oisko ikään liittyen nyt sitten, että minulta ei ole tutkittu ainakaan vielä. Olen 30-vuotias ja ei ole epäilystä hedelmällisyyden laskusta vielä ollut. Mielenkiintoisia juttuja ja hyvä aina näistä lukea, tietää sitten jos omalle kohdalle tulee. Toivottavasti sinulla lääkkeet auttaa ja haaveenne toteutuu
Se AMH arvohan kertoo siitä et onko paljon sitä "munasolureserviä" jäljellä. Ymmärtääkseen sitä ei tarvii ottaa jos ei oo epäilystä juurikin iän tai ultratulosten perusteella et niitä munasoluja olisi jäljellä enää vähän. Mun ymmärtääkseni se ei siis hoitoihin vaikuta muuten kun et siitä näkee et onko munasoluja viel paljon jäljellä kokonaisuudessaan. (Niinkun vaikka moneksi vuodeksi vaikkei se arvo sitä ihan suoraan kerro) Multa tätä ei oo kans mitattu ku oon niin nuori. Lääkäri sanoi et tosiaan progesteroni ja sukupuolitaudit riitti. Korjatkaa toki jos oon väärässä mut näin muistelisin.
 
Luumumuumi
Onko kellään kokemusta hitaasta hCG:n noususta? Taitaa usein merkata huonoa... Sain eilen haalean plussan rfsu:n herkällä testillä. Tänään taas samalla testillä yhtä haaleaa viivaa pukkasi :( Dpo 17 kuitenkin jo menossa, eli täytynee henkisesti valmistautua siihen, ettei viiva koskaan tummenekaan. Kokemuksia olisi kuitenkin kiva kuulla! :)
 
Onko kellään kokemusta hitaasta hCG:n noususta? Taitaa usein merkata huonoa... Sain eilen haalean plussan rfsu:n herkällä testillä. Tänään taas samalla testillä yhtä haaleaa viivaa pukkasi Dpo 17 kuitenkin jo menossa, eli täytynee henkisesti valmistautua siihen, ettei viiva koskaan tummenekaan. Kokemuksia olisi kuitenkin kiva kuulla!
Mulla oli hcg joskus rv4 49 muistaakseni. Testi haalea, mutta ihan silmiin näkyvä. Hoidoissa kun ollaan niin sitä helposti sai seurattua labrass (kaikissa paikoissa ei kuulemma helposti oteta), testailin myös testillä kotona enkä saanu yhtä punasia viivoja. Lopuks ramppasin ksks, hcgta mittailtiin kun nous tosi hitaasti, lähti välillä pikkasen laskuun ja nous taas. Pari viikkoo täyttä epätietoisuutta, kunnes "onneksi" vuoto alkoi itsessään ja materiaali tuli pois ilman apuja. Jossain vaiheessa oli pelko kohdunulkoisesta mutta ei onneks ollu.
 
Oon 37v ja AMH oli viime vuonna 3.8. Tästä lienee kiittäminen monirakkulamunasarjaa, en ole varmaankaan ovuloinut kaksikymppisenä lainkaan, kun menkat tulivat pari kertaa vuodessa.
No huoh.
Oon 34v et ei hyvältä vaikuta:(
Täytyy ens kerral kysyy lääkäriltä jos siis sinne mennään, jotenkin on nyt tän jälkeen enemmän luovuttanut olo.

@Töppönen_ Niin epäreilua:cry:
Oon pahoillani puolestasi :cry:
Voimahalaus❤
 
Luumumuumi
Mulla oli hcg joskus rv4 49 muistaakseni. Testi haalea, mutta ihan silmiin näkyvä. Hoidoissa kun ollaan niin sitä helposti sai seurattua labrass (kaikissa paikoissa ei kuulemma helposti oteta), testailin myös testillä kotona enkä saanu yhtä punasia viivoja. Lopuks ramppasin ksks, hcgta mittailtiin kun nous tosi hitaasti, lähti välillä pikkasen laskuun ja nous taas. Pari viikkoo täyttä epätietoisuutta, kunnes "onneksi" vuoto alkoi itsessään ja materiaali tuli pois ilman apuja. Jossain vaiheessa oli pelko kohdunulkoisesta mutta ei onneks ollu.
Kiitos! Samaa toivon, että vuoto alkaisi itsestään, mikäli hCG ei tästä nouse. Täytyy liittyä tämän tilanteen selvittyä teidän joukkoon. Yritystä nyt takana reilut puoli vuotta ja sikäli iloitsen, että tässä kierrossa on ollut ainakin yritystä :) Tätä ennen kierto on ollut kellon tarkka ja nyt kuitenkin kuukautiset lähes viikon myöhässä.
 
Minut saa poistaa listoilta. Meen taustalle vähäksi aikaa. Tää pettymys ottaa koville. Tein päätöksen että oman psyykkeen vuoksi poistan kaikki ovis sovellukset ja testit. Mennään täysin luomuna ja jos tärppää niin se on sitten tarkoitus. Jos ei niin oon onnellinen edes yhdestä lapsesta. Yritän saada painoa alas ja syödä terveellisesti. Sekin mulla varmaan vaikuttaa kun on ikää ja ylipainoa.
 
Minut saa poistaa listoilta. Meen taustalle vähäksi aikaa. Tää pettymys ottaa koville. Tein päätöksen että oman psyykkeen vuoksi poistan kaikki ovis sovellukset ja testit. Mennään täysin luomuna ja jos tärppää niin se on sitten tarkoitus. Jos ei niin oon onnellinen edes yhdestä lapsesta. Yritän saada painoa alas ja syödä terveellisesti. Sekin mulla varmaan vaikuttaa kun on ikää ja ylipainoa.
Tsemppiä ja kaikkea hyvää jatkoon<3 Ehkä pieni tauko kaikesta tekee hyvää, eikä edes ehkä, vaan varmasti tekeekin.<3
 
Kyl mä sanoisin et jos tänään olis ovis nii la ja su on mahdollisuuksia. Lisäksi ei tänäänkään todennäköisesti ole liian myöhä. Itse olen hoidoissa ja inseminaatiot tehdään aina ovulaatiopäivänä. Sitkun se munasolu irtoaa nii se elää vielä n. 24h hedelmöittymiskykyisenä eli siks ovulaatiopäiväkään ei oo viel liian myöhä
Onko muuten sinulla vielä rakkula puhjennut silloin inssin aikaan? Entä miten muilla?

Minulla eka kerralla tehtiin ovisplussapäivän jälkeisenä päivänä inssi, rakkula ei ollu vielä puhjennu mut ei ollu enää sellainen iso pinkeä mollukka, jotain rypelöltä kuulostavalta lääkäri puhui. Että reuna ei ollu enää niin selkeä. Nämä termit on varmaan ihan vääriä :LOL: Toisella kerralla tehtiin ovisplussapäivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos! Samaa toivon, että vuoto alkaisi itsestään, mikäli hCG ei tästä nouse. Täytyy liittyä tämän tilanteen selvittyä teidän joukkoon. Yritystä nyt takana reilut puoli vuotta ja sikäli iloitsen, että tässä kierrossa on ollut ainakin yritystä Tätä ennen kierto on ollut kellon tarkka ja nyt kuitenkin kuukautiset lähes viikon myöhässä.
No mutta joillain nousee hitaammin, voithan sä pyytää omasta neuvolasta hcg lähetteen?
 
  • Tykkää
Reactions: Luumumuumi
Kiitos! Samaa toivon, että vuoto alkaisi itsestään, mikäli hCG ei tästä nouse. Täytyy liittyä tämän tilanteen selvittyä teidän joukkoon. Yritystä nyt takana reilut puoli vuotta ja sikäli iloitsen, että tässä kierrossa on ollut ainakin yritystä Tätä ennen kierto on ollut kellon tarkka ja nyt kuitenkin kuukautiset lähes viikon myöhässä.
Tulehan matkaan, jos ei nyt ole tosi kyseessä. Toivon kyllä, että kyseessä olisi normaaliraskaus, tsemppiä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Luumumuumi
vierailija
Hei
Mulla on taustalla jo 3 keskenmenoa. Ja syytä ei löydy. Onko joku saanut hyödyn vyöhyketerapiasta? Tai homeopatiasta? Kuulin että niistä voisi olla apua. Vyöhyketerapia aa kuulemma verenkierron kohdun alueella paremmaksi.
 
@Töppönen_ Oon niin pahoillani. Hirvee juttu, tsemppiä

Mulla muuten tässä tärppikierrossa oli käytössä menkkojen alusta ovikseen saakka greippimehu. En tiiä uskonko sen vaikutukseen, mutta hauska sattuma ainakin. Ja johtui mistä johtui, mutta tuntui että oli kosteampaa ja enemmän limoja ovisaikaan kun yleensä.
Mäkin tulin raskaaksi siinä kierrossa kun join greippimehua, tiiä nyt sitten oliko vaikutusta :D Siinä kierrossa laitoin kans kerran ovisaikoihin kuukupin paikoilleen tunniks ajatuksena et siittiöt uis oikeaan suuntaan, tiiä nyt sitten oliko silläkään merkitystä.. Seki mietityttää, että onkohan sillä voinu olla mitään tekemistä sen kans et meni kesken..? :rolleyes::unsure:

Nyt oon menny ihan "luomuna", mut jossei tärppää vedän varmaan greippimehua ens kierrossa :X3:

Paljon voimia @Töppönen_ ❤
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä